Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Ny strategi for rejsekortet Trafikdage 2016 Aske Wieth-Knudsen, Chef for Forretningsudvikling, DSB Eskil Thuesen, Centerchef for Ressourcer og Service,

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Ny strategi for rejsekortet Trafikdage 2016 Aske Wieth-Knudsen, Chef for Forretningsudvikling, DSB Eskil Thuesen, Centerchef for Ressourcer og Service,"— Præsentationens transcript:

1 Ny strategi for rejsekortet Trafikdage 2016 Aske Wieth-Knudsen, Chef for Forretningsudvikling, DSB Eskil Thuesen, Centerchef for Ressourcer og Service, Movia

2 Ny strategi for Rejsekortet
Rejsekortet – fra udvikling til drift og nyt økonomisk grundlag Rejsekortet – kunderne har taget det til sig Rejsekorts strategi – nem billet til kollektiv transport Sikkert og trygt rejsekort Mere effektivt rejsekort Bedre rejsekort Mere rejsekort Nyt rejsekort Fra fælles til differentieret produkt DSB: Erhvervskort og Øresundstrafik Movia: Rejsekortstandere ved alle døre på linje 5A Spørgsmål og kommentarer – meget gerne undervejs

3 Rejsekortet – fra udvikling til drift og nyt økonomisk grundlag
Efter 2015 Finansieringsmodel udviklet før en række nye salgskanaler f. eks. Smartphone blev introduceret Finansieringsmodel er åben overfor andre salgskanaler Uheldige incitamenter og interessemodsætninger Ejerkredsen har fælles incitamenter: Effektiv drift Udvikling og udnyttelse af investeringen Fokus på de kontraktlige aftalte leverance Fokus på muligheder og forbedringer Håndtering af finansiering og leverandørrisici fyldte relativt meget i Rejsekort A/S bestyrelse Effektiv drift samt prioritering af udviklingsopgaver til gavn for kunderne er på dagsordenen i Rejsekort A/S bestyrelse

4 Rejsekortet – kunderne har taget det til sig

5 Rejsekorts strategi – nem billet til kollektiv transport

6 Sikkert og trygt rejsekort

7 Mere effektivt rejsekort
Begrænse omfanget af manuel skemabehandling gennem øgede selvbetjeningsmuligheder Automatisk lukning af kort Højere kvalitet af skriftlige kundebreve og mails skal give færre kundehenvendelser Henvendelser om glemt Check ud nedbringes ved Check Udvej Forlængelse af rejsekorts tekniske levetid betyder færre genudstedelser Forbedret håndtering af fejl i rejsekortsystemet Øget selvbetjening: Kortbestilling og tank op til børn Nedsætte aldersgrænsen for selvbetjening Generel tilskyndelse til brug af selvbetjeningsmuligheder Henvendelser vedr. glemt Check ud nedbringes ved Bedre rapportering om rejsekort kortlæseres tilstand Mulighed for at indmelde fejl via app Check Udvej app til efterfølgende Check Ud

8 Bedre rejsekort Nem løsning hvis kortet er blevet væk
Bedre løsning for børn Enkelt skift af betalingskort Glemt check ud?

9 Mere rejsekort Periodekort på rejsekort
Pendlerkortet kommer til rejser i Hovedstaden og på Vestsjælland 27. september, og på resten af Sjælland frem mod 15. januar Pendlerkortet ligner papperiodekort: Det kan kun bruge i fastprisområdet. Der er ikke check-ind/check-ud i tog og kun check-ind Kombikortet (pendlerkort og rejsekort classic på samme kort med tvungen check-ind/check-ud) kommer i foråret 2017 Skolekort omlægges til rejsekort Fynbus udruller rejsekort til januar Rejsekort erhverv

10 Nyt rejsekort Med Rejsekortet er der skabt en infrastruktur.
Mulighederne er mange. Faldgruberne ligeså. Fokus er mobilitet.

11 Fra fælles til differentieret produkt
Med Rejsekortet er der skabt en fælles base for standardprodukter Trafikvirksomhederne kan have udvidede behov: Erhvervsprodukter Tilbringertrafik Loyalitet Kommercielle produkter

12 Rejsekort – udvikling som med Dankortet
80’erne 90’erne 00’erne Dankort er en service – ikke et brand I dag

13 Rejsekort Erhverv - en løsning for erhvervslivet er udviklet
Arbejdsgiver betaler og administrerer på grundlag af erhvervsaftale Medarbejdere får nemt og bekvemt et kort at rejse på over hele landet. Kortet kan gå på skift og op til 29 kan rejse sammen på ét kort. Præsentation Rejsekort Erhverv

14 Rejsekort Erhverv - DSB arbejder sammen med Rejsekort på yderligere at udvikle dette produkt
Potentiale til at åbne døre til erhvervsmarkedet Den samlede erhvervsrelaterede omsætning i den offentlige transport i Danmark estimeres til at være ca. 1,6 milliarder kr. (Kilde: Rapport. Nyt landsdækkende erhvervskoncept. Markedsanalyse med forslag til strategi afrapporteret til Bus & Togs Kundestyregruppe, juni 2015). Erhvervskunder ønsker enklere administration og overblik

15 Rejsekort til Malmö - DSB arbejder sammen med Rejsekort på at kunne tilbyde dette produkt
Malmö-Lufthavnen-København er en vækststrækning med høje årlige vækstrater (ID kontrollen fra 2016 har dog bidraget negativt) Rejsekortet vil gøre det enklere for kunden og gøre Malmö mere integreret med hovedstaden og resten af Danmark DSB og Rejsekortet er pt. i dialog med Skånetrafikken og Banverket omkring tilladelser og vilkår for en sådan udvidelse.

16 Movia: Rejsekortstandere ved alle døre på linje 5A
Nye ledbusser på linje 5A i 2017 med 5 døre Ind- og udstigning i alle døre Derfor brug for check-ind og check-ud-standere ved alle døre


Download ppt "Ny strategi for rejsekortet Trafikdage 2016 Aske Wieth-Knudsen, Chef for Forretningsudvikling, DSB Eskil Thuesen, Centerchef for Ressourcer og Service,"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google