Helle Wicklow, Projektleder Teknik- og Miljøforvaltningen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Gasdrift af busser – tid til at komme frem i bussen?
Advertisements

Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Ungepakke.
8. december 2010 på Egegård Skole
Letbane på Frederikssundsvej
Natur og overfladevand Regionernes indsats Helle Larson, Miljø.
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Regulativrevision – midt i et vadested
Samfundsøkonomiske gevinster og omkostninger ved udvikling af ”orphan drugs” v. Dorte Gyrd-Hansen Institut for Sundhedstjenesteforskning, SDU.
Intelligente grønne løsninger for mobilitet
Planproces - Forudsætninger •Det forudsættes, at kommunalbestyrelsen som ejer tager stilling til alternativ A, B, C eller en kombination heraf i juni 2012.
1 Kokkedal V og NV Borgermøde 17. marts 2011 Status på plan- og anlægsarbejdet.
De københavnske Ældreråd Organisationen. § 30. Kommunalbestyrelsen nedsætter et ældreråd. Ældrerådet rådgiver kommunalbestyrelsen i ældrepolitiske spørgsmål.
Herredsvejs forlægning og udretning af Paludan-Müllers Vej
Esbjerg Trafik- & Mobilitetsplan
Hvad er et problem ? Et problem er i sin negativt ladede betydning en for nogle utilfredsstillende situation. Et problem er i sin positivt ladede betydning.
Højklasset busløsning på Frederikssundsvej
Præsentation af Universitetssygehus Køge
Projekt: <indsæt projektnavn>
KLIMATILPASNING I KØBENHAVN - FRA PLAN TIL VIRKELIGHED
Input FMEA Output Shit in = Shit out FMEA
Konsulent Niels Philip Jensen
Årsmøde på Husum Skole - En skole i bevægelse. Program – Beretning for spørgsmål Arbejdet i skolebestyrelsen Pause
En ambition for skolerne i Hillerød SB formændene i Hillerød Materiale fra mødet
Oplæg til fællesmøde om Ny skole 2013 Mandag d. 2. juni – 21: 30 på Søndergård Skole v/ skolechef Per Udesen og Børne- og Kulturdirektør Klaus.
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014 v. Conni Christiansen Sundhedsaftale 2015 – 2018.
Kommunal risikoledelse - danske erfaringer i skandinavisk perspektiv
# 1 28 Apr 2010 ALBERTSLUNDRUTEN – cykelpendlerruter i hovedstadsområdet ALBERTSLUNDRUTEN WORKSHOP 28. APRIL 2010.
Vedtaget af Byrådet den 7. oktober 2013
11. december 2014 Workshop D Motivation og barrierer for virksomhedernes brug af VEU - bidrag til analysegrundlaget for Trepartsudvalgets arbejde udarbejdet.
Skolestruktur på dagsordenen
Kloakering af Vejlby og Vrist sommerhusområder… Harboøreland
Trafikdage i Ålborg, august 2006
En ny strategi for transportforskning Workshop - Trafikdage i Aalborg 28. august 2006.
Den gode projektansøgning
VVM redegørelsen - hvordan arbejder vi for en højere kvalitet? GRUPPEOPGAVE 2: HVORDAN KAN KVALITETEN ØGES? Miljøvurderingsdag
Plantekongres 2006 kontorchef Hanne Kristensen,
Den gode ansøgning – fra forundersøgelse til projektbeskrivelse. Karsten Gasseholm Naturstyrelsen.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Vandplaner - Status.
Ældres Trafiksikkerhed Og Trafikcafeer. De ældre er over repræsenteret i ulykkesstatistikken med 28% hvis vi tager fra +65 år, men de udgør kun 14% af.
Ny driftsstrategi for offentlige veje og parker i Københavns Kommune
Status på vej og trafikområdet Ved direktør Tony Christensen.
PROCES OG TIDSPLAN Godkendelse af forslag i Byrådet den 22. april Offentlig debat i maj og juni måned Udstilling i Utzon Centeret Endelig godkendelse.
Konsekvenser –Frekvenser. Konsekvenser –Køreplan.
Vandplaner i Danmark – status 2011 Miljøchef Hans Roust Thysen.
Praktikcentre og Elevplan Elevplankonference 23. og 24. september 2013 Gert Nielsen Undervisningsministeriet.
Spildevandsplan Det grønne Råd – møde
Beskæftigelsesnetværket
KØBENHAVNERNE ELSKER AT CYKLE % af københavnerne cykler på arbejde De fleste af os i alle slags vejr.
Bæredygtige indkøb i Region Midtjylland v. Bjarne Schmidt Nielsen (formand for det midlertidige udvalg om indkøbspolitikken)
Hvem skal have magten og hvor meget skal den være spredt?  Danmark og de andre  Styreformer  Problemer i udvalgsstyret  Reformer i andre lande  Strukturkommisionen.
Aftale om psykisk arbejdsmiljø FTF’s arbejdsmiljøseminar Den 26. september 2007 Mette Bergmann - viceformand Lisbet Lund – faglig sekretær.
Områdeledelse Tidsramme: Notat skal udarbejdes og afleveres til BSU møde 15. maj 2007 Notat sendes til udtalelse i alle bestyrelser De selvejende institutioners.
Cykelpuljen. Cykelpuljen baggrund Cyklen har i forhold til andre transport- former en række særlige fordele: Fylder mindre på vejene – reducerer trængsel.
Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference angående buspuljer Odense, 15. Juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik Thomas E. Øster, Arriva kollektiv trafik.
IDEBESKRIVELSER a)Udviklingskraft i lokalområderne B) Inspirationsseminar om lokal udvikling - tilbud til lokalområderne om procesbistand til ‘hvidbøger’
Rigmor Korsgaard Trafik og Veje, Aarhus Kommune Busfremkommelighed Projekter i Aarhus Kommune.
BEDRE BUS TIL NØRRE CAMPUS. BYNET 2018  Samarbejde mellem Metroselskabet, DSB, Movia, Frederiksberg Kommune, Transportministeriet og Københavns Kommune.
Kompleksitet og indbyrdes afhængigheder i Kickstart-projektet Sagsnr.: P :
Kongernes Nordsjælland – videre proces
04. JANUAR 2017 Trafik- og Byplan for Algade og Stationsområdet i Vordingborg Den videre proces Plan og By / Peter Haugan Vergo.
Grundejerforeningen 1DO Båstrup
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
Ny strategi for rejsekortet Trafikdage 2016 Aske Wieth-Knudsen, Chef for Forretningsudvikling, DSB Eskil Thuesen, Centerchef for Ressourcer og Service,
Signalstrategi VEJ-EU maj 2018.
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014
Kongernes Nordsjælland – videre proces
Markedsmodning, proces
Status på vej og trafikområdet Ved direktør Tony Christensen
Den kollektive trafik i Region Sjælland 12. februar 2016
Målopfølgning – Klima- og Bæredygtighedsudvalget
Præsentationens transcript:

Helle Wicklow, Projektleder Teknik- og Miljøforvaltningen Højklasset busløsning på Frederikssundsvej Helle Wicklow, Projektleder Teknik- og Miljøforvaltningen

Projektets formål at øge antallet af rejsende i den kollektive trafik ved at sikre en mere sammenhængende bus- og banebetjening, at øge busnettets kvalitet gennem forbedringer af fremkommelighed og bedre stoppestedsforhold, at omkostningerne til busdrift reduceres.

Ny politisk behandling Tidligere proces Konsekvenser ved 3 løsninger for busfrem-kommelighed Analyser Kommentarer til principper og effekter Høring Foretage prioriteringer og indledende valg Politisk behandling Konsekvens af regeringens overvejelser om en trængselsring Projekt sat i bero Politisk beslutning om udarbejdelse af projektforslag for løsning 3 Ny politisk behandling Forår 2011 Sommer 2011 Efterår 2011 Efterår 2011 Sommer 2012

Budskaber fra borgerdialogen Kommentarer og ønsker til forhold som kræver særlig fokus: Fleksible krydsningsmuligheder på strøggadestræk (i Husum, Brønshøj, Nørrebro) Sikre skolevejskrydsninger skal tilgodeses (Bl.a. Kobbelvænget og Husumvej) Byrumsforbedringer + forslag til ”grøn struktur” skal sammentænkes med projektet Bedre busbetjening af Husum st. Acceptable virkemidler til forbedring af bussernes fremkommelighed: Bilkøer kontrolleres ved såkaldt dosering vha. nye signaler for busserne Busserne skal have fordele (prioritering) i kryds Øget ventetid fra sideveje tilladt (under hensyn til busser, fx linje 22) Forbud mod venstresving i enkelte kryds Lokal nedlæggelse af parkering i mindre omfang, suppleret med muligheder for at lave parkering andre steder

Følgegruppe I følgegruppen deltager: Bispebjerg Lokaludvalg Brønshøj-Husum Lokaludvalg Områdefornyelsen i Husum Brønshøj grundejerforening Ældrerådene i Brønshøj, Husum og Bispebjerg Handelsstandsforeningen i Husum Dansk Fodgænger Forbund Dansk Cyklist Forbund Teknik- og Miljøforvaltningen Økonomiforvaltningen

Prioritering af gaderummet Nuværende kvaliteter lokalt på Frederikssundsvej videreføres Mulighed for at krydse Frederikssundsvej sikkert og trygt Det grønne udtryk skal bevares Sammenhæng med de øvrige kommunale projekter

Busbaner og dosering Valgt løsning

Strækninger Prioritering af bustrafik og eventuelt nye busbaner B. Prioritering af strøggade og bevarelse af parkering og krydsnings heller C. Trafikpladser og muligheder for byrumsforbedringer

Den kommende proces og tidsplan Rådgiver sætte i gang med arbejdet Udarbejdelse af projektforslag Møde i følgegruppe , herunder afklaring af den videre proces Borgerdialog Projektforslag sendes i høring hos lokaludvalg/ følgegruppe Politisk behandling Detailprojektering af projektforslag Borgerinfo. Endeligt projekt Licitation på anlægsarbejdet Kontrakt indgås med entreprenør Anlægsarbejdet igangsættes Efterår 2012 Vinter 2012/13 Forår / sommer 2013 Efterår 2013 Medio 2014

Traditionel løsning Frederiksborgvej

Bus Rapid Transit Frederiksborgvej