Informationsmøde - Ny strategi og organisationstilpasninger i HCK

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvorfor denne opgave Fordi erfaring og forskning viser, hvad der duer
Advertisements

Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Instituttet for Blinde og Svagsynede, Rymarksvej 1, 2900 Hellerup, T: , W: Kompetenceudvikling.
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
- Fælles børn - Fælles mål - Forskellige opgaver og kompetencer
Slå dog SU og SIU sammen 17. september 2009
Frøslev-Padborg skole
Bilag 2: Organisationsudvikling
At lede liv og læring Børne- og ungedirektør Jan Præstholm, Svendborg Kommune.
Administrative pejlemærker i BUF
Handleplaner Repræsentantskabsmøde den 8. juni 2012.
Kan du finde rundt i it-junglen? Velkommen Brønderslev den 23. november 2010 EG A/S BASIT Dansk Byggeri.
Visionsproces Fra ord til handling.
FBUs visionsplan 2015.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Dagens program Ankomst og morgenbuffet 9.00 Velkomst v/ OC Visionen for MED Gennemgang af MED-aftalen Pause Hvordan går arbejdet i TRIO? Hvad.
Tillid Temadag for AMIR
Ledelsesudfordringer i sociale institutioner
Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed
Et projekt i Beskæftigelsesafdelingen (BA) på Københavns Fængsler
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
HR afdelingens bidrag til arbejdsmiljøarbejdet og visa versa ….. og hvilken betydning har det at topledelsen er engageret Annette Gaard.
LP-modellens Landskonference 2014 i Horsens
Mission - Vision – Strategi Udkast for Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.
Succeskriterier Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.
Tjek-ud konference Projekt styrket genoptræning og rehabilitering af personer med erhvervet hjerneskade 22. September 2014 Velkommen.
Kodeks for offentlig topledelse
Medalje til Høje-Taastrup
2-01.
Oplæg til Strategi for kreds-FDF HB møde februar 2012, bilag 4.2 Status – februar 2012 Ver.2.5.
Konsulenternes kompetencebehov i et forskerblik
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
BEHOV FOR EN NY ORGANISATION
Årskursus for visitatorer 2009 Et blik i krystalkuglen på visitatorernes fremtidige arbejdsområde.
1 Marianne Tewes, Hjertecentret Implementering af en klinisk retningslinje – effekt af et uddannelses- & træningsforløb for erfarne sygeplejersker Dokumentationskonference.
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
Camp IB sept sept VELKOMMEN TIL CAMP IB37.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
BKFs årsmøde 13. november 2008 Præsentation af BKFs nye ledelsespublikation Ved Børne- og Kulturdirektør Klaus Nørskov.
Borgermøde om Udviklingsstrategien Byrådet har givet sin vurdering af udviklingen og forslag til hvilke visioner, strategier og indsatser, som skal sikre.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET NY ØKONOMIMODEL Overordnet beskrivelse af formål og proces, marts
Handicapråd i Ballerup Kommune - af Servicedirektør Ole Nielsen
Fagchef Fagligt ansvarlig for hele området
HK Stat Fagfestival HK København og HK Sjælland 20. maj 2014 Sølvi Rask, og Eva Maria Mogensen,
Præsentation af Akademiuddannelsen i Løn- og personaleadministration
Fælles fremtid – fælles ansvar Ledelsens strategi Hoved-MED 27. februar 2013.
Beskrivelse af strategisk projekt: Prioriteret forskningsportefølje Strategi Indsatsområde: Forskning og Samarbejde Programejer: Tomas Joen Jakobsen.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
Muligheder og perspektiver1 Indledning. Muligheder og perspektiver2 Processen – formål # 1 Den forestående 2-årige proces har som mål: 1. At brancheskolerne.
Familiecentret Projekt GOD FÆLLES PRAKSIS. Familiecentret Holbæk Kommunes vision: Der er noget, vi SKAL og der er noget, vi VIL….. vi VIL…..
Den røde tråd i ledelse Kirsten Agerskov Niels Jørgen Rønje
digitaliseringsstrategi
Central kontra decentral
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Mette Rosendal Darmer, Centerchefsygeplejerske
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014
De ti trædesten Medarbejdernes arbejdsglæde er en forudsætning for den gode kvalitet Vi er en værdibaseret organisation Fagafdelinger og decentrale institutioner.
Statens HR – Implementeringskoncept
Præsentationens transcript:

Informationsmøde - Ny strategi og organisationstilpasninger i HCK 10. februar 2010

Vision og målsætninger for HCK – Vi skal være ambitiøse og målrettede for at nå vores mål “Handicapcenter København vil være et myndighedscenter, der effektivt leverer kompetent rådgivning og vejledning af høj kvalitet. Med et værdibaseret udgangspunkt, vil vi være proaktive og turde tænke nyt og anderledes i arbejdet med at skabe et bedre liv for borgere med funktionsnedsættelse.   Vore medarbejdere skal være eksperter, og kunne arbejde projektorienteret og evidensbaseret. Derfor vil vi satse på faglig udvikling og skabe interessante opgaver, som gør det muligt for Handicapcenter København at tiltrække og fastholde kompetente medarbejdere og ledere” HCK Vision HCK skal levere rettidig kvalificeret sagsbehandling, råd og vejledning til byens borgere med behov for handicap-relaterede ydelser. Dette skal ske på en måde, således at borgerne oplever sig involveret i beslutninger, omhandlende dem selv eller deres familie. Såvel myndigheds- som mere udøvende foranstaltninger, skal bevilges indenfor det serviceniveau som er besluttet. Arbejdsprocesserne skal generelt være kendetegnet ved at såvel beslutning som udmøntning af afgørelser sker på et solidt metodisk og fagligt analytisk grundlag. HCK skal være en attraktiv arbejdsplads, hvor medarbejdernes kompetencer udnyttes til fulde, og hvor der hersker en god trivsel, båret af en anerkendende dialog og en stærk og målrettet centerledelse. Der skal vedvarende fokuseres på gennemsigtighed i arbejdsgange og struktur, og udviklingstiltag og kompetenceudvikling prioriteres. Målsætninger

Social-forvaltningen Politiske og lov-givningsmæssige krav HCK skal understøtte en række krav – Målsætninger, resultatmål og politiske og lovgivningsmæssige krav Socialforvaltningens målsætninger Udgangspunktet er borgernes behov Respekt for borgernes forskelligheder Møde den enkelte med respekt Sikre overensstemmelse ml. forventninger (brugernes, politikernes, omverdenens) Førende i udviklingen af det sociale arbejde Krav til HCK Sikker drift – god økonomistyring og kvalitetssikring Effektive processer og ressourceudnyttelse og bedre udnyttelse af foranstaltningsmuligheder Rette kvalitet og serviceniveau Bedre resultater for borgerne En attraktiv arbejdsplads for medarbejderne Ny strategi for HCK 2010- 2013 – og at der skabes et solidt grundlag for fremtidssikring. Fra Resultatkontrakt 2010 Social-forvaltningen Resultatmål 10 mål; 2-4 under hver af de følgende emner: Effektiv ressourceudnyttelse Bedre resultater for borgerne Attraktiv arbejdsplads Sikker drift Resultatkontrakt De ti resultatmål Politiske og lovgivningsmæssige krav Kvalitet i sagsbehandlingen (indhold) Overholdelse af sagsbehandlingsfrister (tempo) Rette serviceniveau Understøtte krav fra Handicapplan Politiske og lov-givningsmæssige krav

Masterplan for Strategi 2010-2013 – Fem strategiske spor skal drive rejsen Målsætninger Strategiske spor Effektiv Kvalitetssikring & Rette Serviceniveau 2013 ”High performance myndighedscenter – Danmarks bedste” Time 2012: Myndighedscenter - med fokus på evidens og effektstyring 2012-13 God Økonomistyring & Resultatopnåelse Løbende kvalitets og service forbedring 2011 2011: Myndighedscenter - et fundament bygget på god styring og solid kvalitetssikring Kvalificeret undersøgelses-grundlag Effektive Processer Masterplan inklusiv strategiske spor og indsatsområder Støttesystemer 2010 Q3-Q4 Færre hjemvisninger Økonomistyring : Myndighedscenter - kendetegnet ved strategisk tilgang, og gennemarbejdede processer Løbende optimering Komplicerede enkeltsager Detailbudgetter for teams Stærk og Målrettet Ledelse & Organisation 2010 Q2 Skabeloner og indsatsområder Service ift. budget Prognoser/ analyse Ledelsesstøtte Lean implemen-tering Resultataftaler, handleplan, milepæle God ledelse i HCK Målrettet Kompetence-udvikling og God Trivsel 2010 Q1 Træning og udvikling Organisering Mål, roller og ansvar Strategisk kompetenceudvikling HCK strategi og implementeringsplan Plan for udviklig God trivsel .. I dag

Ny organisation og Centerledelse i HCK Handicapcenter København Jimmy Streit Sekretariat Merete Lefeldt Økonomi Søren Sünksen HR Charlotte N. Kjær Visitation Bitten Christensen VOKSENOMRÅDET Voksenenhed Rikke Ø. Asmussen Hjælpemidler og Biler Christine Jensen Handicapkompen- serende Ydelser Mette Fredholt Børnefamilieenhed Susanne Kragh BØRNEFAMILIEOMRÅDET HJÆLPEMIDDELOMRÅDET Hjemmevejleder- enhed Merete Lefeldt

Organisering af Handicapkompenserende Ydelser for Børn og Unge Områdechef, Mette Fredholt Ungegruppe § 41+42 Afdelingsleder* VK-funktion Børnegruppe §§ 41+42 *) Afdelingslederrollen i enheden Handicapkompenserende Ydelser varetages af én ny leder 6

Organisering af Børnefamilieenhed Områdechef, Susanne Kragh Undersøgelses- og Vejledningsgruppe Afdelingsleder* Børnegruppe Afdelingsleder* Ungegruppe Afdelingsleder* Visitationsgruppe Visitationsgruppe *) Afdelingslederrollen i enheden Børnefamilieenheden varetages af én ny leder 7

Organisering af Voksenområdet Voksenenhed Områdechef, Rikke Ø. Asmussen Hjemmevejlederenhed Souschef, Merete Lefeldt Faglig koordinator Pensionsgruppe Afdelingsleder* Visitationsgruppe Rikke Ø. Asmussen Handicapkompen-serende Ydelser Afdelingsleder* Hjemmevejleder-gruppe *) Afdelingslederrollen i Voksenenheden varetages af én ny leder, mens Rikke Ø. Asmussen varetager afdelingslederrollen for Visitationsgruppen

Organisering af Hjælpemidler og Biler Områdechef, Christine Jensen Personlige hjælpemidler Afdelingsleder Tekniske hjælpemidler Afdelingsleder Biler Christine Jensen *) Afdelingslederrollen i enheden Hjælpemidler og Biler varetages af to nye afdelingsledere, mens Christine Jensen varetager afdelingslederrollen i Biler. 9

Organisering af Økonomi Økonomichef Søren Sünksen Økonomi og Ledelsesinformation Faktura- og Controllergruppe 10 10

Oversigt over primære opgaver i Sekretariat Souschef, Merete Lefeldt Borgerbetjening/ Reception Service- og Personalebetjening Drift af huset

Organisering af HR HR Charlotte N. Kjær HR 12 12

Organisering af Visitation Visitationschef, Bitten Christensen Visitation 13 13

Overordnet plan for organisationsændringen 1 2 3 4 5 6 7 Individuel samtale med berørte med-arbejdere med nuværende chef (din chef indkalder dig) Mulighed for at afgive ønske til fremtidig enhed/gruppe Detail-beskrivelse af hver enhed (arbejds-grupper) Information om organisa-tionen inkl. bemanding Information om organisationstilpasninger Forberedelse og flytning Organisation på plads 10/2 10/2-24/2 2-11/3 12/3 12-26/3 26/3 April-maj