Astrid d e t k r e a t i v e l æ r i n g s m i l j ø s 1 0 b u d it-projektleder jan gejel.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
1 Børnehuset Troldehøj Kreativitet i leg og bevægelse som udviklings potentiale. Helle Rømer.
Advertisements

Finsenscentret den 25. marts 2014
Svend Gønge-skolens værdier...
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Inddrag nu Kick-off møde
Om et øjeblik kommer du ind i en magisk verden....
Læring i bevægelse - hvorfor?
”Intet” af Janne Teller
Cooperative learning på SOSU Nord, Vendsyssel
Prioritering.
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
INTERPERSONEL KOMMUNIKATION MODEL 1 situation1situation 2 et sted i verden situation 3 tid K1 g1 g2g1 K2 g2 g1 K1 K2 P1 P2 C1 C2 S1: Cyl(g2) S2: Cyl(g2)
TEMA Undervisningspraksis med og i digitale medier
Final take - Værdigrundlag Maj 2007
Hvordan får jeg lagt First Class programmet ind på min egen computer ??? De følgende sider er en lille anvisning på, hvordan du selv kan installere programmet.
At gøre projektbeskrivelsen til et nyttigt værktøj
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Om et øjeblik kommer du ind i en magisk verden....
Hvad kan København som hovedstad?
•Åbner døre og viser vej ind i det danske samfund •Matcher flygtninge-/indvandrerkvinder med kvinder, på det danske arbejdsmarked •Skaber et netværk af.
Jeg støtter barnet ved:
Fuld fart frem… anderledes måde.. Hvorfor skal vi være innovative/entreprenante? Den globale udfordring Vi skal konkurrere på produkter og services.
Arbejde i grupper med KIE-modellen
Lena Mossberg At skabe oplevelser ved hjælp af storytelling
Den posthumane horisont Teknik, etik, æstetik
10 Roser til dig.
Føler du dig stresset? Irriterer alting dig? Er øret rødt efter alle telefon samtalerne??
ØBRO FRI SKOLE Visioner 2020 Øbro Fri Visioner 2020 København den 7. marts 2013 Vores visioner Øbro Fri 2020 Er vores visioner stadig de rigtige? og hvordan.
Hvilken del af “vær stille” forstod du ikke??
O STED FRISKOLE - ET VÆRDIBASERET KLARSYN Et værdibaseret debatoplæg til skolens daglige arbejdsområder, særlige fokusområder, forpligtigelser samt fremtidsvisioner.
Psykoedukation for patienter med skizofreni
Æstetiske læreprocesser
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Gør det simpelt Trænings planlægning.
IT i undervisningen.
Introduktion til nyansatte – krop i læring
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra skolens ledelsesteams’ selvevaluering.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra kommunale repræsentanters selvevaluering.
Internationalisering i Kolding Kommunes skolevæsen Et eksempel fra Vejstrup og Hejls Skoler – nu sammenlagt til Sjølund-Hejls Skole.
Styrkebaseret pædagogik Psykolog Anne Linder
Vis mig værdien v. arbejdsmarkedschef i Viborg Kommune Jette Lorenzen
Workshop 2: Amerikanske problemstillinger
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
1 Vi har brug for mange virtuelle læringsfunktionaliteter – og når vi har dem kan vi tage dem for givet og glemme dem for en stund - først herefter kan.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Af: Steffen Pedersen Anina Kjær Rasmus Petrussen Kristine Madsen Løkke Engraf Kreativitet i DR.
Forudsætninger for en god samtale
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
Udviklingen i Nalunnguarfiup Atuarfia Nalunnguarfiup Atuarfia Atuarfimmik inerisaaneq QANOQ ? SOOQ ? KIMUT ? KIKKUT ? Skoleudvikling HVORDAN? HVORFOR ?
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Formål og mål for dagen Viden om og forståelse for, hvad det vil sige at se sin arbejdsplads ud fra et arbejdsgangs- eller procesperspektiv Kendskab til.
Bakke og By Sommerfest i Mosen Kære forældre og børn I inviteres hermed til sommerfest i Mosen onsdag d kl ca. Vi glæder os til at se.
J. Schirmer 26. oktober 2007 Portfolio Undervisning Læring Evaluering Dokumentation Jørgen Schirmer Nielsen.
Skolenetværk Tidligere – Skolenetværk/følgeforskning samlet Nu – adskilt i to dele Vi har forskellige interesser i projekterne Følgeforskningen - generaliseringer.
Samarbejde, læring og projektstyring (SLP)
INTERPERSONEL KOMMUNIKATION MODEL 1
Brugerinddragelse i psykiatrien – Temadag DSR
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Den Kreative Platform I TIK 3
Et spejl til frihed Mennesket er social
 Astrid Lumbye 2002Objektorienteret systemudvikling Metodekarakteristik Formål Besvarelse af det fundamentale spørgsmål - hvilke metoder i hvilke situationer.
Forandringsledelse & primadonna’er Søren Aggestrup.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Netværksledelse For børn, personale og ledere. Vision Netværks(ledelse) til udvikling af meningsfulde sammenhænge baseret på effektive netværk, med fokus.
Den glade skole på bjerget.
Lars Geer Hammershøj Ph.d. og lektor DPU, Aarhus Universitet
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

astrid d e t k r e a t i v e l æ r i n g s m i l j ø s 1 0 b u d it-projektleder jan gejel

astrid 1. bud du skal sørge for at den lærende oplever rammerne som trygge – den lærende skal have værdige og realistiske udfordringer t r y g h e d

astrid 2. bud du skal medvirke til at den lærende opbygger selvtillid i kraft af læreprocessen – det er den lærende der skal arbejde, opdage og skabe resultater, ikke dig s e l v t i l l i d

astrid 3. bud du må hele tiden understøtte forståelsen ved konkrete eksempler fra den virkelige verden k o n k r e t i o n

astrid 4. bud du skal arbejde for at den lærende bruger så mange af sine intelligenser som overhovedet muligt i alle læreprocesser m a n g e i n t e l l i g e n s e r

astrid 5. bud du skal signalere at du ikke repræsenterer samfundets værdinormer om det boglige som den vigtigste intelligens v æ r d i n o r m e r

astrid 6. bud du skal sørge for en solid og loyal personlig kontakt til den lærende p e r s o n l i g k o n t a k t

astrid 7. bud du må tilrettelægge, så at den lærende har tid til refleksion og bearbejdning t i d

astrid 8. bud du må understøtte at hele den lærendens personlighed stimuleres i arbejdet – også kropslighed, fantasi og følelser h e l e p e r s o n e n

astrid 9. bud du skal rammesætte, så at den lærende kan arbejde kreativt i alle dele af processen: kreativitet er ikke et lille hjørne af processen, men selve dens drivkraft k r e a t i v i t e t

astrid 10. bud du skal støtte den lærende i at opbygge personlige og faglige netværk som et vigtigt mål i alle processer n e t v æ r k

astrid …et bud på IT ? Er du selv kreativ ? Hvordan er det nu lige IT kan understøtte disse visioner for læringsmiljøet – i stedet for at blokere dem ?