for de hårde resultater.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den gode modtagelse og frivillig trivsel
Advertisements

Klasseledelses- og relationskompetence
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Social Kapital – rig på relationer
Er der effekt ved sundhedsfremme projekter?
LEDERE DER LYKKES hvad er det, succesfulde ledere i danske kommuner kan? En præsentation baseret på KL/KTOs Væksthusprojekt om generationsskiftet i kommunerne.
Værdigrundlaget i Greve
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Ildsjælekonferencen 2009 v. Gitte Olin Larsen, Landliv a/s.
UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.
KP 360 Adfærdsanalyse ”Ikke dømmende” princip
En konflikthåndterende kultur
Hvilke faglige basiskompetencer bør den ideelle talentudvikler besidde? Hvilke personlige egenskaber er vigtige for en talentudvikler at besidde? Hvordan.
Teambuilding - selvevaluering
1 Ledelse, samarbejde og lærerarbejdstidsaftalen Anders Balle.
Værdigrundlag. Bussen bliver glad når Der snakkes I en god tone til hinanden Man hjælper hinanden Der gøres plads for hinanden Dem, der ikke kan stå,
NOEA/Aalborg Universitet
Netværksmødet Professionelle relationer i tværfagligt samarbejde med kvalitet og effektivitet 2012.
Hvordan afgør vi væsentlighed? Kursus: ‘Væsentlighed’ og miljøvurdering Miljøvurderingsdag 2012.
Hvad virker motiverende på dig når du arbejder med projektet ?
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
PRAKTIKFASTHOLDELSE I FRISØR – OG KOSMETIKERUDDANNELSERNE Hold Fast.
Forstå referencetillidskurven
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Kend din Kerneopgave Silkeborg September 2014
Dansk Magisterforenings mentorordning
Kodeks for offentlig topledelse
Vejlederens kommunikation
Hvem er jeg? Gunvor Hallas Chefkonsulent Cand.scient.adm., født 1952
Fremtidens MED Dennis Kristensen Formand Offentlig Ansattes Organisationer.
Læring i spændingsfeltet mellem det planlagte og det uforudsete Lone Thellesen, adm. direktør i Dacapo Teatret.
Karl Tomms Spørgsmålstyper Coaching øvelse Frokost
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
10 roser til dig.
Kompetencer i det første ingeniørjob Aftagerseminar på DTU Byg tirsdag den 26. maj 2009 Jesper Gath.
Hva er god klasseledelse ?
Modul 4 Teamsamarbejde Hvis der er tid kan man prioritere at bruge mere tid på dette modul end på det foregående, da den ekstra tid kan anvendes på øvelserne.
Konfliktløsning ”Det er min dystre overbevisning, at mennesker kun kan blive enige om det, der ikke interesserer dem.” Bertrand Russel Ordet betyder sammenstød.
Ledelse og kollega-adfærd
Oplæg på ”Go Glocal”, Professionshøjskolernes Internationale Årskonference 13. november 2014 Tine Andersen,
- et bedre sted at lære ”EUD-banditten… …..en kommende studerende”
JOBMÅL Tilværelsen bestemmes langt hen ad vejen af tilfældigheder, men mange forhold kan vi kontrollere gennem de beslutninger, vi træffer og de mål, vi.
Klaus Kjøller Om retorikkens betydning for samarbejdet med plejefamilierne Servicestyrelsen: Konference om plejefamilieområdet Byggecentrum Kursuscenter.
Hurra, der er krise Jon Kjær Nielsen Chief Happiness Officer.
Den Personalepolitiske Messe Tirsdag den 12. januar 2010 …… Charlotte Koch Hess, chefrådgiver, Danske Regioner Stine Hinge, souschef, KL Opskriften på.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Carl Winsløv ”Didaktiske elementer”
Konferencen DGI-byen d. 11. feb Skolechef, Karen Margrethe Eriksen og Næstformand for ”Skolelederne” Viborg, Ole Birch Praksis - eksempel på ”Ledelse.
Samarbejde og konflikter
Program for dagen Så´n lidt hygge med kaffe og de runde Hvorfor GRUS?
Væk fra motivation Hvorfor går der altid kludder i det?
Ole Nørby 1 Kvalitetsreformen Bedre velfærd og større arbejdsglæde Høj kvalitet i den offentlige service: 1.Brugerne i centrum 2.Attraktive arbejdspladser.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
Ledelse over grænser i sundhedsvæsenet Hvordan kan vi lede på nye måder, der går på tværs? Christina Holm-Petersen & Martin Sandberg Buch.
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
DANMARKS PÆDAGOGISKE UNIVERSITETSSKOLE AARHUS UNIVERSITET Karrierevejledning til personer med handicap Modul 4.1 – Forventninger og motivation Anders.
MTU og APV 2015 Sct. Knuds Gymnasium. Generelt om undersøgelsen Data er indsamlet i perioden marts 2015 Der er tale om anonyme besvarelser Resultatet.
Stress i relation til afbrydelser. Positive afbrydelser: Afbrydelser giver ny energi og inspiration. Afbrydelserne giver variation i arbejdet. Afbrydelser.
1 Social kapital – én mulighed… Det handler om de skjulte velfærdsreserver.
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
Isbjergmodellen. Isbjergmodellen Sociale og følelsesmæssige kompetencer: at anerkende sig selv og andre at kende følelser og forstå egne reaktioner at.
Hvordan motiverer man en ”umotiveret” ung? Aut. Cand. psyk. Silas Charlotte Houlberg Tlf.:
Den røde tråd i ledelse Kirsten Agerskov Niels Jørgen Rønje
UDVIKLINGSKATALOG - A Lavt “D” kan udvikle sig ved at:
Ansvarlig.
A/S Jydsk Aluminium Industri
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Nærværende ledelse, personligt og ledelsesmæssigt.
Vi ønsker god ledelse – og derigennem attraktive arbejdspladser.
Præsentationens transcript:

for de hårde resultater. De bløde værdier som fundament for de hårde resultater. Henrik Taastrøm GROOME

Hårde & Bløde Værdier Hårde - Kvalifikationer Bløde - Egenskaber Systematisk velforberedt Organisere Træffe beslutninger Være strategisk Have markedskendskab Indsigt i forretningsområder Kontrollere & følge op Arbejdsom / Flittig Dygtig (fagligt) Administrere Løse konflikter Forhandle Motivere Konfronterende intervention - direkte Kommunikere Ærlighed Loyalitet Hjælpsom Troværdighed (være til at stole på) Optimistisk Rose & Anerkende Befordrende humor Skabe og forstå relationer Tillidsvækkende sparring Skabe og udvise respekt Deler konsekvent viden Motivere til præstation Autenticitet Rodfæstet (skal stå fast – også i modvind) Insisterende delegerende Realistisk Virkelighedskontakt Kommunikationsevner

Hvad er sammenligningen her?

Energi Entusiastisk E Stille I Fotos: Free download fra Flikr 22

Billedet måler 3x3 lysår og er 5.500 lysår væk Generelt fokus Konkret S Abstrakt N Foto: NASA ”Svanen”. Billedet måler 3x3 lysår og er 5.500 lysår væk Foto: Free download fra Flikr 25

Kompetencer Ærlighed (86%) Loyalitet (74%) Arbejdsomhed (60%) Hjælpsomhed (60%) Dygtighed (60%)

En helt almindelig dag…. Foretrukne funktioner Ikke foretrukne funktioner

Hvad sker der her?

Historien om erfaring

Joharis Vindue Private Kendt af dig – men IKKE kendt af andre Blinde Kendt af andre – men IKKE kendt af dig Ukendte Ikke kendt af dig – og ikke kendt af andre Åbne Kendt af dig – og kendt af andre

Ledelse af Generation Y (15–30 år) Y = Why (hvorfor), Generation er vant til at stille spørgsmål – og få svar. Vant til at få Feedback /Respons (α og Ω) Arbejdsopgaver skal give mening (Motivation) Forventer selvstændig opgaveløsning, men også konstruktiv og lærerig feedback

Vi har fremtiden i vores hule hånd ! Så hvad har vi tænkt os at gøre ved den?