Salg og service Dag 1.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3 Interne forhold Oversigt Muligheds- og trusselsmatrix TOWS-matrix
Advertisements

Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
10 Konkurrencesituation
Producentmarkedet (B-t-B) Kapitel 26
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
Praktisk segmentering
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
9 Købsadfærd på konsumentmarkedet
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Synlig ledelse i krisetid
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
IT og virksomheden Organisationsteori.
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Virksomheder – Leavitt’s model
14 Distribution Oversigt Opgaver i distributionskæden
1.1 Virksomhedstyper Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
Ill. 16.1: Distributionskanalernes værdiskabelse
Branchen & omverdenen. Af Thomas Buhelt..
IS-Strategi.
Afsætning grundforløb
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
6. Virksomhedens indtægter
Markedskommunikation - del 1
Hotellets koncept.
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Hardy Jensen. ”Foodtag er forbrugernes vindue til produktets historie” - fremtidens indkøbsværktøj.
Forretningsmodel.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.
3.Virksomhedens afsætningsforhold
Afsætning grundforløb
3 Eksterne forhold Eksterne forhold er forhold i virksomhedens omverden, som påvirker virksomheden. Eksterne forhold opdeles i: Den afhængige omverden/nærmiljøet.
Udviklingen i virksomhedens omverden Kapitel 7
Udviklingen i salgs- og servicesektoren
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
Kap 2 Forbrugernes behov og købemotiver Kapitel 2.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Afsætning grundforløb
1.lektion:Behovspyramide og markedet
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
6. Virksomhedens indtægter
Introduktion til afsætning
Ill. 2.1: Omverdensmodellen
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
Projektopgave 2016 Huskeliste – Hvad skal jeg egentlig have med i min opgave?
Maslows behovsteori Maslows behovspyramideEksempler på behov Eksempler på varer, der dækker det enkelte behov Selvrealisering Egobehovet Sociale behov.
Husstandsomdelte reklamers betydning for nærbutikkerne i Udkantsdanmark.
Virksomhed: SedumEksperten Præsentation af: Kåre Noer I faget: Speciale LA
Koncepter og butikskæder
Målgrupper og segmentering
Parametermix - distribution
Virksomhedens omverden
Konkurrenceforhold afsætning.
Supply Chain management SCM
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Pris som handlingsparameter
Købemotiver og gruppepåvirkninger
IC Companys Distributionskæde Varens vej til butikken
Idegrundlag og målsætninger
Leavitts model.
Indflydelsescirklen Vi beslutter selv…
10 Konkurrencesituation
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
Leavitts model.
SUCCES MED SALG 1.
6. Virksomhedens indtægter
Rig og fattig Hvornår er man fattig?
6. Virksomhedens indtægter
Ill. 2.1: Omverdensmodellen
Præsentationens transcript:

Salg og service Dag 1

Virksomhedens omverden Virksomhedens om-verden er i konstant forandring. Følger den ikke med tiden, kan den ende med at bukke under.

Nærmiljø Til en butiks nærmiljø regnes: Kunder Leverandører En virksomheds nærmiljø er de grupper, som virksom- heden ofte er i kontakt med og som den i et vist omfang er i stand til at påvirke Til en butiks nærmiljø regnes: Kunder Leverandører Konkurrenter

Fjernmiljø En virksomheds fjernmiljø omfatter: Befolkning Økonomi Virksomhedens fjernmiljø er en række samfundsmæssige faktorer, der kan have indflydelse på virksomhedens salg. Faktorer den ikke kan ændre, men som den må tilpasse sig En virksomheds fjernmiljø omfatter: Befolkning Økonomi Teknologi Kultur Tidsmæssige svingninger

Distributionskæden

Ved indirekte distribution vælger producenten at sælge sine produkter gennem en eller flere distributionsled til forbrugerne.

Man kan også distribuere uden grossist:

Der er forskellige typer kæder i detail- handelen Egentlige kæder Frivillige kæder Franchise kæder

Virksomhederne skal vælge beliggenhed

Behov Kapitel 2

Maslows behovspyramide Bestemt behovsrækkefølge Ofte dækkes flere behov samtidigt Konsekvenser for virksomhedernes markedsføring

Behov Medfødte behov Kulturbestemte behov Effektive behov Latente behov

Købemotiver Det rationelle købemotiv De sociale købemotiver

Fire sociale købemotiver Bandwaggon Snob Veblen Thrifty