Workshop om eksamen Erik Gade, Det Fri Lise Nygaard, Odder Gymnasium

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Advertisements

Om eksamen 2011.
Hvad skal jeg tale om - hvad plejer ”man(den) fra KET” at tale om?
Studieretningsprojektet Styringsgruppen september 2007.
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
v/Kate Bøgh Socialdirektør, Middelfart Kommune
Dansk-historie opgaven i 2.g 2013
Transport på landet Konference 5.november Transport på landet • Kompliceret • Ingen nemme løsninger • Mangler nytænkning Tendens: Find selv på løsninger.
Hvad man skal og hvad der kan være en fordel
Temaer •Prøvefagsudtræk •Prøveplaner •Censorkorps •Friholdelser •Censurplaner •Klager •Snyd.
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
1. november 2012Erling Birkemose Eksaminators rolle Censormøde 1. november 2012.
Åben skole i Århus Muligheder og myter ved skolesamarbejde.
Forældrerådslagning Keld Bjørbæk, Ungdomskonsulent Tlf
Eksamen og eksamensbilag :
Mødeledelse og deltagelse
Plan for samarbejde mellem Rønnevangsskolen/Torstorp Skole
Ungdomsudvekslinger med ”Aktive unge”
- Formål - Emne & produktkrav - Tidspunkt - Aflevering - Sygdom & snyd.
Eksamen i KS -praktiske og gode råd samt eksempler på eksamensbilag
Religion på B-niveau Christina Egholm.
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Insidere og outsidere – den danske models rækkevidde Eksamensform og tips til eksamen og opgaver Steen E. Navrbjerg Dias 1.
Grundkursus i synopsisskrivning Stine Heger, cand.mag.
Konference om planlægning d. 26. og 28. august 2008 Velkommen til Silkeborg Gymnasium.
Praktikvejleder træf Tirsdag den 28/
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Eksamen.
P0 erfaringsopsamling Program 8.15: Introduktion
Borgerinddragelse: Baggrund 9. maj Behov for borgerinddragelse? Tilfredshed med ”den måde demokratiet fungerer på” 5% er medlemmer af partier.
Overdragelse af Naturfagsprøven November Punkter Prøvebekendtgørelsen for Trekronerskolen Vores prøveoplæg Afvikling Erfaringer.
November 2014 Business and Social Sciences AARHUS UNIVERSITET 1. årsprøver og eksamensregler Ved Studievejledningen.
Dialogmøde Den åbne skole 26/ – Hundelev – Løkken - Vrå.
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
Efteruddannelse og kompetenceudvikling. Efteruddannelse før reformen Eksterne faglige kurser Kurser for hele faggrupper Skolebaserede kurser Pædagogiske.
Proces Ministeren beslutter, hvilke anbefalinger der skal følges, og hvordan de skal følges Lovgivning Forligskreds.
Konference om mundtlige prøver PRØV! Et program til de mundtlige prøver.
Eksamensorientering 2015 Eksamensorientering.
Temadage og kurser ”Regler for honorering når ansatte skal på temadage og kursus, og hvad kan med fordel aftales, inden et bevilget uddannelsesforløb begyndes”
Bestyrelsen retningslinjer Ledelsen Ledelsen tilrettelægger og planlægger i samarbejde med lærerne Opgave- oversigt og dialog Tidstilrette- læggelse Opgaverne.
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
AT Problemformulering, problemstillinger og innovation.
Eksamensorientering S16 Marselisborg Gymnasium Else Marie Gejl Hans Christian Hulvej.
Rationel klinikdrift Et bud. Rationel klinikdrift Rimelig arbejdstid.
Rationel klinikdrift Et bud. Rationel klinikdrift Rimelig arbejdstid.
KNÆK KODEN SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 45.
Først: Uddannelsesspecifikt fag Senere: Grundforløbsprøve Kontor, Handel eller Detail.
Orientering om Større Skriftlig Opgave 2017
Temadag for TR.
SSP Årsmøde 9. november 2016 Skoleforsømmere.
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
SRP Høje-Taastrup Gymnasium 2017
Almen sTudieforberedelse 2017
Skriveperiode (synopsis)
PRØV! Et program til de mundtlige prøver Forlaget MATEMATIK
Offentliggørelse den 20. maj
KVU møde d. 25/november 2008 Peter november 2008.
Evaluering af skoleåret og planlægning af skoleåret
Eksamen på B-niveau Af Signe Elise Bro, formand for Religionslærerforeningen og medlem af ministeriets læreplansudvalg.
Kontakt til deltagerne
Mundtlig prøve og mindstekrav på matematik B
Princip for kontaktforældre
Flerfagligt Forløb 4/SRO
Erfaringsmøde om prøverne i dansk som andetsprog
Princip om skolefrihed Godkendt d
Eksamensvejledning maj 2017
Eksamensvejledning maj 2017
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
3.G eksamens orientering
1.G eksamens orientering
Præsentationens transcript:

Workshop om eksamen Erik Gade, Det Fri Lise Nygaard, Odder Gymnasium Susanne Stellini, Mulernes Legatskole

Program for denne workshop: Indledning Oplæg om eksamensudtrækket Punkter til information Punkter til diskussion Opsamling i plenum

1. Indledning fælles retningslinjer for eksamensplanlægningen indbyrdes afhængige forskellige vilkår (både skoleformer og elevgrupper)

Udtrækket er en prioriteret liste for alle eksamenshold den pågældende eksamenstermin. Der indgår ikke antal elever Der tages hverken hensyn til fortid eller fremtid Dette tages der først hensyn til når udtrækket indlæses i skolens system. 2.g-elevernes valgfag bruges først ved indlæsning

2. Eksamensudtrækket KETs krav; Nødvendige ændringer SKAL godkendes Prioriteret eksamensliste skal følges Underfag/censorfag skal følges Antal eksaminer SEU (findes lokalt) Censor-allokeringen Nødvendige ændringer SKAL godkendes antal prøver til konkrete elever som kunne få for få/ for mange eksaminer

2. Eksamensudtrækket PRINCIP, jf. Prøve- og eksamensinformation Den enkelte elev må ikke på forhånd kunne regne ud, at der er prøver, der ikke kan komme i udtræk, hverken ved den aktuelle termin eller ved kommende terminer

3. Punkter til information Sørg for rettidig omhu: risiko for forfald af censor elever på ”særlige vilkår” kan planlægges før censurpålægning Tænk over elever med særlige behov / handikap Skriftlig syge-eksamen kan afholdes på 2. prøveforekomst

4. Punkter til diskussion Små hold: Hvad er ”små hold”? Sætte hold i kæde (før censor-pålægning) – eller genbruge censor i andet fag (efter censor- pålægning)? Finde lokal censor (eksamensskolen?)? Habilitet og ringe udveksling? Starttidspunkt? Ændre eksamensudtræk? (med risiko for, at visse fag sjældent kommer til eksamen) – skal godkendes!

4. Punkter til diskussion Hvornår friholder man og hvordan (alle eller målrettet)? Private årsager (personlige mærkedage, personlige fridage) Skolerelaterede årsager (årsprøver, AT, SRO/SRP) Friholdelser til vintereksamen?

4. Punkter til diskussion Planlægning af eksamensdagen: Bruge censors 2. fag (=flere fag samme dag), antal eksamensformer? Antal elever: 13+13, 12+12+2, 9+9+8? (mange elever pr. dag ved store hold med 24 timers forberedelse) Starttidspunkt?

4 Punkter til diskussion Sygeeksamen i august? Sygeeksamen i vinterterminen?

4. Punkter til diskussion Konstruktive forslag til KET fra eksamensplanlæggere – fremadrettet

Opsamling i plenum Vi samler sammen og lægger referat med gode ideer og fælles forventninger på Inspektorforeningens hjemmeside Konkrete, uafklarede spørgsmål stiller vi til MAO i morgen (fredag) Gode ideer til KET sendes fra Inspektorforeningen