Den Kommunale Kvalitetsmodel

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Advertisements

[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
3-timersmødet 2013 TEMA: Samarbejde i teams og om patientforløb • Tankegangen bag den forløbsorienterede organisationen (FLO) er, at patienten og patientforløbet.
Ankestyrelsen - en styrelse under Socialministeriet •Ankeinstans på arbejdsskadeområdet •Afgørelser i principielle sager truffet af kommunerne på det sociale.
Den Kommunale Kvalitetsmodel
Arbejdspladsudvikling
Workshop 1 Styrket forældresamarbejde og elevinddragelse.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Efter selvevalueringen Tovholderens rolle og opgaver 22. august 2007.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Resultatbaseret styring – hvordan kan det bruges i Danmark?
Konsensusprocessen.
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg for selvevalueringsgruppen.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Kort præsentation af principperne bag SOL (Samarbejde Om Læring)
23. februar 2009 Dias 1 Studie- og Karrierevejledningen Humaniora Læsegrupper Mødeledelse og planlægning Studie- og karrierevejledningen Humaniora Ea Feldfos.
Ledelse i den digitale skole - selvevaluering af udbyttet af it Uddannelsesforum 4. november 2008 kl. 14: :50 Konsulent Sanya Pedersen, Danmarks.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra skolens ledelsesteams’ selvevaluering.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra kommunale repræsentanters selvevaluering.
Store IT- Innovationer TØ Uge 6 Josephine Thomsen 2. oktober 2013.
KVIK Selvevaluering i Fiskeridirektoratet KVIK Selvevaluering/tilstandsrapport for Fiskeridirektoratet. Gennemført i Inspektorat Øst – Under ledelse.
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg for ledelsen m.fl.
Case-studiets 7 skridt 1.Læs og forstå casen og afklar/tydeliggør ukendte begreber/ord 2.Opstil problemer/begreber som skal studeres 3.Brainstorm for at.
Kodeks for offentlig topledelse
Vejlederens kommunikation
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004
Medalje til Høje-Taastrup
Resultatkriterierne i praksis Målinger er et must!
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Konsensusprocessen.
VidenDanmark VG Digitalisering og procesorientering 8. december 2014.
Det gode selvevalueringsforløb Oplæg i Committed Netværket 2006 Torsdag den 12. oktober Hvilke overvejelser bør man gøres sig før man begynder?
Individuel selvevaluering. Øvelse Hvad tror du ville være en udfordring for dig ved at gennemføre den individuelle selvevaluering? - diskuter gerne med.
Status for arbejdet med KVIK Tal og fakta Hvad viser evalueringen af KVIK projektet og hvad siger I selv om arbejdet med KVIK? Hvad kan vi så lære af det?
1 Kommunikation i og fra gruppen MÅL: At gruppen og dens medlemmer bliver bevidste om deres måde at kommunikere på, samt dens betydning for gruppesamarbejdet.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
KVIK KvalitetsVærktøj til udvikling af Innovation og Kompetence
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Konsensusprocessen.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Samfundsansvar i praksis via lokale partnerskaber Program for første netværksmøde i Roskilde den 4. december 2008 mhtconsult, august 2008 © Side 1 mhtconsult,
Erfaringer med at gennemføre en KVIK selvevaluering på SBi Susanne Tang Merit Statens Byggeforskningsinstitut.
Formål med at deltage i netværket Sparring og kompetenceudvikling af tovholderen i forhold til at gennemføre en selvevalueringsproces optimalt Støtte og.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Den individuelle evaluering.
Alt er på hjemmesiden nyfolkeskole.wordpress.com.
Alle medarbejdere, der ønsker at have indflydelse på dagsordenen og mødepunkter, har haft mulighed for det – dvs. også alle kolleger, der ikke er i trio/MED.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
SLP 6 Gruppen Kommunikation Hvordan bidrager jeg til kommunikationen Øvelse i konsensus 7 former for intelligens Opgave Plenum.
KVIK erfa-dag 22. Maj 2006 Hvorfor gør det en forskel at blive ved med at selvevaluere?
Mærsk Nielsen HR At stille gode spørgsmål til vurdering af kompetencer EPOS - IKV-workshop 22. august 2008 Lizzie Mærsk Nielsen.
SKRIVEFAGET Modul 4: Faglighed og taksonomi Lektion 4: Diskussion.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Bachelorprojektvejledning?
3-timersmødet 2017.
Skriv jeres overvejelser på en flipover og hæng den op i lokalet.
Vidensbaseret praksis i botilbud
3-timersmødet 2017.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Personalemøde – opfølgning på MTU
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
X OK15 resultatet.
Et organisatorisk koncept til udvikling og prioritering
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Præsentationens transcript:

Den Kommunale Kvalitetsmodel Konsensusseminar Den Kommunale Kvalitetsmodel

Hvorfor mødes vi i dag? Konsensusseminaret er til for at skabe en meningsfuld drøftelse om de indsatser og resultater, der er kommet frem i den individuelle selvevaluering Mødet handler om at drøfte og nå frem til en fælles vurdering af styrker, forbedringsområder og point

Dagens program: Rækkefølgende af temaer er følgende: [Denne rækkefølge ændres efter behov – se vejledning til tovholder på ww.kl.dk/kvalitetsmodel] Tema 1. Ledelse og strategi Tema 2. Ressourcer Tema 3. Medarbejdere Tema 4. Metoder og processer Tema 5. Brugerresultater Tema 6. Medarbejderresultater Tema 7. Faglige resultater Tema 8. Øvrige nøgleresultater

Når de enkelte temaer diskuteres: Først: Drøftelse af styrker --> enighed om styrker --> gruppens formuleringer skrives ind i konsensusrapporten   Så: Drøftelse af forbedringer --> enighed om forbedringer --> gruppens formuleringer skrives ind i konsensusrapporten Til sidst: Hvert gruppemedlem kigger på eget pointvalg --> konsensus om point

Roller under seminaret: [Denne liste ændres efter behov – se vejledning til tovholder på www.kl.dk/kvalitetsmodel] Mødeleder Sekretær som skriver gruppens konsensusformuleringer ned   Vejviser som kan komme med konstruktive forslag til formuleringer og har pligt til at sige til, når diskussioner løber af sporet Dokumentationsansvarlig som spiller dokumentation ind, hvor det er relevant Forbedringsbestyrer som er opmærksom på, at forbedringsområder bliver formuleret som forbedringsfor­slag, der giver mening!

Konsensus er en disciplin, der kræver selvopdragelse: Respekt for andres mening og oplevelse   Respekt for at alle ikke har mening eller viden om alt Vær præcis og brug konkrete eksempler Lad være med at gentage, hvad der allerede er sagt Lad være med at falde ned i gammel uenighed eller kendte diskussioner Det er OK at være enige om, hvor vi ikke er enige