PsykiatriSommerskole for sygeplejestuderende

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til jer   Og velkommen til de dygtige designassistenter.  Vi har alle glædet os usandsynligt meget til endelig at møde jer.
Advertisements

Lederkonference Holdbar ledelse – i pædagogisk praksis
Set i forældreperspektiv
Undervisning i ”Relation”
Et fælles rehabiliteringscenter/akuttilbud for borgere med psykiske vanskeligheder, i Ballerup og Herlev Kommuner   Hvorfor?
Fremtidens folkeskole i Aalborg
Projektleder: Klavs Serup Rasmussen Oplæg ved Kirsten Elise Hove
Blended learning – hvordan?
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
En anderledes skoledag for de yngste elever. Temamøde for skolebestyrelser.
Energi- & Vandværkstedet
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Hvordan kan undervisningen vitalisere / re-vitalisere de unges
Undervisers hjemmeside som læringsplatform Presenteret af Johnni Olsen, underviser i samfundsvidenskab på socialrådgiveruddannelsen i UCSJ, Nykøbing F.,
2 år og 3 måneder i skole. 1 år og 3 måneder i praktik.
Hvorfor børnekulturpolitik?
Hvad er oplevelser – og hvad skal vi med dem?
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Job & Uddannelse i Øresundsregionen
Sygeplejerske Hvad siger Henderson? Hvad er en sygeplejerske?
At høre stemmer – en fælles indsats.
1 Rekruttering og fastholdelse • Få fat i de rigtige folk til din afdeling • Skab en spændende arbejdsform, så de har lyst til at blive.
LUP. Social og sundhedsassistent uddannelsen
Formidling og forankring i organisationen – hvordan
Vi kjhh Samspil mellem forskning og praksis? Hvordan? Problematiseren og stillen spørgsmål, hvor ikke jeg har alle svarene! Ved sygeplejeforsker ansat.
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Sygeplejerskeuddannelsen
Den lille Skoles vision 6. Skolens medarbejdere. 6. Skolens medarbejdere (bestyrelsens formulering) ”Medarbejderne agerer i overensstemmelse med skolens.
Forening af krop og sind
Workshop 3 Kriterier til autentiske opgaver.  Valgfag - efterårssemester  Start uge 43  Mål med valgfag er udarbejdelse af produkt med udgangspunkt.
Astrup Skole 1. august 2014 Fritidsmodul – frivillig og gratis undervisning Alle skoledage kl
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
1 Vejlednings- opgaven Tirsdag aften v. Adjunkt Martin Finderup Andersen.
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Kreativt Læringsrum Elina Maslo
Alle børn er alles ansvar
Pitch af sygeplejerskeuddannelsen af Lykke og Trine
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Skolereformen, Hattingskolen
PULS - meget mere krop, bevægelse og læring Naur Sir Skole og Lyngbjerghus.
Kick off Kursus i Innovation og brugerinddragelse Den 18 marts 2013
Pædagogisk forår i København
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
ELEV-RELATIONER OG KROPPEN I LÆRINGSRUMMET. HVAD HAR VI GJORT?
Samarbejdet mellem medarbejderne i skolen. Petersmindeskolen
Det brede læringsbånd Ejerslykkeskolen. Ramme Indskoling i 3 spor 235 elever 4 børnehaveklasseledere. 20 lærere 4 pædagogmedhjælpere (6 lektioner) 10.
Mobile Studieunit – Danmarks bedste praktikuddannelse i
Sygeplejerskeuddannelsen på nettet B aggrund/idé L æringssyn & værdier S tudie-og undervisningsformer O rdinær – fjernstudie K ommunikationsplatform E.
LP-MODELLEN Vejlednings-opgaven Tirsdag aften
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Åbent Universitet på IT-Universitetet i København kompetenceudvikling for professionelle Mads Tofte, rektor.
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
Fælles fagligt fundament ”nye briller i det pædagogiske arbejde
Bypolitik, kulturplanlægning og design af kulturelle læreprocesser Præsentation d Underviser: Jan Graulund (og evt. NN)
Relations kompetencer
Sundhed i naturen Kirsten Heide & Gitte Balle. Socialpædagogisk støtte efter Servicelovens § 85 & dagtilbud efter § 104.  Støtte, vejledning eller hjælp.
24. Juni 2009 EPOS - Mette Vase Matcher EPOS’ uddannelsesudbud de udfordringer vi står over for? v. Mette Vase Uddannelseskonsulent i EPOS.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV Type Navn
Mit passionerede projekt
Avatar-Skolen Er du mester af ild, vand, luft og Jord? Er du en
Hvad er Recovery? Snak sammen to & to.
Lokale eksempler på tiltag der skaber positive forventninger.
Trivsel og mental sundhed
Bevægelse på Bavnehøj Skole
Evaluering af Billund Builds Nature Karin M. Villumsen, CoC Office
Bevægelse, læring og trivsel - TLY
Præsentationens transcript:

PsykiatriSommerskole for sygeplejestuderende Inger Kuch Poulsen, uddannelseskonsulent i RH Psykiatri

Formål med sommerskole Rekruttering: at profilere og brande psykiatrisk sygepleje som et fagligt spændende og udfordrende speciale at knytte de studerende til psykiatrien allerede i studietiden

Mål med sommerskolen At give de studerende et anderledes undervisningstilbud, hvor der eksperimenteres med: rammer og struktur, indhold og det sociale aspekt ved læring

Visionær psykiatri Præsentere en ”moderne” psykiatri: hvor patienten er en aktiv medspiller i sit eget liv hvor der er fokus på recovery og brugerinvolvering Hvor de dygtigste fagfolk og formidlere underviser en psykiatri der er visionær, selvkritisk, engageret og professionel

Samarbejdsprojekt Sommerskolen: etableres i et samarbejde mellem Region Hovedstadens Psykiatri og regionens sygeplejerskeuddannelser varer 3 dage 50 - 60 sygeplejestuderende inviteres i uge 34 i august er gratis for de studerende

Faglig Festival med fjordudsigt Sommerskolen er placeret i de smukke grønne omgivelser på PC Sct. Hans Campfaciliteter med toilet- og badecontainer Undervisningen foregår i et stort cirkustelt De studerende medbringer telt, sovepose og liggeunderlag

Temaer for undervisningen Misbrug og psykisk sygdom Personlig fortælling om misbrug og ADHD Stemmehøring Personlig fortælling om stemmehøring Oplæg om selvskade Personlig fortælling om selvskade

Pædagogisk ramme – innovativ? cirkustelt – som arena for undervisningen. vi samspiller med omgivelserne. Et farverigt cirkustelt akkompagnerer undervisningen på en anden måde end en hvid væg i et klasselokale natur – den smukke natur stemmer sindet som et symfoniorkester, man er midt i blæsten, solen, regnen…. kontekst - en psykiatrisk kontekst

Pædagogisk struktur Check in og check out øvelse: Check in – få godt begyndt, præsentere sig, føle sig som en del af fællesskabet, hvilke forventninger har jeg Check out - få sagt ordentlig farvel, hvad tager jeg med fra sommerskolen – nævn to ting

Pædagogisk struktur Refleksion i grupper med vejleder, kurv og case: Refleksion - faciliterer læreprocessen og den personlige tilegnelse Kurv og case – et fysisk tegn, en materialisering af et tilhørsforhold strukturen - et modspil til de ”løse” fysiske rammer, som en blafrende teltdug og den vilde natur

Det sociale aspekt ved sommerskolen Gospelworkshop – etablere fællesskabsfølelse Rundbold – at lege og have det sjovt sammen befordrer samhøringhed Fest i teltet onsdag aften – hvide duge og sølvkanelabre, de studerende er betydningsfulde Afrikansk dans – aftenens overraskelse

Mål 3 – udvikling og vækst Sommerskolen er et anderledes undervisningstilbud: det er innovativt, visionært, modigt, selvkritisk og brugerinvolverende Det er et undervisningstilbud som taler til både: hjerne, hjerte og krop