GOD SKOLE SUNDHEDSPROFIL

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
Advertisements

V./ Leif Tøfting Kongsgaard, Væksthuset
Barrierer for solidaritet i velfærdssamfundet
Orientering om skolebestyrelsesarbejdet
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
BIOANALYTIKERES KERNEFAGLIGHED OG PROFESSIONSIDENTITET
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Sundhedsprofiler for børn
Afdelingsleder Pia Kofoed Jacobsen
Den gode klasse Forældrenes rolle
Pædagogik og kommunikation * 12. september 2013
2 år og 3 måneder i skole. 1 år og 3 måneder i praktik.
Hjælpemiddel under forløbet. •Kendt fra kunstnere, som en samlingsmappe over deres værker. •Vi bruger det her, som en samling over hvad du har lavet mens.
Inklusion i Børneinstitution Højme
Værkstedet En del af inklusions- og trivselsindsatsen på Kærbyskolen og
”Der er ingen sår der ser godt ud”
Talentinternat modul 3..
PÅ VEJ MED OMSORG. Præsentation af os og forløbet Omsorg, hvad er det? Praktisk øvelse Hvad skal der ske? HVAD SKAL DER SKE I DAG?
Fastholdelsesstrategi: En strategi der styrkes gennem samarbejde.
Mad, Måltider og Pædagogik
Dalgasskolen og Blåhøj Skole ser sig selv som vigtige aktører i forhold til at sikre et sundt miljø i det daglige, samt i forhold til at etablere en sundhedsprofil,
Research light om Værestedets betydning Sted: Forår-sommer 2012.
Forældremøde på Outrup Skole
HJERNE TALENT XPERIMENT AATG.DK "Udvikling af elevernes almene studiekompetencer gennem formativ evaluering". Mentorordning på 1. årgang.
CUPP konference Roskilde 9. november 2010 Sundhedsuddannelserne Campus Næstved.
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
- Hvad kan I forvente som forældre?
Nye mad- og bevægelsesvaner i klassen
Højmeskolens Ungestrategi
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Overvejelser inden udsendelsen af dagsorden –Målrettet mod deltagerne –Nøglepersoner skal være til stede –Ingen punkter hvor svaret er givet –Vigtig –
Strategisk kompetenceudvikling
Læringsmiljøvurdering - dynamisk udvikling af pædagogiske læringsmiljøer Svendborg den 14. marts 2013.
Højmeskolens Ungestrategi August Vi laver strategien som en film om en terning.
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Læring i et vejledningsperspektiv
Qeqertarsuup Atuarfia
Læring i spændingsfeltet mellem det planlagte og det uforudsete Lone Thellesen, adm. direktør i Dacapo Teatret.
Skolesocialrådgiver på Amager Fælled Skole
Workshop 1 Forskningsprojektet Ind i undervisningsrummet på EUD.
På Filstedvejens Skole er vi klar over, at mobning forekommer og vil forekomme, men vi vil med dette sikre os ansvar, viden og engagement i arbejdet mod.
Fremme af unges mentale sundhed
Skolesundhedsprofiler i Odense Kommune
Fællesskab og relAtioner i fdf
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Forældresamarbejde/fællesskaber
Hvilket arbejde udfører AKT-læreren
Det Inddragende Netværksmøde
Sundhedspædagogik i folkeskolen
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
RÅDGIVNINGS- OG KONSULENTOPGAVER I SKOLER OG DAGINSTITUTIONER KAREN WISTOFT, PH.D. POST DOC. DPU Konsulentfunktionen - pædagogiske kompetencer.
Vejledning i uddannelsessystemet - Elevernes svar på vores problemer.
Om indsatsteori.
Mærk dig selv.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
EVALUERING AF LÆREPLANER KRUSEDULLERNE Sociale kompetencer.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Sammenhæng mellem indsatsområder på Dagtilbud v/Birgit Lindberg Arbejdsmøde for Dagtilbud den 18. august 2015.
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Unges opfattelser af og viden om sundhed
Hvorledes sikrer vi at indfri den enkelte elevs potentiale bedst muligt? - Elevernes faglige udvikling på Søgårdsskolen – er der plads til forbedringer.
Samspil mellem krop, træning og trivsel
Hvorledes sikrer vi at indfri den enkelte elevs potentiale bedst muligt? - Elevernes faglige udvikling på Søgårdsskolen – er der plads til forbedringer.
Ledelsens handleplan: Skolen lige nu  Formål og proces.
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Rammesætning Aftaler om indhold Jeg taler ud fra en faglig position
Præsentationens transcript:

GOD SKOLE SUNDHEDSPROFIL Trivsel/ pædagogik/ læringsmiljø SUNDHEDSPROFIL Sundhedsadfærd/ sundhedsfremme

Sundheds- fremme- pædagogik

Ét fælles værktøj Samme redskab for skolen og sundhedsplejersken Genkendeligt værktøj for lærere, elever og forældre Reducerer antallet af undersøgelser Integrerer undervisningsmiljøvurderinger (tillægsmodul)

Tættere samarbejde ml. sundhedspl. og lærer Fælles arbejdsredskab – fælles referenceramme Sundhedsplejen synlig som ressourceperson Sætter sundhedsfremme på skolens dagsorden Også platform for andre faggrupper på sigt? ”Jeg har fået mere samarbejde med skolens lærere, og jeg har oplevet, at der kommer mere kvalitet i arbejdet, fordi vi har fælles og noget mere konkret at snakke ud fra. Samarbejdet er rammesat på en anden måde” Sundhedsplejerske i Vejle Kommune ”Vi lærere kigger på profilen og tænker ”det er der jo ikke noget overraskende i”, men så kommer sundhedsplejersken og siger ”jo, det er der faktisk”. Det giver en super sparing, at hun ser noget andet end os” Lærer i Vejle Kommune ”Samarbejdet mellem lærere og sundhedsplejersken signalere også overfor eleverne, at det med trivsel og sundhed er vigtigt – jeg tror, det er med til, at de føler sig taget alvorligt” Lærer i Vejle Kommune

Øvrige fordele Effektivisering af sundhedsplejerskens tid på skolen Sundhedsfremmende indsats på gruppeniveau Sundhedsadfærd er i høj grad kontekstafhængig Input til prioritering af den timeløse undervisning Baggrund for forældresamarbejdet Individuel samtale kan målrettes