Opgave 3 Lav en metodisk plan for hvordan i vil afdække et problemfelt

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

DJEEO Education DJEEO Education – En undervisningsplatform baseret på fysisk aktivitet, IT og samarbjede, som kan bruges i alle fag.
Undersøgelsesdesign – et eksempel
Brugerne på Kommunikationsforum.dk “People influence people. Nothing influences people more than a recommendation from a trusted friend” Mark Zuckerberg,
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
Jens Krieger Røyen 11. oktober 2012 Den digitale vision for Danmark - en fælles udfordring.
Digitale medier og mobning
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Case Study: Youtube Fankultur BIMK Gruppe november 2011 | | | 1 KIDD.
Danskernes brug af nyhedsmedier 2013
Et af mine fortrukne medier Af: Hr. Skafte. Husets markedsføring • Nyheder • Kurser • Netværk • Job • Blogs • Foreninger • Jura • Gratis / Medlemskab.
Gymnasietid Lektielæsning Læringsstile. Lektielæsning Hvad er god lektielæsning? ◦ Man når at lave det, man har planlagt (realistisk planlægning) ◦ Man.
Øvelsestime 7 Introduktion til Medier og Kommunikation //
Introduktion til Medier og Kommunikation //
Fremtidens Indhold Virtuelle verdener © Serious Games Interactive Simon Egenfeldt-Nielsen, CEO Serious Games Interactive (Ph.d., Cand. Psych.)
E-sport Når computerspil og videospil afvikles under konkurrenceform, med rankings, præmier, events, turneringer osv. kaldes det e-sport.
1 Politiske weblogs – en undersøgelse af den politiske weblogs gennemslagskraft under folketingsvalget februar 2005.
Regionalmøder i dansk – sept Indhold:
Eksperimenterende undervisning
Mediepædagogiske værktøjer i teori og i praksis
Formidlingsdelen Formidling og metode.
STATISTIK Nat og Rebecca .
Vejlederens kommunikation
Børn og unges sociale liv online Og hvilken rolle spiller læreren?
Hvordan kan man læse dette regnestykke? -7 – 3
6. Kvantitativ usability
Børn og unges sociale liv online
Medier og kommunikation F08 / lektion 4 / /
Kristoffer Hamborg Undervisningsleder på IAA Digital Diploma
Børn og unges sociale liv online
5 gode grunde til at tænke seriøst over computerspil: Bred målgruppe: 5-75 år og kønsforskelle Øget afstand mellem udviklere og brugere Teknologisk udvikling.
Who Makes The News Global undersøgelse af mænds og kvinders repræsentation i nyhedsmedierne Offentliggjort d. 29. september 2010.
Kommunikation inde for gaming Gruppe 19.
Computerspillet som kommunikationsform
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
Strategisk kommunikation og muséer
Grundtræningsprogram 2. g
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
1. lektion: Danmark i verden
Øvelsestimer (opgave 11) v/Morten Davidsen Læser til daglig cand.merc.(dat.) på CBS.
Hvilke dominerende sociale elementer findes der i World of Warcraft, der gør det så populært og vanedannende eller ligefrem afhængigheds- skabende og.
Medier og kommunikation IX Eksamen :o)=. Eksamensform Intern censur, 13-skala, B4: Mundtlig eksamen med skriftlige arbejder men uden forberedelsestid.
Overordnet mål POSITIV OMTALE ? ”Skal ikke ses om en erstatning til print coverage – men som et supplement” V. Nikolaj Skarbye.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Øvelsestimer (opgave 8) v/Morten Davidsen Læser til daglig cand.merc.(dat.) på CBS.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
SKRIVEFAGET Modul 4: Faglighed og taksonomi Lektion 4: Diskussion.
350 emneforløb med objekter Matematik4.-6. klasse Matematik7.-9. klasse Biologi7.-9. klasse.
Markedsføring via sociale medier FORUNDERSØGELSE.
Kronik EKSAMENSGENRE I SKRIFTLIG DANSK. Genren kronik  Læs om genren her: Se også.
Brug af sociale medier i hospitalsbyggeri
SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017
Hvem er vi?.
1.06 Udvikling.
1.06 Udvikling.
Markedsføring i søgemaskiner
Jonas, Oliver og Kasper T.
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2017 Pillon - KU.
Tværmedial Kommunikation 4 Kommunikationsstrategi, DMTK 4 Virksomhedens digitale marketingsplan DMTK 5 forår 2016 Pillon - KU.
Den gode tone Lse.
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier
Når du allerede mestrer de vigtigste
Demokrati og medborgerskab
Tværmedial kommunikation 8 opsamling 1
Den gode tone Lse.
10 grunde til hvorfor en digital strategi er altafgørende
Konflikthåndterende kultur på SOSU-Silkeborg
Præsentationens transcript:

Opgave 3 Lav en metodisk plan for hvordan i vil afdække et problemfelt Diskuter hvilke metoder i vil benytte jer af, og hvad i regner med at kunne få ud af disse metoder Upload planen og jeres begrundelse på bloggen

Metoder Deltagende observation s.132 Unobtrusive measures s. 74 Kilde medier s.75 Diskursanalyse s. 76 Content analysis s. 78 Logfil-analyse s.79 Surveys s.120 Inteviews s.121 Spørgeskema s.121 Dagbøger s.121 TV-Meter s.121 Deltagende observation s.132 Feltnotater Substans noter Logistik noter Reflektions noter Qualitative Quantitative Speech/verbal language Interviewing Survey Action/behavior Observation Experiment Texts/documents Discourse analysis Content analysis Figure III.I Six prototypical emperical methods fra Handbook... s207

Problemfelter Overvej og diskuter hvilke metoder der kunne benyttes til at afdække guildmedlemmer i Warcrafts indbyrdes sociale forhold Hvilke kanaler bruges der til at kommunikere imellem medlemmer Hvilke emner diskuteres i Warcraft Hvilken grad af fællesskabsfølelse får medlemmerne Hvilket hvilken grad af offline/online kontakt har de. Hvordan er er den social kontakt udenfor Warcraft ”sfæren” Hvor lang tid bruges der på at spille Warcraft Hvilke demografisk kendetegn karakteriserer gamerne Overvej og diskuter hvilke metoder der kunne benyttes til at afdække hvilke behov brugere af Facebook får dækket. Får brugerne nye kontakter Bruges FB for at vedligeholde gamle kontaker Hvor lang tid bruges på FaceBook Bruges FB til at fæste og/eller projektere en vis identitet Bruges grupperummene som politisk værktøj Demografisk undersøgelse af brugerne