1 PRINCIPPER Organisationsstrukturen bygger på en klar adskillelse af Vision, strategi, udvikling, politik og den daglige drift Der foreligger beskrivelser.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lovlig sagsbehandling
Advertisements

Bekendtgørelse om samarbejde om sikkerhed og sundhed
Datakvalitetsstrategi Engrosmodellen
Nye samarbejdspartnere – nye udfordringer
Præsentation af den nye folkeoplysningspolitik-guide Trine Bendix Knudsen Sekretariatsleder Dansk Folkeoplysnings Samråd (DFS)
Slå dog SU og SIU sammen 17. september 2009
Orienterende møde 7. november Agenda Velkomst Præsentation af bestyrelsen 0.Bestyrelsens opgaver og ansvar 1.Britts fratrædelse 2.Byggeriet 3.Den.
Sønderjydsk Fodbolddommerklub Strategi 2009 – 2011.
Ventilen - på biblioteket Ventilen Danmark –
Visionsproces Fra ord til handling.
Overvejelser for bestyrelsen
Historie •Sejlklubbens formand nævner behov for bedre faciliteter i sin beretning på efterårsgeneralforsamling, 2002 •Generalforsamlingen er positivt stemt,
Udviklingsplaner Sønderborg
udarbejdet af GLADSAXE ISHOCKEY
FBUs visionsplan 2015.
SAMARBEJDE OG MEDINDFLYDELSE. Overordnede bestemmelser Ledelse og medarbejdere skal i samarbejde føre de af kommunalbestyrelsen fastsatte mål ud i livet.
Jammerbugt Kommune Viceborgmester Morten Marinus
Dagsorden Velkomst og baggrund Målet med dagen
Det helt grundlæggende: Udvikling Kammeratskab Aktivitet Engagement.
Hvordan kan budget og regnskabstal anvendes i praksis?
O-service - Nye muligheder Alle slags arrangementer ind. Bedre visning og sortering af kalender. Tilmelding af ikke-DOF medlemmer. Betalingsmetoder og.
Januar Indledning Vi har i skolebestyrelsen udarbejdet et årshjul som viser de faste aktiviteter og emner, vi skal arbejde med i løbet af skoleåret.
# DUA SEMINAR 2010 BRUGERINVOLVERING - hvordan? Ole Nielsen, COWI 5. oktober okt 2010 DUA SEMINAR 2010.
4. Det kommunale valgår –Nyvalg til handicaprådet, LBR og klagerådet –Valgkampen generelt –Andet.
GENERALFORSAMLING 2011.
Projektorganisering – hvordan og hvorfor? Hvad har vi lært?
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
Krav til tillidsrepræsentanten Modul 2 Forventninger Når man repræsenterer DSI i råd, nævn eller udvalg - er det vigtigt, at man fremfører DSI’s synspunkter.
Red Barnet Kalundborg FRITIDSKONTOEN
1 COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 ARBEJDSMILJØLEDELSE OHSAS Seminar 1 Arbejdsmiljøledelse OHSAS
VISION HVAD vil vi stræbe efter: HVORDAN når vi frem: HVILKE ‘områder er relevante: Oprettelser af projektorganisation – de overordnede rammer STRATEGI.
Det Folkelige Forum Brugerundersøgelse. Hvem er jeg? Studerende på Syddansk Universitet i Odense Studentermedhjælper i Horsens Sund By fra september 2009.
Vision 2020 En 5 års plan for arbejdet i Dansk Orienteringsforbund Planen justeres ved årligt strategi seminar i august. Vision 2020 skal godkendes på.
Hvad skal vi tænke igennem og beslutte ? Strategi for Højbjerg Badmintonklub frem mod 2010 Opgave.
Status for akutuddannelsestiltag til FAM-personale i Region Nordjylland v/ projektleder Dan Fanøe Nilsson, PKA 6. november 2009, Konferencecenteret Koldkærgård,
Sundhedsaftaler og sundhedskoordinationsudvalg Specialkonsulent Andreas Jull Sørensen Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
Samarbejde på tværs Baris Atak Integrationskoordinator
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Regionsmøder marts 2015 v/adm. direktør Kim Høgh.
Herning Kommunes Handicapråd Høringer Nyborg Strand d. 9. juni 2008.
Handicapråd i Ballerup Kommune - af Servicedirektør Ole Nielsen
Vision og Strategi for Forslag Vision og Strategi for Vision og indsatser i strategi.
Beskrivelse af strategisk projekt: Prioriteret forskningsportefølje Strategi Indsatsområde: Forskning og Samarbejde Programejer: Tomas Joen Jakobsen.
Informationsmøde NSF HELHEDSPLANEN. Agenda Forløbet frem til NSF involvering i helhedsplanen Repræsentantskabets overvejelser i forhold til økonomien.
Rammeaftale om samarbejde og medindflydelse. Formål: …at styrke medarbejdernes interesse for effektivitet i kommunens forvaltning og i dennes institutioner.
Hammerum Hallen Strategi HH Strategipræsentation – Baggrund – Processen – Resultatet Vision og mål for 2015, must win battles – Rammer for det videre.
Oplæg til Immun Defekt Foreningens Landsmøde 17. April 2010 Samarbejdet, foreningsarbejdet og meningen med det hele… v. Lene Jensen, direktør.
Seminar NVF-udvalg juni 2006 på Færøerne Best practice Indeholder normer – bindende regler i mindre omfang Udmøntning af politikkernes ønsker.
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Oplæg om PLO-K Om PLO-K’s organisering, økonomi, opgaver og roller, kontaktperson i PLO-R, samt om PLO’s kommuneudvalg.
Valgkredsmøder 2016 IT-udvalget.
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Overordnede bestemmelser
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Vision MX 2020 Organisatorisk Sikre fællesskabet
Øvrige idrætter - vejen frem til i dag
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Medlemsundersøgelse 2016 Medlemsundersøgelse 2016
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Dialogmøde med Rådet for Socialt Udsatte
Sundhedsaftale
Fremtidens mål for SAB 23/5 – 2018 Formål med mødet: At sammensætte en styregruppe, der kan træffe overordnede beslutninger samt varetage SAB’s samlede.
Nye ACE regler pr. 1. december 2012
Få mere at vide - LYT - SPØRG
Gevinstforløb SBSYS – Forandringsteam BKF
Blev udført i perioden fra den 27. august til den 6. september. 1
Bestyrelseskursus Foreningen for ATAKSI/HSP 3. oktober 2015
Opsætning.
Præsentationens transcript:

1 PRINCIPPER Organisationsstrukturen bygger på en klar adskillelse af Vision, strategi, udvikling, politik og den daglige drift Der foreligger beskrivelser af opgaver, ansvar og kompetence for alle områder og individuelle positioner i DMU De frivillige ledere og ansatte medarbejdere er valgt/udpeget for deres ekspertise og engagement og er respekteret for deres indsats Engagement, involvering og ansvarlighed fra alle frivillige ledere og ansatte danner DMU’s fundament God repræsentation af kvinder, kørere og den yngre generation i ledende positioner Kære alle DMU er ved at indføre en ny struktur og i den forbindelse skal ledelsen af dansk Road og Drag Racing omorganiseres, således at der nedsættes en Sportskommission (den politiske ledelse) og en række sportsudvalg, der skal varetage den daglige drift. Målet er en ny dynamisk organisation, som kan udvikle sporten fremover. Vi søger personer, der vil være med til at sætte deres fodaftryk på dette. Med andre ord, så beder vi klubberne om at være behjælpelige med at finde personer til den nye kommission og de nye sportsudvalg. Ved at være med til at finde og pege på personer til DMUs ledelse, sikrer I jer også medvirken i beslutningerne og medindflydelse på fremtiden. Der skal således findes personer til: Sports Kommissionen(SK) Af udvalg er det planen at der nedsættes følgende sportsudvalg: Road Racing udvalg Mini RR udvalg Drag Racing Udvalg Bane udvalg Trackday udvalg Touring udvalg Er der spørgsmål står SD RR DR(Sports Kommissionen) til rådighed med svar og gode råd. Udfyldte skemaer med personnavne bedes returneret til DMUs sekretariat senest den 1. december Ny organisation - Sportskommission Road Racing - Drag Racing

Ny organisation Sportsudvalg Road Racing, Drag Racing SPORTSUDVALG  Udpeges af den enkelte sportskommission  Antal medlemmer af et sportsudvalg kan maksimalt være 4 (inklusiv én kørerrepræsendtant)  Sportsudvalgsformanden deltager på 1-2 møder årligt med sportskommissionen eller efter behov.  Der afholdes 3-4 møder årligt  Alle sportsudvalg udarbejder en skriftlig årsrapport som udarbejdes inden det årlige klublederseminar (rapporten skal indeholde status samt eventuelle forslag til ændringer til kommende sæson)  Sportsudvalget er ansvarlig for den daglige drift af det enkelte sportslige område indenfor reglementet og det fastlagte budget  Sportsudvalget er ansvarlig at de besluttede aktiviteter gennemføres som planlagt  Udarbejdelse af forslag til sportslige reglementsændringer  Løbs kalender  Godkendelse af Løbs tilladelser (Tillægsregler)  Udarbejdelse af dommerlister til godkendelse af sportskommissionen  Opfølgning på dommerrapporter  Behandling og pådømmelse af tvistigheder og protester, herunder om nødvendigt korrektion af foretagne dommerkendelser  Sager afgjort af et sportsudvalg kan ankes til sportskommissionen  Godkendelse af baner  Overvågning af sikkerheds- og miljøforhold

Medlemmer til Road Racing udvalg Udvalgene skal besættes med medlemmer der har interesse og viden om det enkelte område og som ønsker at bidrage med viden og engagement, det tilstræbes at udvalgene præsenterer flere klubber. Udvalget er ansvarlig for eget budget der er tildelt fra sports kommissionen i forhold til budget og aktivitet. De af sports kommissionen udpegede medlemmer vil blive bedt om at komme med oplæg til egne kompetencer inden for reglementet og det området de præsenterer. Kompetencer og arbejdsområder godkendes af sports kommissionen efterfølgende. Medlemmer til kommissioner og paneler på tværs vælges efter planen i ny organisation og det er muligt at sidde i flere steder. Paneler vælges af HB og Sportskommissionen. Sportskommissionens medlemmer og HB medlemmer vælges af repræsentantskabet Klubberne indstiller minimum 3 og maksimum 5 medlemmer. Brug venligst skemaet på denne side eller send en mail med detaljerne. Herunder er eksempler på opgaver: - Udarbejdelse af forslag til sportslige reglementsændringer - Godkendelse af Løbs tilladelser (Tillægsregler) - Løbs kalender Navn, klub, kontakt info.Interesseområde Sportsudvalg Road Racing 3

Medlemmer til udvalg Udvalgene skal besættes med medlemmer der har interesse og viden om det enkelte område og som ønsker at bidrage med viden og engagement, det tilstræbes at udvalgene præsenterer flere klubber. Udvalget er ansvarlig for eget budget der er tildelt fra sports kommissionen i forhold til budget og aktivitet. De af sports kommissionen udpegede medlemmer vil blive bedt om at komme med oplæg til egne kompetencer inden for reglementet og det området de præsenterer. Kompetencer og arbejdsområder godkendes af sports kommissionen efterfølgende. Medlemmer til kommissioner og paneler på tværs vælges efter planen i ny organisation og det er muligt at sidde i flere steder. Paneler vælges af HB og Sportskommissionen. Sportskommissionens medlemmer og HB medlemmer vælges af repræsentantskabet Klubberne indstiller minimum 3 og maksimum 5 medlemmer. Brug venligst skemaet på denne side eller send en mail med detaljerne. Herunder er eksempler på opgaver: - Udvikling af Mini RR sporten - Udarbejdelse af forslag til sportslige reglementsændringer - Godkendelse af Løbs tilladelser (Tillægsregler) - Løbs kalender Navn, klub, kontakt info.Interesseområde Sportsudvalg Mini RR 4

Medlemmer til udvalg Udvalgene skal besættes med medlemmer der har interesse og viden om det enkelte område og som ønsker at bidrage med viden og engagement, det tilstræbes at udvalgene præsenterer flere klubber. Udvalget er ansvarlig for eget budget der er tildelt fra sports kommissionen i forhold til budget og aktivitet. De af sports kommissionen udpegede medlemmer vil blive bedt om at komme med oplæg til egne kompetencer inden for reglementet og det området de præsenterer. Kompetencer og arbejdsområder godkendes af sports kommissionen efterfølgende. Medlemmer til kommissioner og paneler på tværs vælges efter planen i ny organisation og det er muligt at sidde i flere steder. Paneler vælges af HB og Sportskommissionen. Sportskommissionens medlemmer og HB medlemmer vælges af repræsentantskabet Klubberne indstiller minimum 3 og maksimum 5 medlemmer. Brug venligst skemaet på denne side eller send en mail med detaljerne. Herunder er eksempler på opgaver: - Udvikling af Mini DR Junior sporten - Udarbejdelse af forslag til sportslige reglementsændringer - Godkendelse af Løbs tilladelser (Tillægsregler) - Løbs kalender Navn, klub, kontakt info.Interesseområde Sportsudvalg Drag Racing 5

Medlemmer til udvalg Udvalgene skal besættes med medlemmer der har interesse og viden om det enkelte område og som ønsker at bidrage med viden og engagement, det tilstræbes at udvalgene præsenterer flere klubber. Udvalget er ansvarlig for eget budget der er tildelt fra sports kommissionen i forhold til budget og aktivitet. De af sports kommissionen udpegede medlemmer vil blive bedt om at komme med oplæg til egne kompetencer inden for reglementet og det området de præsenterer. Kompetencer og arbejdsområder godkendes af sports kommissionen efterfølgende. Medlemmer til kommissioner og paneler på tværs vælges efter planen i ny organisation og det er muligt at sidde i flere steder. Paneler vælges af HB og Sportskommissionen. Sportskommissionens medlemmer og HB medlemmer vælges af repræsentantskabet Klubberne indstiller minimum 3 og maksimum 5 medlemmer. Brug venligst skemaet på denne side eller send en mail med detaljerne. Herunder eksempler på opgaver: - Sikre den bedst mulige sikkerhed på nye og gamle baner - Vedligeholde eksisterende godkendelser - Samarbejde med miljøorganisationen i DMU herunder sanitære og overnatning - Sikre samarbejde mellem bane ejer/ lejer og klub/ arrangør Navn, klub, kontakt info.Interesseområde Sportsudvalg Bane Udvalg 6

Medlemmer til udvalg Udvalgene skal besættes med medlemmer der har interesse og viden om det enkelte område og som ønsker at bidrage med viden og engagement, det tilstræbes at udvalgene præsenterer flere klubber. Udvalget er ansvarlig for eget budget der er tildelt fra sports kommissionen i forhold til budget og aktivitet. De af sports kommissionen udpegede medlemmer vil blive bedt om at komme med oplæg til egne kompetencer inden for reglementet og det området de præsenterer. Kompetencer og arbejdsområder godkendes af sports kommissionen efterfølgende. Medlemmer til kommissioner og paneler på tværs vælges efter planen i ny organisation og det er muligt at sidde i flere steder. Paneler vælges af HB og Sportskommissionen. Sportskommissionens medlemmer og HB medlemmer vælges af repræsentantskabet Klubberne indstiller minimum 3 og maksimum 5 medlemmer. Brug venligst skemaet på denne side eller send en mail med detaljerne. Herunder er eksempler på opgaver: - Sikre en god kommunikation mellem arrangører/ Klub og aktiviteter - Udvikling af samarbejde med det formål at udbrede sporten - Sikre en løbende tilgang af nye medlemmer - Åbne nye muligheder for sportens udøvere på amatør Niveau - Køreundervisning / Fritidskørsel/ uddannelse af kørere Navn, klub, kontakt info.Interesseområde Sportsudvalg Trackdays udvalg 7

Medlemmer til udvalg Udvalgene skal besættes med medlemmer der har interesse og viden om det enkelte område og som ønsker at bidrage med viden og engagement, det tilstræbes at udvalgene præsenterer flere klubber. Udvalget er ansvarlig for eget budget der er tildelt fra sports kommissionen i forhold til budget og aktivitet. De af sports kommissionen udpegede medlemmer vil blive bedt om at komme med oplæg til egne kompetencer inden for reglementet og det området de præsenterer. Kompetencer og arbejdsområder godkendes af sports kommissionen efterfølgende. Medlemmer til kommissioner og paneler på tværs vælges efter planen i ny organisation og det er muligt at sidde i flere steder. Paneler vælges af HB og Sportskommissionen. Sportskommissionens medlemmer og HB medlemmer vælges af repræsentantskabet Klubberne indstiller minimum 3 og maksimum 5 medlemmer. Brug venligst skemaet på denne side eller send en mail med detaljerne. -Skabe en ny sportsgren ”orienteringsløb / pålidelighedsløb/ Rally - Etablering af nye klubber der støtter op om RR – DR og Touring Sport - Socialt samvær omkring at være Motorcyklist i samarbejde med eksisterende foreninger Navn, klub, kontakt info.Interesseområde Sportsudvalg Touringsudvalg 8

9 Vision, Strategi, udvikling og politik Daglig drift DMU 2010 – ORGANISATION

Medlemmer til Sports Kommission (SK) Sportskommissionen skal besættes med medlemmer der har interesse og viden om det enkelte område og som ønsker at bidrage med viden og engagement, det tilstræbes at sportskommissionen præsenterer flere klubber. Medlemmer indstilles af klubberne ved repræsentantskabet efter gældende vedtægter. Sportskommissionen er ansvarlig for budget i forhold til hovedbestyrelsen og har det overordnede ansvar for sportsudvalgene i forhold tildelte budgetter og ansvarsområder. Af Sportskommissionens udpegede medlemmer deltager formanden og et kommissionsmedlem ved HB’s møder. Medlemmer til kommissioner og paneler på tværs vælges efter planen i ny organisation og det er muligt at sidde i flere steder. Paneler vælges af HB og Sportskommissionen. Sportskommissionens medlemmer og HB medlemmer vælges af repræsentantskabet. Klubberne indstiller minimum 3 og maksimum 5 medlemmer. Brug venligst skemaet på denne side eller send en mail med detaljerne. Herunder er eksempler på opgaver: - Overordnet ansvar for udvalgene - Referer til DMU’s Hovedbestyrelse og deltage i møder - Ansvarlig for udvikling af sportslige strategier og udviklingsaktiviteter - Overordnet ansvarlig for de sportslige aktiviteter Navn, klub, kontakt info.Interesseområde Sportskommission RR -DR 10

11 DMU 2010 – ORGANISATION Medlemmer til sportsskommissionerne vælges efter reglement.