Generation Y og arbejde, hvad så? Alice – Hypervælgeren Bastian – Lystfiskeren Shamir/Aisha -

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vejen til uddannelsesvalg – Har vi frihed til at forme os selv?
Advertisements

AT AFSKAFFE MEDLØBERKULTUREN
At bruge disse to ord rigtigt
Parforhold; kommunikation og seksualitet
PS Landsforening medlemsmøde oktober 2009 "At være pårørende til mennesker der kæmper med spiseforstyrrelser“ Psykolog Susanne Bargmann
Mennesker gør det rigtige – Hvis de kan!!
Lektor Niels Kryger, Institut for pædagogik
Tid til ledelse Henrik Leslye.
Vi er overbevist om at livet vil være perfekt når vi bliver gift og får et barn......og et til.... Så bliver vi frustrerede over at vores børn ikke er.
Målrettet og forsvarlig træning af børn og unge Ledertræf på tværs De gode idrætsoplevelse – engagerede forældrene på sidelinjen DBU´S bud -på involvering.
SOCIAL KAPITAL - EN FÆLLES SAG
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Processuelle netværksmøder – et psykologisk perspektiv på samarbejde i praksis Af Rikke Kann, cand. psych. Speciale ved Institut for Psykologi, Københavns.
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Inklusion – et fælles anliggende Daugaard
Musik: Nightengale Serenade
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
AT AFSKAFFE MEDLØBERKULTUREN MOBNING SLADREHANK MEDLØBER DUKS TRUSLER.
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Noemi Katznelson, Vejen mod de 95 pct. – en erfaringsopsamling fra projektet Ungdomsuddannelse til alle DEL I – Omhandler det landspolitiske.
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
Vor tids paradoks Klik for næste side  I dag har vi større huse og mindre familier. Mere bekvemmelighed, men mindre tid.
En ven til Gubbie! Af Nadia og Sascha..
I NABOSKABET.DK Børn og Unge. Naboskab i forskellige højder  Integration og sammenhængskraft i boligområdet handler ikke kun.
Brings you a presentation Web 2.0 – den nye generation af WWW.
Hjælpemiddel under forløbet. •Kendt fra kunstnere, som en samlingsmappe over deres værker. •Vi bruger det her, som en samling over hvad du har lavet mens.
Selvopfattelse.. STIGMA
1 Rekruttering og fastholdelse • Få fat i de rigtige folk til din afdeling • Skab en spændende arbejdsform, så de har lyst til at blive.
Fremtidens skole - skolen fremtid 2. februar 2009.
Musik: Nightengale Serenade
Hvilken del af spørgsmålet forstod du ikke??
- Et dagbehandlingstilbud til unge hashmisbrugere
“Hvilken del af ’stille’ forstod du ikke?”. Alle har brug for at føle sig sikker...
Dette diasshow er udarbejdet af:  Gitte Larsen  Charlotte Pedersen Fra O 27.
3. trin 2. trin 1. trin. 3. trin 2. trin 1. trin.
Hold fast, hold ud eller hold igen
Helhedssyn i et postmoderne samfund
Midtvejsevaluering af Uddannelsesparathed. Om evalueringen  Del af den samlede evaluering af initiativerne under Ungepakke 2  Midtvejsevaluering – status.
Projekt Skulk Hvorfor Projekt Skulk? Hvorfor gå i skole?
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Læring i et vejledningsperspektiv
Den svære samtale PsykiatriFondens Børne- og UngeProjekt.
Hvad vej skal vi?. Unge Med Anden Etnisk Baggrund End Dansk UMAEBED.
Unge og Kirke Hvordan virker vi sammen. Smittende tro… ”2010 har været et helt fantastisk år for mig. Jeg vil huske det igennem hele mit liv for at være.
Snak med din sidemand om dette et par min.
Børn og unge med handicap siger deres mening

Uge 2-6 Senmoderne ungdomslitteratur.
Social kompetence Oplæg den 28. Oktober 2008 Kildevældsskolen Per Schultz Jørgensen.
I skal ikke tilpasse jer efter alt det som verden omkring jer gør. Tværtimod skal I lade Gud forvandle jeres indre, så I kan vide hvad der er Guds vilje:
Kvinder Ser sig i spejlet..
Efterskole og kirke Kirken er kun en generation fra at uddø Carey.
Historien om de gode venner.
Simonsen & Illeris Rådgivende Pædagoger
Åbent Universitet på IT-Universitetet i København kompetenceudvikling for professionelle Mads Tofte, rektor.
Enhed. Klynge/ Netværk Vidnefortælling (anvendes på Område- og BUF-niveau) En fortælling om de ledelsesmæssige faglige overvejelser og nye handlingsperspektiver.
Den europæiske illusion Tjekkiske Nico – rejseplaner, rockmusik Engelske Johnny – ved hvad han ikke vil Belgiske Dorthea – hvorfor kører det ikke for mig.
Det her talent foregår i nærheden af mig…
HJÆLP TIL FAMILIER Lavet af: Sofie, Daniel G, Amr, Sophia.
Arbejdsglæde Alexander Kjerulf. Chief Happiness Officer. Cand. scient. i datateknologi, Odense Universitet, Medstifter af IT-firmaet Enterprise.
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
Omsorg for børn og unge, der har en hjerneskadet mor eller far
Normalt Brundt hår men er farvet rødt Tøjstil er normalt det samme, men det går an på om det er i skolen eller efter skole. Går altid med smykker af en.
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Center for Ungdomsforskning ڤ Ungdomsliv: nogle centrale tendenser Knud Illeris Center for Ungdomsforskning.
Efterskolen fra elevens perspektiv
Bilag 4 Unge og mentorroller.
dho- og sro-evaluering
Præsentationens transcript:

Generation Y og arbejde, hvad så? Alice – Hypervælgeren Bastian – Lystfiskeren Shamir/Aisha -

Generation Y Ønsker ikke:Ønsker Rutinepræget arbejdeGodt socialt miljø Langsomme og kedelige Synlighed Processer Klart perspektiv hele tiden Hierarkier Fokus på den enkelte Endelige valg

Generation Y - Curlingbørnene er blevet store De såkaldte curlingbørn, om hvem alting drejede sig, og på hvis vej alle forhindringer er blevet fejet bort. Generation Y er opvokset i en verden af muligheder og overfører dette til jobverdenen. Men at komme op klokken syv og møde til tiden og gøre, hvad den nærmeste leder beder dem om, har mange svært ved.

Unges forventninger til sig selv Jeg bør være lykkelig Jeg bør have et spændende sex- og privatliv Jeg bør more mig Jeg bør se godt ud Jeg bør være i stand til at købe alt muligt Jeg bør have den rigtige uddannelse og det rigtige arbejde

Generelle tendenser Dramatisering af uddannelses- og erhvervsvalg Risikofornemmelsen er blevet større Forældres anderledes opbakning Resultatet = Paradoks