Title slide ØKONOMI- OG INDENRIGSMINISTERIET BASELINEMÅLING: INDSATSKORT PÅ DE FEM DELOMRÅDER.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
BrugerundersøgelseBrugerundersøgelse Gjerrild Bønnerup Friskole Juni 2006.
Advertisements

Skolereform august 2014………………
Århus Kommune Undersøgelse på tilsynsområdet Telefonundersøgelse foretaget november respondenter.
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012
Temadag om undervisningsmiljø
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Et væksthus for børn og voksne
BRUGERTILFREDSHEDSUNDERSØGELSE
Folkeskole-reformen August 2014.
Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Forældremøde X årgang.
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
SOLRØD KOMMUNE | BYRÅDETS TEMAMØDE DEN 29. MAJ 2007 Budgetprioriteringer Elektronisk Borgerpanel undersøgelse i perioden april 2007.
Skolereformen Overordnede mål:
Hvordan hænger det sammen K/S og ApS: Husejer Udlejer HOB Lejer lokaler Butik/Udstilling Frivillige bidrag Andre aktiviteter Kan det løbe rundt?
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
Skolereform august 2014………………
Samlet årsrapport for Sønderparken 2013 SIP-socialpsykiatri
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Sortering af affald Dato: 17. december Agenda Sortering af affald Dato: 17. december 2010 TNS Gallup A/S Kontaktperson Celia Paltved-Kaznelson Danmarks.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Velkommen til valgmøde
Skole og SFO Økonomi overordnet Skole SFO.
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Tilfredshedsundersøgelse
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
- Hvad kan I forvente som forældre?
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Virksomhedens ide og mål
Nyborg kommune Brugerundersøgelse på Skoleområdet 2014 DANEHOFSKOLEN
Løjtegårdsskolen tirsdag d. 12. januar 2010
Undersøgelsens omfang
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
Relativ vigtighed for elektroniske ressourcer,24,22,20,18,16,14,12,10 Indeks FARM nem at bruge Info om anvendelse af elektroniske.
Folkeskolereform 2014.
Udviklingen af elevtal samt timetal m.v. I perioden skoleår 99/00 til 09/10 Institut for Læring Inerisaavik Marts 2011.
Aktivitetsbaseret Omkostningsstyring
Region Midtjyllands tilbud 2013
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
Brugerundersøgelse om hjemmehjælp 2014 Ribe. Denne rapport præsenterer resultaterne for Ribe. Vejledning 01 Om rapportenRapportens opbygning På forsiden.
MMP 21 Model og Metode til Programudvikling – MMP 2 Modellering og simulering af Posthus – 2: Ekspedienten Pointer operationer Disken, oprettelse af objekter.
O RIENTERINGSMØDE FOR KOMMENDE 0. KLASSE. D AGSORDEN Præsentation af Langsøskolen Fra børnehave til skole Ny på en skole Forventninger til forældresamarbejdet.
Udviklingen af elevtal samt timetal m.v. I perioden skoleår 99/00 til 09/10 Institut for Læring Inerisaavik Marts 2011.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 8. november 2011.
Patienters oplevelser på færøske sygehuse 2010 Spørgeskemaundersøgelse blandt 886 indlagte patienter Enheden for Brugerundersøgelser på vegne af det færøske.
Matematik B 1.
Inklusion på Skovlyskolen. Mål for inklusionsarbejdet; Udvikle inkluderende læringsmiljøer Understøtte stærke forældrefællesskaber Fastholde høj faglighed.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Kompetencebaseret rullende aldersintegreret indskoling KRAI
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Økonomi og Jura Selskabsregnskaber 1. Selskabsregnskaber - overordnet 2. Hvad kommer hvornår? 3. Bestillingsnumre.
Præsentation af forårs-sfo
26.4 Samlede omkostninger Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil.
NAV avlsværdital for yversundhed Gert Pedersen Aamand og Anders Fogh.
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
Dagbehandlingen Sofiehuset Brugertilfredshedsundersøgelse blandt brugere i dagbehandlingen November 2012.
AKTIV HELE LIVET HJEMMEPLEJEN UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED HJEMMEPLEJEN APRIL 2015.
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For erhvervsuddannelserne
BASELINEUNDERSØGELSEN 2015 – forældre til folkeskoleelever
Præsentationens transcript:

Title slide ØKONOMI- OG INDENRIGSMINISTERIET BASELINEMÅLING: INDSATSKORT PÅ DE FEM DELOMRÅDER

METODE TIL IDENTIFIKATION AF INDSATS- OMRÅDER FORMÅL - At identificere mulige indsatsområder gennem en statistisk analyse af, hvad der er vigtigt for brugernes samlede tilfredshed. METODE - Via en statistisk faktoranalyse identificeres et antal underliggende dimensioner i datamaterialet. En faktor dannes af spørgsmål, som har en høj intern korrelation, og der som sådan kan tolkes som værende udtryk for samme underliggende dimension. De mange spørgsmål reduceres hermed til et færre antal bagvedliggende faktorer, som hver især udtrykker noget forskelligt i brugernes besvarelse. - I en statistisk regressionsanalyse er det muligt at beregne de forskellige faktorers (faktorerne identificeret i faktoranalysen) betydning for brugernes samlede tilfredshed. Dette giver et mål for, hvilke faktorer der betyder meget for brugernes tilfredshed, og hvilke der har mindre betydning for tilfredsheden. - Betydningen sammenholdes efterfølgende med brugernes vurdering (tilfredshed) på samme områder i en såkaldt prioriteringsmatrice.

DAGTILBUD

FAKTORERNES SAMMENSÆTNING Content slide Inklusion -Aktiviteterne i dagligdagen -Aktiviteterne uden for dagtilbuddet, fx udflugter i skoven -Personalets indsats for at understøtte dit barns fysiske og motoriske udvikling -Personalet pædagogiske indsats i forhold til dit barn -Personalets indsats for at understøtte dit barns sproglige udvikling -Personalets indsats for at udvikle dit barns sociale kompetencer -Personalets faglige niveau -Personalets indsats for at tage udgangspunkt i dit barns behov -Den tid, personalet har til dit barn -Personalets modtagelse af dig og dit barn ved aflevering -Personalets måde at sige farvel til dig og dit barn ved afhentning -Dialogen og samarbejdet mellem dig/jer som forældre og personalet -Personalets lydhørhed over for dine synspunkter -Personalets indsats for at få dit barn til at føle sig tryg og glad -Personalets omsorg for dit barn -Personalets engagement i hverdagen -Inddragelsen af dig/jer som forældre i beslutninger vedrørende dagtilbuddet -Omfanget af udskiftning i personalet tilknyttet dit barn -Indeklimaet (fx temperatur, luftforhold og lugt) -De fysiske rammer indendørs (legetøj, lokaler, inventar, plads mv.) -Rengøringsstandarden -De udendørs faciliteter (legeplads og lignende) -Kommunens information om de forskellige pasningsmuligheder -Afstanden til daginstitutionen/dagplejen -Størrelsen af forældrebetaling for daginstitutionspladsen/dagplejepladsen Pædagogik og aktiviteter Dialog og samarbejde Fysiske rammer -Dit barns forhold til de andre børn -Personalets indsats for at skabe kontakt mellem dit barn og de øvrige børn -Personalets indsats for at begrænse drillerier mellem børnene -Personalets indsats for at gøre børnene i stand til at tage ansvar for sig selv Rammevilkår

PRIORITERINGSMATRICE FOR DAGTILBUDS- OMRÅDET LANDSGENNEMSNIT: BETYDNING FOR SAMLET TILFREDSHED SAMMENHOLDT MED TILFREDSHEDSNIVEAU Den største effekt af en indsats vil kunne ses på de områder, som ligger nærmest figurens nederste højre hjørne, da områder med lav tilfredshed og høj betydning for den samlede tilfredshed lokaliseres her. Den lodrette linje i figuren angiver gennemsnittet af faktorernes betydning for den samlede tilfredshed. Den vandrette linje viser gennemsnittet af tilfredsheden på samtlige spørgsmål inden for faktorerne.

RESULTATERNE I TAL – SAMLET OG OPDELT PÅ REGIONER (1) Betydningskoeffici ent (0-1) Gennemsnitlig tilfredshed (1-5) Afv. på betydning ift. landsresultat (afrundet til én decimal) Afv. på tilfredshed ift. landsresultat (afrundet til én decimal) AllePædagogik og aktiviteter0,563,90 Dialog og samarbejde0,524,01 Fysiske rammer0,223,83 Inklusion0,264,10 Rammevilkår0,053,64 Åbningstiderne0,014,06 HovedstadenPædagogik og aktiviteter0,633,810,1-0,1 Dialog og samarbejde0,593,940,1-0,1 Fysiske rammer0,173,65-0,1-0,2 Inklusion0,244,000,0-0,1 Rammevilkår0,04*3,580,0-0,1 Åbningstiderne0,01*4,020,0 SjællandPædagogik og aktiviteter0,573,800,0-0,1 Dialog og samarbejde0,563,970,0 Fysiske rammer0,213,780,0 Inklusion0,174,11-0,10,0 Rammevilkår0,01*3,610,0 Åbningstiderne0,114,010,10,0 *Betydningskoefficienten er ikke statistisk signifikant

RESULTATERNE I TAL – SAMLET OG OPDELT PÅ REGIONER (2) Betydningskoeffici ent (0-1) Gennemsnitlig tilfredshed (1-5) Afv. på betydning ift. landsresultat (afrundet til én decimal) Afv. på tilfredshed ift. landsresultat (afrundet til én decimal) SyddanmarkPædagogik og aktiviteter0,503,99-0,10,1 Dialog og samarbejde0,524,060,00,1 Fysiske rammer0,253,890,00,1 Inklusion0,304,180,00,1 Rammevilkår0,123,660,10,0 Åbningstiderne0,05*4,010,0 MidtjyllandPædagogik og aktiviteter0,543,960,00,1 Dialog og samarbejde0,454,05-0,10,0 Fysiske rammer0,263,950,00,1 Inklusion0,274,150,0 Rammevilkår0,02*3,670,0 Åbningstiderne0,084,140,00,1 NordjyllandPædagogik og aktiviteter0,433,92-0,10,0 Dialog og samarbejde0,394,05-0,10,0 Fysiske rammer0,273,930,00,1 Inklusion0,284,100,0 Rammevilkår0,113,710,1 Åbningstiderne0,05*4,140,00,1 *Betydningskoefficienten er ikke statistisk signifikant

ELEVER – 6-9. KLASSE

FAKTORERNES SAMMENSÆTNING Content slide Undervisning uden for skolen Vurdering af læreren: -Evne til at hjælpe dig og udvikle dig fagligt -Dygtighed -Tid til dig -Evne til at gøre undervisningen spændende og interessant -Evne til at lytte til de forslag, du kommer med -Evne til at skabe ro og orden -Evne til at gøre noget ved mobning, konflikter og drillerier -Evne til at hjælpe dig til at være en god ven og have det godt sammen med andre -Alt i alt med undervisningen Tilfredshed med: -Med undervisningsmaterialet (fx. bøger, kort og computere) -Skolens udendørsområder (skolegår, boldbaner mv.) -Skolens lokaler, møbler, plads mv. (de fysiske rammer) Tilfredshed med: -13. Sikkerheden i trafikken mellem skolen og dit hjem Læreren og undervisningen Materialer og fysiske rammer Trafiksikkerhed Tilfredshed med: -14. Den del af undervisningen, der sker uden for skolen, fx udflugter i skoven eller til museer

PRIORITERINGSMATRICE FOR ELEVER, KLASSE LANDSGENNEMSNIT: BETYDNING FOR SAMLET TILFREDSHED SAMMENHOLDT MED TILFREDSHEDSNIVEAU Den største effekt af en indsats vil kunne ses på de områder, som ligger nærmest figurens nederste højre hjørne, da områder med lav tilfredshed og høj betydning for den samlede tilfredshed lokaliseres her. Den lodrette linje i figuren angiver gennemsnittet af faktorernes betydning for den samlede tilfredshed. Den vandrette linje viser gennemsnittet af tilfredsheden på samtlige spørgsmål inden for faktorerne.

RESULTATERNE I TAL – SAMLET OG OPDELT PÅ REGIONER (1) Betydningskoeffi cient (0-1) Gennemsnitlig tilfredshed (1-5) Afv. på betydning ift. landsresultat (afrundet til én decimal) Afv. på tilfredshed ift. landsresultat (afrundet til én decimal) AlleLæreren og undervisningen0,493,84 Materialer og fysiske rammer0,423,45 Trafiksikkerhed0,074,05 Undervisning uden for skolen0,083,62 HovedstadenLæreren og undervisningen0,473,820,0 Materialer og fysiske rammer0,473,360,0-0,1 Trafiksikkerhed0,03*4,090,0 Undervisning uden for skolen0,073,640,0 SjællandLæreren og undervisningen0,433,80-0,10,0 Materialer og fysiske rammer0,363,38-0,1 Trafiksikkerhed0,103,990,0-0,1 Undervisning uden for skolen0,193,560,1-0,1 *Betydningskoefficienten er ikke statistisk signifikant

RESULTATERNE I TAL – SAMLET OG OPDELT PÅ REGIONER (1) Betydningskoeffi cient (0-1) Gennemsnitlig tilfredshed (1-5) Afv. på betydning ift. landsresultat (afrundet til én decimal) Afv. på tilfredshed ift. landsresultat (afrundet til én decimal) SyddanmarkLæreren og undervisningen0,493,830,0 Materialer og fysiske rammer0,433,490,0 Trafiksikkerhed0,06*3,990,0-0,1 Undervisning uden for skolen0,04*3,550,0-0,1 MidtjyllandLæreren og undervisningen0,543,840,0 Materialer og fysiske rammer0,403,480,0 Trafiksikkerhed0,06*4,080,0 Undervisning uden for skolen0,073,650,0 NordjyllandLæreren og undervisningen0,533,890,00,1 Materialer og fysiske rammer0,463,600,00,2 Trafiksikkerhed0,144,040,10,0 Undervisning uden for skolen0,01*3,76-0,10,1 *Betydningskoefficienten er ikke statistisk signifikant

SFO

FAKTORERNES SAMMENSÆTNING Content slide Trafiksikkerhed -Personalets pædagogiske indsats i forhold til dit barn -Personalets indsats for at udvikle dit barns sociale kompetencer -Personalets indsats for at tage udgangspunkt i dit barns behov -Dialogen og samarbejdet om dit barn mellem SFO/fritidshjem og dig/jer som forældre -SFO/fritidshjemmets indsats for at få dit barn til at føle sig tryg og glad -Personalets indsats for at skabe kontakt mellem dit barn og de øvrige børn -Det generelle faglige niveau blandt det personale, der er tilknyttet dit barn -Personalets engagement i hverdagen -Personalets håndtering af drillerier og konflikter mellem børnene -Personalets lydhørhed over for dine synspunkter -SFO/fritidshjemmets indsats for at begrænse mobning -Dialogen og samarbejdet mellem dit barns skole og SFO/fritidshjem -Aktiviteterne i SFO/fritidshjemmet -Dit barns fysiske aktivitet mens det er i SFO/fritidshjem -SFO/fritidshjemmets fysiske rammer indendørs (lokaler, inventar, plads mv.) -SFO/fritidshjemmets udendørsfaciliteter (skolegård/legeplads, boldbaner mv.) -Antallet af personale i forhold til antallet af børn i dit barns SFO/fritidshjem -Ventetiden på en plads i SFO/fritidshjem -Kommunens udbud af SFO/fritidshjem/fritidsklubber -SFO/fritidshjemmets åbningstider -Størrelsen af forældrebetaling i SFO/fritidshjem -Sikkerheden i trafikken mellem skolen og dit hjem Pædagogik og aktiviteter Fysiske og personalemæssige ressourcer Rammevilkår -18. Trafiksikkerheden mellem skole og SFO/fritidshjem? -19. Trafiksikkerheden mellem hjem og SFO/fritidshjem?

PRIORITERINGSMATRICE FOR SFO LANDSGENNEMSNIT: BETYDNING FOR SAMLET TILFREDSHED SAMMENHOLDT MED TILFREDSHEDSNIVEAU Den største effekt af en indsats vil kunne ses på de områder, som ligger nærmest figurens nederste højre hjørne, da områder med lav tilfredshed og høj betydning for den samlede tilfredshed lokaliseres her. Den lodrette linje i figuren angiver gennemsnittet af faktorernes betydning for den samlede tilfredshed. Den vandrette linje viser gennemsnittet af tilfredsheden på samtlige spørgsmål inden for faktorerne.

RESULTATERNE I TAL – SAMLET OG OPDELT PÅ REGIONER (1) Betydningskoeffi cient (0-1) Gennemsnitlig tilfredshed (1-5) Afv. på betydning ift. landsresultat (afrundet til én decimal) Afv. på tilfredshed ift. landsresultat (afrundet til én decimal) AllePædagogik og aktiviteter0,763,85 Fysiske rammer og personalemæssige ressourcer0,323,62 Rammevilkår0,143,71 Trafiksikkerhed0,053,61 HovedstadenPædagogik og aktiviteter0,763,850,0 Fysiske rammer og personalemæssige ressourcer0,363,530,0-0,1 Rammevilkår0,143,810,00,1 Trafiksikkerhed0,053,640,0 SjællandPædagogik og aktiviteter0,743,740,0-0,1 Fysiske rammer og personalemæssige ressourcer0,363,620,0 Rammevilkår0,153,560,0-0,1 Trafiksikkerhed0,103,510,1-0,1 *Betydningskoefficienten er ikke statistisk signifikant

RESULTATERNE I TAL – SAMLET OG OPDELT PÅ REGIONER (2) Betydningskoeffi cient (0-1) Gennemsnitlig tilfredshed (1-5) Afv. på betydning ift. landsresultat (afrundet til én decimal) Afv. på tilfredshed ift. landsresultat (afrundet til én decimal) SyddanmarkPædagogik og aktiviteter0,773,860,0 Fysiske rammer og personalemæssige ressourcer0,353,680,00,1 Rammevilkår0,133,660,0 Trafiksikkerhed0,02*3,540,0-0,1 MidtjyllandPædagogik og aktiviteter0,783,930,00,1 Fysiske rammer og personalemæssige ressourcer0,303,680,00,1 Rammevilkår0,153,710,0 Trafiksikkerhed0,053,680,00,1 NordjyllandPædagogik og aktiviteter0,763,770,0-0,1 Fysiske rammer og personalemæssige ressourcer0,233,66-0,10,0 Rammevilkår0,04*3,71-0,10,0 Trafiksikkerhed0,08*3,660,00,1 *Betydningskoefficienten er ikke statistisk signifikant

SKOLE

FAKTORERNES SAMMENSÆTNING Content slide Ressourcer og kontinuitet -Den faglige kvalitet af undervisningen -Dit barns faglige udbytte af undervisningen -Det generelle faglige niveau blandt de lærere, der er tilknyttet dit barn -Skolens indsats for at udfordre dit barn -Lærernes indsats for at engagere dit barn i undervisningen -Lærernes indsats for at tilrettelægge undervisningen i forhold til dit barns behov -Skolens indsats for at udvikle dit barns alsidige personlige kompetencer -Dialogen og samarbejdet om dit barn mellem lærerne og dig/jer som forældre -Skolens indsats for at få dit barn til at føle sig tryg og glad -Skolens indsats for at begrænse mobning -Skolens indsats for at udvikle dit barns sociale kompetencer -Lærernes indsats for at skabe kontakt mellem dit barn og de øvrige børn -Skolens fysiske rammer indendørs (lokaler, inventar, plads mv.) -Skolens udendørsområder (skolegård, boldbaner mv.) -Undervisningsmaterialets kvalitet Undervisningen Inklusion Fysiske rammer og materialer -Antallet af lærere i forhold til antallet af elever i klassen -Udskiftningen blandt lærerne tilknyttet dit barns klasse -Lærernes indsats for at skabe ro og orden i klassen -Skolens ledelse Skolens ledelse Følgende to spørgsmål indgår ikke i nogle af ovenstående faktorer, og har ikke selvstændigt signifikant betydning i regressionsanalysen, hvorfor de ikke indgår i analyserne. - Trafiksikkerheden mellem skole og hjem - Skolens indsats for at udnytte mulighederne for at flytte undervisningen ud af skolen, fx udflugter i skoven eller til museer

PRIORITERINGSMATRICE FOR SKOLEOMRÅDET LANDSGENNEMSNIT: BETYDNING FOR SAMLET TILFREDSHED SAMMENHOLDT MED TILFREDSHEDSNIVEAU Den største effekt af en indsats vil kunne ses på de områder, som ligger nærmest figurens nederste højre hjørne, da områder med lav tilfredshed og høj betydning for den samlede tilfredshed lokaliseres her. Den lodrette linje i figuren angiver gennemsnittet af faktorernes betydning for den samlede tilfredshed. Den vandrette linje viser gennemsnittet af tilfredsheden på samtlige spørgsmål inden for faktorerne.

RESULTATERNE I TAL – SAMLET OG OPDELT PÅ REGIONER (1) Betydningskoeffi cient (0-1) Gennemsnitlig tilfredshed (1-5) Afv. på betydning ift. landsresultat (afrundet til én decimal) Afv. på tilfredshed ift. landsresultat (afrundet til én decimal) AlleUndervisningen0,573,78 Inklusion0,383,82 Fysiske rammer og materialer0,183,50 Ressourcer og kontinuitet0,203,57 Skolens ledelse0,163,49 HovedstadenUndervisningen0,603,760,0 Inklusion0,323,84-0,10,0 Fysiske rammer og materialer0,163,420,0-0,1 Ressourcer og kontinuitet0,213,540,0 Skolens ledelse0,143,400,0-0,1 SjællandUndervisningen0,573,760,0 Inklusion0,353,780,0 Fysiske rammer og materialer0,193,520,0 Ressourcer og kontinuitet0,173,520,0-0,1 Skolens ledelse0,183,430,0-0,1 *Betydningskoefficienten er ikke statistisk signifikant

RESULTATERNE I TAL – SAMLET OG OPDELT PÅ REGIONER (2) *Betydningskoefficienten er ikke statistisk signifikant Betydningskoeffi cient (0-1) Gennemsnitlig tilfredshed (1-5) Afv. på betydning ift. landsresultat (afrundet til én decimal) Afv. på tilfredshed ift. landsresultat (afrundet til én decimal) SyddanmarkUndervisningen0,543,730,0-0,1 Inklusion0,363,780,0 Fysiske rammer og materialer0,153,510,0 Ressourcer og kontinuitet0,213,590,0 Skolens ledelse0,223,510,10,0 MidtjyllandUndervisningen0,573,800,0 Inklusion0,443,820,10,0 Fysiske rammer og materialer0,203,520,0 Ressourcer og kontinuitet0,183,580,0 Skolens ledelse0,133,520,0 NordjyllandUndervisningen0,603,920,00,1 Inklusion0,413,920,00,1 Fysiske rammer og materialer0,303,630,1 Ressourcer og kontinuitet0,303,640,1 Skolens ledelse0,123,710,00,2

HJEMMEPLEJE

FAKTORERNES SAMMENSÆTNING Content slide Kontinuitet og rettidighed Tilfredshed med hjælp til: -At vaske dig? -Den personlige pleje samlet set? -At gå i bad? -Af- og påklædning? -Toiletbesøg? Tilfredshed med hjælp til: -Den praktiske hjælp samlet set? -Hjælpen til rengøring? -Hjælpen til tøjvask? -Hjælpen til indkøb? -Er hjælperne venlige over for dig? -Udviser hjælperne respekt over for dig? -Er hjælperne omsorgsfulde over for dig? Personlig pleje Praktisk hjælp Hjælperne -Er det oftest de samme hjælpere, der kommer hos dig? -Kommer hjælperne generelt på de aftalte tidspunkter? -Er den hjælp, du får, lige god, uanset hvilken hjælper, der kommer i dit hjem? -Hvordan er kontakten til din kontaktperson i kommunen? Kontaktperson i kommunen -Hvad synes du om maden, du får leveret? Maden Bemærk: Spørgsmål vedrørende hjælperne samt kontinuitet og rettidighed er stillet på en 3-punktsskala, hvor de øvrige spørgsmål er stillet på en 5-punktsskala. I beregningen af gennemsnittet er 3-puntksskalaen omregnet til en 5-punktsskala, således at gennemsnitsberegningerne er sammenlignelige.

PRIORITERINGSMATRICE FOR HJEMMEPLEJEOMRÅDET LANDSGENNEMSNIT: BETYDNING FOR SAMLET TILFREDSHED SAMMENHOLDT MED TILFREDSHEDSNIVEAU Den største effekt af en indsats vil kunne ses på de områder, som ligger nærmest figurens nederste højre hjørne, da områder med lav tilfredshed og høj betydning for den samlede tilfredshed lokaliseres her. Den lodrette linje i figuren angiver gennemsnittet af faktorernes betydning for den samlede tilfredshed. Den vandrette linje viser gennemsnittet af tilfredsheden på samtlige spørgsmål inden for faktorerne.

RESULTATERNE I TAL – SAMLET OG OPDELT PÅ REGIONER (1) Betydningskoeffi cient (0-1) Gennemsnitlig tilfredshed (1-5) Afv. på betydning ift. landsresultat (afrundet til én decimal) Afv. på tilfredshed ift. landsresultat (afrundet til én decimal) AllePersonlig pleje0,414,38 Praktisk hjælp0,484,01 Hjælperne0,244,83 Kontinuitet og rettidighed0,403,65 Kontaktperson i kommunen0,083,65 Maden0,174,09 HovedstadenPersonlig pleje0,474,240,1-0,1 Praktisk hjælp0,473,950,0-0,1 Hjælperne0,304,770,1-0,1 Kontinuitet og rettidighed0,423,530,0-0,1 Kontaktperson i kommunen0,03*3,62-0,10,0 Maden0,183,920,0-0,2 SjællandPersonlig pleje0,234,34-0,20,0 Praktisk hjælp0,573,880,1-0,1 Hjælperne0,164,88-0,10,0 Kontinuitet og rettidighed0,313,65-0,10,0 Kontaktperson i kommunen0,163,420,1-0,2 Maden0,10*3,96-0,1 *Betydningskoefficienten er ikke statistisk signifikant

RESULTATERNE I TAL – SAMLET OG OPDELT PÅ REGIONER (2) *Betydningskoefficienten er ikke statistisk signifikant Betydningskoeffi cient (0-1) Gennemsnitlig tilfredshed (1-5) Afv. på betydning ift. landsresultat (afrundet til én decimal) Afv. på tilfredshed ift. landsresultat (afrundet til én decimal) SyddanmarkPersonlig pleje0,414,440,00,1 Praktisk hjælp0,464,070,00,1 Hjælperne0,274,830,0 Kontinuitet og rettidighed0,443,810,00,2 Kontaktperson i kommunen0,103,690,0 Maden0,08*4,10-0,10,0 MidtjyllandPersonlig pleje0,434,440,00,1 Praktisk hjælp0,474,030,0 Hjælperne0,184,84-0,10,0 Kontinuitet og rettidighed0,373,600,0-0,1 Kontaktperson i kommunen0,073,750,00,1 Maden0,304,200,1 NordjyllandPersonlig pleje0,474,460,1 Praktisk hjælp0,334,15-0,20,1 Hjælperne0,184,89-0,10,1 Kontinuitet og rettidighed0,413,760,00,1 Kontaktperson i kommunen0,123,780,00,1 Maden0,214,320,00,2

Endslide.