DLBR Landmandens Bundlinje NU! v. Udviklingsdirektør Ivar Ravn.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PR KAMPAGNE.
Advertisements

Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Arkitekten og innovationen ? -Hvornår går det godt -hvornår går det skidt -og hvorfor er det nu det gør det Er der for arkitekter en modsætning - fx mellem.
Mere Velfærd kræver øget produktivitet. Hvad er KORA?  Dannet 1. juli 2012  En fusion af: – DSI – AKF – KREVI  P.t. ca. 100 medarbejdere – økonomer,
Lean Salgskonsulentuddannelsen
Værdistrømsanalyser.
Modul 1 - Processer.
Et væksthus for børn og voksne
Arendalkonferancen Arendal 21.juni 2011
Rådgivning af vækstlandbrug
Fundraising Jakob Ugelvig Christiansen
Dansk Landbrugsrådgivning Ø90 frem mod
Ressourceoptimering og vurdering af kemi i produkter – To værktøjer Maria Strandesen FORCE Technology ReThink Business/Region Midtjylland 29. nov 2012.
Et konkret kompetenceudviklingsforløb. •Omsætning :Over 500 millioner •Personale:Ca. 150 medarbejdere.
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
Sønderjydsk Fodbolddommerklub Strategi 2009 – 2011.
Kompetenceudvikling i ISS
› Synlighed skal altid baseres på Sct. Georgs Gildernes vedtagne mål: › At arbejde med personlig udvikling, støtte spejderarbejdet og medvirke til løsning.
Dansk Landbrugsrådgivning Deltidslandmænd Rådgivning & Landmand.dk Årsmøde for Danske Deltidslandmænd Lørdag den 27. oktober 2007 Dorte Marcussen Markedschef.
Forum for DanRåd & Regnskab 29. september 2009
Kunstgreb Virksomhedsinnovation, uddannelse og forskning.
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Social kapital, fair proces og upopulære forandringer
Videndeling med kunderne • Scan∙Jour Captia Brugerforum • Account Manager Mikkel Christoffersen, Scan∙Jour.
1 Jørgen Nue Møller Bygherren og Byggeriet - Om strategier og organisation Publiceret i 21. April 2003:
Analyse- og udviklingsmodel
Mikkel Thomassen, Klimaspring
Landmandens Bundlinje NU!
Helle Ulrichsen Screening i et organisatorisk perspektiv Hvad er konsekvenserne af indførelse af screeningsprogrammer?
# DUA SEMINAR 2010 BRUGERINVOLVERING - hvordan? Ole Nielsen, COWI 5. oktober okt 2010 DUA SEMINAR 2010.
Ny Årsrapport Analyse og rådgivning Specialistdag Merete Jensen, projektleder.
Workshop den 4. november 2009 Jørgen Kroer og Thomas A. Rasmussen
Konceptualisering af forretningsmodellen
Omgangstone og kollegialitet
SKANKOMP ARBEJDSPAKKE Opstartsworkshop blev afviklet i oktober med 55 deltagere fra Skandinavien. Her havde vi oplægsholdere og tid i arbejdsgrupper.
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
Alle talenter skal i spil… Anette Steen Pedersen Færøerne - maj 2011.
Arbejdsmetode SWOT-analyse på eksisterende set-up Andres erfaringer med enstrenget erhvervsfremme- system VISION Version 1 Hvilke krav stiller visionens.
dinbundlinje.nu Din bundlinje nu! Nr. 1 Velkommen til Arbejdsgruppen Kampagne 2010 Hvad gør vi i Sønderjysk Landboforening?
AGWAPLAN Seminarer.dk september 2007 Side 1 · · AGWAPLAN – et pilotprojekt for implementering af Vandrammedirektivet - Samarbejdsstrukturer Seminarer.dk.
Struktur og processer Faseopdelt innovationsproces.
Ejerskifte fase 3.. Målgrupper efter Ejerskiftet Virksomheden der forsætter med nye ejere Virksomheden drives videre efter Going Concern konceptet, og.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Landmandens Bundlinje NU!
Nå ud med jeres budskab – få budskabet ind Konference om rådgivning af deltidslandmænd 5. oktober 2011.
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
Aktiviteter målrettet landmænd Din Bundlinje NU! 2010 Din Bundlinje NU! 2010 Landmandens Bundlinje NU! 2011 Landmandens Bundlinje NU! 2011 Løft Bundlinjen!
Markbrug Mod nye Mål Målet med kampagnen –Indlæg på Plantekongres 2006 ved Kampagnelederen Planteavlschef Jens Bach Andersen, Vesthimmerlands Landboforening.
dinbundlinje.nu Din bundlinje nu! Kampagne 2010 Velkommen til ”kick-off” Sønderjysk Landboforening den 8. januar 2010 Nr. 1.
Undgå, at de ældre brænder ud, og at de unge dropper ud!
Weekplanner og SOP - Idé til minikampagne i ”Din bundlinie nu” Workshop for kampagneledere den 8 juni 2010 V. Ulrik Toftegaard, projektleder, Farm Management,
Kick-off Navn Afdeling Nygaard| Årsrapport – LandboCenter X Hans Jensen Markvejen Landboby - en del af Dansk Landbrugsrådgivning.
Iværksættermesse 27. marts 2010 Sådan finder du investor.
Indlæg ved Landsplanteavlsmødet 13. januar 2009 Michael Brockenhuus-Schack.
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
PLANTEDIREKTORATET Principper for Plantedirektoratets arbejde Morten Ejrnæs.
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret Udviklingssamarbejde tæt og effektivt samarbejde mellem Landmand – Rådgivningscenter - Landscenter Landmanden Landscenter.
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Lokaldrevet udvikling. Strategi Et Vendsyssel - i balance. LAG Nords væsentligste opgave er at sikre bosætning i hele aktionsgruppens område. Det er derfor.
Nærgående benchmarking af planteavlen - Hvad er Business Check Mark?
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
InnoBooster. Vi investerer i innovative og flyvedygtige ideer …
Dynamisk Strategi Evaluering af demonstrationsprojektet 2011
Skabelon Business Case
Skabelon Business Case
forretnings-modeller
Præsentationens transcript:

DLBR Landmandens Bundlinje NU! v. Udviklingsdirektør Ivar Ravn

Kunderne

DLBR ansatte 2001 – 2010 Landbrugets samlede investeringer, mio. kr.

Hvad kendetegner den bedste tredjedel? Bedrifterne er 10 % større (antal køer) end den dårligste tredjedel Driftsresultat er kr. bedre Resultat af primær drift er kr. bedre Bruttoudbyttet er 30 % højere Lønomkostningerne er 35 % - de tilkøber mere arbejdskraft Udgifter til vedligeholdelse, ejendomsskat, forsikring og afskrivninger er stort set ens ”Diverse omkostninger” er 14 % lavere Forpagtningsudgifter er 25 % højere Renteudgifterne er kr. lavere (3,3 mio. kr. mindre gæld) Egenkapitalen er 4,4 mio. kr. større

Vi skaber gennemslagskraft og effekt af det vi udvikler Vi skaber forretning i rådgivningsvirksomhederne – også for at kunne nå helt og bredt ud til landmanden Vi måler effekten og lærer noget - fælles opfattelse i VFL, DLBR-virksomhederne og blandt landmænd Landmandens Bundlinje NU! - Hvorfor NU det!

DBNU-Kampagneledernes bud på VFL’s prioritering i LBNU! Meget høj % Høj % Hverken eller % lav Meget lav %RANK Synlighed af projekter DLBR-virksomheden er involveret i Erfaringsudveksling mellem kampagnelederne Inspiration til markedsføringsmateriale, artikler m.m Løfte de gode historier fra DLBR-virksomhedernes kampagner over i landsdækkende medier Måling af effekt af rådgivning Koordinering på VFL af projekter der kan løfte bundelinjen Prioritering i Landmandens Bundlinje NU! - hvad synes I er vigtigt 14 svar – undersøgelsen gennemført i februar 2011

Hvad har været godt? Turnaround Din Bundlinje NU! Virksomhedssekretæren Dynamisk strategi Fra idé til færdigt byggeri Nyt design i DLBR Forskellige områder - men samme årsager

Stien til værdiskabelse INPUT Kontingent, køb, ressourcer Output Aktiviteter, produkter og generelle resultater IMPACT Udbytte og effekt hos MIG

Hvornår virker det? Tydelig relevans og mærkbar effekt hos slutkunder Målrettet de udvalgte DLBR virksomheder Involvering og støtte til implementering Gennemarbejdet koncept og implementering tænkt hele vejen Dygtige folk der brænder for at gøre en mærkbar forskel God indgang, udviklingskapacitet og ledelseskraft bag tiltaget i DLBR virksomheden God forretning for DLBR virksomheden

Krav til kompetencer og rådgivningsindsats Adaptionskapacitet Potentiale for merværdi Faktuel ny viden Procesviden, enkelt område Procesviden, multi Procesviden, multi x multi

Innovation – på den fede måde Gammel og lukket Lineær og langsom Viden er noget man ejer Bagud-fokuseret læring Udvikling via de få vise mænd Ny og åben Netværk, eksponentiel, hurtig Viden deles Ideer afregnes forud Alle får udbytte af læring Flokken trækker udviklingen The Mosh Pit…

Kundeorienteret Virksomhedsrådgivning Kundeorienteret Virksomhedsrådgivning VirksomhedsRådgivning Produkter/ydelser VirksomhedsRådgivning Produkter/ydelser Turnaround Kundevinkel Turnaround Kundevinkel VirksomhedsRådgiver Kompetencer VirksomhedsRådgiver Kompetencer Screening af kunden Proces hos kunden Behovs input til proces Værktøjer Screening af kunden Proces hos kunden Behovs input til proces Værktøjer Videncenter Kunden DLBR virksomhed Case baseret udvikling Risikostyring Produkt Risikostyring Produkt Dynamisk strategi Produkt Dynamisk strategi Produkt VirksomhedsRådgiver Front up med kunden VirksomhedsRådgiver Front up med kunden Økonomistyring Internt regnskab, Budget, Benchmarking Datainput til proces Økonomistyring Internt regnskab, Budget, Benchmarking Datainput til proces Landmandens bundlinje Kampagne Landmandens bundlinje Kampagne