Hvad er forandring?.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Gitte Rosholm Advice A/S
Advertisements

PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
Danehofskolens værdigrundlag
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Journalistiske virkemidler
Hjælp der er en journalist i røret
FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. FORSIDE KORT TIL HANDLING - PSYKISK ARBEJDSMILJØ I SYGEPLEJEN.
Pårørende-professionel relationer
Interaktiv kommunikation - strømninger indenfor kommunikation
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Scenografi og iscenesættelse Elektronisk Billedarbejde
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
V ELKOMMEN TIL FÆLLES P- AFTEN I G L. B RABRAND DAGTILBUD Fællesskab skaber vi sammen Mangfoldigt fællesskab.
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Arbejdspladsudvikling
Præsentationen starter automatisk. Som du synes. Slå højttalerne til.
Vi gennemførte en række interview ifm
Storyboard Læringsseminar 2
Storyboard fra …. Kommune/team
Chris Argyris f
Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces
- som i menigheden /det kristne fællesskab, ikke som i bygningen
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Refleksionsopgave Succesruten: Hvad har været motiverende for jer i denne proces? Hvad skete der? Hvem tog ansvar? Hvordan var humøret/stemningen? Hvordan.
Kommunikation.
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Annette Kamp og Pernille Bottrup Nyborg Strand januar 2011
Anerkendende APV.
Most Significant Change I workshopform - erfaringer fra Ibis- Sydamerika København, juni 2005.
Ledelse i fremtiden Konstruktionisme Relationelt lederskab
Det handler om at følges med nogen og skabe resultater.
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Introduktion til centrale begreber
Boligsocial årskonference 2012 Bag om nyhederne, 1. oktober 2012 Troels Mylenberg Ansv. chefred. Fyns Amts Avis.
Relationer – børn og voksne
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
Hvordan afgør vi væsentlighed? Kursus: ‘Væsentlighed’ og miljøvurdering Miljøvurderingsdag 2012.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Vejlederens kommunikation
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Pædagogisk forår i København
At tale om sexualitet.
Program Erfagruppen d. 2. februar Velkommen og introduktion til ”moodygrafen” Forbrugerstyrelsen tegner deres ”moodygraf” Interview.
Kontekst: - Kolding Kommunes tilbud for elever med autisme.
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
Ungdomsudveksling Værtsfamilieaften i distrikt 1470 Onsdag den 18. juni 2014.
LANDSBYHAVEN OG KORNING SKOLE
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Verdens værste bødler Sagprosa.
Det hele startede med….. Ansættelse som midlertidig leder i en afdeling midt i forandring, forvirring og frustration pga. store organisatoriske omlægninger.
Læreren som læringsleder
Tekstens byggeklodser
Øvelse 1: First Impressions
Katrine Schumann, communicate2innovate. Mission-statement: Superhelteakademiet Karakteristik af Den pædagogiske Konsulent 2010 Levendegørels e af Teori.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Undervisning/vejledning - Hvordan kan man gøre? 1.
Pressestrategi Lav en kort og kontant strategi for jeres pressearbejde: Hvad vil I kommunikere (skolens hovedfortælling / mission) Brug strategien som.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven Vi forebygger stress sammen.
Når den sidste sang stille toner ud, ja, så kommer jeg.
Tilgang III – synlighed i lokalsamfundet Overvejelse: - Kan man se at der er en FDF-kreds? - Og... Hvad vil en tilfældig person, man møder på benzintanken,
Stærkere kobling mellem skole og praktikvirksomhed
SUF - gevinstrealisering
FTF fyraftensmøde den 8. juni 2011 kl. 15 – 17
Når den sidste sang stille toner ud, ja, så kommer jeg.
Når den sidste sang stille toner ud, ja, så kommer jeg.
Forandringer – Arbejdspladsernes udfordring og mulighed
Ansvar og forandring frihed.
Værktøj 10: Forandringer og stress - Arbejdsgruppen
Præsentationens transcript:

Hvad er forandring?

Samfundet kræver forandring! Samfundet er hyperkomplekst!

Men hvis organisationerne skal være omstillingsparate…... Hvad så med os? Skal vi også konstant være i forandring – og kan vi det???? Vi forsøger at finde mening i forandringen!

Eller gør det?????

Sygeplejersker har også følelser! I mange tilfælde opfattes forandring som en trussel mod det trygge. Vi ved, hvad vi har, men ikke hvad vi får. Tryghed og sikkerhed er i mange medarbejderes optik centrale elementer i et godt arbejdsmiljø.

Måske handler det hele om, at vi lærer når vi skal forandre os.

….og det gør det jo ikke nemmere at være sygeplejerske

Min ven Ralph…..

Komplekse responsive systemer

Så forandring har altså noget at gøre med….. Læring Og tanken om kontrol og styring

Min anden ven Otto

Teori U

Måske kan vi godt tænke anderledes…..

Downloading Debat Dialog Presencing 1. Single loop læring Tale pænt 1. Single loop læring Debat Tage bladet fra munden 2. Double loop læring Dialog Stille reflektive spørgsmål Presencing Generativt/skabende flow

Gir det egentlig mening????

Go´aften det er tv avisen……

Forestil jer…… Der er sket en stor forandring i opvågningen. Hvordan er den blevet modtaget, og hvordan ser den ud i praksis? I skal Interviewes: Hvad vil I gerne fortælle om forandringen Hvordan har det været at være sygeplejerske i opvågningen gennem denne forandring? Hvad er godt og hvad er skidt?

Planchen skal indeholde: Overskrift: Headline – hvad er historiens budskab? Intro speak; hvad er journalistens introduktion til historien – underoverskriften Citaterne: Hvem interviewes, og hvad udtaler de sig om. Hvad siger de, og hvad er de stolte/glade/ kede af??? Storyboard: Hele historien fra start til slut – hvilke billeder bliver vist – ser vi frem eller tilbage i tiden – hvad har gjort udfaldet osv…..

Sæt i gang……