Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

DLBR Landmandens Bundlinje NU! v. Udviklingsdirektør Ivar Ravn.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "DLBR Landmandens Bundlinje NU! v. Udviklingsdirektør Ivar Ravn."— Præsentationens transcript:

1 DLBR Landmandens Bundlinje NU! v. Udviklingsdirektør Ivar Ravn

2 Kunderne - 2001 - 2011

3 DLBR ansatte 2001 – 2010 Landbrugets samlede investeringer, mio. kr.

4 Hvad kendetegner den bedste tredjedel? Bedrifterne er 10 % større (antal køer) end den dårligste tredjedel Driftsresultat er 1.150.000 kr. bedre Resultat af primær drift er 770.000 kr. bedre Bruttoudbyttet er 30 % højere Lønomkostningerne er 35 % - de tilkøber mere arbejdskraft Udgifter til vedligeholdelse, ejendomsskat, forsikring og afskrivninger er stort set ens ”Diverse omkostninger” er 14 % lavere Forpagtningsudgifter er 25 % højere Renteudgifterne er 320.000 kr. lavere (3,3 mio. kr. mindre gæld) Egenkapitalen er 4,4 mio. kr. større

5 Vi skaber gennemslagskraft og effekt af det vi udvikler Vi skaber forretning i rådgivningsvirksomhederne – også for at kunne nå helt og bredt ud til landmanden Vi måler effekten og lærer noget - fælles opfattelse i VFL, DLBR-virksomhederne og blandt landmænd Landmandens Bundlinje NU! - Hvorfor NU det!

6 DBNU-Kampagneledernes bud på VFL’s prioritering i LBNU! Meget høj % Høj % Hverken eller % lav Meget lav %RANK Synlighed af projekter DLBR-virksomheden er involveret i05021 4-5 Erfaringsudveksling mellem kampagnelederne73621284-5 Inspiration til markedsføringsmateriale, artikler m.m.04321286 Løfte de gode historier fra DLBR-virksomhedernes kampagner over i landsdækkende medier 14571473 Måling af effekt af rådgivning4336771 Koordinering på VFL af projekter der kan løfte bundelinjen29431472 Prioritering i Landmandens Bundlinje NU! - hvad synes I er vigtigt 14 svar – undersøgelsen gennemført i februar 2011

7 Hvad har været godt? Turnaround Din Bundlinje NU! Virksomhedssekretæren Dynamisk strategi Fra idé til færdigt byggeri Nyt design i DLBR Forskellige områder - men samme årsager

8 Stien til værdiskabelse INPUT Kontingent, køb, ressourcer Output Aktiviteter, produkter og generelle resultater IMPACT Udbytte og effekt hos MIG

9 Hvornår virker det? Tydelig relevans og mærkbar effekt hos slutkunder Målrettet de udvalgte DLBR virksomheder Involvering og støtte til implementering Gennemarbejdet koncept og implementering tænkt hele vejen Dygtige folk der brænder for at gøre en mærkbar forskel God indgang, udviklingskapacitet og ledelseskraft bag tiltaget i DLBR virksomheden God forretning for DLBR virksomheden

10 Krav til kompetencer og rådgivningsindsats Adaptionskapacitet Potentiale for merværdi Faktuel ny viden Procesviden, enkelt område Procesviden, multi Procesviden, multi x multi

11 Innovation – på den fede måde Gammel og lukket Lineær og langsom Viden er noget man ejer Bagud-fokuseret læring Udvikling via de få vise mænd Ny og åben Netværk, eksponentiel, hurtig Viden deles Ideer afregnes forud Alle får udbytte af læring Flokken trækker udviklingen The Mosh Pit…

12

13 Kundeorienteret Virksomhedsrådgivning Kundeorienteret Virksomhedsrådgivning VirksomhedsRådgivning Produkter/ydelser VirksomhedsRådgivning Produkter/ydelser Turnaround Kundevinkel Turnaround Kundevinkel VirksomhedsRådgiver Kompetencer VirksomhedsRådgiver Kompetencer Screening af kunden Proces hos kunden Behovs input til proces Værktøjer Screening af kunden Proces hos kunden Behovs input til proces Værktøjer Videncenter Kunden DLBR virksomhed Case baseret udvikling Risikostyring Produkt Risikostyring Produkt Dynamisk strategi Produkt Dynamisk strategi Produkt VirksomhedsRådgiver Front up med kunden VirksomhedsRådgiver Front up med kunden Økonomistyring Internt regnskab, Budget, Benchmarking Datainput til proces Økonomistyring Internt regnskab, Budget, Benchmarking Datainput til proces Landmandens bundlinje Kampagne Landmandens bundlinje Kampagne

14


Download ppt "DLBR Landmandens Bundlinje NU! v. Udviklingsdirektør Ivar Ravn."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google