Værdiregelsæt… Ørslev Skole… Klik dig frem vha. musen / piletasterne.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Danehofskolens værdigrundlag
Svend Gønge-skolens værdier...
Set i forældreperspektiv
Forældresamarbejde på Gjøl Skole
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Ørestad Skoles værdier
Trivselspolitik på Løsning Skole
Målrettet og forsvarlig træning af børn og unge Ledertræf på tværs De gode idrætsoplevelse – engagerede forældrene på sidelinjen DBU´S bud -på involvering.
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
V ELKOMMEN TIL FÆLLES P- AFTEN I G L. B RABRAND DAGTILBUD Fællesskab skaber vi sammen Mangfoldigt fællesskab.
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
E g e s k o l e n E g e s k o l e n ForsideHvem er vi/IFagSkoleåretPrøverAndre aktiviteterSkole/hjemForventningerVelkommen.
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Baggrunden for indførelsen af PALS
Hierarki for styringsredskaber
Skolebestyrelsens opgaver
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
God trivsel = God læring
Folkeskole-reformen August 2014.
Skolepolitiske visioner og mål
Lærerprofessionen.
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 31/10 – 2013.
Skolebestyrelsesdrøftelse 2009
Forældremøde X årgang.
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
Billum skole Overordnet udviklingsplan Den politiske beslutning fra 2007 omkring skole/SFO danner baggrund for dette materiale. Planen er til debat og.
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Orienteringsaften børnehaveklasser 13/14
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
- Hvad kan I forvente som forældre?
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Folkeskolereform 2014.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Kodeks for offentlig topledelse
Kontaktforældre Program
FÆLLESSKAB GLÆDEANERKENDELSE LÆRING Vores F L A G Ådalskolen og SFO Kvædehuset.
Forældremøde august Skoleområdets oplæg – Trørødskolens indskolingsplan.
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Skoleåret  Høj faglighed  Helhedssyn  Respekt  Engagement  Udviklingsorienteret Klik på skyen og se en fortolkning af værdien ”høj faglighed.
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Velkommen til Hjortebroskolen
1 Værdidebat - synlighed og handling Værdidebat Globalisering Medborgerskab Bæredygtighed Pædagogisk udvikling.
Skelgårdsskolens skolebestyrelse Velkommen Kontaktforældremøde på Skelgårdsskolen 23 april 2008.
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Gesten Børnecenter Velkommen i skole 2015.
Orienteringsaften børnehaveklasser 15/16. Bekendtgørelse Børnehaveklassens overordnede målBørnehaveklassens overordnede mål § 1. Eleverne skal i børnehaveklassen.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
VELKOMMEN TIL MELLEMTRINNET 4. KLASSE, 5. KLASSE OG 6. KLASSE.
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Antimobbestrategier for Langhøjskolen. Ved mobning forstår vi: Mobning er groft, verbalt drilleri og/eller fysisk vold, som foregår over længere tid.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Indre By / Østerbro LokalMED
Klassesamtale om resiliens
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Udkast til principper for forældresamarbejde Et stærkt samarbejde mellem forældre og personale skal styrke vores fælles indsats for børn og unges trivsel.
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Præsentationens transcript:

Værdiregelsæt… Ørslev Skole… Klik dig frem vha. musen / piletasterne

Vision Vi er en lille skole i verdensklasse. Faglighed Vi er en skole, hvor læring styrkes af vidensdeling, tværfaglighed og fordybelse Vi er en lille skole i verdensklasse. Vi gør en stor forskel, idet alle tager ansvar og alle kan føle sig set hørt og forstået. Fællesskab Vi er en skole, der handler i fællesskab samtidig med, at vi anerkender det individuelle og værdsætter mangfoldighed Vi er en skole i bevægelse, hvor visionerne og værdierne bliver taget alvorligt. Udvikling Vi er en skole, hvor den enkeltes udvikling giver fællesskabet kompetence Fællesskab Vi er en skole, der handler i fællesskab samtidig med, at vi anerkender det individuelle og værdsætter mangfoldighed Vi er en skole, hvor det er spændende og sjovt at være. Ansvar Vi er en skole, hvor ledelsen leder, så alle bidrager til de fælles mål Vi handler i overensstemmelse med de aftaler, vi indgår.

Trivselsregler - Ordensregler Mål På Ørslev Skole udvikler vi børnenes faglige, sociale og personlige kompetencer. Vi arbejder for at børnene bliver livsduelige, så de udvikler sig til ”hele” mennesker med stort selvværd at børnene opleves og oplever sig selv som selvstændige og ansvarlige mennesker med tænkeevne, engagement og motivation, og at dette sker i gensidig respekt for og i samarbejde med andre mennesker. Dette sker i overensstemmelse med folkeskoleloven, de kommunale bestemmelser og skolens mål. Skolen har i kraft af sin placering en betydningsfuld rolle i lokalsamfundet m.h.t. undervisning, fritid og kultur. Trivselsregler - Ordensregler Vi er sammen på skolen, så alle føler sig godt tilpas. Det gælder også op vejen til og fra skole. Vi passer godt på vores skole, på hinanden og på de ting der er på skolen.

Trivselspolitik og antimobbestrategi Trivsel er den væsentligste værdi på Ørslev Skole og skal ses i sammenhæng med vores ”Trivselsregler – Ordensregler”, ”Gensidige forventninger”, samt vores ”Principper for anvendelse af foranstaltninger til fremme af god orden ved Ørslev Skole”. For at sikre dette, gør vi følgende på Ørslev Skole: Ørslev Skoles værdier ”åbnes” i den enkelte afdeling/klasse og omsættes til praktisk handling. Klasselæreren sikrer, at klassen ud fra værdierne aftaler nødvendige trivselsregler, og at disse overholdes. Denne plan og skolens værdier samt trivselsregler gennemgås hvert skoleår for børn og forældre af klasselæreren. Forældre, børn og personale lever op til gensidige forventninger og trivselsreglerne Klasselæreren tager i samarbejde med forældrerådet initiativ til sociale arrangementer for børn og forældre med eller uden medarbejderdeltagelse. Forældre opfordres til at indgå aftaler om private klassearrangementer og legeaftaler. Der arbejdes med socialisering i alle afdelinger/klasser. Børnenes trivsel indgår i alle pædagogiske drøftelser, skole/hjem-samtaler og på forældremøder. Der er tilsyn med børnene i alle pauser. Medarbejdere, forældre og børn samarbejder om at skabe et fysisk og psykisk miljø på skolen, der fremmer trivsel. Der arbejdes på at skabe gode muligheder for frikvartersaktiviteter for børnene. Der etableres venskabsvenner, forældrenetværk og legepatrulje.

Principper for anvendelse af ”Foranstaltninger til fremme af god orden på skolen” Skolens ledelse har uddelegeret sine beføjelser til at iværksætte foranstaltninger over for børnene til den enkelte medarbejder. Dette skal bl.a. sikre et rimeligt forhold mellem forseelse og foranstaltning. Uden forudgående samtale eller meddelelse til forældrene kan den enkelte medarbejder derfor anvende en række foranstaltninger som fx reprimande, at sætte et barn ”uden for døren”, at henvise et barn til samtale med skolens AKT-medarbejder* eller tilsvarende mindre indgribende foranstaltninger end dem, der er nævnt i Bekendtgørelse nr. 320 om ”Fremme af god orden i folkeskolen”. Efter samtale med eller meddelelse til forældrene kan den enkelte medarbejder endvidere anvende de i Bekendtgørelse nr. 320 ”Fastsatte foranstaltninger om eftersidning og midlertidig udelukkelse fra undervisning”. Skolens ledelse inddrages ved beslutninger om overflytning til parallelklasse eller overflytning til anden skole. Børn og forældre skal have særlig opmærksomhed på: at skolen kræver erstatning, hvis eleverne bortkaster eller beskadiger skolens ejendom/ejendele at skolen inddrager og opretholder inddragelsen af private genstande, som kan virke faretruende på andre . Giv børnene ret til at lege og lære, at drømme og forme, leve og være. Kun der hvor børn kan føle sig trygge, gror det, de gamle kaldte for lykke. Scharnberg *AKT står for Adfærd, Kontakt og Trivsel

Til børnene. Vi forventer at du… Til forældrene Vi forventer at du… Giver din mening til kende, og tror den er god nok. Har respekt for andre børn, de voksne og skolens inventar, dvs. at du: er en god kammerat der hjælper alle taler pænt til kammerater og voksne giver din mening til kende, men også respekterer andres respekterer andres ting ikke mobber og lader surhed gå ud over andre behandler skolens/SFO’ens ting ordentligt Er klar til undervisning og sidder på din plads, når undervisningen begynder Deltager aktivt i skolens undervisning Laver dit hjemmearbejde, og har orden i din skoletaske Møder mæt, veludhvilet, har madpakke med og er åben for at lære noget Til forældrene Vi forventer at du… Giver dit/jeres barn gode betingelser for at trives godt i skolen, dvs. at du/I: medvirker til at dit / jeres barn engageres i skolens arbejde bakker op om og viser interesse for hjemmearbejdet hvis det er nødvendigt, hjælper barnet med at holde orden i tasken og sørger for, at barnet har de ting med i skole, f.eks. blyanter, som det skal bruge er med til at tage fælles ansvar for at alle trives med hinanden er med til at lære barnet at tage ansvar sender barnet i skole, mæt og veludhvilet og forsynet med en madpakke aktivt og loyalt går ind i samarbejdet med personalet med åbenhed og tillid, dvs., at du/I: følger med i, hvad der foregår på skolen deltager i skolens aktiviteter, forældremøder og samtaler loyalt samarbejder med læreren/pædagogen om at løse problemer i åben dialog Til personalet Vi forventer at du… er engageret i og motiveret til at arbejde med børn har overskud til at tale med børn og tage dem alvorligt respekterer børns forskelligheder og tager hensyn til dem møder velforberedt og kan motivere børnene giver børnene medindflydelse og lærer dem at tage ansvar hjælper børnene med samværsregler er åben, loyal og forstående i skole/hjemsamarbejdet, dvs. at du: hvis der er behov, kontakter forældre og kan kontaktes af forældre informerer jævnligt om børnenes undervisning/fritid/trivsel på skolen går ind i en gensidig åben dialog for at løse problemer i fællesskab i samarbejde med forældrerådet søger at få deltagelse til skolens arrangementer fra alle

Dette er et levende dokument, der til stadighed udvikles i en synlig, dynamisk dialog med respekt for alle parter. Vedtaget i skolebestyrelsen 04.11.2010