Introduktion Team Values Interweave ™. Når samarbejdet i et team skal styrkes, så er ord fra konsulenter eller ledere ikke nok.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skabelse af dialogiske rum ”
Advertisements

V./ Leif Tøfting Kongsgaard, Væksthuset
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Refleksion i kommunikationen
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Lokal kompetencedag marts / april Velkommen Lokal kompetencedag: • Opfølgning fra internatet • Fastholdelse af projektets mål • Input fra nulpunktsanalysen.
Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
Social kapital – rig på relationer
Introduktion Values Interweave ™. Når virksomhedens sætter fokus på sine værdier, så er ord sjældent nok til at få værdierne forankret.
Anerkendende refleksion
Introduktion Values Interweave ™. Når ledelsen sætter fokus på et område, så er ord sjældent nok til at få medarbejderne til følge med.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Lederudvikling.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Arbejdspladsudvikling
Introduktion til værdistrømsanalyser
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Kommunikation og relationer 9. januar v. Gitte Schrøder
Rekruttering af frivillige ledere MBU’s Årsmøde 2007.
Patientsikkerhedsrunde - et ledelsesredskab
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
Ledelsesudvikling på Københavns Universitet
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
?.
NOEA/Aalborg Universitet
Projektlederens rolle(r)
Leder APV v/ arbejdsmiljøkonsulent Maj-Britt Stobberup
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Hans Jørgen Limborg & Hans Hvenegaard
Tillidsbaseret ledelse: Faldgruber og forudsætninger
Kick-off: Hele Ledelser
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Værktøjer i KVIK og opsamling på forbedringsprojekter Hvordan foregår en KVIK-selvevaluering?
Procesværktøjer.
GRIB IND - GODT KOLLEGASKAB UDEN MOBNING
Den anerkendende interviewform
Vis mig værdien v. arbejdsmarkedschef i Viborg Kommune Jette Lorenzen
UDVIKLINGSFORLØB FOR LEDERE Kriminalforsorgen Midt- og Nordjylland Modul 1 Ved brug af materialet og yderligere information kontakt: Jens Linder, Chefkonsulent,
Fra kontrol til sparring Jesper Hansen Jammerbugt Kommune.
Konference om efteruddannelse og kompetenceudvikling
Martin Gylling Adjunkt, Ph.d. Institut for Ledelse og Forvaltning Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato.
- Værktøjer til strategisk og systematisk kompetenceudvikling
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Måleovervejelser Overvejelser inden I beslutter jer for en måletype Præsentation af hovedmåletyper Oplæg til.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
Korte (max. ½ time) ugentlige dialog møder i teamet/afdelingen. Stående omkring tavlen. Ledes af nærmeste daglige leder. Dialog omkring: Handlingsplanen.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
Godmorgen - og velkommen til alle de nye. Kulhuse-sangen Melodi: I en kælder sort som kul Nu vi samlet er igen og et år er gået Karlslunde vi sidst tog.
INNOVATIV KIRKE Et forløb for menigheder, der ønsker at være mere kreative og nyskabende.
Fællesskabernes Fællesskab Indledning til LØS’s efterårsseminar 2015 af Henrik og Niels.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
Forandringskompasset. Program 9:00- 9:15Velkommen og formål med dagen 9:15- 10:00Introduktion til kompassets forandringsfaser + mini øvelse 10:00-10:15Pause.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling.
Center for Offentlig Innovation har udviklet denne spredningsguide for at hjælpe offentlige arbejdspladser med at dele egne innovationer og genbruge andres.
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling
Tag snakken – bryd vanerne
Anerkendende tilgang Organisationer er levende systemer, og ledelse er en relation Ledelse handler om relationer og sociale systemer Vi kan ikke ændre.
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Møde procestjek Det var næsten umuligt at holde sig til emnet
Præsentationens transcript:

Introduktion Team Values Interweave ™

Når samarbejdet i et team skal styrkes, så er ord fra konsulenter eller ledere ikke nok

Der skal noget særligt til at få teamet til selv at gå forrest

Medarbejderne skal selv involveres for at få handling bag intentionerne

Team Values er et dialogværktøj der er baseret på spilmetode

Det er designet til at engagere medarbejderne i teamet

Værktøjet fører et team gennem en intens dialog omkring de værdier, der karakteriserer et godt team

Formålet er, at teamet selv dedikerer sig til at gøre en indsats over for hver team værdi

Der skabes ejerskab til løsningen ved at involvere alle i selv at identificere de tiltag, der passer til netop deres team

Teamet udfylder til slut en handlingsplan sammen Det tjener som dokumentation af processen

Deltagere: 4-8 personer der arbejder sammen til dagligt Tid: 3 timer Forberedelse: Ingen

Værktøjet hjælper deltagerne med først at identificere det, der allerede håndteres godt, og som er værd at holde fast i

og det, som de hver især mener bør fremmes i teamet Det er råstoffet til resten af processen

Samtalen holdes på sporet ved, at teamet bruger metodiske spørgekort til at interviewe hinanden

Den vigtigste regel er: Man må kun sige noget, når et kort giver tilladelse til det

Det betyder, at nu er man tvunget til at lytte og bruge konstruktive spørgsmål (fra kort)

Det bryder teamets normale samtalemønster og lader en helt ny dialog opstå

En dialog, som kortene sikrer, er anerkendende og fokuseret på løsninger

Forventninger og prioriteter afstemmes på en måde, der involverer alle lige meget

Så teamet til slut kan skrive en plan for, hvordan de vil handle over for hver team værdi

Ledelsen kan nu se, hvordan teamet vil gøre en indsats for at fremme sine værdier

med tiltag, som de selv har opfundet og afstemt til forholdene i deres team - og derfor får udført!