Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvor er vi nu? En levende skole – hele dagen Viden og ikke vaner
Advertisements

Skolereform august 2014………………
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Ny Skolereform Sådan gør vi i Vonsild
Skolereformen på Peder Syv Skolen
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Kontaktforældremøde Skelgårdsskolen 11. november 2013.
Skolereformen - mål Ambitiøst løft af folkeskolen: •Børnenes læring og faglige niveau skal styrkes •De unge skal have de bedste muligheder for at tage.
Program: Overblik over fagfordelingen Velkomst Skolereformen generelt
Juelsminde Skole 2. juni 2014 Skolereform 2014.
Folkeskole-reformen August 2014.
Skolereformen 2014 Herningsholmskolen 8. August 2013
På vej mod folkeskolereformen
DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Information om den ændrede skoledag Komme- og gåtider m.m. for elever Juni 2014.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Skolereform august 2014………………
Folkeskolereform 3 overordnede mål:
Velkommen til valgmøde
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Folkeskolereformen på Kirkebakkeskolen Anette Leonhard
Stormøde om reformen Gjøl skole
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Invitation til skolebestyrelserne
Folkeskolereformen - generel information
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Folkeskolereformen - et overblik. Et fagligt løft af folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal.
Folkeskolereform Version 1.0
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Den ny Folkeskolereform. MÅL 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Folkeskolereformen Malling Skole - så langt er vi nu 14. maj 2014.
Folkeskolereformen på vores skole
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Skolereformen, Hattingskolen
Folkeskolereform 2014.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 12. juni 2014.
Folkeskolereform 1.August Overordnede mål for folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever så de bliver så dygtige som de kan. Folkeskolen.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
GØR EN GOD SKOLE BEDRE! 1.Folkeskolen skal udfordre alle, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Skolereform – Fourfeldtskolen 2014 Steffen Lawaetz
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Skolereform … og valgmøde Højgårdskolen april 2014.
Skolebestyrelsens forældremøde tirsdag d. 4.marts Den nye skolereform - rammen Ved Kirsten Brønd 2. Fremtiden for Høsterkøb Skole Ved bestyrelsen.
FOLKESKOLEREFORM FELDBORG SKOLE JUNI TRE MÅL  FOLKESKOLEN SKAL UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, DE KAN  FOLKESKOLEN SKAL MINDSKE.
SKOLE- REFORM En ny retning – en ny skolevej. De gode intentioner Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen.
Velkommen til Vestervangsskolen
Velkommen til alle nye og kendte elever og forældre.
Velkommen til orientering om folkeskolereformen 10.juni 2014 på Arden Skole Program: 1. Information om den nye folkeskolereform 2. Hvordan gennemfører.
Præsentationens transcript:

Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO August 2014 - Mandag den 16. juni kl. 17-18.30 i skolens fællesrum. Velkommen - Nanna Lohman Ny skolereform Skolebestyrelsens Årsberetning - Mette Honoré SFO- struktur - Anne Suhr

Folkeskolereformen på Holluf Pile Skole Onsdag den 16. juni 2014

Intentionen med folkeskolereformen Intentionen er, at det faglige niveau i folkeskolen skal løftes med mere og bedre undervisning. Eleverne skal på sigt kunne det samme i 8. klasse, som de i dag kan i 9. klasse.

Målene med reformen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til faglige resultater. Tilliden til og trivslen i folkeskolen skal styrkes blandt andet gennem respekt for professionel viden og praksis.

De tre mål er baseret på tre indsatsområder En længere og mere varieret skoledag Et kompetenceløft af lærere, pædagoger og skoleledere Få, klare mål og regelforenklinger

Skoledagens længde Lektiehjælp og faglig fordybelse – frivillig de første år (indtil næste valg) Hvis lektiehjælp og faglig fordybelse vælges: 0. klasse: 30 timer/uge 1. – 3. klasse: 30 timer/uge 4. – 6. klasse: 33 timer/uge 7. – 9. klasse: 35 timer/uge Hvis lektiehjælp og faglig fordybelse fravælges: 1. – 3. klasse: 28 timer/uge, 4. – 6. klasse: 30 timer/uge, 7. – 9. klasse: 33 timer/uge

Hvad skal en længere og varieret skoledag indeholde? Flere fagfaglige timer (dansk og matematik) - Fordybelsesdage Nye fag Understøttende undervisning – Hele dage i stedet for pæd. aktivitetstimer Bevægelse Lektietid med faglig fordybelse Læringsbånd

Nye fag Indførelse af engelsk i 1. og 2. klasse med én lektion om ugen. På HPS starter vi op med engelsk i 0. klasse Indførelse af obligatorisk tysk i 5. klasse og i 6. klasse. Håndværk og design er et nyt fag, som erstatter sløjd og håndarbejde. (Indføres i løbet af de næste tre år) Hjemkundskab forandres til madkundskab. Obligatorisk valgfag for 7.-9. klasse

Forældrene i hverdagen Forældrene er en vigtig ressource og aktive medspillere i forhold til det enkelte barns læringsforløb og i forhold til at skabe et godt læringsmiljø i klassen Skolebestyrelsen skal fastsætte principper for skolens og forældrenes ansvar i forhold til et godt skolehjemsamarbejde

Skolehjemsamarbejdet Samtalerne inden kl. 17 Forældremøder i forlængelse af arbejdsdagen Tidspunkter for sociale arrangementer planlægges af klasseråd og klasselærere i fællesskab – og der kan ikke forventes deltagelse fra skolen Besked på intra - i kontaktbogen eller i beskedsystemet kan sendes hele døgnet Telefon opkald til lærerne skal foregå i skolens åbningstid mellem kl. 8 og kl. 16.

Rammerne er klar fra august 2014 Vi har tre år til at implementere reformen Rammerne er klar fra august 2014 Vi vil løbende evaluere og udvikle Forældrene vil blive holdt orienteret på intra

Skoleporten HPS

Ny struktur i SFO fra 1.8.2014. Årgangsopdelt 0.-1. årgang 0. – 1. årgang skal være på afd.1 og afd.3 Voksne: Stine, Jesper, Lisa G., Steffen, Lisa C., Charlotte, Michael og en studerende. 0. årgang får base på afd.1 og garderobe på afd.1 1. årgang får base på afd.3 og garderobe på afd.1 De voksne har aktiviteter på tværs af afdelingerne i perioder. Forældreintra er stedet, hvor der kommunikeres. 

Aktiviteter om eftermiddagen Værkstedsaktiviteter om eftermiddagen, som børnene kan melde sig på. Tavle, hvor børnene kan melde sig på - ude/inde/hal/værksted Fælles dag i hallen med 1. årgang. Månedlig fødselsdagsfest Ude hver dag kl.14-14.20 Fordybelsesdage på tværs – fastholde traditioner Kommende navn til afdelingerne?

2. – 3. årgang skal ”bo” på afd.2 Årgangsopdelt 2.-3. årgang Voksne: Thomas J., Mark, Trine, Kian, Peter, Nick og Thomas T. 2. årgang får garderobe i rummet for enden af deres gang. 3. årgang får garderobe udenfor deres klasser.   Aktiviteterne målrettes børnegruppen – bl.a. rollespil, cafe, diskotek og MGP Værkstedsaktiviteter om eftermiddagen, som børnene kan melde sig på. To dage i hallen. Fordybelsesdage på tværs – fastholde traditioner og mulighed for ture ud af huset. Øget fokus på etik omkring brug af mobiltelefon mm. Koloni for 3.klasser i uge 27.

Forårssfo Når forårs-sfo starter 1.marts, rykker alle en ”klasse” således at: Forårs-sfo og 0. årgang er på afd.1 og 3 1. og 2. årgang på afd. 2 3.årgang i sfo-klub i hhv. klubhuset og på 4.-5. årgangs gang.