Udviklingsorganisationen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
CBS’ Uddannelser Kvalitetsseminar 7. marts Formål med kvalitetsseminaret •Kvalitetsudvikling af uddannelser –Inspiration til fortsat udvikling.
Advertisements

[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Strategi-dage for redaktion, kursusudvalg, webmaster og bestyrelsen Kolding torsdag og fredag den 13/ Fagforum for Børnefysioterapi som specialebærende.
Eventudvikling i Rebild Kommune
Ankestyrelsen - en styrelse under Socialministeriet •Ankeinstans på arbejdsskadeområdet •Afgørelser i principielle sager truffet af kommunerne på det sociale.
Program 9:30-12:00 P-vejledning 12:00-13:00 Frokost 13:00-14:00 forvaltningsprocedure og sidste nyt om vandprojekter ca 14:00 Kaffe.
Velkommen.
Præsentation af den nye folkeoplysningspolitik-guide Trine Bendix Knudsen Sekretariatsleder Dansk Folkeoplysnings Samråd (DFS)
Kan Netværkstedet drives som socialøkonomisk virksomhed?
Arbejdspladsudvikling
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Brug en bydel som dit bæredygtige show-room 28. oktober 2010.
”FRA SYGEFRAVÆR TIL ARBEJDSEVNE” 27. FEBRUAR 2013 KONFERENCE TORVEHALLERNE I VEJLE Sund By Sekretariatet.
Lærersamarbejde i Aarhus september 2011 Aarhus Social- og Sundhedsskole.
1 Sundhedsprojektet. 2 Sundhedsprojekt •Projektansøgning 2006 udarbejdet i samarbejde med CVU 2.8mio. fra Familieministeriets pulje til kvalitetsudvikling.
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
Nytårskur 2014 Anne Skare Nielsen: Fremtidsforsker, Future Navigator
Klasseledelse Lene Heckmann.
Dialogmøder 2012 De private tilbud og kommunerne - fælles udfordringer og muligheder Geert Jørgensen.
Implementeringsudfordringen 4 faldgruber – 4 svar Nye løsninger på ældre- og sundhedsområdet Socialstyrelsen 19. april 2012.
Risici for SAPA-projektet
Fjernlånskonference den 26. maj PROFESSIONSHØJSKOLE  Fra 1. januar 2008 er ”professionshøjskole” en fællesbetegnelse for otte af de uddannelses-
Den Kommunale Kvalitetsmodel
Energieffektivisering i byggeriet”. Program Introduktion til Energieffektivisering af byggeriet Delprojekt_01Systematisk energieffektivisering af tekniske.
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
Lean Netværk AAU.
Velkommen til alle Skolenetværk vedr. formativ evaluering og udvikling af evalueringskulturen.
21. juni 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Tilsynspligt en større indsigt i skolens gang og virke Bliver en del af skolen indefra. tidlig information om - og mulighed for at kommentere på skolens.
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Informationsmøde om Kvalitet i MUS - Et projekt i Udviklings- og Omstillingsfonden.
VEU-Centrenes rolle i løsning på voksen- og efteruddannelsesområde
SamfundsCup TIDSPUNKTPROGRAM Indtjekning og velkomst samt kort præsentation af SamfundsCup, årshjul og årets tema ved projektledere.
Koordinator Jette Bangshaab Åbningsseminar marts 2013 ”Teknologier i Borgernær Sundhed” University College Nordjylland.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Præsentationskonference – forårsversion af EASY-A Jørgen Rendsvig afdelingsleder.
INNOVATIONSFORUM # 2 VIDENSFORMER OG VIDENSKILDER.
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
VidenDanmark VG Digitalisering og procesorientering 8. december 2014.
Rektor Ulla Koch University College Sjælland 27. november 2014
Randers Kommune IT-udviklingsprogram Temadag for IT-afdelingen den 21. Maj 2007.
Fra model til effekt Metodisk kompetence- udvikling i det nye bibliotek 31.August 2012.
Odense, d. 4. feb Kl Velkommen Kommissorium version 2 Kl Ny skole- og ny klubstruktur i Randers v. Henrik Bille, afd.leder, og Ina.
Strategiseminar 28. og 29. januar 2008, Bogense Velkomst Praktiske forhold Programoversigt for de to dage.
Velkommen Midtvejskonference Brobygning mellem teori og praksis i professionsbacheloruddannelserne.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
5 år med ESCO- hvad er erfaringerne og alternativerne? Jesper Ole Jensen, Statens Byggeforskningsinstitut, Aalborg Universitet Susanne Balslev Nielsen,
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Randers Kommune Evaluering af Randersmodellen Kick off møde for med-repræsentanterne i Randers kommune.
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT I ucl.dk I UNIVERSITY COLLEGE LILLEBAELT Arbejdsmøde den 8. november 2011.
INSTITUTLEDERFORLØB, KICKOFF 27. FEBRUAR 2012 AARHUS UNIVERSITET PROGRAM FOR KICK OFF-MØDE 1 Velkomst v. Lauritz B. Holm-Nielsen Præsentation af forløbet.
Kompetencerejsen Program informationsmødet 14. maj Velkomst ved Henrik Hjortdal, SCKK Hvad karakteriserer et godt forskningsmiljø?
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Samfundsansvar i praksis via lokale partnerskaber Program for første netværksmøde i Roskilde den 4. december 2008 mhtconsult, august 2008 © Side 1 mhtconsult,
KREDS MIDT TRÆF VELKOMMEN 1. INDHOLDSSIDE MED PUNKTOPSTILLING Tekst med Punktopstilling PUNKTOPSTILLING For at skifte til Underoverskrift i Fed tekst.
Stormøde for økonomi på AU
Muligheder og perspektiver1 Indledning. Muligheder og perspektiver2 Processen – formål # 1 Den forestående 2-årige proces har som mål: 1. At brancheskolerne.
Værdi- og målsætningsproces Espergærde Skole
Rammeaftale 2018 – Baggrund og opstart
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Fusion mellem UCC og Metropol
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014
En stærk pædagogprofession i bevægelse BUPL’s nye professionsstrategi
Årsplan for [arbejdspladsens navn]
Administrativ organisering
Vurderingsramme for vagtplanlægning på sygehuse
Præsentationens transcript:

Udviklingsorganisationen 28. 02.2012 Arbejdsseminar Udviklingsorganisationen 28. 02.2012

Dagens program 09.00-09.30 Velkomst v/ Susanne – Nyheder fra Udviklingsorganisationen 09.30-09.45 Afdækning af kommunale samarbejder; v/ Efter- og Videreuddannelsens interne konsulenter 09.45-10.00 Uddannelse og Udvikling – hånd- i –hånd; v/ Sundhedsuddannelsernes interne konsulenter 10.00-10.15 Operation Move v/ Susanne 10.15-11.45 Konference i professionsforskning – ideer og arbejdende værksteder 11.45-12.00 Opsamling og konkrete aftaler 12.00-12.30 Frokost 12.30-13.15 Ønske-projekt-2013 13.15-13.30 Opsamling 13.45-14.00 Fælles afslutning v/ Susanne 14.00-15.00 De interne konsulenters 60 minutter

Nye personer Nye organiseringer Nye projekter Nye strategier Siden sidst Nye personer Nye organiseringer Nye projekter Nye strategier

Vi skal have en fælles retning for vores udviklingsprojekter Operation-Move Vi skal have en fælles retning for vores udviklingsprojekter Projektet vil sætte fokus på, hvordan UCL implementerer store projekter. Projektet skal samtidig sikre systematisering af projektmetoder, så projekters fremdrift gøres tydeligt og udmønter sig i bedre organisations- og ledelsesinformation. Der er dermed 4 steps i implementeringen: Step 1: Etablere et tydeligt mandat i den brede chefgruppe (Ledelsesinformationssystem der giver ro) Step 2. Organisere projekterne med kompetente projektledere og modne driften til at deltage i projekterne Step 3: Gennemføre projekterne i samarbejde med driften - Involvering og holde driftsorganisationen fast på forandringen Step 4 : Realisere effekten – det nye UCL. Det lange seje træk med at skabe studenter liv og arbejdsglæde

Leverancer for styregruppen Et skærpet strategipapir max 3 sider (leveres af det selvstændige projekt omkring strategiarbejdet) Et overblik over alle UCLs projekter og vurdere projekterne ift. UCLs overordnede strategier Beslutte i samarbejde med Strategisk uddannelsesforum hvilke projekter der er MOVE Projekter Uddannelse i Projektledelse for udvalgte medarbejdere samt skærpe organisationens projektstyringskompetencer Gennemførelse af MOVE projekter indenfor 2 år Udvikle koncept og regnearksbaseret ”system” der bidrager til god ledelsesinformation

Hovedmilepæle Der er følgende hovedmilepæle: Afklaring af projekter og prioritering frem til april 2012 Klargøring og bemanding af projekter frem til august 2012 Kick-off på operation MOVE september 2012 Resultater kommer i løber af 2012,13 og 14

Professionskonference - Tema Professionernes status, autoritet og legitimitet 25. oktober – 26. oktober 2012 på Professionshøjskolen VIA University College i Aarhus Professionerne har oprindelig været en garant for statens autoritet og legitimitet; udgør professionerne nu et problem i forhold til ny-liberale styringsteknologier? Professionerne i velfærdsstaten og de professionelle selv udfordres på en række områder. Står traditionelle vidensmonopoler for fald og kan professionernes legitimtiet anfægtes? Borgerne i velfærdsstaten indtager en væsentlig rolle i forhold til vurdering af professionernes arbejde. Betyder det, at forventningerne til professionelt arbejde ændres? Globalisering og transnationale økonomiers betydning for professionerne udvikling. Har staternes økonomi, herunder erfaringer fra flere finansielle kriser undergravet tilliden til staternes styring af den globale økonomi? http://www.viauc.dk/professionsforskning/nordisk-netvaerk- professionsforskning/norpro/Sider/norpro.aspx

Professionskonference - Format Abstracts skal indsendes senest den 15. marts til Anna Jansdorf Larsen ajl@ucc.dk . Abstract må højest fylde én A4-side med 1½ linjeafstand. Abstract skal indeholde følgende oplysninger: - Navn - Titel - Ansættelsessted (Universitet/professionshøjskole samt institut/afdeling) - Mailadresse - Mobilnummer Konferencesproget er skandinavisk, men man kan udmærket præsentere og diskutere paper på engelsk. BEMÆRK: Hvis abstract er en del af et symposium, skal det anføres tydeligt og med henvisning til de øvrige deltagere i symposiet.

Professionskonference – Format: Symposier Der opfordres til at organisere symposier, eventuelt ved at præsentere sig som forskningsgruppe hvor projekter/papers diskuteres. Et symposium har 3-4 paper-præsentationer, som omhandler et fælles tema. Der afsættes 1½ time til hvert symposium, og max 20 minutter til hver præsentation, 10 minutter til kommentator og minimum 20 minutter til diskussion. Indsend abstract for hver paper i et symposiom, og angiv tydeligt at abstract er del af en fælles præsentation fra en gruppe. Overskrift på abstract skal henvise til en fælles titel og navnene på de øvrige deltagere skal fremgå. Konferencesproget er skandinavisk, men man kan udmærket præsentere og diskutere paper på engelsk. Se nærmere oplysninger under ”abstracts og papers”

Hmmm…….Professionskonference: Ideer II Symposie-ideer: Partnerskaber (NordfynsKommune, InnovationsAlliance, PraksisForskning m.v.) Den aktive borger (Rehabilitering på borgernes præmisser, I-Space, KidsnTweens, Livspiloter) Velfærdsteknologi og -innovation (BISI, WTR-E-Uddannelse, Uddannelsesparathed, UNIK-Fremtidens træningsformer) Læremidler Anvendt forskning , LbD Ledelse og projektledelse Didaktisk design ??????

Ide – og skriveproces….

Nye ideer til symposier og papers – udarbejdet den 28.2. Professionsforskning og univeristetsforskning, drøftelse af modus 2, 3 og4 Modus 4 forskning, og krav til projekter fra EU Ydrestyring og indrestrying eks fra grunduddannelserne Det kendte /de fremtidsrettede. Interessentanalyser og kortlængning af markedet Didaktik 2.0 E-learning Ucl-googleapps Professionsdidaktik Partnerskaber Aktiv borger Dokumentation af praksis Sundhedspædagogik

Fælles skriveaktiviteter 8. marts – 09.00-12.00 på Lucernemarken 12. marts – 09.00-12.00 på Lucernemarken

Projekter i 2013? Hvad kunne det være rigtigt spændende at arbejde med i 2013? Hvilke udfordringer i velfærdssamfundet ville arbejdet kunne være med til at løse? Hvordan ville udfordringen bedst blive løst – og hvordan ville det kunne ses – i UCLs uddannelser og i det omkringliggende samfund?

Møder og seminarer 30.-31. maj 4. september 19. november