AMICA - skaber et godt psykisk arbejdsmiljø bedre service og produktivitet 5. november 2008.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Social kapital og arbejdsmiljø
Advertisements

Analyse af rejsekortet for
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
VMS data Geografisk og tidsmæssig udvikling af indsatsen i tobisfiskeriet v/ dataspecialist Josefine Egekvist Sekretariat for myndighedsbetjening.
Psykisk arbejdsmiljø.
Palliativ indsats til KOL-patienter
Social Kapital – rig på relationer
Pionerprojektet i BUF – bedre arbejdsmiljø og mindre sygefravær
SOCIAL KAPITAL - EN FÆLLES SAG
Prospekt. Ideen •Casa della filosofia er navnet på en forening, der giver almin- delige mennesker mulighed for at have brugsret til et hus i Italien på.
Styrket kundebetjening gennem et kompetent arbejdsfællesskab
Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
Bekæmpelse af vold mod kvinder – Den nationale indsats
Læringsmål Kendskab til:
Velkommen til workshoppen Blindgyde eller karrierevej - kundecentret som en integreret del af koncernen Drivsel – drift og trivsel i call centre konference.
Arbejdsmiljø I kundecentre – betingelser og løsninger
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Charlotte Schmidt, Chefkonsulent, Koncern HR - TDC A/S
• Diplom- eksamensprojekt, • SAM 24. marts 2010 • Eksamensprojektstuderende: Karsten Sørensen Karsten Sørensen.
Klima og bæredygtighed
Gennem værdier og selvledelse til Danmarks bedste arbejdsplads
Highlights fra Lederpejling 6, 2008 Hovedrapporten kan læses på Undersøgelsen er gennemført som internetbaseret spørgeskema, der.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
Arbejdsglæde eller sygefravær
AMI’s nye undersøgelse af danskernes psykiske arbejdsmiljø
EU Callcenter projektet
30. september 2008Helbred & Arbejdsliv1 Konference i Århus 30. september 2008 Helbred & Arbejdsliv Præsentation af erfaringer fra projekt: Tværfaglig rådgivning.
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Det Regionale Råd for Lægers Videreuddannelse Lisbet Hørslev Rasmussen.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser 2006 (LUP)
Fravær og nærvær/v. Conni Lachenmeier Ingeniørforeningen d. 25. november 2008.
DCS/DTS fællesmøde januar 2010 Denne præsentation har været fremlagt ved DCS / DTS Fællesmøde 2010 og Poul Erik Mortensen har alle rettighederne til gengivelse.
Grundlæggende regnskabsforståelse
Nykredit og EU-projektet 7. marts Hvem er vi? Nykredits single-point-of-contact –med ansvar for betjening af telefoniske og elektroniske kundehenvendelser.
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
UTA- Årshjul. Optag på ungdomsuddannelserne 11. September 2013.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Region Midtjyllands tilbud 2013
Ansvar, indflydelse og udvikling i Nykredits Kundekontaktcenter
CBS Bibliotek …flere fremtider, én strategi René Steffensen Statsgruppens temadag 20. november 2006.
En attraktiv arbejdsplads
Athena IT-Group Stiftet i 1995 Optaget til Handel på Nasdaq OMX First North siden medarbejdere i Danmark og Tyskland Forretningsområder:  IT-Outsourcing.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Ernæringsassistentelevers psykiske arbejdsmiljø i praktikken ved uddannelseskoordinator Lise Lotte Sørensen.
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Lederforum Torsdag den 27. november 2008 Dagsorden: Dagens tema God ledelse – Søren Brandi Generel orientering Evaluering af lederforum Sandwich Budgetopfølgning.
Fakta om AL-Bank Landsdækkende 66 filialer (incl. 5 fra Roskilde Bank). Etableret 1919 – til Århus i Ejes af fagbevægelsen m.fl private.
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
VirksomhedsnetværkCabi – Danmarks største netværk for socialt ansvarlige virksomheder 1.
Forlig med RLTN Den 20. februar 2015 OK-15. OK-15 Forlig - med RLTN / 20. februar Sikring af reallønnen De samlede generelle lønstigninger i overenskomst-
RLTN. OK15 Alle aftaler er 3-årige Der er indgået generelt forlig på RLTN- området den 20. februar 2015 Der er indgået aftale om Den regionale kompetencefond.
Ny driftsstrategi for offentlige veje og parker i Københavns Kommune
Matematik B 1.
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 10, 2009EFFECTIVE JAVA Effective Java Presentation Workshop Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project.
Side 1 Trivselsmåling - December 2010 Dansk Kabel TV.
Grunde til at jeg elsker dig
Lederkonferencen 9. juni 2010
Beskæftigelsesrådet Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland _fmdskab_LBR_Ringsted Jobcentrenes samlede placering, resultater i 1. kvartal 2008.
Plantekongres 2007 Psykisk arbejdsmiljø v/cand. psych. Nadia El-Salanti Center for Alternativ Samfundsanalyse (CASA)
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
TR/AMR møde 3. november 2016 MED evaluering Arbejdsmiljø.
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Mere MOST - mindre fravær
Præsentationens transcript:

AMICA - skaber et godt psykisk arbejdsmiljø bedre service og produktivitet 5. november 2008

Kort om Nykredit  Etableret i 1851  Under navnet Nykredit siden 1985  medarbejdere  Tre brands: Nykredit, Totalkredit og Forstædernes Bank  Største realkreditudbyder i Danmark – markedsandel på 40%  Koncernens samlede udlån (bank og realkredit) udgør 26% af samlede udlån i Danmark  Egenkapital 54 mia  Resultat ,4 mia En af Danmarks førende finanskoncerner  Realkredit  Bank  Forsikring  Pension  Ejendomsmæglere

•Ønske om løbende at tage temperaturen på det psykiske arbejdsmiljø i Nykredit •Understøtte visionen om Nykredit som den finansielle medarbejders foretrukne arbejdsplads •Ønske om at benchmarke Nykredit op mod samfundet og på sigt sektoren •Overenskomstparterne (FA og Finansforbundet) har øget fokus på arbejdsmiljøområdet – generel samfundstendens •Lovmæssigt krav at inddrage en afdækning af psykisk arbejdsmiljø i arbejdspladsvurderingen – forebyggende indsats •Efterleve vores kerneværdier: Indsigt - Vi kendes på vores professionelle tilgang Indlevelse - Vi er ordentlige og ansvarlige Indsats - Vi skaber værdier for kunderne, investorerne og Nykredit Hvorfor arbejde med psykisk arbejdsmiljø

Koncernens resultat

Opsamling enhederne /stabe uge Opsamling enhederne /stabe uge Fortolkningsmøde uge Fortolkningsmøde uge Undersøgelse uge Undersøgelse uge Opsamling på koncernen uge 9 – Opsamling på koncernen uge 9 – Koncern Handlingsplan Koncern Handlingsplan Lederuddannelse uge Lederuddannelse uge Handlingsplan afdelinger Handlingsplan afdelinger Handlingsplan Stabe/Enheder Handlingsplan Stabe/Enheder Resultaterne offentliggøres Resultaterne offentliggøres Am - organisationen følger op på handlingsplaner på deres årlige besøgsrunder Am - organisationen følger op på handlingsplaner på deres årlige besøgsrunder 2008 Procesplan

Fraværsdage/år Mænd Kvinder Antal = 3517 lønmodtagere Tilfredshed med arbejdet Tilfredshed med arbejdet og fravær Kortlægningen af danske lønmodtageres psykiske arbejdsmiljø 2005

Fraværsdage/år Mænd Kvinder Antal = 3517 lønmodtagere Forudsige- lighed (relevante informa- tioner) Kortlægningen af danske lønmodtageres psykiske arbejdsmiljø 2005

0,65 Socialt fællesskab Teambuildin g Social støtte fra overord- nede Støtte og hjælp 0,80 Belønning (anerken- delse ) Anerkendels e, respekt 0,79 Mening Sammenhæn g, formål 0,49 Ledelseskvalite t Forudsige- lighed Relevante informatione r 0,71 Indhold i god ledelse

Sammenhængen mellem ledelseskvalitet og tilfredshed i arbejdet i Nykredits afdelinger

Social støtte fra overordnede Sammenhængen mellem forudsigelighed og ledelseskvalitet i Nykredits afdelinger

Resultat fra 48 centre salgsresultat (Gennemsnitlig placering) Ledelses- kvalitet (points) (4)(24)(14)(6) Antal centre God ledelse og salgsresultat i Nykredit

Call-center projekt Mål •Bedre produktivitet/indtjening •Mere tilfredse kunder •Mere tilfredse medarbejdere

Forretningsmæssige resultater Kundetilgængelighed +15% Gennemført salg +12% ’03: 70% < 30 sek. ’05: 80% < 25 sek. Salgsleads til resten af organisationen +40% Kundetilfredshed +7%

•Fokus og vilje fra Ledelsen •Bestem målet •Få styr på organisationen •Varm organisationen op •Sørg for uddannelse •Sørg for at der er hjælp til lederne •Handlingsplaner i ses i sammenhæng med drift •Følg op på arbejdet – handlingsplaner •Kommunikation •Understøt processen Hvad skal der til for at det lykkes