Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Sådan strukturerer du en e-mail Trin-for-trin guide.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Sådan strukturerer du en e-mail Trin-for-trin guide."— Præsentationens transcript:

1 Sådan strukturerer du en e-mail Trin-for-trin guide

2 E-mailens opbygning - generelt E-mailen består af 3 dele: 1. Indledning 2. E-mailens indhold/krop 3. Afslutning  E-mailen skrives som et forretningsbrev. Tonen er forholdsvis formel.  På de følgende dias gennemgås ovennævnte punkter.

3 E-mailens opbygning/INDLEDNING EMNE:  Skriv en præcis overskrift i EMNE-linjen. Indledning:  Start med en indledende hilsen.  Nævn hvem du skriver på vegne af, og hvorfor du skriver.

4 E-mailens opbygning/INDHOLD INDHOLD/KROP:  Opdel hovedindholdet i passende afsnit.  Uddyb de ting, du nævner.  Tonen er forholdsvis formel, og du udtrykker dig høfligt.

5 E-mailens opbygning/AFSLUTNING AFSLUTNING:  Lav en passende afslutning.  Skriv en afsluttende hilsen (afstemmes med indledende hilsen).

6 OPSUMMERING En e-mail er struktureret i 1. Indledning 2. Selve indholdet/kroppen 3. Konklusion E-mailen formuleres som et brev. Husk bindeord for at sikre ’flow’ i teksten og en god struktur. Husk at checke, at din opgave er fyldestgørende i forhold til opgaveformuleringens instruks.


Download ppt "Sådan strukturerer du en e-mail Trin-for-trin guide."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google