Ikke et ord om…!! Skanderborg Kommune Ikke et ord om…!!

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Hvordan bidrager litteratursiden
- ”Digitalt medborgerskab” – om bibliotek og borgerservice som kulturkonvergens eller konvergenskultur.
Resultater og opfølgningsmuligheder for LUP 2009 – kommunikation og patientinddragelse Specialkonsulent Trine Østerbye Web- og kommunikationsmedarbejder.
Politikontrol En bilist bliver stoppet af politiet pga hastighedsoverskridelse. Følgende samtale udvikler sig:
Kort om baggrunden for ”Bedst på Nettet”
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Agenda Københavns Borgerservice Hvad laver Borgerservice? • Personlige henvendelser • Pas (74.000) og kørekort (70.500) • Folkeregister: flytning.
Dokumentboks og NemSMS Præsentation ved Myndighedsforum 24. juni 2009.
Klik for næste billede eller vent 30 sek. Rando i skole!
Fremtidens ældrepleje udfordringer og krav
Jens Krieger Røyen 11. oktober 2012 Den digitale vision for Danmark - en fælles udfordring.
v/Kate Bøgh Socialdirektør, Middelfart Kommune
1 Hvordan gør vi bibliotekerne interessante for andre samarbejdspartnere i forhold til it-svage og it-læring? It for alle – nå ”glemte” grupper gennem.
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
Hygiejne som strategisk indsats
10 møder om året 25 timer Fællesbestyrelsens arbejde 2012/13 Form Indhold.
Når effektmåling rammer organisationen
Formidling i selvbetjente biblioteker
Hvad kan jobcentrene tilbyde?
Inspiration og viden i din hverdag RANDERS BIBLIOTEK.
feedbackmøder - En systematisk tilgang til patientinvolvering
Dagens program  Præsentation af os  Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)  Øvelse:
Tjekliste Er din myndighed klar til Digital Post? Kan din myndighed modtage og besvare digital post? Test om det virker Sørg for at teste, om myndigheden.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Kursus i høreomsorg. Henvender sig primært til Personale på plejehjem Hjemmeplejen Andre som i forbindelse med deres jobfunktion har med hørehæmmede at.
Nemt på nettet at understøtte og øge borgernes brug af NemID og digitale selvbetjeningsløsninger med udgangspunkt i den fælles offentlige digitaliseringsstrategi.
Irak.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
MARTS 2013 NATIONAL BENCHMARKUNDERSØGELSE RESULTATER OG ANBEFALINGER BEDRE BIBLIOTEKER 2013 NATIONALE RESULTATER Alternative title slide.
9 steps på vejen – frem til i dag?. Siden 2010 = 6 årlige kalendere på 5 regioner. Del af kommunikationsstrategien = se på, om det er en bedre løsning?
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
Status på projektet It- hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
1 Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har fået? Hvis du som medarbejder har fået en fuldmagt af en borger, betyder det, at du kan handle på vegne af.
NYBORG KOMMUNE POTENTIALEVEVURDERING - DIGITALISERING, KANALSTRATEGI MV.
Skal du digitalisere en fuldmagt, du har fået på papir fra en borger?
Forbedringstavlen – er et must
2014 MobilePeople All Rights Reserved Digital selvbetjening - der giver glade brugere MobilePeople MP E-Learning Et elektronisk kursus forløb til at uddanne.
Udvidet åbningstid i Københavns Hovedbibliotek 20. februar 2012.
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
DIT LIV Tænd for lyden og læn dig tilbage -.
IT-Hjørnet på Gellerup og Hasle Bibliotek
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
1 Folkebibliotekernes it-læringsaktiviteter set fra staten Internat 29. november 2012 for Digitale kontaktpersoner i Roskildes CB område Jonna Holmgaard.
Præsentation af presseteamet Lille og effektivt team Joachim, Nanna og Louise (løntilskud). Efter sommer en praktikant fra Journalisthøjskolen. Timing.
Digital Post – kommunikationen til borgerne
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
28. maj 2008 Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte 1 Danmarks strategi for digitalisering Forbedre servicen til borgere og virksomheder (Bedre digital.
Virksomhedsservice og mentorprojekt for unge. Virksomhederne kommer ind her Virksomheder ringer til vores callcenter på Virksomhedsservice sidder.
Det Folkelige Forum Brugerundersøgelse. Hvem er jeg? Studerende på Syddansk Universitet i Odense Studentermedhjælper i Horsens Sund By fra september 2009.
Et regionalt perspektiv på Strategi for Velfærdsuddannelserne 1. næstformand i regionsrådet Bente Nielsen Temadag og workshop:
Biblioteksservice i landdistrikterne Erfaringer, modeller og perspektiver  Om undersøgelsen  Diskursive kampe  Spørgeskemaundersøgelsen  Perspektiver.
Arbejdsmiljøet skabes hver dag i relationen og dialogen – det skal arbejdsmiljøarbejdet i Faxe Kommune afspejle Sikkerhedsleder/arbejdsmiljøkonsulent.
Kompetencestrategi med mening
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til eksamensprojekt.
NYT FRA KONTORET JAN RODENBERG. PERSONALE Vi er pt. 17 ansatte Velkommen til: På gensyn til: Preben LoneMichael LouiseDorthe.
Politikontrol En bilist bliver stoppet af politiet p.g.a. hastigheds overskridelse. Følgende samtale udvikler sig:
Fælles opgaveområder mellem Borgerservice og Biblioteker
Arbejdsrum i skyen Temamøde Kaffe og intro 13.35Om arbejdsrum i skyen samt Gyvelhøjskolens erfaringer med brug af GoogleDrive Sandwich.
Fremtidens Borgerservice i Grønland Kuupik Kleist 9. marts 2010.
Høje-Taastrup Kommune og Facebook Transnationalt møde Kristiansand – Høje-Taastrup 17. april 2013.
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Værdien af digital formidling af offentlig borgerservice.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Målrettet biblioteks-betjening Integreret borgerservice
SERVICE OG SAMARBEJDE I ØJENHØJDE. ”Den, der er nødt til at spørge, har ikke samme magt, som den, der kan selv” Margrethe Vestager Økonomi- og indenrigsminister.
STATENS PERSONALE- OG LEDELSESPOLITIK – SAT I SPIL.
Du har åbnet en dør som ingen kan lukke i Du har banet den vej
Senior IT Stuen + Vær PC aktiv året rundt ! Velkommen til Senior IT Stuen.
Danskernes digitale bibliotek
Danskernes digitale bibliotek
Præsentationens transcript:

Ikke et ord om…!!

Skanderborg Kommune Ikke et ord om…!!

Borgerservice og biblioteker. Oplæg

Borgerservice opgaver overtaget pr Godt registerede henvendelser siden da.

Inden igangsættelsen af opgaverne, var der betydelig modstand mod projektet blandt personalet.

Opgaverne udføres af alle i personalet på lige fod. Alle har fået samme uddannelse.

Da bibliotekerne overtog opgaverne gennemgik alle ansatte desuden et uddannelsesforløb sammen med medarbejderne fra borgerservice. Alle nye medarbejdere gennemfører oplæring i borgerbutikken. Der gennemføres løbende fællesuddannelsesforløb for medarbejdere i de to afd. (kommunikation, 13 trin…)

Alle i personalet får til gengæld et fast årligt tillæg for at udføre opgaverne.

Opgaverne er beskrevet i en tjekliste, som er tilgængelig for alle via intranettet, og som vedligeholdes centralt og ikke mindst løbende.

Opgaverne er dem, brugerne selv kan nå via borger.dk og andre åbne tjenester samt udfyldning af begæringer om pas og kørekort samt udlevering af batterier til høreapparater

Inden igangsættelsen af opgaverne, var der betydelig modstand mod projektet blandt personalet.

På bibliotekerne er der i dag opbakning bag det at udføre opgaverne Især på afdelingebibliotekerne ser man det som en ’beskyttelse’ mod selvbetjente biblioteker

Borgerservice på bibliotekerne nydefinerer nogle traditionelle biblioteksopgaver Biblioteker i borgerservicearbejdet vitaliserer digital selvbetjening