6 Segmentering og målgruppevalg i internationalt perspektiv

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Udfordringer og løsninger – Hvordan skal Danmark agere politisk ift
Mod en dansk styrkeposition i byggekomponent-industrien Hans Peter Svendler Nielsen Arkitektskolen i Aarhus Indlæg og et paradigmeskift i byggesektoren.
En grundlæggende introduktion
8 Segmentering på producentmarkedet
Segmentering på producentmarkedet
AM 2006 Birgit Lübker AM 2006 Hvem har magten i arbejdsmiljøarbejdet? Seniorkonsulent Birgit Lübker Teknologisk Institut - Center for Arbejdsliv.
Undervisers hjemmeside som læringsplatform Presenteret af Johnni Olsen, underviser i samfundsvidenskab på socialrådgiveruddannelsen i UCSJ, Nykøbing F.,
Afsætning 2012.
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
2 Eksterne forhold Oversigt
Evaluering af forsøgsskoleprojektet Læreruddannelsen i Aarhus
8 Segmentering og målgruppevalg
ETwinning GRÆNSEOVERSKRIDENDE DATING sådan og derfor Den lovmæssige baggrund for internationalisering i skolen SkoleIntra Kolding
NATUR OG TURISMEUDVIKLING Geopark Vestjylland i internationalt perspektiv 1. Dansk naturturisme: Vigtig men udfordret 2. Strategiske.
Behov for forskning i næringsstoffer
Markedskommunikation - del 1
Følgende temaer går som en rød tråd gennem målene og de strategier, der knyttes til dem: det multisektorielle ansvar for sundhed sundhed gennem hele livet.
Kulturforståelse niveau C Formål: Formålet med kulturforståelse er, at eleverne udvikler deres evne tl at kommunikere såvel inden for som på tværs af kulturer.
Internationale perspektiver på udviklingen af den inkluderende skole.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra skolens ledelsesteams’ selvevaluering.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra kommunale repræsentanters selvevaluering.
[Produktnavn] Marketingplan
11 Marketingmix Oversigt De 4 P’er – virksomhedens marketingmix
12 Produkt Oversigt Internationalisering af produktparameteren
Økonometri 1: F3 Økonometri 1 Den simple regressionsmodel 15. september 2006.
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Norsk topidretts-model ”Helhedsbeskrivelse for norsk bordtennis topidretts-satsning”
1 PROJEKTFORMIDLING 6 mm i SLP Lars Peter Jensen © SLP-gruppen, Aalborg Universitet.
DLF–TRIFOLIUM Græsfrøkonferencen 2008 Søren Halbye; Salgs- og marketingdirektør.
Herning Bibliotekerne 26. februar 2013
Uddannelse og rekruttering i internationalt perspektiv v/ Marianne Raben Olrik  Status internationalt  Hvad gør andre lande?  Hvor samarbejder vi? 
1 Kulturseminar 2009 Det internationale kultursamarbejde.
- SMVér fra udkantsdanmark i samarbejde med europæiske virksomheder Jensole Ladefoged, partner eglu.
Projektstyring dag 2.
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor Årsmødet for Studieadministratorer, 25 november 2005 A A R H U S U N I V E R S I T E T Videregående uddannelse i internationalt.
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor Oplæg for statslige topledere 2006 A A R H U S U N I V E R S I T E T Internationalisering af uddannelser.
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor Norden i verden A A R H U S U N I V E R S I T E T Videregående uddannelse i internationalt perspektiv  Det internationale.
Lauritz B. Holm-Nielsen, rektor Forberedelsesudvalget Region Midtjylland A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet  studerende pt. 

Hvad er det gode skolelederliv?
Lederkonferencen 9. juni 2010
Samfundsvidenskab Hvad er samfundsvidenskab? Samfundsvidenskabs empiri, teori og metode. Ellere rettere metoder.
8 Segmentering og målgruppevalg
En opgave i Research Methods af Christen Christensen og Rasmus Schjelde. Leisure Management - UCS Roskilde Handelsskole 5.marts 2010.
Formål Opnå større viden om verden omkring dem. Udforske andre kulturer, religioner og livsstile. Udfordre egne holdninger og meninger. Opnå bedre forståelse.
Segmentering - grundlag og metoder
Hvad er samfundsfag?. Samfundsfag handler om…. demokrati, det politiske system, de politiske partier, ideologier, sociale forhold, økonomi, globalisering,
Innonet Lifestyle – Interior & Clothing Innovationsnetværket Livsstil – Bolig & Beklædning Innovationsnetværket Livsstil - Bolig & Beklædning, Birk Centerpark.
WALK & TALK – Lyngby Stavgangscenter Gruppe 6: Nora Henriksen, Frederik Arend, Christian Fennert & Josephine Errebo.
Lugte- og smagssans-klinik
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er konsument-enheden? Svar: Alle der har teknisk og fysisk mulighed for at bruge produktet.
Målgrupper og segmentering
KNÆK KODEN Samfundsfaglige område
Hvad er det gode skolelederliv?
Navn på jeres idé Jeres navne:
afrapportering den 22. september 2005
Samfundsfag E-F Grundforløb ÅLC
IDEBESKRIVELSE ❶ STYRKER ❷ SVAGHEDER ❺ FORDELE IDEBESKRIVELSE DATO
Internationale virksomheder til trekantsområdet
ikek 6 Markedskommunikation
Alternativer – ideer til forandring og fornyelse
ikek 6 Markedskommunikation
ikek 6 Markedskommunikation, Teorier og modeller
Inspirationsworkshop med fokus på
Interkulturel erhvervskommunikation ikek 6 Markedskommunikation Segmentering, målgruppevalg og positionering KUA 2011 Any customer can have a car painted.
Overordnet fokus forløbet
Præsentationens transcript:

6 Segmentering og målgruppevalg i internationalt perspektiv Oversigt Estimat af markedets størrelse International segmentering Internationale livsstilsmodeller 6 Segmentering og målgruppevalg….

Estimat af markedets størrelse Når en virksomhed ønsker at eksportere, bør markedets størrelse estimeres først for at finde markedspotentialet - se eksemplet nedenfor 6 Segmentering og målgruppevalg….

3 6 Segmentering og målgruppevalg….

International segmentering 4 6 Segmentering og målgruppevalg….

Hvad kendetegner forskellige nationer? 5 6 Segmentering og målgruppevalg….

Segmentering i Europa Eksempler på segmenteringsvariable Kultur Livsstil Personlighed Attituder Smag Der er også en relation til sociale forhold, religion og uddannelsesniveau. 6 6 Segmentering og målgruppevalg….

7 6 Segmentering og målgruppevalg….

Internationale livsstilsmodeller RISC – Research Institute for Social Change 8 6 Segmentering og målgruppevalg….

MOSAIC – en geografisk segmenteringsmodel uddrag fra MOSAIC Japan 9 6 Segmentering og målgruppevalg….

VALS – Values And Lifestyles 10 6 Segmentering og målgruppevalg….

Kritisk stillingtagen til kommercielle livssstilsmodeller Hvilke styrker og svagheder er der ved modellerne? 11 6 Segmentering og målgruppevalg….

Nyere segmenteringsmodeller 12 6 Segmentering og målgruppevalg….