Vi starter med at se på virksomhedens kreative muligheder for at skille sig ud fra konkurrenter – det kræver indsigt i, hvordan man skaber en speciel position.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Urtekram’sk VMI 13. April 2011 M3UG årsmøde 2011.
Advertisements

Lederkonference Holdbar ledelse – i pædagogisk praksis
De lokale aviser om situationen ved fronten i krigens sidste dage Hvor meget vidste folk? Hvad kunne de frygte? 10 overskrifter giver svaret Klik for at.
10 Konkurrencesituation
MÅL-KATEGORIER FOR LÆRING OG UDDANNELSE
Stop snifning – men undgå panik
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
Marketingplanlægning
Konkurrenceforhold Kapitel 11
omkring metodesamarbejde
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
Branding.
CSS ver. 2 Rikke Møller-Poulsen. Visning af billeder?!? Er der stadig nogen, der har problemer med at få vist billeder på deres site?
Markedskommunikation - del 1
Positionering Af: Bjarke & Skafte.
Personlighed vs. selv´er Roller vs. positioner
Hjemmeopgave Hvordan vi I positionere KMD? Hvilken positioneringsmetode vil I bruge til at sammenligne KMD og konkurrenterne? Hvad vil jeres råd være til.
[Produktnavn] Marketingplan
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Martin Thorborg – Webshop Af Bjarke og Frederik DU SKAL IKKE TÆNKE, DU SKAL GØRE!
3 Eksterne forhold Eksterne forhold er forhold i virksomhedens omverden, som påvirker virksomheden. Eksterne forhold opdeles i: Den afhængige omverden/nærmiljøet.
Herning Bibliotekerne 26. februar 2013
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Klimaproblematikken i børnehøjde Ejerskab og handlekompetence.
Hvad er reklamepsykologi?
Jeg er kreativ … håber jeg mindst Så jeg har en idé.
Af. Skafte.
Transfer sammenhæng mellem uddannelse og anvendelse 31. januar 2013 FSUS temadag for kliniske vejledere Bjarne Wahlgren.
Afsenderfokuseret branding Modtagerstyret branding
Nye produkter i økologisk grøntsagsproduktion Ole Bloch Engelbredt, Frugt og Grønt Rådgivningen Tirsdag d. 13/ Planteproduktion 2004.
Dansk Sygeplejeselskab – 10 år’s jubilæum 2012 – Dokumentationsrådet fra 2004 – Uddannelsesrådet fra 2007 – Forskningsrådet fra 2008 – Center for kliniske.
Hvad er mikroøkonomi? Kapitel 1 Udbud og omkostninger Kapitel 2.
Syddanmarks position og rolle i det nye nationale turismesystem Professor Henrik Halkier 1. Hvad kan Syddanmark bidrage med? 2. Hvordan.
Transfer mellem uddannelse og arbejde Temadag om transfer Center for Strategi og Innovation 5. maj 201 Bjarne Wahlgren.
BRANDING som udfordring for FUR
2  Muligheder: At hun har mange år til at udvikle virksomheden. Iværksætterpris = samarbejde Trusler: Store firmaer og kendte designere.  Omverdensmodellen:
Derfor tegner vi kontrakter Direktør Mogens Frederiksen Dansk Landbrugs Grovvareselskab a.m.b.a.
 Jens Bennedsen 2002Objektorienteret systemudvikling Design klasse model ”Klassemodellen på vej til kode”
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Præsentation af studieordning /vejledning. Studievejledning 2 Modul Vf8: Mentorskaber og mentorordninger ECTS-point: 5 Læringsmål: Viden Skal have indsigt.
Strategi, kreativitet og neutral medieplanlægning.
Et par eksempler på Hvad jeg fik med hjem fra AMEE September 2014 Georg Jørgensen UAO Med SVB/ PUF/ CLV OUH.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Branding. Brands Fmcg Corporate brand Person brand Kommerciel virksomhed Nonprofit organisation Begivenhed By/sted Hvad er et brand.
Fri Software i apparater – Fokus tilbage på forbrugeren Ole Tange CBS november 2007.
REACH og virksomhederne Christina Busk, Dansk Industri.
Brugen af retorik i politik. Politik og retorik – og hvorfor det er så vigtigt! Vigtigt for ”de politiske forbrugere” at forstå hvornår og hvorfor politikerne.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
”Filmen er et af vor tids vigtigste kulturelle udtryk
Markedsføring og reklame
Formål med den nationale kliniske retningslinje
10.International Sport10 Com10
Studerendes Employability i det virkelige arbejdsliv
Marketingplan Dit navn.
© Thybo, P. (2013). Neuropædagogik – Hjerne, liv og læring
Vision teknologier Formålet er indføring i vision teknologi og anvendelse sammen med robotter 2D vs. 3D Øvelser med smartkamera Programmering af vision.
© Den digitale læsers hjerne Kresten Bjerg Hans Reitzels Forlag, 2017
Baggrund for DM Media Opbygning af permission base
Kap 25 Branding Kapitel 25.
10 Konkurrencesituation
SUCCES MED SALG 1.
ikek 6 Markedskommunikation
Business Model Generation
ikek 6 Markedskommunikation
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende
Management reporter Finanstal Aktivitetstal fra AX
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering KUA 2011 Any customer can have a car painted.
Barberians Copenhagen hvorfor Kina?
Præsentationens transcript:

Vi starter med at se på virksomhedens kreative muligheder for at skille sig ud fra konkurrenter – det kræver indsigt i, hvordan man skaber en speciel position i forbrugernes hjerne

Positioneringsstrategier

Specifikke produktegenskaber Hvilke er følgende brands kendt for? Volvo Auping Colgate

Problemløsning eller behov?

Anvendelsessituation Her fokuseres på den situation det anvendes i

Brugerkategori Konkurrenter Pepsi vs Coke Avis vs Hertz

Repositionering Volvos kinesiske ejere vil repositionere Volvo

International positionering

effekthierarkimodel