Analyse af praksis.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Krav til informationsformidling
Advertisements

Progression i de større skriftlige opgaver:
Taskbaseret sprogundervisning
Sekvens 3: Diskussion i fokusgrupper Skolenetværk vedr. formativ evaluering og udvikling af skolekultur Arbejdsseminar 1, Fredericia Gymnasium 15/1/14.
3 ungdomsromaner i et kompetenceperspektiv
DIDAKTIK 2.0 KG/RBC 27/08/2008 metoder problemformulering skelet.
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
Humanistisk fagsprog Humanistiske fag – dansk, engelsk, tysk, historie mfl. Udgangspunk i ”tekster” Forståelse og fortolkning er overordnet karakteristisk.
Danskforløb i 10. klasse Gentofte Ungdomsskole
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Relationer – børn og voksne
Karl Henrik Flyums model
At udforske sin egen praksis
Almen sTudieforberedelse - AT
Vt-9 kursus program 2. møde
Vt-speciale, 1. Møde program
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
aktionslæring En metode til arbejdet med og i praktikfaget Helen Nyboe
Humanistisk fagsprog og læringsstile Dagens program
Den æstetiske krop Opgave Billedanalyse.
Workshop 2: Amerikanske problemstillinger
Generel introduktion til EC
Videoanalyse efter VIKOM´s principper:
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Introduktion til opgaveskrivning
Sådan strukturerer du en Trin-for-trin guide.
Formalia ved opgaveskrivning
Formidling 2 Den faglige tekst: Argumentation og sprog
Workshop 1 d. 9/ Humaniora Gry Sandholm Jensen
Subjektivitet, Teknologi Samfund P ROBLEMFORMULERING 2. Ø VELSESGANG.
Kanondag – forberedelse og dokumentation. Plan for dagen optakt – hvem fortæller en historie? – 1. workshop workshop 12.
HVAD ER EN PROBLEMFORMULERING ?
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
Årsplan – en kort en lang
Værkstedsundervisning
Synopsis.
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
SKABELON.
Forløb om levekår og social arv 1l Formål At forstå og forklare måling af levekår, livsstil og livsformer Indblik i social arv og ulighed – hvilke.
”Supervision og feedback” Skoletjenesten Den 10. september 2015.
1 Efter Karl Henrik Flyums modeller At formulere spørgsmål - led 1- 7.
Synlig læring i praksis Workshop på konference Lise Mayland, Impact Uddannelse.
Samarbejde mellem matematik og samfundsfag. Disposition Indledning Hvorfor skal vi bruge 2 i samfundsfag? Hvordan kan matematikken bruges? Eksempel. Oplæg.
Kronik EKSAMENSGENRE I SKRIFTLIG DANSK. Genren kronik  Læs om genren her: Se også.
Brugerinddragelse i Kulturhusene af 80 medlemmer har besvaret undersøgelsen Vi ved ikke hvor repræsentative, de er (org.form m.m.) Der findes 3.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Bachelorprojektvejledning?
Skriveperiode (synopsis)
Den naturvidenskabelige metode
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Brikker til litteraturhistorien
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
Den analyserende Artikel
Velkommen til Metode i DIO.
AT-eksamen 2018.
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
Hvorfor dansk på GF1?.
SRO 2018 hHx.
Videnskabsteori og fagligt samspil Aarhus, januar 2018
SRO SKRIV!.
Resumé – hvordan gør jeg det?
- og hvordan du undgår dem…
Skrivedag 7: Resumé, konklusion og henvisninger
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Introduktion til mini-SOP 3. hhx
Præsentationens transcript:

Analyse af praksis

Materiale Målformuleringer Planer Iagttagelser Dagbøger Elevtekster overordnet mål konkrete mål for jeres workshop Planer Iagttagelser Dagbøger Elevtekster

Mål: At eleverne møder tre kanontekster. At de får en mulighed for at opleve tekstens verden, sprog og stemme, gerne gennem en eller anden form for æstetisk bearbejdning og at de får et indtryk af, hvor teksten kommer fra

Opgave – produktkrav (7-10 sider) Indledning Opgave og kontekst Målformuleringer Kort sammenskrivning af iagttagelser med konkrete illustrative eksempler – ”eksempelfortællinger” Analyse og fortolkning af praksis - Hvilke mønstre og sammenhænge fik I øje på? Hvad kan I konkludere ud fra det I så? og med hvilken begrundelse? Handlingsperspektiv i forhold til egen videre uddannelse

Arbejdsproces Gennemgå målene, formulere jeres egne mål -. Præcis hvad var jeres hensigt. Hvad vil i med teksten, hvorfor lige den tekst of hvorfor på den måde? Nærlæs praksisbeskrivelserne og diskuter jer frem til centrale mønstre, sammenhænge og konklusioner. Vær kritisk i forhold til, hvad I har belæg for at sige. Tænk også i alternative årsager. Vær skarpe på jeres iagttagelser og vær opmærksomme på, at I fortolker. Skriv afsnittene sådan at I har jeres beskrivelse af praksis er levende og anskuelig, og så I har den at vise hen til, når I fortolker og konkluderer. Drøft det afsluttende handlingsaspekt – hvilke konsekvenser skal dette have for jeres videre uddannelse og lærervirksomhed. Hvordan kan I bruge dette til at udvikle undervisning?

Mundtlig præsentation Præsenter jeres forløb i anskuelig form, så jeres medstuderende kan leve sig ind i situationen: Mål Tekst Forløb Analyse og fortolkning i begrundede pointer (illustrative ekempler) Handlingsperspektiv