Talentets fornemmelse - for ledelse

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
De vigtigste ledelsesmæssige udfordringer 2011
Advertisements

Tid til ledelse Henrik Leslye.
Arbejdsmiljø i uddannelserne Seminardag for ambassadører for arbejdsmiljø og sundhed Middelfart, den 9. Februar 2006.
Klarup Skole Hellasvej Klarup Tlf:
For mange hundrede år her på vor jord Uden for byen Damaskus. Gik en mand, fuld af had, på vej ind til byen den grusomme mand, det var Saulus.
Social kapital – rig på relationer
V ELKOMMEN TIL FÆLLES P- AFTEN I G L. B RABRAND DAGTILBUD Fællesskab skaber vi sammen Mangfoldigt fællesskab.
Hvad du har lært Dine nye mentaltræningsvaner. Du har nu lært dig selv bedre at kende som løber • Du er blevet mere bevidst om den tankevirksomhed der.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Hvordan kan man arbejde meningsfuldhed i forandringsprocesser?
Kan man gøre andre mennesker lykkelige?
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
Learn2improve Dansk Junior Golf Akademi
”Find talentet” - introduktion
NDU Jan Jaap Rothuizen Pædagogik og etik NDU Jan Jaap Rothuizen.
PRODUKTER – DEL 1. Ledergruppen • Melde ærligt ud og slå ihjel – i både drift og udviklingsprojekter gennem ledelsesmæssige prioriteringer • Skabe motivation.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Måske er I bedste venner i et år,
Erfaringer med og visioner om implementering af Office 365 på Tårnby Gymnasium Nicolai Schaarup.
Patientsikkerhedsrunde - et ledelsesredskab
Det autentiske menneske
Danske fysioterapeuters og ergoterapeutforeningens Lederkonference
Plan 2015 Vision: Y`s Men International Region Danmark er i 2015 en bevægelse, som lokalt, nationalt, internationalt og organisatorisk er klar til at engagere.
Arbejdsglæde.
Talentinternat modul 3..
1 Danseafslutning marts 2008 H U M Ø R D A N S E R N E V E J L E Skal vi ikke snart i gang med dansen. Lene byder op.
Tillid Temadag for AMIR
NOEA/Aalborg Universitet
 ELEVERNE SKAL UDVIKLE SIG INDEN FOR DE 6 KARAKTERISTIKA – ELLE DE UDVALGTE KARAKTERISTIKA DER ER FOKUS PÅ.
Undersøgende. Indkredser situationen: Hvem gjorde hvad, hvor, hvornår, hvordan.? Hvad skete der? Hvem gjorde hvad? Hvad sagde hun? Var alle der? Hvem var.
James G. March & Johan P. Olsen: Organizational Learning and the Ambiguity of the Past                    James G. March Johan P. Olsen.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Relationer – børn og voksne
Klinisk etiske komiteer Temadag Vibeke Krøll Aarhus Universitetshospital Hospitalsledelsen.
Talent udvikling! SkSke herrens vilje! Christian den 3. Men lad os samarbejde om danske erhvervsuddannelser, der udvikler talenter!
Diversity at Work Tør vi sætte ny dagsorden?. Diversitet - hvorfor? Humor? Evidens? Dialog? Gulerod? Pisk? Bundlinje?
Mette Faber, Strategi- og Planchef, overlæge, marts 2010
Talent i ledelsesperspektiv Oplæg under temaet: ”Bedre resultater på elevniveau” – med fokus på ledelsesrolle, -motiv og kompetence v/ John Vinsbøl Udviklings-
Vejen til chefstolen Hanne Taarup Partner 23. September 2008 J. Friisberg & Partners.
Kodeks for offentlig topledelse
NETVÆRK Dit netværk er nyttigt, når du har brug for at få
SSID årskonference 2008 Gør storrummet til en succes… 23. april 2008 Ole Nielsen COWI A/S.
Ledelse med kant Hospice og Palliative Enheder, Lederseminar 2014
STUDIETEKNIK EUX - REBSLAGERVEJ.
Workshop Motivation og fokus på målet
Refleksion Hvad var din/jeres eftertanke efter dagen i går?
SLIP DIN INDRE DONNA LØS Søndag d 21. September 2008.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Forudsætninger for en god samtale
Hvordan spørger man anerkendende?
Ledelse i forskellige retninger
Entre Hjertelig tillykke med de 15 år Hvem er jeg?
TALENTUDVIKLING I GYMNASIET MATEMATIK-ØKONOMI-SAMFUNDSFAG  Hvad er talent?  Metoder  Organisation og motivation  Konkrete eksempler  Hvad er talent?
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
SCIENCETALENTER – de gode kan blive de bedste. HVORFOR SATSE PÅ TALENTERNE? ENHEDSSKOLEN ”hvad ikke alle kan lære, må ingen lære…”
Lederkonferencen 9. juni 2010
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
En plan for fremtiden Hvad vil vi være kendte for i fremtiden? Hvad skal vi gøre anderledes end i dag? Hvad er vi oppe imod?
En Praktikværts forventninger Hvilke forventninger/krav har praktikværten til eleven i VO/lærepladsen.
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Indre By / Østerbro LokalMED
Uddannelse i sygefraværshåndtering
Kompetenceudvikling af pædagoger i skolen
Nærværende ledelse, personligt og ledelsesmæssigt.
En Praktikværts forventninger
Hvad er meningen med dit liv?
PRODUKTER – DEL 1.
Præsentationens transcript:

Talentets fornemmelse - for ledelse Jesper Kristensen Arne Sørensen

Agenda hvordan ser Nykredit på talentudvikling hvem er Jesper? hvad var strategien? hvad har gjort forskellen? anekdoter! learnings

Kompetence-udvikling Talentets udvikling Selv- evaluering Ledelses- dialog Handlings- planer Basal kompetence udvikling Dit talent Ledelsesansvar Kompetence-udvikling Dit ansvar Selvledelse Karriere-muligheder Personlig afklarethed Lederens motivation Talentets motivation

Hvem er Jesper! lige nu – driftschef i Nykredit KundeService Uddannelse bankassistent pædagog og HD, org. og ledelse - og EMBA Joberfaring Amagerbanken sekretariatsleder i politisk organisation forskellige jobs i Nykredit

det indre drive skal være der – til at udfolde sit talent Strategien det indre drive skal være der – til at udfolde sit talent at Jesper skal byde ind = hans ansvar fordi det er altid det vigtige – ikke mindst i et ledelsesjob give reel plads og ansvar ledelsesmæssig rummelighed – og risikovillighed

Hvad har gjort forskellen? fælles erkendelse af et talent(?) Jespers drive og vilje til at folde talentet ud!! risikovillighed robusthed villighed til at ”stikke ud” fokus på Jespers udvikling som målet rummelighed og åbenhed tillid!! ”adfærdskorrektioner” bringe relevante muligheder i spil ekstern bistand ”bonus-aftaler” EMBA

Anekdoter en tur i havnen når temperamentet flyder og stoltheden er på spil primalreaktioner…. virker gamle metoder og kernekompetencer altid? skal et mål altid nås for enhver pris? hvorfor er du her? kollegernes respons

Ledelsesansvarlighed Learnings Du træffer selv dine valg Du har selv serveretten til udviklingen af dit talent Ledelsesansvarlighed og -rummelighed en forudsætning Personligheds udvikling – det skal gøre lidt ondt! Tag chancer!