Aftenens Program Velkomst Omstrukturering Ombygning

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
1 Børnehuset Troldehøj Kreativitet i leg og bevægelse som udviklings potentiale. Helle Rømer.
Advertisements

Domea Eksempel - Drift og vedligehold Besvarelsesprocent: xx
Velkommen på Skibet Skole
IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
Hjerterum og opsøgende funktion
Forældredage i indskolingen Alt hvad du skal vide om Forældredage på Hellerup Skole Mini guide Praktiske oplysninger Tidspunkt: Datoer for forældredagene.
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Børnehuset Østerled En god dag - hver dag ! Velkomstfolder.
Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper, i hverdagen er.
Buskelundskolens børnehave Fokus for år
Forædremøde den
Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe. Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe.
Velkommen til Lagoni SFO

Velkommen i Valhalla en præsentation af hverdagen...
Velkommen til juleafslutning Aftenens program: • Gennemgang af vores udlandsrejse/aktiviteter • Spørgsmål vedr. indbetaling! • Igangværende og kommende.
BESØG VORES HJEMMESIDE JÆVNLIGT. GERNE HVER DAG - DOG MINDST ET PAR GANGE OM UGEN. Her finder du vigtige informationer om SFO Asgårds dagligdag. VIGTIGT.
Børnehaveklassen Velkommen til Hunderupskolen.
The Sims2 Double Deluxe + Sims 2 Pets
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Fælles forældremøde Thurø
Strategi-oplæg for.
Ingen bliver efterladt - eller gør de ?
Den lille forskel - der gør så stor forskel Kære familie og venner Selvom I alle kender til Daniels diagnose, så ved vi at det kan være svært helt at forstå.
Et stort danseshow.
Velkommen til nye børn som er kommet fra vuggestue og dagpleje eller hjemmefra. Blomsterprojekt hvor vi får blomster hjemmefra som vi passer, vander og.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Folkeskolereformen2014.
2014. Skolen inddeles  Indskoling – 0.-3.kl med følgende lærer: Annette, Tina, Henriette, Julie, Lisbeth, Eigil, Hans-Jørgen, Andres, Louise, Janne og.
Relationer – børn og voksne
Astrup Skole 1. august 2014 Fritidsmodul – frivillig og gratis undervisning Alle skoledage kl
Sammenhæng: Reduktion af det daglige energiforbrug. Energiforbruget i den enkelte kontraktstyrede enhed skal nedbringes med 2% om året. Mål: Aktiviteter.
21. juni 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Nyborg kommune Brugerundersøgelse på Skoleområdet 2014 DANEHOFSKOLEN
GRUPPEDRØFTELSER En af forældrene bedes lave notater på det omdelte papir. Vælg eventuelt en ordstyrer blandt forældrene.
Årshjul 2012 Børnehuset Hørgården Her er det naturen der er i fokus.
Projekt for de kommende skolebørn i Sabro Dagtilbud
Løjtegårdsskolen tirsdag d. 12. januar 2010
Undersøgelsens omfang
Krudtuglerne Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper,
Region Midtjyllands tilbud 2013
Årshjul for aktiviteter 2013– 14 med indarbejdet læreplanstemaer
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Nørre Aaby Realskole - en skole jeg er stolt af Velkommen til info-møde om Ællinger 2015 tirsdag den 4. november 2014.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Mandag den 14. april Gymnastiksal 14 – 15. Bo syg.
For førskolegruppens forældre
Ungdomsudveksling Værtsfamilieaften i distrikt 1470 Onsdag den 18. juni 2014.
Velkommen til forårs SFO på Hunderupskolen
Grunde til at jeg elsker dig
Januar 2009 MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørdagSøndag Uge 2. Anette Ø. Kl Tina H. Lone M. 6 Kl Britt H. 7 Kl Vinnie G. Gerda.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Bakke og By Sommerfest i Mosen Kære forældre og børn I inviteres hermed til sommerfest i Mosen onsdag d kl ca. Vi glæder os til at se.
Fuglereden.
Præsentation af forårs-sfo
SFO UGE:33. Velkommen tilbage fra sommerferien. Husk: Møder du i SFO inden kl.7.30, skal du gå i det gule hus, da vi åbner der.
Forældremøde 9. april.
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
Velkommen til BFO Baltorpskolen Afdelingerne: Fritter 1, Fristedet og 8’eren Tivænget og Kornvænget.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
KOLONIMØDE 5. OKTOBER 2015 VELKOMMEN OG TAK FORDI I VILLE KOMME.
KOLONIMØDE 5. OKTOBER 2016 VELKOMMEN OG TAK FORDI I VILLE KOMME.
Sprog og kultur PROJEKT hg2
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?
– 13. Årgang Nr. 48 December 2018 December, december fyldt med traditioner, travlhed og hygge. Dagene er korte,
Overgangen fra børnehave til SFO og skole
Præsentationens transcript:

Aftenens Program Velkomst Omstrukturering Ombygning Forældretilfredshedsundersøgelse Sommerferie Indvielsesfest

BlåbærHuset d. 1. september 2012 Baggrund Pædagogiske overvejelser Endelig plan Fremtiden

Baggrund for omstruktureringen Hele personalegruppen har arbejdet med hvordan vi ville lave strukturen fremadrettet. (pædagogisk lukkedag d. 16.marts) Vi har hen over efteråret/vinter omkring 17 børn der bliver børnehavebørn og vores 2 børnehavegrupper er fyldt op pr. 1. september. Den bedste løsning for børn/forældre og personale.

Pædagogiske overvejelser Ny struktur uden for meget opbrud for børn Ny struktur uden for mange udfordringer, for os selv, børn og forældre. Ny struktur, men bevare det vi er gode til. Ny struktur med arbejde på tværs af grupper. Ny struktur med flere pædagogiske overvejelser i aktiviteterne. Så ny struktur for grupper og pædagogisk planlægning.

Endelig plan 2 børnehavegrupper og 1 lille børnhave i nr. 6 3 vuggestue grupper i nr. 8 Fra 1. september Pædagogisk planlægning en gang pr. måned for hvert hus. Men også på tværs af de 2 huse. 3 pædagoger får en formiddag til at lægge en plan for den næste måned. Aktiviteter planlagt med fokus på børnenes behov og læring. Aktiviteter på tværs tirsdag/onsdag/torsdag. Egne grupper Mandag og fredag.

Larverne Vibeke pædagog 37 timer Maria (barsels vikar) 37 timer (Louise pr. 1. juli) Marit souschef 37 timer (ca. 20 timer børn) Børn: Asta, Sanne, Marcus, Troja, Christian, Sofia, Mads, William S., Eylül, Emil J., Mathilde, Frederik S., Ida, Bergü, Sofie, (Kira), Silke, Ludvig, Amanda, Malik, Malthe, Sally. = 21-22 Børn

Mariehønsene Helle P. Pædagog 37 timer Annette. Medhjælper 30 timer Helle K. Medhjælper 25 timer Børn: Malte, Magnus, Astrid, Aske, Sila, Emil H., Victoria, Lærke, Anna, Albert, Maja, Augusta, Soumeya, Celina, Emil K., William K., Alfred, Masal, Laura, Clara, Jason. = 21 børn

Myrerne Merete Pædagog 34 timer Linda Medhjælper 33 timer Else Medhjælper 33 timer Jette Medhjælper 20 timer Børn: Emil S. 011209, Charlie 251209, Emilie P. 311209. (1.10) Maja 300110 (1.11) Laura A. 010210, Sebastian 240210, Christian 270210 (1.12) Anton 050310, Konrad 130310, Oscar 130310 (1.1) Karoline 080410, Lukas 080410, Andreas 170410, Nora 240410 (1.2) Sylvester 070510, Sofie A. 120510 (1.3) = 16 børn.

Mad på Myrerne Tina laver mad til de bliver børnehavebørn. Den første måned skal alle børnene have mad fra køkkenet. Derefter betyder det at der sidder to grupper af børn. Et bord med madpakker og et bord med mad fra Tina. Vi er ikke super glade for denne løsning, men sådan er de ”stive regler” nu en gang. Hvis Jeres barn har stor fokus på det med madpakke, kan vi tilbyde at smøre en madpakke, hvis I medbringer madkassen. Men så binder I Jer til Tinas Køkken madpakker indtil madordning er slut. Altså I kan ikke den ene dag få varm mad og den næste dag bede om en madpakke

Bleer Når dit barn bliver børnehave barn (administrativt) skal I selv medbringe bleer. Børnehavebarn 2,10 år.

Sommerfuglene Tina Pædagog 32 timer Inga Medhjælper 37 timer Sanne Medhjælper 20 timer Sus Leder 37 timer (ca. 15 børnetimer) Børn: Malte, Isabella, Emma, Clara, Marcus, Oliver, Julie, Benjamin, Julius. = 9 børn

Billerne Heidi Pædagog 37 timer Malene Pædagog 37 timer Maria medhjælper 32 timer Børn: Nisa, Elias, Magnus, Kaya, Leonora, Oskar, Jonas, Simon, Filuka, Emilia, Ida. = 11 børn

Brumbasserne Susanne Pædagog 32 timer Henriette Pædagog 35 timer Børn: Nico, Thalia, Martinus, Emilie, Silke, Mathilde. = 6 børn

Mangel på vuggebørn Køge kommune har faldende børnetal, ligesom andre kommuner. Derfor har vi ikke ret mange vuggebørn. Derfor kan vi ikke ansætte folk når Mehtap flytter og Anne går på barsel. Så hvis I kender nogen, der skal til at starte i vuggestue, håber jeg I vil reklamere for BlåbærHuset

Og de som også er en del af BlåbærHuset Hanna støttepædagog og vikar Tina W. Køkken Dorte Vikar Majbritt Vikar Anne Barsel 1. juli Louise og Sascha i løntilskud siden efteråret. Stopper 1. september. Mehtap flytter 1. juli

Praktisk I løbet af sommerferien flytter vi rundt på legetøj, møbler osv. Vi skal ligeledes, efter der kommer hul i væggen, have et kontor og en personalestue. Dette bliver i nr. 8 Alle børn starter i deres grupper mandag d. 3. september. Det kan være en god ide for myrebørns og nye Billebørns forældre at prioritere korte dage. Personalet vil i sommerferie gøre alt for at komme i tættere kontakt med de børn de skal være sammen med pr. 3. september.

Fremtiden Det er svært at spå om fremtiden! Med vores nye BlåbærHus er det heldigvis meget fleksibelt og vi kan lave strukturen så den passer til børnetallet og alder.

Sommerferie I ca. 3 uger i sommerferien vil vi åbne og lukke i nr. 8. ( uge 28, 29, 30, 31……alt efter hvornår børnene holder ferie, endeligt skema bliver lavet næste uge) Det betyder at I som forældre afleverer og henter i nr. 8 Vi er i løbet af dagen både i nr. 6 og 8 Der vil blive lavet temauger for 4-6 uger af sommerferien. Fx vand, motorik el. lign. og aktiviteter derefter.

Ombygning “projekt hul I væggen” Én sammenlagt institution Flytning af nedpakket mad Flere alternativer I spil Praktik Byggearbejde I sommerferien Udsugning Sammenlægning af flere rum

Badeværelse sommerfulge Sommerfugle gruppe Badeværelse myre Personale wc Personal garderobe Badeværelse sommerfulge skralderum Køkkendepot Børnehave garderobe Pude rum ”Hul i væggen

Forældretilfredshedsundersøgelse 2012 71 % BlåbærHusets forældre har deltaget/besvaret 49 % af Køges forældre har deltaget/ besvaret (i alt 1710) Hvad viser tilfredshedsundersøgelsen for Blåbærhuset Vi scorer højere end gennemsnittet af dagtilbud i Køge Vi scorer højt på ”Den pædagogiske indsats”: Aktiviteter, udvikling af børnenes sociale kompetencer, understøttelse af den sproglige udvikling. Vi scorer ekstra højt i indsatsen på at få dit barn til at føle sig tryg og glad 92,3 % af vores forældre er meget tilfredse eller tilfredse med samarbejdet og dialogen mellem forældre og personale

Vi scorer lavere på åbningstiden idet 10,7 % er utilfredse 77 % af vores forældre er tilfreds eller meget tilfredse med personalets indsats for at begrænse drillerier mellem børnene (17 % ved ikke) 86 % er tilfredse med personalets indsats med at skabe kontakt mellem dit barn og de øvrige børn. (9,2 %) ved ikke Vi scorer lavere på åbningstiden idet 10,7 % er utilfredse Vi scorer også lavere på de fysiske rammer: Indendørs 10, 8 % utilfredse - udendørs 7,7% 13,5 % er utilfredse med temperatur, luftforhold eller lugt 94 % er samlet set meget tilfredse/tilfredse med BlåbærHuset

Forældrekommentarer i besvarelserne. Ideer til at blive bedre - uddrag. Flere skyggemuligheder på legepladsen Større forældreinddragelse, større forventningsdialog mellem personale og forældre, større kulturel forståelse, tydeliggørelse af hvad vi står for, igangsætte forældresamarbejde (eks forældresamtaleintranet) styrke legegrupper i fritiden. Mere information Mere plads til børnehavebørnene, evt nedlægge vuggestuegruppe i nr. 6 Flere personaler Mere fokus på godt begavede børn Gøre noget ved de kolde gulve Turde tage konflikter med de enkelte der skaber behov for stramme regler Fælles personalestue, bedre fysisk integration af nr. 6 og 8 Forældresamtaler når børnene er 3-4 og 5 år Børnene skal være mere ude- ikke mindst i vinterhalvåret Mere kommunikation om hvad der sker hver dag – sammenhæng mellem institution og hjem

Vi har naturligvis bestilt solskin  BlåbærHuset Indvielsesfest onsdag den 13. juni kl. 15 Bemærk: Er det rigtig dårligt vejr på dagen, kan vi risikere at måtte aflyse. Vi har naturligvis bestilt solskin 

BlåbærHuset Kom og mød alle fra BlåbærHuset, samt de andre børns forældre og bedsteforældre et hyggelig og uformelt arrangement med masser af aktiviteter…

BlåbærHuset Aktiviteter: Loppemarked (sponsorer gerne nogle af jeres ting – se næste side) Køb kaffe, the, vand, kage, popcorn og is…. …. og støt BlåbærHuset: Al omsætning på dagen går direkte til BlåbærHusets kasse til køb af legetøj etc. til vores børn.

BlåbærHuset Aktiviteter: Loppemarked (sponsorer gerne nogle af jeres ting) Har du nogle gode loppeeffekter (mest ”børneting”: tøj, sko, legetøj, autostole etc.), så aflever dem i BlåbærHuset en af følgende tre dage: 6., 7., eller 8. juni 2012 (kontakt Susanne for nærmere aftale) Al omsætning fra loppe-markedet går direkte til BlåbærHusets kasse til køb af legetøj etc. til vores børn.

BlåbærHuset Aktiviteter: Vi har naturligvis også en overraskelse til alle børn og barnlige sjæle…… Vi røber intet, men det er en ”stor” overraskelse – den er hvid (samt blå og sort)!?!?

BlåbærHuset Vi glæder os til at se jer alle til festen – husk loppeeffekter! Børn, forældre og bedsteforældre er alle velkommen til at deltage. Venlig hilsen Bestyrelsen