Anders s, Andreas W, Bjarke L og Marlene M.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
Advertisements

10 Konkurrencesituation
Præferencer på markedet.
Nordvestjysk Lederforum 1. november 2012
Hvad handler tekster om? Eksempler på brugen af automatisk klassifikation og tagging i online nyhedsmedier. Rune Stilling RDFined.
PengeSpillet.
Projekt 5 i 12 Laboratorium 9: 26. februar 2013 ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag” ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag”
Analyse af eksterne og interne forhold
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
20.2 Bidragskalkulation udarbejdet som en efterkalkulation
Praktisk segmentering
Fremtidens vinderhold DI fødevarer årsdag
9 Købsadfærd på konsumentmarkedet
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Generalforsamling 4. marts 2010 Henrik Poulsen
Den glade CEO og iværksætter!
Gruppe 1 Mathias Hasselstrøm Rasmus Schnefeld Mikkel Larsen
14 Distribution Oversigt Opgaver i distributionskæden
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Opstart i forretningen • Hvad var det smarteste du så? • Tjene eller spare penge! • 2 måder at starte på: • Lille eller stor forretning • Min. et test.
Forøg din værdi som konsulent
Chefanalytiker, Oxford Research
SIMON HINDKÆR SEBASTIAN MIKKELSEN LASSE BAK MUHAREM GRADASCEVIC
Floor Heating arketype processen
Obligatorisk projekt 5: ERP-systemer
BackIIBasic En undervisningscase i entrepreneurship
Idéudvikling. Titel: Hvilket problem skal idéen løse?
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Opgave Virksomhed d. 2. oktober 2007 Second Life Lavet af Mia, Inge, Christina og Pernille.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Normann Copenhagen. Det startede med et ønske - og ingen økonomi!
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
”Morten vil til demonstration” Morten bor på det bosted, hvor I arbejder. Gennem lang tid har I forsøgt at motivere Morten til at komme lidt ud og deltage.
NORDISK Dagligvarehandel september 2014
VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
TRENDS Hvad kommer der til at ske ? september 2014
Business to Business På den JYSKe måde…...
20.1 Bidragskalkulation udarbejdet som en forkalkulation
- sammen med glade mennesker
Lyngby storcenter LSC har de seneste par år set en negativ udvikling på markedet. Hvordan kan de formå, at ændre denne udvikling til noget positivt?       Hvem.
Erhverscase: Århus Charter
Væk fra motivation Hvorfor går der altid kludder i det?
Knækket afsætningsfunktion
Trafikdage Storbytrafik. Vækst i BNP og Trafikarbejdet.
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Reklametryksagens betydning for de danske forbrugere.
Dansk Supermarked i korthed
Lars Haugaard, Salg i praksis Lars Haugaard, PremiTech.
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
Markedsføring via sociale medier FORUNDERSØGELSE.
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
E-handel og online service
Funktioner og arbejdsdeling
konkurrencesituation
Forpligtende aftaler - og loyalitetsaftaler
Big Business eller Big Bullshit
Pris som handlingsparameter
Virksomhedens indtjeningsevne (d) Virksomhedens rentabilitet (c)
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
Markedsanalyse for LSC
Best practice i sociale medier
(Firmanavn) forretningsplan
Business Model Generation
Hvordan bliver en 20’er til en kylling?
Mission, vision og forretningsidé
Linjensligning Lars A. Clark.
Strategi Til markedsføring
Fakta om Spar Bonde Spar Bonde blev stiftet i 2001 af en række landmænd, der så behovet for en indkøbsklub. Spar Bonde drives af SLF, LMO, SAGRO og Centrovice.
Præsentationens transcript:

Anders s, Andreas W, Bjarke L og Marlene M.

Rema 1000 230 butikker i Danmark, 1600 i Norge, Sverige, Polen og Slovakiet. Den første butik åbnede i Norge i 1979. Den første butik åbnede i Danmark i 1994. Ejes af Reitan gruppen. Drives udelukkende på franchisebasis. Hovedkvarter i Horsens. 107 ansatte. De har 8 værdier.

Værdier • Vi rendyrker virksomhedens forretningsidé • Vi har en høj arbejds- og forretningsmoral • Vi skal være gældfri • Vi skal motivere til vinderkultur • Vi tænker positivt og offensivt • Vi snakker med hinanden og ikke om hinanden • Kunden er vor øverste chef • Vi vil have det morsomt og lønsomt.

Metode Desk research Kvalitative data: interview, artikler, årsrapport samt hjemmeside. Kvantitative data: Statistikbanken, Euromonitor. Kilde kritik, Interview vs. kvalitative data

Kritiske succesfaktorer Fastholde en fast lav pris, et brand som den billigste discount Stort sortiment, så kunderne kun skal handle et sted Skal følge med den teknologiske udvikling Holde deres omkostninger nede for at fast holde et positivt resultat Forsat være en attraktiv virksomhed at arbejde for = motiveret medarbejdere

Konkurrencetragtsmodel

Udfordring 1 Der er en meget skarp konkurrencesituation, da der er mange konkurrenter. Handlingsforslag. 1. Virksomheden skal kunne tilbyde et større sortiment end konkurrenterne, så kunderne kan købe alle vare i deres butik. 2. De kan benytte sig af horisontal integration. Valg. Konsekvenser.

Omverdensmodellen

Udfordring 2 Der er kommet nye muligheder indenfor branchen, som Rema1000 ikke anvender. Handlingsforslag. De kan lave en app, der gør det muligt for en kunne med denne app, at få nogle bestemte rabat hver uge. De kan forsætte som de har gjort indtil nu. Valg Konsekvenser

Du-pont pyramide

Købsadfærden Vanekøb Impulskøb Travlhed Billige vare/tilbud

Udfordring 3 Familien Danmark har en travl hverdag Handlingsforslag. Kunderne ønsker at spare tid Vil gerne have mere kvalitetstid med familien Handlingsforslag. Tilbyde online shopping med udbringning Have butikker med Drive Thru mulighed for kunderne Valg: kombineret 1 og 2 Konsekvenser.

Online shopping og/eller Drive Thru Handlingsforslag 1 og 2 Online shopping og/eller Drive Thru Fordele: Ulemper: Det vil spare kunderne for tid Differenser sig fra konkurrenterne Er teknologisk foran Øger deres markedsandel Større omkostninger Flere arbejdstimer for Rema 1000 Risiko for tab af penge

Drive Thru Kilde: Time magasin, Business & Money. 31.03.2010

Rentabilitet

Udfordring 4 overskudsgraden ligger på et meget lavt niveau. Handlingsforslag 1. Virksomheden skal prøve at øge nettoomsætningen, uden at omkostningerne stiger. 2. Virksomheden skal prøve at sænke omkostningerne. Det kan ske ved at etablere selvbetjeningskasser. Valg. Konsekvenser.