I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

LØFT Løsningsfokuseret Tilgang
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
At forholde sig professionelt Anne Skov
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Kundebetjening Opgave med salgstrappen.
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Når du har været udsat for en fejl Patientsikkerhed for patienter.
TALENT-DK: Inspirationsmøde
DE FIRE KUFFERTER Umødte behov Tabte selv Overlevelsesstrategier Imago
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Læringsstile og lektier
Workshop almene boligdage
Hvad gør livet så værdifuldt?
Psykoedukation til unge i OPUS
Udarbejdelse af poster
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
Arbejdspladsudvikling
Det her talent foregår i nærheden af mig…
E-case eksamen En unik eksamensform Du laver et PowerPointshow
Kommunikation og relationer 9. januar v. Gitte Schrøder
Måske er I bedste venner i et år,
Sprogpakken Forældresamarbejde.
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
Mobiltelefoner i mellemtrinnets danskundervisning
Kommunikation Dit budskab består af: 7% ord 38 % toneleje
MUNDTLIG FREMSTILLING
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
Å.
?.
Brug et øjeblik af din dag til at lære nogle gode leveregler…
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Hvad gør livet så værdifuldt?
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Psykoedukation for patienter med skizofreni
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Læs med blyant Sæt streg under de vigtigste
Den gode fremlæggelse Præsentationsteknik.
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Læring i et vejledningsperspektiv
En kogebog Synopseprøven i dansk.
Omgangstone og kollegialitet
Vejlederens kommunikation
Kommunikativ sprogfærdighed
Snak med din sidemand om dette et par min.
Slå lyden til, hvis du vil have præsentationen læst op
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Hvordan spørger man anerkendende?
God kommunikation gi’r arbejdsglæde
Fortælleren MÅL: Kunne beskrive forskellige fortællertyper og forklare forskellene. Fortællertyper? Hvilken betydning har fortælleren? Hvad kan vi tilføje.
Lærerpræsentation.
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
Kunsten at give god feedback
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
PECHA KUCHA WORKSHOP Theodor Klostergaard. HANEKEJSEREN Det rette billede kan flytte sol og måne Det er en kunst at finde essensen Gør dine tilhørere.
Den professionelle samtale Ilulissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen, Danmarks Læreforening.

Konfronterende, passiv eller aktiv?
Introsidernes betydning
Den gode tone Lse.
MUNDTLIG FREMSTILLING
Den gode tone Lse.
Eksamen D. 18/ Varighed: 30 min
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Præsentationens transcript:

I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft præsentation

I en samtale kan der forekomme mange transaktioner. Det kan være: I transaktionsanalysen kaldes samtaler mellem mennesker for transaktioner I en samtale kan der forekomme mange transaktioner. Det kan være: Simple transaktioner Komplementære transaktioner Krydsede transaktioner Skjulte transaktioner

Det handler grundlæggende om: Din tilgang til andre mennesker – ”Du er ok, jeg er ok” Du skal lytte, stille spørgsmål og anerkende andres synspunkter. Du skal reagere ens i ensartede situationer. Undgå overraskelser over din adfærd. Du skal undgå forsvarspositioner, men have interesse i, at andre ser anderledes på tingene. I samarbejde med dine medarbejdere skal du fastlægge klare mål for afdelingen og den enkelte. Du skal skabe forståelse for formålet med afdelingen og den enkeltes job. Du skal fastlægge klare mål for afdelingen og den enkelte – i dialog med medarbejderne. Du skal følge op på beslutninger – og anerkende alt, der lykkes – og hjælpe og vejlede, hvor der er problemer. Du skal være klar og direkte i din kommunikation, så alle forstår dig. Du skal tage hånd om problemer og konflikter. Ord skal altid følges af handling.

Ti bud: Indled med at fortælle, hvad tilhørerne opnår ved at lytte til dig. Du skal præsentere tilhørernes nytteværdi, ikke din egen – altså: hvad får dine medarbejdere ud af det? Husk altid at vise/fortælle sammenhængen, som dit indlæg er en del af. Gå fra det generelle til det specifikke/komplekse og fra det specifikke/komplekse til det generelle. Brug forskellige hjælpemidler – afveksling fremmer opmærksomheden og dermed forståelsen. Tag ”virkeligheden” med ind i lokalet, hvis muligt (medbring genstande, vis film mv.). Overheads må ikke indeholde ret meget tekst, men gerne billeder og tegninger. Læs aldrig op – hverken af et manuskript eller direkte fra en overhead. ”Kæmp” ikke mod hjælpemidler, men ti stille, mens tilhørere læser eller ser på dem. Pas på unoder som dumt kropssprog eller mærkelige ”fyldord”.