Elevator-talen Gjerrild-Bønnerup Friskole. Fællesskab  På tværs af klasser og alder. Fællesskab i forældregruppen. Fællesskab i personalegruppen på tværs.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Det nære og naturlige næste skridt
Advertisements

BrugerundersøgelseBrugerundersøgelse Gjerrild Bønnerup Friskole Juni 2006.
Hvad er familieklassen
I må endelig stille spørgsmål undervejs !!
Forældrearrangement om folkeskolereform
Ny Skolereform Sådan gør vi i Vonsild
Informationsmøde på Lindebjergskolen
Velkommen til… Gjerrild-Bønnerup Friskole. Velkommen til… Gjerrild-Bønnerup Friskole.
Informationsmøde - Gug Skole 2014/15
Velkommen til 10.A Gentofte 10. klassecenter
Informationsaften Aftenens program:
HVORFOR GÅ I 10. klasse? For at blive afklaret med hensyn til valg af ungdomsuddannelse For at blive helt klar til fx en erhvervsuddannelse eller gymnasiet.
Tilsyn Aabenraa Friskole 2010
Profilskole Fyrtårn C ”Det hele barn” Fyrtårn A ”Fortsat høj faglighed”
På vej mod folkeskolereformen
DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Roskilde Gymnasium Grøn skole Planer for året. • Genbrugsdage – – glemt tøj?? – lommeregnere/pc’er/mobiler??? • Kortlægning af energi- og vandforbrug.
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
Informationsmøde ny skolestartere 20. november 2013
Skolebestyrelsens årsberetning 2012
Temamøde 4 Spil forældrekortet og øg elevernes læring.
Organisationsplaner for
Kontaktforældre - et vigtigt led mellem skole og forældre Kontaktforældrene er et vigtigt led mellem skole og forældre. Kontaktforældrene repræsenterer.
En god skole er en inkluderende skole.
Folkeskolereformen på Kirkebakkeskolen Anette Leonhard
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
Hvem er vi?. En ganske almindelig folkeskole i Halsnæs Kommune, der ligger i et socialt belastet område 480 elever fra Bh-klasse til 10. Klasse Vi er.
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Plan for samarbejde mellem Rønnevangsskolen/Torstorp Skole
2014. Skolen inddeles  Indskoling – 0.-3.kl med følgende lærer: Annette, Tina, Henriette, Julie, Lisbeth, Eigil, Hans-Jørgen, Andres, Louise, Janne og.
Invitation til skolebestyrelserne
Læringsstile i Friskolen Surfer…. Læringsstile i Friskolen Program: Oplæg om Læringsstile i friskolen Workshop Workshop.
- Hvad kan I forvente som forældre?
Uddannelsesvejledning i 10.klasse Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland UU-vejleder Brian Nybo (10.B, 10.C + drenge i 10.D) Tina Krogsdal (10.A,
Ændringer i forbindelse med reformen Med den nye reform indføres følgende ændringer af timefordelingen i udskolingen : Dansk i klasse får eleverne.
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
Folkeskolereform Camilla: Velkomst.
Læreruddann elsen Det tværprofessionelle element – 2013 Casper Hindkjær (141327) Stinne Jensen (141729) Helle Hartmann (141752)
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Skolens Ansvar Skolen skal:  Tage vare på eleverne, så forældre trygt kan overlade deres børn til skolen  Reagere, hvis elever holder fri uden skolelederens.
BØRNEHAVEKLASSESTART 2010 Skovshoved Skole en verden af liv.
Informationsaften på den nye distriktsskole i Skovlunde.
Nye veje i overbygningen Udgangspunkt i elevernes læringsmål og læringsstrategier Undervisningen tilrettelægges fleksibelt på tværs af klasser og årgange.
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
Visionsdagen Hvad kom der ud af dagenHvad kom der ud af dagen Lærernes oplevelse af dagenLærernes oplevelse af dagen Det opfølgende arbejdeDet opfølgende.
Elevplaner Debatmøde med kontaktforældre. Dagsorden Velkommen Elevplaner Skolebestyrelsens indflydelse Elevplaner i den offentlige debat Fiktive elevplaner.
Tinderhøj Skole Status på FUEL 13. november 2012 Gurli Hartmann.
Skolebestyrelsens årsberetning Skolebestyrelsens opgaver Skolebestyrelsen fastsætter principper for skolens virksomhed, herunder om –undervisningens.
Velkommen 9. klasses forældre Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland UU-vejleder Janne Matthiassen Tlf:
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Dybkær Specialskole - ikke for ikke helt almindelige børn.
SKOLE- REFORM En ny retning – en ny skolevej. De gode intentioner Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen.
Lærer professionen Pecha kucha Maja Søgaard
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
Gesten Børnecenter Velkommen i skole 2015.
Velkommen til alle nye og kendte elever og forældre.
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Præsentation af resultaterne fra workshop 1 1. Workshop 1- hvad gjorde vi? Spor: Unge, uddannelse og beskæftigelse Tema 1 - Forebyggelse og sammenhæng.
Korsager Skole 3. februar Præsentation og referat fra Kontakt- og trivselsforældre ekstra møde.
Velkommen som forældre. Positivt indtryk  Mange oplysninger  Mange indledende indtryk  Mange ting at holde styr på  Anderledes skoledag de første.
Mangfoldighed og Inklusion i efterskolen Pædagogisk konsulent Maren Ottar Hessner
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Hvorledes sikrer vi at indfri den enkelte elevs potentiale bedst muligt? - Elevernes faglige udvikling på Søgårdsskolen – er der plads til forbedringer.
Hvorledes sikrer vi at indfri den enkelte elevs potentiale bedst muligt? - Elevernes faglige udvikling på Søgårdsskolen – er der plads til forbedringer.
Princip for kontaktforældre
Princip om skolefrihed Godkendt d
Præsentationens transcript:

Elevator-talen Gjerrild-Bønnerup Friskole

Fællesskab  På tværs af klasser og alder. Fællesskab i forældregruppen. Fællesskab i personalegruppen på tværs af profession.

Faglighed  Undervisning der står mål med folkeskolen. Afgangsprøver. Projektorienteret undervisning i alle klasser. Temadage på tværs af fag.

Forældreindflydelse  Bestyrelsen. Arbejdsdage. Forældrerengøring.Forældre planlægning af fælles arrangementer.

Forskellighed  Plads til alle. Forskellighed i elevgruppen, forældregruppen og personalegruppen. ”Man må være den man er”. Inkluderende.

Forhåbentlig………

Året der gik Fællesskab  1.skoledag  Skolebytte  London  Blå uger (uge 41+21)  Jul  Fredagsmorgensamlingen  Onsdagsmotion

Året der gik Faglighed  Samme fag som i folkeskolen  Afgangsprøver  Samlæste klasser  Røde og grønne uger  Projektuger/fordybelsesuger

Året der gik Forældreindflydelse  Friskole = Forældrenes skole  Bestyrelsesarbejde. Indflydelse på bla. skolens profil  1.skoledag  Skolebytte  Arbejdsdage  Julemarked  Fastelavn  Skøn skole  Forældrefester/fællesspisning  Åbne døre  Kommunikation (Ugenyt, månedsblade mm.)

Året der gik Forskellighed  Individuelle hensyn. Både socialt og fagligt.  Specialundervisningen  Udsagn fra elever