SUSÅGÅRDEN LEGEPLADS OG AKTIVERING

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Advertisements

Drømmescenarie – om 2 til 3 år
Status for de lokale uddannelsesudvalgs rolle efter lovforslag om VEU-centre på Konference for Lokale Uddannelsesudvalg og repræsentanter fra udbydere.
Temadag om den nye lovgivning
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Optimal anvendelse af STU i forhold til førtidspension
Mariagerfjord Kommunes indsats på beskæftigelsesområdet
Elever i specialklasser og specialklasseelever
Døgninstitutioner i et forvaltningsmæssigt perspektiv
Samtaler i hverdagen & Understøttende sprogstrategier
Garantiskoleoplæg Vejlederkonferencen den Stefan Rossel UU Silkeborg.
Agi Csonka, direktør Danmarks Evalueringsinstitut
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
Refshammer beboerforening Bestyrelsens beretning 2005.
Udvikling af tilbud om tværfaglig og tværsektorielt koordineret indsats til børn med cerebral parese - organiseret i et samarbejde mellem Kolding Kommune,
Frivillige aktiviteter for og sammen med ældre flygtninge og indvandrere den 10. november 2008 Ældre flygtninge og indvandreres medborgerskab Hvordan?
Sprogvurderinger af 3-årige
Love og regler fra A..Z Geoforum workshop om adresser 25. marts 2010.
KOMPETENCEmidt - 9.december Side 1 De nye VEU-centre fra januar 2010 Kontorchef Kirsten Overgaard Bach Kontor for livslang læring, Undervisningsministeriet.
Implementering på Fenrishus
Hvem er jeg Hvad kan jeg Hvor skal jeg hen
PR Kampagne for folkeskolen
1 Sideaktiviteter Nye regler fra ??? 1.Må boligorganisationen påtage sig administrationen af 8 rækkehuse ejet af den lokale bank? 2.Må ejendomsfunktionærerne.
ESCO Energy Service COmpany
Grundkursus Politisk indflydelse. Grundkursus Politisk indflydelse.
Skolebestyrelsens årsberetning 2012
Realisering af skolereformen i Gladsaxe
Dialogmøder 2012 De private tilbud og kommunerne - fælles udfordringer og muligheder Geert Jørgensen.
Anders Birkelund Nielsen, specialistadvokat
Forældremøde Ellepilen 11. April Hvem er vi?
AKTIV DELTAGELSE AF TOSPROGEDE FORÆLDRE GENNEM UNDERVISNING I FORÆLDREINTRA Christiane Bech, Udviklingskonsulent og projektleder Lene Mose Nielsen, Underviser.
Børnemad madvalget Ideer til temaer til drøftelse ifm. valg af frokostordning September 2010 Kære ledere/ forældrebestyrelser I dette powerpointshow er.
Kvalitet i arbejdet med anbragte børn og unge
Lektiehjælp og faglig fordybelse Lektiehjælp og faglig fordybelse frem til næste folketingsvalg: - Skolen skal tilbyde børnene lektiehjælp og faglig fordybelse.
SFI – Det Nationale Forskningscenter for Velfærd Hohnen, Pernille: Den korteste vej til arbejdsmarkedet, Den korteste vej til arbejdsmarkedet.
Idéoplæg til fremtidig anvendelse af ejendommen
Byggesten til en (mere) inkluderende skole DPU, Aarhus Universitet
Den fremsynede virksomhedsledelse Hvilke udfordringer har Danmarks almene boliger? Styringsreform Moms på administration Konkurrenceevne Boligerne.
Folkebiblioteket i folkeskolen Nedslag i gode eksempler….. Se mere på db.dk/folkeskoledb.dk/folkeskole Michel Steen-Hansen db.dkdb.dk Danmarks Biblioteksforening.
Uddannelse for unge med særlige behov Produktionsskoleforeningens konference, Middelfart den 12. juni 2007 Fagkonsulent Preben Siersbæk, Undervisningsministeriet.
Evaluering af dagtilbud Oplæg til DLO’s konference København 25. april 2007 Anne Kjær Olsen og Pia Vinther Dyrby konsulenter på Danmarks Evalueringsinstitut.
Det internationale perspektiv i uddannelse, arbejdsplads og rekruttering UC- Sjælland d. 17. marts 2010 Børne- og kulturdirektør i Næstved Per B. Christensen,
O RIENTERINGSMØDE FOR KOMMENDE 0. KLASSE. D AGSORDEN Præsentation af Langsøskolen Fra børnehave til skole Ny på en skole Forventninger til forældresamarbejdet.
Bo Ravn Kommunernes indsats En samlet, strategisk indsats i kommunen En tidlig og differentieret indsats i grundskolen (overgang til ungdomsuddannelse)
Weekendkonference 3. kreds 4. november Landsbyggefondens (LBF’s) opgaver.
Projekt sikkerhed på legepladser i
Børnehavens og skolens samarbejde er godt.
Temamøde 3: Energirigtig adfærd, energieffektive indkøb og bygninger
Skolestart Program Velkomst Lovgrundlag og trinmål for 0. klasse
Velkommen til Regnbuen Her finder du kort fortalt lidt om institutionen.
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Frivilligmesse FrivilligtSocialtArbejde Lov om social service § 18. Kommunalbestyrelsen skal samarbejde med frivillige organisationer § 18. Kommunalbestyrelsen.
# Communication & Design ”Flere unge i uddannelse med jobperspektiv” Temamøde – onsdag den 12. maj 2010, Roskilde Kongres & Idrætscenter ved.
/Bent Storgaard Etablering af UU-Vestegnen Mange opgaveudvidelser siden 2004 ”Uafhængig af sektor- og institutionsinteresser” UU-Vestegnen:
Blenstrup et godt sted at bo Visioner for fremtid og udvikling i Blenstrup Unik for privat-bosætning og erhvervs-etablering Blenstrup har alt dét der skal.
Kontanthjælpsreformen - jobparate kontanthjælpsmodtagere Oplæg den 5. december.
Afklaring af arbejdsevnen/ arbejdsprøvning
Tekniske hjælpemidler Bekendtgørelse Anvendelse af tekniske hjælpemidler § 1. Bekendtgørelsen omfatter: anvendelsen af tekniske hjælpemidler ved.
Nytteaktivering i Kolding Kolding Kommune Politisk ønske om at iværksætte nytteaktivering igennem flere år, men mødt med skepsis fra fagbevægelsen. Koldings.
Fokus i beskæftigelsespolitikken  Aktivlinie (særlig i krise tid)  Indsats og rettidighed  Målretning  HIG  Aktivering på virksomheder  Udfordringer.
Integrations- og oplæringsstillinger Etablering af integrations- og oplæringsstillinger i Haderslev Kommune.
Dato: 5. december 2007 Dok.nr Titel: Udvikling af indsatsen for matchgruppe 4 og 5 borgere Ungeindsatsen i Hedensted Kommune Jobcenter Hedensted.
ØKONOMIFORVALTNINGEN KØBENHAVNS EJENDOMME 15. FEBRUAR KØBENHAVN S EJENDOMME Vi skaber rum Vejledning til HelpDesk Opgavebestiller.
Voksenansvar overfor anbragte børn og unge Fysisk guidning
Voksenansvar for anbragte børn og unge
Private opholdssteder Alle typer døgninstitutioner
Alle typer døgninstitutioner Private opholdssteder
Private opholdssteder Alle typer døgninstitutioner
Hvordan synliggør vi dagplejen som et moderne pasningstilbud
Præsentationens transcript:

SUSÅGÅRDEN LEGEPLADS OG AKTIVERING in house-produktion i forbindelse med særligt tilrettelagte kommunale aktiveringsprojekter

FORMÅLET MED PROJEKTET Efter § 32, stk. 1, nr. 2, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats kan der gives tilbud om vejledning og opkvalificering til ledige bl.a. i form af særligt tilrettelagte projekter. Formålet er at udvikle eller afdække den lediges faglige, sociale eller sproglige kompetencer med henblik på opkvalificering til arbejdsmarkedet. Kilde: Arbejdsmarkedsstyrelsen, den 9. december 2005

MÅ VI BRUGE DE LEDIGE TIL ARBEJDE I KOMMUNALT TILRETTELAGTE PROJEKTER MÅ VI BRUGE DE LEDIGE TIL ARBEJDE I KOMMUNALT TILRETTELAGTE PROJEKTER. IN-HOUSEARBEJDE. Formålet med projekterne må ikke være at etablere en produktion, men at give de ledige et relevant aktivt tilbud, der kan bringe dem tættere på arbejdsmarkedet. Konkurrenceforvridning vil ikke være aktuelt i de situationer, der kan betegnes som in house-produktion. Ved in house-produktion forstås, at kommunen selv frembringer varer eller ydelser til eget brug ved egne ansatte eller aktiverede. Kilde: Arbejdsmarkedsstyrelsen, den 9. december 2005

HVEM KAN BESLUTTE HVAD VI KAN LAVE Kommunalbestyrelsen vil kunne beslutte at igangsætte særligt tilrettelagte projekter med in house-produktion inden for kommunens forskellige forvaltningsgrene. For eksempel inden for en kommunal gartnerafdeling, hvor der udføres arbejde i kommunens parker og legepladser eller i en kommunal håndværkerafdeling, hvor der udføres arbejde på kommunens ejendomme. Kilde: Arbejdsmarkedsstyrelsen, den 9. december 2005

HVILKE ARBEJDSOPGAVER UDFØRE VI Vedligeholdelse: af Næstved Kommunes legepladser og – redskaber samt kontrol af disse. Renovering : Reparationsarbejde på eksisterende legeredskaber. Etablering : Nedtagninger/opsætninger af legepladser. Legeredskaber : Fremstilling af legeredskaber, gyngestativer, legehuse, klatreplader m.m. Rapporter: Sikkerhedseftersyn på kommunens legepladser en gang om året. Konsulentarbejde: Deltager ved forældre og bestyrelsesmøder i institutionerne. Byggemøder ved forældrearbejdsdage. mm.

HVEM SAMARBEJDER VI MED BØRN OG UNGE OG SKOLE AFDELINGEN. PARK OG VEJ SUSÅGÅRDENS INTERNE VÆRKSTEDER TEKNISK FORVALTNING ANDRE LEGEPLADSLEVERANDØRE FORÆLDRE BESTYRELSER INSTITUTIONSLEDERE OG DERES LEGEPLADSANSVARLIGE EXTERNE ENTREPRENØRER

SUSÅGÅRDEN

TRÆVÆRKSTEDET

AUTOVÆRKSTEDET

SMEDEVÆRKSTEDET STOLPEFØDDER TIL GYNGER

SYVÆRKSTEDET

MONTERING AF TUNNELRØR PÅ DAGPLEJENS LEGEPLADS DEN FÆRDIGE BAKKE OGSÅ KALDT HOBBIT HØJEN

RENOVERING AF BØRNEHAVEN SOLSTRÅLEN

DET FÆRDIGE ARBEJDE OG ÅBNINGEN

PRODUKTION PÅ SUSÅGÅRDENS VÆRKSTEDER Busskur Legehus

Kanobro ved Susågården MON MAN MÅ FISKE HER ?????? SELVKONSTRUERET ARBEJDSPLATFORM

RENOVERING AF LEGEREDSKAB PÅ TORVET

HVAD KAN VI GIVE DEN LEDIGE. ET MENINGSFYLDT ARBEJDE I LEDIGHEDSPERIODEN. GIVE DEN LEDIGE EN TÆTTERE TILKNYTNING TIL ARBEJDSMARKEDET. UDVIKLE DEN LEDIGES FAGLIGE, SOCIALE OG SPROGLIGE KOMPETENCER. FÅ DEN LEDIGES HVERDAG TIL AT FUNGERE. GIVE DEN LEDIGE ET OCN-CERTIFIKAT PÅ ET LÆRINGSFORLØB, DER KAN VÆRE TIL GAVN I ET SENERE ANSÆTTELSESFORHOLD. SLUT ALLAN THORSEN MAIL: ALTHO@NAESTVED.DK telef. 25 66 15 60