Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til jer   Og velkommen til de dygtige designassistenter.  Vi har alle glædet os usandsynligt meget til endelig at møde jer.
Advertisements

Momenter i livet   Der er øjeblikke i livet hvor du savner nogen så meget at du bare ønsker at tage dem ud af dine drømme og kramme dem rigtigt!
Måske er I gode venner i et år,
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Nonne historie.
Ideudvikling Anni Stavnskær Pedersen & Ann-Merete Iversen.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Modul 3C Ideudvikling med anvendelse af principper som stimuli.
Åbent bord Den Kreative Platform
Mr. Raggys prøveeksamen Gennemgang af svarene.
Jeg er flyttemand Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Jeg kører bus Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Uskrevne Regler Modul november 2011.
Struktur: ”Quiz og byt”
Sæt pennen på papiret Skriv de årsager til uro hos spædbarnet ved brystet, som falder jer ind…. Uro ved brystet s kan skyldes…
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Alle soldaterne i delingen var kaldt til samling, da der var
Velkommen til Jeopardy: Trafiksikkerhed i Øjenhøjde
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Om et øjeblik kommer du ind i en magisk verden....
Innovation og iværksætteri
BØRNEMORDERN CHRISTIAN XENIA OG NEEL. Denne dias er sponsoreret af at Vi nægter at fortælle noget med mindre I bestikker os. I må helst ikke smække med.
Den Kreative Platform I Skolen Uhæmmet anvendelse af viden fra børnehave til arbejdsplads Her starter slide showet efter introen og musikken stopper.
Supervision og faglig feedback
Darum skole 4. november 2013.
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Ide-magneten.
Du er ved at gå ind i en magisk verden.... Om et øjeblik...
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Careerhub Den Kreative Platform
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Careerhub Den Kreative Platform 28/ v/Jonna Langeland Christensen
Modul 3B Ideudvikling med personanalogi + billed stimuli + ord stimuli.
Modul 1 (B) Rød løber Tid: 30 minutter. Spilleregler for dagen.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Videreudvikling af ide 2&2
Forberedelsen (Før undervisningen starter)
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Vejlederens kommunikation
Careerhub Den Kreative Platform 28/ v/Jonna Langeland Christensen
RUL Grønlænderrulninger. Næsten alle kajakroere ønsker at beherske et rul, men det er ikke alle det lykkes for. Et tilbagevendende problem er ”hoftevrikket”.
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Forberedelsen (Før undervisningen starter)
Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.
Innovations- karavanen Innovation – hvorfor? Samfundsudvikling – globale / lokale forhold kræver nytænkning. Udfordringer for UCN fx i form af færre.
Modul 4D Videreudvikling af idé I grupper. Idé-udvikling i grupper.
Workshop Sund By Netværket
Modul 3D Ideudvikling med udfordringer som stimuli.
Den Kreative Platform I TIK 3
Modul 4A Ideudvikling 2&2 alene med en bunke blandede stimulikort (Spillet)
Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
 Program for kurset Lektion 1 Hjemmearbejde Lektion 2
Den Kreative Platform I TIK 3
Modul 1 Rød løber (D). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Jeg kører truck Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Jeg kører lastbil Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Den Kreative Platform og Idefasen Træning af ideudvikling.
Creative Platform Learning Emne: DEMOKRATI. 22. JA – Vi har lavet en fejl (med kategori og klap) 1.Find sammen to & to med en der har samme sportsinteresser.
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Nye Efterskolelærere kursus Brogården
Modul 1 Rød løber (C).
Organisering af procesarbejde
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
Klargøring af præsentation og formidling Formidling/ messe Evaluering
Organisering af procesarbejde
Øvelser til fremme af kreativ tænkning
Brain breaks.
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Præsentationens transcript:

Modul 1 Rød løber (A)

Spilleregler for dagen

Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity, Problems of Education in the 21st Century, 18, Du må gerne “melde dig momentant ud” - bare du melder dig ind igen

Forlad rummet alene Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity, Problems of Education in the 21st Century, 18, hvis du skal på toilettet, ryge eller lign. hvis du bliver træt i hovedet eller af anden grund har brug for en pause TAG ALDRIG ANDRE MED DIG VÆK

Telefoner og ure Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity, Problems of Education in the 21st Century, 18, Er de største barrierer for din kreativitet Og en barriere for dine kollegers kreativitet

Spørgsmålsvæg Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity, Problems of Education in the 21st Century, 18, Skriv dine spørgsmål ned og hæng dem på spørgsmålsvæggen.

Det er en ny måde at arbejde på Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity, Problems of Education in the 21st Century, 18, Følg med og få en oplevelse Du vil lave mange fejl - det er meningen

Træning: Tillid/koncentration 3D CASE: Klap Rejs jer 2. Find sammen to & to med en der har samme håndtemperatur som dig selv 3. Løft højre hånd foran hinanden – når jeg siger Ét klapper I (sig Ét 3 ‐ 4 gange) 4. Det samme med venstre hånd på To 5. Nu med begge hænder foran hinanden på Tre 6. Nu tæller jeg osv 7. Nu med lukkede øjne (tæl langsomt i starten)

Træning: Opgavefokus 3D CASE: Barndomshelt 1. Samme makker 2. Luk øjnene 3. Tænk tilbage på en barndomshelt, f.eks en tegneserie figur eller en sportsstjerne. 4. Åbn øjnene 5. Fortæl hinanden om jeres barndomshelt på 1 min. og hvorfor du beundrede vedkommende 6. Den, der har den varmeste hånd starter 7. Båt efter 1 minut,så bytter de 8. Efter øvelsen tager alle malertapen bag på stolen og skriver navnet på deres barndomshelt,som klisters på brystet som navneskilt.

Træning: Koncentration 3D CASE: Dagen baglæns 1. Find sammen to & to med en der er født i samme kvartal som dig selv 2. Fortæl din makker hvad der er sket i dag fra du gik ind i dette lokale og gå baglæns indtil du åbnede dine øjne i morges – I får ét minut hver, og jeg sætter jer i gang 3. Demonstrer selv kort øvelsen 4. Den med de lyseste benklæder starter 5. Båt efter et minut. Så bytter de

Træning: Tillid 3D CASE: JA ‐ Vi har lavet en fejl 1. Samme makker 2. Stræk armene over hovedet og sig ”JEG HAR LAVET EN FEJL” (demons trer først selv) 3. Fortsæt og få dem til at hæve lydniveauet, indtil de råber 4. Lav nu ”saks, sten, papir” sammen – når I IKKE har det samme, råber I sammen ”JAA VI HAR LAVET EN FEJ L” 5. Demonstrer kort øvelsen

Træning: horisontal tænkning 3D CASE: Give Gaver 1. Rejs jer 2. Find sammen to & to med en, der har samme farve transportmiddel som dig selv 3. Den ene mimer at han/hun giver den anden en gave (uden at sige hvad det e r) 4. Den, der modtager gaven, siger hvad det er han/hun har fået i gave 5. Demonstrer 6. Det er vigtigt, at det er den første indskydelse om, hvad gaven er, som bliver anvendt 7. Hvis man ikke ønsker at sige hvad gaven er, siger man bare TAK 8. Den der har længst hjem starter

Træning: Horisontal tænkning 3D CASE: Planlæg en ferie sammen 1. Samme makker 2. Uddel stimuli kort 3. Hvis nogen er kommet til at kikke på kortet, bytter de med en andens kort 4. Planlæg en ferie sammen ved på skift at blive inspireret af ét stimuli ad gangen 5. Sig JA OG til alle makkerens ideer om ferien 6. Demonstrer 7. Den med højeste knipselyd starter

Sid ned