for de hårde resultater. De bløde værdier som fundament for de hårde resultater. Henrik Taastrøm GROOME
Hårde & Bløde Værdier Hårde - Kvalifikationer Bløde - Egenskaber Systematisk velforberedt Organisere Træffe beslutninger Være strategisk Have markedskendskab Indsigt i forretningsområder Kontrollere & følge op Arbejdsom / Flittig Dygtig (fagligt) Administrere Løse konflikter Forhandle Motivere Konfronterende intervention - direkte Kommunikere Ærlighed Loyalitet Hjælpsom Troværdighed (være til at stole på) Optimistisk Rose & Anerkende Befordrende humor Skabe og forstå relationer Tillidsvækkende sparring Skabe og udvise respekt Deler konsekvent viden Motivere til præstation Autenticitet Rodfæstet (skal stå fast – også i modvind) Insisterende delegerende Realistisk Virkelighedskontakt Kommunikationsevner
Hvad er sammenligningen her?
Energi Entusiastisk E Stille I Fotos: Free download fra Flikr 22
Billedet måler 3x3 lysår og er 5.500 lysår væk Generelt fokus Konkret S Abstrakt N Foto: NASA ”Svanen”. Billedet måler 3x3 lysår og er 5.500 lysår væk Foto: Free download fra Flikr 25
Kompetencer Ærlighed (86%) Loyalitet (74%) Arbejdsomhed (60%) Hjælpsomhed (60%) Dygtighed (60%)
En helt almindelig dag…. Foretrukne funktioner Ikke foretrukne funktioner
Hvad sker der her?
Historien om erfaring
Joharis Vindue Private Kendt af dig – men IKKE kendt af andre Blinde Kendt af andre – men IKKE kendt af dig Ukendte Ikke kendt af dig – og ikke kendt af andre Åbne Kendt af dig – og kendt af andre
Ledelse af Generation Y (15–30 år) Y = Why (hvorfor), Generation er vant til at stille spørgsmål – og få svar. Vant til at få Feedback /Respons (α og Ω) Arbejdsopgaver skal give mening (Motivation) Forventer selvstændig opgaveløsning, men også konstruktiv og lærerig feedback
Vi har fremtiden i vores hule hånd ! Så hvad har vi tænkt os at gøre ved den?