Velkommen til valgmøde

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolereform august 2014………………
Advertisements

Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Forældreorientering Skolereformen.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Et fagligt løft af folkeskolen
Forældrearrangement om folkeskolereform
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Skolereformen i Greve - lad os sammen gøre en god skole bedre Møde i Samfund & Skole 30. oktober 2013.
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Folkeskolereformen på Dronninggårdskolen Version 1 Skoleåret
Kontaktforældremøde Skelgårdsskolen 11. november 2013.
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
Ny folkeskolelov Ikrafttrædelse August Overordnede rammer En længere og varieret skoledag • 30 timer for børnehaveklassen til 3. klasse, • 33 timer.
Et væksthus for børn og voksne
Folkeskole-reformen August 2014.
DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Information om den ændrede skoledag Komme- og gåtider m.m. for elever Juni 2014.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Skolereformen Overordnede mål:
Reformmesse på Sofiendalskolen
En Ny Folkeskole fra 1. august 2014
Skolereform august 2014………………
Opmærksomhedspunkter
Folkeskolereform 3 overordnede mål:
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Et fagligt løft af folkeskolen
Bestyrelsesmøde 30. september 2013 Stavnsholtskolen Folkeskolereform – de helt overordnede rammer.
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Folkeskolereformen på Kirkebakkeskolen Anette Leonhard
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
En længere og mere varieret skoledag
Folkeskolereformen - generel information
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Tre klare nationale mål
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Folkeskolereformen - et overblik. Et fagligt løft af folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal.
Folkeskolereform Version 1.0
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Skolereform 2014 Hodsager Skole.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Folkeskolereformen 2014 Sct. Jacobi Skole.
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Folkeskolereform 2014.
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
GØR EN GOD SKOLE BEDRE! 1.Folkeskolen skal udfordre alle, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Læringsreform i Hillerød. Tre overordnede mål: 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen.
Skolereform – Fourfeldtskolen 2014 Steffen Lawaetz
Folkeskolereform Politiske mål
Velkommen til infomøde om Skolereformen
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Folkeskolereform Politiske mål at udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan at mindske betydningen af social baggrund at øge elevernes trivsel.
Sædding/Ådalens lokalskole
FOLKESKOLEREFORM FELDBORG SKOLE JUNI TRE MÅL  FOLKESKOLEN SKAL UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, DE KAN  FOLKESKOLEN SKAL MINDSKE.
SKOLE- REFORM En ny retning – en ny skolevej. De gode intentioner Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen.
Velkommen til Vestervangsskolen
Skolebestyrelsens arbejde Præsentation til forældremøde.
Præsentationens transcript:

Velkommen til valgmøde

Gladsaxe Kommune Vadgård Skole FOLKESKOLEREFORM 2014

1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til faglige resultater. 3) Tilliden til og trivslen i folkeskolen skal styrkes blandt andet gennem respekt for professionel viden og praksis. Missionen

Det faglige niveau i dansk og matematik skal hæves Mål 1

80 % af eleverne skal være gode til at læse og regne i de nationale test - dvs. befinde sig i gruppe 3, 4 eller 5 Resultatmål 1

Nationale test

Andelen af de allerdygtigste elever i dansk og matematik skal stige år for år. Mål 2

Allerdygtigst er defineret som den del af eleverne, der befinder sig i gruppe 5 i de nationale test i læsning i 8. klasse og matematik i 6. klasse. Resultatmål 2

Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til faglige resultater Mål 3

Andelen af elever med dårlige resultater i de nationale test for læsning og matematik uanset social baggrund skal reduceres år for år. Resultatmål 3

Tilliden og trivslen i folkeskolen skal styrkes blandt andet gennem respekt for professional viden og praksis Mål 4

Resultatmål 4 Elevernes trivsel skal øges Termometerundersøgelse fra DCUM Efteruddannelse af lærere og pædagoger Resultatmål 4

Fokus på læring Løfte alle elever fagligt, personligt og socialt Differentiere og skabe rammer for at understøtte elevernes mulighed for at følge deres interesser i deres læring Systematisk dialog om læring – med eleven og forældrene Løbende dialog Bevægelse i undervisningen (45 min. om dagen) Fokus på læring

Mere undervisning i fagene I loven er der lagt op til en væsentlig forøgelse af timetallet svarende til næsten et års undervisning mere i løbet af skoletiden. Mere undervisning i fagene

Mere undervisning i fagene 1 time mere i da i 4.-9. kl. 1 time mere i mat i 4. – 9. kl. 1 time eng. i 1. og 2. kl. 1 time mere i idræt i 1. kl. 1 time mere musik i 1. og 5. kl. 1 time mere håndværk og design i 4. kl. (faget håndværk og design erstatter håndarbejde og sløjd) 2. fremmedsprog (ty/fransk) 1 time i 5. og 2 i 6.kl 1 time mere i N/T i 2. og 4. kl. 2 timer obligatorisk valgfag 7. – 9. kl. Geografi – en time flyttes fra 8. til 7. kl. 5 – 7 ugentlige understøttende timer Gennemsnitlig 45 min. motion/dag Faget hjemkundskab ændrer navn til ”Madkundskab” Mere undervisning i fagene

En skoledag på Vadgård Skole Indskoling Mellemtrin Udskoling 7.00-8.00 Morgenåben 8.00-11.00 Fagdelt/ Understøttende uv. 8.00-11.30 understøttende uv. 8.00-12.00 Understøttende Uv. 11.00-12.00 Pause/aktiviteter 11.30-12.30 12.00-13.00 12.00-14.00 12.30-14.30 13.00-15/16.00 Fagdelt/ understøttende 14.00-17.00 SFO 14.30-18.00 Skoleklub 15.00-22.00 Ungdomsklub

Den sammenhængende skoledag Fagdelt undervisning Understøttende undervisning Samarbejde med lærere og pædagoger Pædagoger på alle årgange Skole, SFO og skoleklub er ét Skoleklub i nuværende Club 222 Den sammenhængende skoledag

Understøttende undervisning Læreren har ansvaret for målfastsættelse og gennemførelse af undervisningen Understøttende aktiviteter (5 – 7 timer/uge) Kan varetages af andre faggrupper Fysisk aktivitet, faglig fordybelse og lektiehjælp vil være obligatoriske elementer i den understøttende undervisning Særlig støtteundervisning, træning, mål og feedback Understøttende undervisning

Holddannelse 50%- reglen på 6.- 10. klasse udgår Dog må der ikke være permanent niveaudeling Holddannelse skal ske ved skoleårets start og evalueres hver 2.-3. måned Holddannelse

udskoling Valgfag obligatorisk fra 7. kl. Udskolingslinjer, profillinjer, toninger Idræt udtræksfag Mere holddeling (også på tværs af klasser) Folkeskolens afgangsprøve (FSA) omdøbes til ”9.klasseprøven” udskoling

”Det er en grundværdi for folkeskolen at den skal være indrettet med plads til alle børn” PALS Klasseledelse Fokus på læringsmiljøet Inklusion

Styrket forældresamarbejde Skolebestyrelsen skal udarbejde principper for hvilke forventninger skolen har til forældrene i samarbejdet Holddeling understøttende undervisning Samarbejde med lokalsamfundet Adgang til at deltage i ex. Musikskole, eliteidræt Styrket forældresamarbejde

Skolen skal være mere åben i forhold til det omgivende samfund Musik- og Billedskolen AB Foreninger Det private erhvervsliv Den åbne skole

Vadgård Skole i forhold til reformen Samarbejdet mellem lærere og pædagoger Nationale tests og elevernes læring Synlig læring Bevægelse i undervisningen PALS Samarbejde med AB Digitalisering (infrastruktur, IT-tekniker) Vadgård Skole i forhold til reformen