Tværfaglig opgave for bygge og anlægs elever

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
22. juni 2014 Status på projektet ’Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært’
Advertisements

Projektering og styring.
De 5 knapper DriftEventTværfagligtEnkelt fag Kort tidLang tidGruppeIndividuelInduktivDeduktiv.
AlmenBolig+ God plads til en rimelig leje
”Find talentet” - introduktion
Boligventilation Lovgivning Beboelsesrum.
Talentvejen Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med
Fyrrevang 72 Arkitekt Henning Rasmussen Hovedentreprenør Aavang Tømrer
Den konfigurerbare skakt Præfabrikerede skaktelementer
Vedvarende energi til husstande
Tværfaglig Skolepraktik i virksomhedslignende miljøer
Etablering af virksomhedsklynger i bygge og anlægsbranchen.
Læring om PV bremser Projektstyret Opgavestyret Talentforløb
Mad til mennesker.
Feedback Manual.
Svømning i den danske folkeskole Pilotprojekt i tre danske kommuner Danmarks Idræts-Forbund og Dansk Svømmeunion.
Talent 2.
Opsamling på gruppearbejde på SIP2. Tema SIP 3: ”At skolerne udvikler deres undervisningspraksis, undervisningsorganisering og årsplanlægning med henblik.
 ELEVERNE SKAL UDVIKLE SIG INDEN FOR DE 6 KARAKTERISTIKA – ELLE DE UDVALGTE KARAKTERISTIKA DER ER FOKUS PÅ.
Projekt have (blivende projekt) Talentelever – Tegningsmateriale – Materiale Beregning – Opmåling/afsætning – Udvælgelse af projekt De andre elever – Tegningsmateriale.
Gårdhuse.
Arbejdsgruppe Mariagerfjord kommune
Tillykke, du er et talent!
Workshop 3 Kriterier til autentiske opgaver.  Valgfag - efterårssemester  Start uge 43  Mål med valgfag er udarbejdelse af produkt med udgangspunkt.
Kristian Stagis, Chefkonsulent EL 1 Hvad kendetegner den gode håndværker? - et debatoplæg.
Først - hvad er et projekt?
Blogging i projektarbejde? E-learning: ”Eleverne lærer mest om IT uden for skolen.” E-learning: ”Eleverne lærer mest om IT uden for skolen.” Blogging inddrager.
Talent udvikling! SkSke herrens vilje! Christian den 3. Men lad os samarbejde om danske erhvervsuddannelser, der udvikler talenter!
Talentvejen Tietgenskolen. Hvorfor et talentprojekt? Talentudvikling på erhvervsskoler er stadig relativ ny 95% målsætning – nedprioritering af talenter.
Projektorganisering – hvordan og hvorfor? Hvad har vi lært?
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Danmarks Læringsfestival 2014 Projektet etableres Interventioner Løbende implementering Interventioner.
Fleksible partnerskabskontrakter
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
EUD-reformkonference 17 sep Talentarbejde i Praksis.
Kontrakten og partnerskabet som grundlag for samarbejde Anders la Cour og Holger Højlund, Kofoeds Skole, den 30. november 2005.
Velkommen i IUG Gør en forskel Del et fælleskab & værdier Få nye kontakter & venner Ansvar efter indsats Brug tekniske kompetencer Styrk tværfaglige kompetencer.
Problemstilling Hvordan tilrettelægges et læringsforløb der understøtter lærens kompetenceudvikling ved implementering af ipads i undervisningen Lærerne.
Sådan energitjekkes klimaskærmen
Produktudvikling Talentvejen Opgaven skal udfylde følgende karakteristika Social kompetencer ViljeEngagement Nysgerrighed InnovativOverblik.
Prestudy med fleksibel vejledning Rasmus Mørk Underviser på HTX Skjern Byggeri og Energi.
Vilje, Engagement, Nysgerrighed, Innovativ. Overblik, Social Kompetent Mad til mennesker Talenttræning.
Kunde ønsker ny løsning!
Kvalitetssikring af lærerpræstationer - Hvordan?
Camp IB sept sept VELKOMMEN TIL CAMP IB37.
Velkommen 2. seminar om Planlægning af realkompetencevurderinger Den 18. marts 2010 Silkeborg HS.
Selandia CEU, Mercantec, Aalborg Tech i samarbejde med Aalborg Handelsskole, EUC Vest, EUC Syd, IBC, Tietgenskolen, EUC Sjælland, ZBC, Køge Handelsskole,
Underviserens evaluering af eleven Forståelse af fagligheden: 0____________________________________________________________10 Vilje: 0____________________________________________________________10.
Renovering af hovedføringsveje Langenæshus etape 2
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
”Blog som læringsplatform”
Miljøcertificering på IBOS
Borgerne som medspillere -. Tidspunkt for og formål med inddragelsen Ide Analyse og planlægning Formål Udvikling og styring Implementering Evaluering.
Informationsmøde 27. maj EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Prækvalifikation.
Barrierer for energirigtig renovering Ole Michael Jensen Statens Byggeforskningsinstitut (SBi) Energirigtig renovering – hvad venter vi på? IDA’s bygning.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Introduktion til øvelsen ”Bidrag til kerneopgaven” Formål med øvelsen Forberedelse Indledning Runde 1 Runde 2 Runde 3 Afslutning på øvelsen 2.
Orientering forud for vedtagelse af helhedsplan Svinget/Isefjordsvej
Håndværkermøde 3 om ny kirksal
Vision Vi er og bliver rige på natur i Danmarks største kommune.
Undersænket skotrende
Tillykke, du er et talent!
Praktikvejledertræf PAU den 28/9 2015
Installationsbranchen er en branche i vækst!
Installationsbranchen og elektriker- og vvs-energi-uddannelserne 2018
Talentudvikling SOSU elever.
En Praktikværts forventninger
Ændring i praktikmål 6 for SSH
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Fugtsikring af kældre © Undervisningsministeriet. November Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for bygge/anlæg og industri i samarbejde.
Vådrum Gulvafløb.
Præsentationens transcript:

Tværfaglig opgave for bygge og anlægs elever Workshop 3 Tværfaglig opgave for bygge og anlægs elever

Organisations beskrivelse Arbejdsgrupper Tømrer Murer Vvs Maler

Projektbeskrivelse Udførelse af bryggers og badeværelse Opstartsmøde med projektoplæg og opgave beskrivelse af de enkelte fagområder Inddeling af hold på tværs af faggrupperne

Tømrer Opstilling af stålskelet, isolering og klimaskærm. Montering af gips, vinduer, døre, strøgulv i bryggers og montering af inventar

Murer Støbegulv i badeværelset, opsætning af vådrumsmembran og flise arbejde på væg og gulv

Vvs Installation af vand, varme, afløb og sanitet.

Maler Spartling af væg, opsætning af filt, grunding og færdig maling af vægge og træværk.

Talentkarakteristika Samarbejde på tværs af faggrupper Overholde aftaler Tale samme sprog Tolerance af forskellige arbejdsrutiner Social Kompetent

Talentkarakteristika Overholde tidsplaner Konsekvenser ved afvigelser Indblik i andre faggrupper Kvalitetssikring Aflevering til næste faggruppe Overblik

Talentkarakteristika Faglig korrekt arbejde Tilegne sig viden Samarbejde på tværs af faggrupper Vilje

Talentkarakteristika Engagement Færdig til tiden Ejerskab Aflevering til næste faggruppe

Talentkarakteristika Nysgerrighed Interesse for andre fag og faggrupper Løsningsforslag Ændringsforslag

Talentkarakteristika Innovativ Alternative løsningsforslag

Talentkarakteristika Nysgerrighed Engagement Vilje Overblik Innovativ Social Kompetent

Didaktiske overvejelser Elevstyret projekt Direkte konsekvens, hvis de enkelte faggrupper ikke overholder tidsplanen Underviseren som ”Værkfører” Elevrolle som håndværker og partner ved byggemøder

Evaluering Overholdelse af Tidsplan Aflevering af det færdige projekt Løbende kvalitetssikring

Autencitet Konkurrence forvridende Lovgivning Autorisation