Kunstgreb Virksomhedsinnovation, uddannelse og forskning.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Virtuel medarbejder eller konsulent
Advertisements

Udfordringer og løsninger – Hvordan skal Danmark agere politisk ift
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
Lederudvikling.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Arendalkonferancen Arendal 21.juni 2011
Velkommen til en Kubus Camp
Vi gennemførte en række interview ifm
DLBR Landmandens Bundlinje NU! v. Udviklingsdirektør Ivar Ravn.
Energy Day Hans Peter Slente 22.nov. 12 Eksport af energiløsninger Hans Peter Slente Branchedirektør DI Energibranchen.
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
Præsentation Michael Ahring Petersen Projektchef/Manager Projects Tel  Business Kolding Akseltorv 8, 6000 Kolding.
Visionen for ingeniøruddannelserne - erhvervslivets behov
Hvad kan København som hovedstad?
Sundhedsfremme København 27. maj 2010 Debatarrangement om
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Hans Peter Wolsing iværksætterkoordinator SKYD IKKE DIG SELV I FODEN Nordjyske Medier 17. nov
Art Carrier App til Linked In • Man er ikke kun sit cv men også sine innovative tanker og ideer. • Linked In kan se bagud, det er dokumentation af, hvad.
Input FMEA Output Shit in = Shit out FMEA
Fagdidaktisk kursus i religion
NordDanmarks EU-kontor ”Lokale visioner – Internationalt samarbejde”
Baggrund Mål Fremtidsperspektiver Lidt historie ApEx – Center for anvendt oplevelsesøkonomi – Dansk videncenter for oplevelsesøkonomi.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Instituttet for Fremtidsforskning Er en privat og uafhængig tænketank Er grundlagt i 1970 af Thorkil Kristensen Inspirerer og rådgiver virksomheder, organisationer.
Workshop den 4. november 2009 Jørgen Kroer og Thomas A. Rasmussen
MedTech Innovation Center – effektiv kommercialisering af innovationer.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
CARSTEN GREVE INTERNATIONAL CENTER FOR BUSINESS AND POLITICS COPENHAGEN BUSINESS SCHOOL Partneskaber mellem offentlige og private aktører.
Brugerne i centrum for træfsikre løsninger
Den anerkendende interviewform
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Vi har brug for dig... som Small Business Specialist Christian Ringheim & Kim Enrum.
Formålet med mødet Gennemgå og samle de input vi fik fra møderne
1.Hvordan gjorde vi som virksomhed? 1.Hvad har udbyttet været? 2.Hvilke udfordringer har der været? 4. OPS i relation til funding 5. 5 gode råd til virksomheden.
Vejen til en beslutning Tilbygning eller ny skole? Er det muligt at gøre gamle bygninger bæredygtige? Lokalisering i by eller på landet?
Hvordan kan oldtidskundskab være innovativt? Muligheder i forhold til innovationsvinklen i AT.
CBS Bibliotek …flere fremtider, én strategi René Steffensen Statsgruppens temadag 20. november 2006.
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
COP 15 – Klimatopmødets perspektiver for dansk erhvervsliv Finn Mortensen - Direktør Klimakonsortiet.
Videncenter for virksomheders globalisering v/Tine Svane Hansen
Ledelse på vej Gentofte Kommunes uddannelse af ledelsestalenter Personalepolitisk Messe Bella Center, 12. januar 2010.
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
Formål og mål for dagen Viden om og forståelse for, hvad det vil sige at se sin arbejdsplads ud fra et arbejdsgangs- eller procesperspektiv Kendskab til.
FoodNetwork Etableret i 2009 med bevilling fra Forsknings- og Innovationsstyrelsen : 12 millioner 2012-medio 2014: 8 millioner En del af innovationsnetværksfamilien,
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation.
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Lokaldrevet udvikling. Strategi Et Vendsyssel - i balance. LAG Nords væsentligste opgave er at sikre bosætning i hele aktionsgruppens område. Det er derfor.
Energiens Topmøde 11. juni 2014 Houston we have a solution!
”… hvis du kigger på de personer der arbejder i virksomheden, så er der en overrepræsentation af selvgjorde, selvmotiverede, selvdrevne mennesker med et.
Creative Europe. Om Creative Europe / Europa for Borgerne Case 1 Viborg Kommune / The Animation Workshop Case 2 Østfold / Scenekunst Østfold Hvorfor og.
Regional udvikling (1) Regionsrådet skal varetage nedennævnte regionale udviklingsopgaver: a) Udarbejde regionale udviklingsplaner og varetage opgaver.
Sæt medarbejdere, fag og opfindsomhed fri – innovation? LO’s arbejdsmarkeds-, uddannelses- og erhvervspolitiske konference 25. november 2014 Pia Gjellerup.
Center for Kultur- og Oplevelsesøkonomi Hustræf og seminar Svendborg den 27. maj
Talentudvikling i Integrationsministeriet 2008 Hvad er et talent? Hvorfor vil vi det her? Hvad indeholder vores talentprogram? Hvilke udfordringer og muligheder.
@GreaterCph #GreaterCph
Projekt X – Udvikling af undervisning i et krydsfelt
Kompetenceudvikling – fokus på forberedelse og effekt
Branding afsætning.
Hvem og hvad bestemmer, hvad der udvikles?
[klik og indsæt kommunenavn]
forretnings-modeller
Hvordan ser fremtidens kunder og marked for statistik ud?
Præsentationens transcript:

Kunstgreb Virksomhedsinnovation, uddannelse og forskning. Niels-Erik Wischmann - Asger Steenholdt

Partnere 2

Facts om Kunstgreb 120 kunstnere uddannes inden for innovation og procesledelse. 54 innovationsprojekter i danske virksomheder 5772 forskningstimer ph.d. projekt under Copenhagen Business School 18,5 millioner – Kunstgrebs samlede budget 9,25 millioner i tilskud fra Den Europæiske Socialfond 3

Vision og mål for Kunstgreb Bygge bro mellem kunstens kreative kompetencer og virksomheder/institutioner. Kunstnerne skal være med til at fremme innovationskraften i private og offentlige virksomheder. Kunstgrebsinnovatører skal bidrage med at tilføre virksomheder nyt liv, nye ideer, nye produkter og nye impulser. 4

Vision og mål for Kunstgreb Kunstgreb formidler erfaringer om brobygningen og effekterne til erhvervsliv og offentlighed. Kunstgreb har ambitioner om at skabe en ny måde at tænke virksomhedsudvikling på. Kunstgreb indgår i internationale netværk og samarbejdsprojekter

Kunstnernes egenskaber Georg Gearløs ...krøllet hjerne med skæve ideer og løsninger. Klods Hans ...gå på mod. Leonardo da Vinci ...afbalancering af det videnskabelige og det kunstneriske. Hofnaren ...den positive forstyrrelse. 6

Eksempler på projekter Arbejdskultur og arbejdsgange ATP – ”Flow i mødekulturen”: Design af nye måder til at skabe, optimere og holde flow i ATP’s mødekultur. Produkt- og serviceudvikling. Campingrådet – ”Udvikling af nye produkter og aktiviteter”. Udvikling af nye aktiviteter og produkter, som campingpladser kan markedsføre sig på. Kunde- og brugeroplevelser Comwell Holte, Konferencehotel – ”Det gode værtskab”: Alle medarbejdere skal udstråle stedets ønske om at være ”det gode værtskab”. Branding, salg og markedsføring Kræftens Bekæmpelse – ”Salg af rygestop program”. Udvikling af nye metoder til, at udbrede brugen af et eksisterende produkt.

Effektmåling Citater - virksomhedernes evaluering: ’Efter min mening er sidegevinsterne ligeså store som slutproduktet. Vi har fået masser af nye idéer, input og værktøjer til at arbejde videre med. Alle vore temaer skal gennemgå en grundig revision, og vi har bestemt lært os, at det er godt med andre øjne på vores virksomhed’ (Campingrådet)   ’Kunstgreb-projektet giver en glimrende mulighed for at bygge bro mellem erhvervslivet og kunstens verden. Det er en kreativ proces, som rigtig mange virksomheder vil kunne udnytte, både i produktudvikling, medarbejderpleje og kontorindretning. Vi har fået et meget fint grundlag fra kunstgrebsinnovatørerne til det videre arbejde med et projekt omkring mødekultur. Et grundlag som klart har udgangspunkt i kunstens verden, og som er kilde til inspiration og videreudvikling hos os.’ (ATP) ’Samarbejdet med kunstinnovatører afprøver hvor innovative medarbejderne er og giver indsigt og energi til at drive projekter fremover’ og det har ’skabt en åbenhed og merplads til idéstadiet i produktudviklingsmodellen’ (Delta)