Om at være på vej 1. Fusionen og dens målsætninger 2 øge fleksibiliteten styrke fagligheden effektivisere bedre ressourceudnyttelsen øge kvaliteten og.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Advertisements

Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Velkommen Ledelse og kommunikation ?
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Graviditetsomsorgen i Danmark
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Afrejsebriefing 2013 Mødet med det fremmede
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Kastanjehaven - Sand Trivsels Agent Opsamlingsdagen 6. juni 2013
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
Netværksgrupper for 7.–9. kl. i UU Skive •Den politiske målsætning er at 95% af en ungdomsårgang gennemfører en ungdomsuddannelse. •De unges muligheder.
Arbejdspladsudvikling
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Klassedannelser til Ansgarskolen Program  Velkomst og intro  Formål  Skolebestyrelsens principper for klassedannelse  Ansgarskolens handleplan.
Vi gennemførte en række interview ifm
Kommunikation og relationer 9. januar v. Gitte Schrøder
Introduktion til Det Praktiske Projekt Det Praktiske Projekt Udvikling og skriveproces.
En konflikthåndterende kultur
Vold og job Viden, inspiration og værktøjer : Velkommen 12.15: Hvad ved vi om vold og trusler? 12.50: Spil dig til en god dialog 13.20: Pause 13.35:
Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
Talentinternat modul 3..
Værdiregelsæt… Ørslev Skole… Klik dig frem vha. musen / piletasterne.
Ledelse i fremtiden Konstruktionisme Relationelt lederskab
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Netværksmødet Professionelle relationer i tværfagligt samarbejde med kvalitet og effektivitet 2012.
Projektlederens rolle(r)
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Lidt om at flytte bjerge
Alle børn er alles ansvar
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
TEMA: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer. Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges større.
John MarquardtSamarbejde og motivation Projekt: Sæt viden i bevægelse Samarbejde og motivation John Marquardt Klinisk psykolog Den 23. maj 2011 Regionsgården.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
UDVIKLINGSFORLØB FOR LEDERE Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland Modul 1 Ved brug af materialet og yderligere information kontakt: Jens Linder, Chefkonsulent,
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Resultatet af miljøundersøgelsen Forældre. 27 familier svarede For hvert udsagn bedes du svare, i hvor høj grad udsagnet passer på en skala fra 1 til.
Nyt fra skolebestyrelsen. Kære forældre, det er nu I skal gøre Jeres stemme synlig. Det er vores børn – politikerne vil behandle som kvæg og flytte dem.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
Samskabelse Den 19. februar 2014 blev der afholdt Visionsseminar for Kommunalbestyrelsen i Lemvig Kommune, hvor der på politisk niveau blev drøftet og.
Randers Kommune. 2 Stabene i Randers Kommune - 2 Møde gruppen af stabsledere – Velkommen v. Klaus Christiansen - Introduktion til arbejdsprocessen.
LANDSBYHAVEN OG KORNING SKOLE
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
Koncern HR, Organisation og Ledelse Fra ledelsesevaluering til lederudvikling WORKSHOP 5 God ledelse i Region Midtjylland.
Hvad er coaching? Synergi HRM & Rosenkvist Consult
Visioner for arbejdet i skolebestyrelsen på Rolloskolen.
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
TEMA 2014: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges.
KICKSTART DET GODE SAMARBEJDE
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
Organisation & Kultur SOL3 september 2015 Elsebet Gjetting Cand.comm., konsulent.
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Læringslokomotivets forældresamarbejde
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Invitation til at kopiere ind
SKOLE-VIRKSOMHEDSSAMARBEJDE
Præsentationens transcript:

Om at være på vej 1

Fusionen og dens målsætninger 2 øge fleksibiliteten styrke fagligheden effektivisere bedre ressourceudnyttelsen øge kvaliteten og bæredygtigheden

Op til fusionens gennemførelse 3 forventningerne og følelserne er høje nervøsitet for at lave fejl parterne er spændte voksende ydmyghed vilje til imødekommenhed vemod og optimisme spørgsmål der finder svar og spørgsmål der må afvente svar

Når skoler lægges sammen 4 Den dobbelte målsætning: At skabe en fælles kultur og opgaveløsning, - og At bevare den enkelte skoles særegenhed

Om at skabe udvikling og forandring 5 Det bedste ved mit barns nuværende skole. Det der vil kunne gøre den ”ny skole” endnu bedre

Forestillingen om fremtiden skaber vores nutid 6

Når forældre og skole samarbejder om udviklingen af den ny skole 7 At an-erkende hinandens forskellighed: At knytte an til den andens erkendelse At få den anden til at opleve sig: Hørt, set og forstået At værdsætte hinanden som personer: At føre åbne og gensidige dialoger, - at ville troværdighed

Om processen; cafe’besøg 8 Runde 1: Ved dit nuværende bord. ”Det jeg værdsætter allermest ved mit barns nuværende skole og det der er mine forhåbninger til den fremtidige skole”. Herefter: Ordstyrer og referent bliver ved bordet, - resten deler sig og flytter til 2 nye borde. Runde 2: Ved et nyt bord. ”Alle fortæller om det de synes har været det vigtigste i snakken ved deres første bord”. Herefter: Ordstyrer og referent bliver ved bordet, - alle gæster flytter tilbage til deres oprindelige bord. Runde 3: Ved dit oprindelige bord. ”Hvad har jeg hørt af nye spændende fortællinger om det vi kan værdsætte ved vores nuværende skoler, og hvad vil vi gerne at den ny skole skal være kendt for.

Cocktailparty 9 Efter caferunden vil referenterne ophænge deres flips med deltagernes kommentarer, og der vil blive mulighed for at alle kan gå på opdagelse ved flippene og få udfoldet de forskellige udsagn der er fremkommet. Referenterne og ordstyrerne vil stå til rådighed med uddybende kommentarer ved deres flips. Der vil blive budt på et mindre traktement.

Den videre proces; - afsluttende kommentarer fra konsulenten, skolebestyrelsen og skoleledelsen 10 Aftenens guld i form af jeres værdier og ønsker til fremtiden indsamles af referenterne og ordstyrerne fra bordene og videregives til skolebestyrelsen og ledergruppen for den ny skole. Skolebestyrelsen og ledergruppen for den ny skole kommunikerer ud til alle forældre og medarbejdere, hvordan aftenens guld vil blive indarbejdet i den videre proces.