Bytte   PowerPoint  .

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Advertisements

Book-trailer i 5.a Læringsmål Hvad skal eleverne lære?
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Faglig læsning Dagsorden
Åbent bord Den Kreative Platform
Struktur: ”Quiz og byt”
Spilleregler. Du sidder til bords med to modstandere og spiller for dit hold.
Energi- & Vandværkstedet
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
Dansk Prøve 3 maj/juni 2012 Tilmelding til PD3 på IA vil ske i marts
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
Strukturer velegnet til…
Arbejdspladsudvikling
De sidste undervisningstimer
Introduktion til Det Praktiske Projekt Det Praktiske Projekt Udvikling og skriveproces.
Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Genopfriskning Hvem er vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkatotek og biografier frem og genopfrisker.
”E-LÆRINGSRESSOURCER” Anne-Grete Roelof René Virtuel læring lyd*tale*billeder*video*handling.
Vold og job Viden, inspiration og værktøjer : Velkommen 12.15: Hvad ved vi om vold og trusler? 12.50: Spil dig til en god dialog 13.20: Pause 13.35:
Banantesten Test de la banane: Klik for at fortsætte.
Arbejde i grupper med KIE-modellen
’opfundet’ af Dr. Spencer Kagan
Spilleregler.
Å.
?.
Workstations.
Modul 1 Rød løber (A). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Videreudvikling af ide 2&2
Karl Henrik Flyums model
23. februar 2009 Dias 1 Studie- og Karrierevejledningen Humaniora Læsegrupper Mødeledelse og planlægning Studie- og karrierevejledningen Humaniora Ea Feldfos.
Mundtlig prøve i engelsk og tysk.
Den teoretiske undervisning og teoriprøven
Relationer – børn imellem
Uge 7 Unge og seksualitet.
Mr. Raggys begyndertest. Velkommen til begyndertesten. Vi går 9 hullers slagspil sammen, dig og mig. Jeg stiller dig ét regelspørgsmål på hvert hul. Der.
Samarbejdsøvelse En lille øvelse, hvor man samtidig får lejlighed til at vise sin kreativitet.
Større Skriftlig opgave
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
Spilleregler. Del spillerne op i hold. Holdene konkurrerer om at finde de rigtige svar i materialet.
SSID Årskonference 28. april 2009 Sikkerhedsledelse i virksomhedsledelse - brikker til en ny sikkerhedsorganisation.
Indsæt foto: Klik på det lille fotoikon og vælg det ønskede foto i dialogboksen. Skift eksisterende foto: Klik på foto og brug derefter slettetasten til.
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
Ulighed Side i Brøndum & Hansen (2010): Luk samfundet op! Forlaget Columbus. København.
Ulighed Side i Brøndum & Hansen ( udg.): Luk samfundet op! Forlaget Columbus. København.
Udvid din didaktiske værktøjskasse.
Modul 4A Ideudvikling 2&2 alene med en bunke blandede stimulikort (Spillet)
Delphi-evaluering og Green Field
 Program for kurset Lektion 1 Hjemmearbejde Lektion 2
Delphi-evaluering og Green Field Evaluering af event Som start på Green Field.
Skrivekursus 1.e ..
Creative Platform Learning Emne: DEMOKRATI. 22. JA – Vi har lavet en fejl (med kategori og klap) 1.Find sammen to & to med en der har samme sportsinteresser.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Den Sociale Højskole/ Introduktionsdag ©Visionpool Aps Spilleregler i en god gruppe Workshop, Den Sociale Højskole, 9. juni 2008.
1 PV3: P0-erfaringsopsamling og P0-procesanalyse Kursusholder: Mette Mosgaard.
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Gruppearbejde 1 Formål:
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
PROGRAM mandag den Kl.9:30-10:00
Mål Viden om og inspiration Kompetencer aktiviteter Evaluering
Innovation.
Instruktion s. 1/3 : Introduktion CAMPUS+ forberedelse.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
En ny bog er i gang – skrevet af addicts, for addicts
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Præsentationens transcript:

Bytte   PowerPoint  

Opgave Besvar følgende spørgsmål: ”.... til underviser: indsæt dit spørgsmål her …. ” NB: Vælg et centralt spørgsmål fra det faglige emne, som giver eleverne mulighed for at arbejde med stoffets vigtigste pointer. Du kan fx bede eleverne om at lave et resume af lektien på 25 eller 50 ord. Du kan også vælge en af disse 3 spørgsmålstyper: ”Hvilken ide/retningslinje vil du foreslå for at løse/fremme...”? (= elever udpeger praktisk forslag) "Hvad tror du, er den væsentligste grund til, at ... ”? (= elever udpeger lov/regel) "Hvad ville der ske, hvis ... "? (= elever udpeger virkning) Skriv hver jeres svar (på et blankt stykke papir) Skriv kort og præcist (så andre kan læse det) Tidsfrist: 5 minutter

Byt svar Gå ud midt på gulvet Gå rundt mellem hinanden og byt kort (30 sek.) Du skal ikke læse kortet, men straks bytte det videre

Dan par – 2 & 2 Når tiden er gået skal du danne par med en elev i nærheden Du skal forsøge at vælge nye partnere i hver runde

Vurder svarene Læs svarene på de to kort Fordel 5 point mellem de to kort (fx 3-2, 4-1, eller 5-0) Pointene skal afspejle de to korts indbyrdes vigtighed Det kort, der svarer bedst på spørgsmålet skal have flest point I må ikke give negative tal eller delte tal I skal være objektive og give gode grunde for jeres vurdering I skal se bort fra kortenes tidligere point og fastholde pokeransigt hvis I får eget kort I skal bruge de to minutter i har til rådighed på at diskutere/argumentere Skriv pointtallet til det enkelte kort på bagsiden af kortet.

Gentag proceduren Gentag proceduren (fx 5 gange i alt) Byt kort Lav par - 2 og 2 Vurder jeres 2 kort

Find vinderen Gå tilbage til jeres plads med det kort I (tilfældigvis) har i hånden Læg pointene sammen på det kort du sidder med Læreren tæller nu ned fra 25 point (som er det højeste mulige pointtal) Nedtællingen fortsætter indtil det/de bedste kort er identificeret

Diskuter Diskuter svarene (hvorfor er de gode / mangler der pointer?) Skriv det/de bedste svar på tavlen Diskuter svarene (hvorfor er de gode / mangler der pointer?)

Afslutning ”………..” NB: Til underviser: indsæt evt. dit eget svar ovenfor og lad eleverne kommentere på forslaget. Mangler der noget? Hvorfor er det godt/dårligt?

Klik på billedet for at læse hele manualen

Video instruktion Klik på billedet for at se videoinstruktion (2 min)

“Copyright © 2005 from Thiag’s Interactive Lectures by Sivasailam “Thiagi” Thiagarajan. Translated and adapted with permission of American Society for Training & Development.