Velkommen til konsulentuddannelsesdagen 18. marts 2010.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Advertisements

FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. FORSIDE KORT TIL HANDLING - PSYKISK ARBEJDSMILJØ I SYGEPLEJEN.
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
Digital formidling - med udgangspunkt i Ting Den 25. august møde i det faglige udviklingsforum.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Arbejdspladsudvikling
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
BEDRE TRIVSEL OG ARBEJDSMILJØ I REGION HOVEDSTADEN Niende Laboratorium 26. februar 2013.
SAMARBEJDSKONFERENCE TORSDAG DEN 29.OKTOBER 2009 Invitation til konference: Med udgangspunkt i forløbsprogrammerne for KOL og diabetes type 2 og med særlig.
”FRA SYGEFRAVÆR TIL ARBEJDSEVNE” 27. FEBRUAR 2013 KONFERENCE TORVEHALLERNE I VEJLE Sund By Sekretariatet.
Årsmøde 8. maj 2012 Kl : Morgenmad Kl : Konsortiet byder velkommen og indleder dagen V/ Lone Knakkergaard og Kirsten Husted, Vejle Bibliotekerne.
Landlivs seminar den 24.november 2012 Hvad er der brug for på landet: Nytænkning af landdistrikter? Alt det praktiske v. Mona Hvid
Vold og job Viden, inspiration og værktøjer : Velkommen 12.15: Hvad ved vi om vold og trusler? 12.50: Spil dig til en god dialog 13.20: Pause 13.35:
Udviklingsplaner Sønderborg
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
Dialogmøder 2012 De private tilbud og kommunerne - fælles udfordringer og muligheder Geert Jørgensen.
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Facilitatorordningen i almen praksis Eva Branner
Nanna Højlund, FOA, formand for PASS
Relationer – børn og voksne
Lean Netværk AAU.
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
VEJLEDERUDDANNELSEN // AARHUS UNIVERSITET Modul 1, september 2007 Godmorgen… Velkommen til dag 3 på AUs vejlederuddannelse!
DH’s sommerskole 7. september 2013 kl. 14:30 – 16:00 Netværkszone: LBR/RBR repræsentanter Facilitering v. DH’s sekretariat: Konsulent Pernille Steen Lenzner.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Velkommen til Projekt Frivillig Infomøde og workshop d. 23. maj 2013 Maj 2013 | Projekt Frivillig | Foreninger i Aarhus Kommune.
Agenda – Velkomst – Præsentation af os og projektet – Præsentation af deltagere – Præsentation af E-Sport og GamingLeague
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Informationsmøde om Kvalitet i MUS - Et projekt i Udviklings- og Omstillingsfonden.
3D og FOT - dagen Program for 3D og FOT-dagen 4. marts 2009 kl. 9:30-16 i Århus Jesper Skovdal Christiansen Sekretariatschef for Geoforum.
Arrangementer i forbindelse med offentlighedsfasen
Biblioteket som læringscenter
Lederseminar 2014 Varde Kommune
INNOVATIONSFORUM # 2 VIDENSFORMER OG VIDENSKILDER.
Diigital læring - Den Digitale Erhvervsskole
Velkommen til afslutningskonference i TUP2012 Vurdering Af Kunnen mod nye job.
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
VidenDanmark VG Digitalisering og procesorientering 8. december 2014.
Vinterman seminar 2. Maj SIDE 2 Vinterman seminar 2. maj Ca. 85 personer: 34 kommuner (30 Vinterman, 2-Light og 2-Melding) Færøerne Vintercentralen.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Workshop for forsvaret Kompetenceudvikling og samarbejde i lokalområdet – fra ord til handling.
”Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært” ”RKV i Region Midtjylland” Mandag den 24. november 2014.
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
Kursus i tilgængelighed. Praktisk Sensus Undervisere –Lars Ballieu Christensen –Jacob Nielsen –Magnus Kjøller Lou Praktiske information –vand, toiletter,
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Velkommen 2. seminar om Planlægning af realkompetencevurderinger Den 18. marts 2010 Silkeborg HS.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Strategiseminar 28. og 29. januar 2008, Bogense Velkomst Praktiske forhold Programoversigt for de to dage.
Sundhedspolitisk Dialogforum D. 20. maj Dagens program: Fælles frokost Velkomst v. Anders Broholm Status vedr. Politisk Sundhedsaftale.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Velkommen Første seminardag om RKV Den 23. februar 2010 i Silkeborg.
Velkommen til KIP lancering Kompetencer I Praksis.
Workshop om fremtidens samarbejdsmodeller mellem universiteter og små- og mellemstore virksomheder Introduktion v/ Christian Nielsen.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
KREDS MIDT TRÆF VELKOMMEN 1. INDHOLDSSIDE MED PUNKTOPSTILLING Tekst med Punktopstilling PUNKTOPSTILLING For at skifte til Underoverskrift i Fed tekst.
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
Alt er på hjemmesiden nyfolkeskole.wordpress.com.
Formålet med dagen Styrke Handicaprådenes samarbejde og indflydelse i kommunerne Ny viden, erfaringsudveksling og inspiration til det fremtidige arbejde.
1 DET KOMMUNALE SAMARBEJDE Jesper Lundh Almen praktiserende læge 17/09/2016.
Introduktion til øvelsen ”Bidrag til kerneopgaven” Formål med øvelsen Forberedelse Indledning Runde 1 Runde 2 Runde 3 Afslutning på øvelsen 2.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
DET KOMMUNALE SAMARBEJDE
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
DUBU Ledernetværk 2015 Velkommen.
Jesper Lundh Kommunal praksiskoordinator
Velkommen til.
Skriv jeres overvejelser på en flipover og hæng den op i lokalet.
VELKOMMEN Stort fællesmøde for Almen Praksis på Fyn Tirsdag den 31
Velkommen til: Seminar for medarbejdere der gennemfører Realkompetencevurderinger (RKV) Torsdag den 6. november 2014.
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Velkommen til konsulentuddannelsesdagen 18. marts 2010

Baggrund: Opfølgning på seminar for lægelige konsulenter og øvrige interessenter afholdt af KVEU H vor en fælles uddannelse for lægelige konsulenter og konsulenter i relation til almen praksis blev efterspurgt. Dels i relation til kompetenceudvikling for at kunne varetage konsulentrollen bedre og mere målrettet. Dels i relation til etablering af et fælles arbejdsmiljø, herunder med en højere grad af netværksdannelse blandt konsulenterne.

KVEU besluttede, at der skulle arbejdes videre med feltet, med henblik på et oplæg: Nedsat arbejdsgruppe bestående af: -Lisbeth Boss (PKO) -Jesper Lundh (videreuddannelsen) -Arne Hantho (efteruddannelsesvejlederne) -Heidi Mortensen (KvEAP) Uddannelsen er forankret i KVEU, KvEAP er sekretariat for arbejdet. Dette er den første uddannelsesdag – derfor vigtigt at evaluerer på den til sidst – håber I vil være os behjælpelige med det.

Målgruppe: Praksiskoordinatorerne og praksiskonsulenterne–PKO Kommunale praksiskonsulenter -PKOK Efteruddannelsesvejlederne – EUV Kvalitetsudviklings- og Efteruddannelseskonsulenterne - KUE Datakonsulenterne Medicinkonsulenterne KvEAP Videreuddannelseskonsulenter (AMU, DYNAMO) I alt ca. 145 konsulenter Samt øvrigt relevant administrativt personale.

Formål og mål med en konsulentuddannelse: Formål: at præsentere rammerne for arbejdet som konsulent i relation til almen praksis, hospitaler, kommuner, Regionen og KvEAP samt at kvalificere samarbejdet konsulenterne imellem.

Mål: - at deltagerne forstår, hvad det indebærer at være konsulent (ligheder, pligter, ansvar, rettigheder). - at deltagerne forstår det landskab, de skal operere i. - at deltagerne får skabt samarbejdsrelationer og netværk.

Program konsulentuddannelsen den 18. marts :30-8:40 Velkomst - KVEU ved Kirsten Vinsand byder velkommen. - Kort introduktion til dagen ved Heidi Mortensen. 8:40-9:00 Præsentation af organiseringen i Region H omkring almen praksis v. Else Hjortsø - Hvordan er arbejdet med almen praksis organiseret i Region H? - Hvordan er organiseringen omkring de forskellige konsulentordninger i Region H?

9:00-9:30 Hvad er en konsulent v. Lisbeth Boss og Arne Hantho – Ligheder, forskelle, pligter, ansvar og rettigheder. 9:30- 10:00 Præsentation af konsulentordningerne. Interview med en repræsentant for hver af ordningerne. (Intervieweren er; Bente Nielsen) 10:00 – 10:15 Pause 10: :00 Præsentation af konsulentordningerne. Interview med en repræsentant for hver af ordningerne. (Intervieweren er; Bente Nielsen)

11:00 – 12:00 Hvad kan/vil vi i vores konsulentgruppe? Diskussion i de enkelte konsulentgrupper – ud fra en case. 12:00-13:00 Frokost 13: Hvad kan/vil vi sammen med de andre konsulentordninger? Diskussion i blandede grupper om samarbejdsmuligheder – ud fra en case :00 Hvad har vi brug for/hvad vil vi gerne vide mere om? Forberedelse i egen konsulentgruppe før besøg på ”konsulenttorvet

14: :00 Konsulenttorvet - Hver konsulentordning har egen stand, hvor der kan stilles spørgsmål. 15:00 – 15:15 Fælles udbytte og evaluering.

Introduktion: Evalueringsskemaerne ligger på bordene – skriv dine forventninger til dagen ned. Der vil blive taget billeder af alt, og de lægges på hjemmesiden.

Introduktion til hvad kan og vil vi i vores konsulentgruppe: Vælg: ordstyrer samt tidsstyrer vælges i gruppen. Arne, Jesper og Lisbeth går rundt og er tilgængelige, hvis der er spørgsmål eller behov for input til at komme videre i drøftelserne. Arne introducerer model til gruppearbejdet. På flipover skrives hovedbudskaberne ned Til sidst kigge på tegningen – har I noget at føje til tegningen på bordet. Flipover hænges op på væggene – Heidi Mortensen organiserer dette, mens der tegnes.

Hvad har vi brug for/hvad vil vi gerne vide mere om? Forberedelse i egen konsulentgruppe før besøg på ”konsulenttorvet” Konsulentordningerne har egen stand. Spørgsmål der kan stilles: –Hvad er hver især i gang med, eller vil gå i gang med. –Hvor kunne man få brug for de andre konsulenter? –Snakke om hvilke opgaver der ligger, når vi komme hjem. –Aftaler der er brug for at blive indgået. –Nye ideer. –Hvad vil vi gerne vide mere om?

Konsulenttorvet - og husk kaffen…….

Fælles udbytte og evaluering: To og to tale om, hvad I tager med hjem fra dagen med udgangspunkt i evalueringsskemaet. Efterfølgende udfyldes skemaet og det samles ind.

TAK FOR I DAG!