DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
En ny skole.
Advertisements

Hvor er vi nu? En levende skole – hele dagen Viden og ikke vaner
Skolereform august 2014………………
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Forældreorientering Skolereformen.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Ny Skolereform Sådan gør vi i Vonsild
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Skolereformen i Greve - lad os sammen gøre en god skole bedre Møde i Samfund & Skole 30. oktober 2013.
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Folkeskolereformen på Dronninggårdskolen Version 1 Skoleåret
Kontaktforældremøde Skelgårdsskolen 11. november 2013.
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
Folkeskole-reformen August 2014.
På vej mod folkeskolereformen
Information om den ændrede skoledag Komme- og gåtider m.m. for elever Juni 2014.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Reformmesse på Sofiendalskolen
En Ny Folkeskole fra 1. august 2014
Skolereform august 2014………………
Velkommen til valgmøde
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Bestyrelsesmøde 30. september 2013 Stavnsholtskolen Folkeskolereform – de helt overordnede rammer.
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Vestre Skole og Åløkkeskolen 2014
Folkeskolereformen - generel information
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Tre klare nationale mål
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Indskolingen.
Aftale om et fagligt løft af folkeskolereformen
Folkeskolereformen - et overblik. Et fagligt løft af folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal.
Folkeskolereform Version 1.0
Den ny Folkeskolereform. MÅL 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Skolereform 2014 Hodsager Skole.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Folkeskolereformen Malling Skole - så langt er vi nu 14. maj 2014.
Folkeskolereform 2014.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 12. juni 2014.
Hvad fuck kan vi bruge det til ?` Af Bo Goed Watson
Folkeskolereform 1.August Overordnede mål for folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever så de bliver så dygtige som de kan. Folkeskolen.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Folkeskolereform Camilla: Velkomst.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. kl. Type Navn
GØR EN GOD SKOLE BEDRE! 1.Folkeskolen skal udfordre alle, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Læringsreform i Hillerød. Tre overordnede mål: 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen.
Skolereform – Fourfeldtskolen 2014 Steffen Lawaetz
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Skolereform … og valgmøde Højgårdskolen april 2014.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
FOLKESKOLEREFORM FELDBORG SKOLE JUNI TRE MÅL  FOLKESKOLEN SKAL UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, DE KAN  FOLKESKOLEN SKAL MINDSKE.
SKOLE- REFORM En ny retning – en ny skolevej. De gode intentioner Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen.
Velkommen til Vestervangsskolen
Præsentationens transcript:

DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til de faglige resultater.  Tilliden til og trivslen i folkeskolen skal styrkes, blandt andet gennem respekt for professionel viden og praksis.  Understøttende undervisning  Faglig fordybelse – (Lektiehjælp)  Varieret skoledag  Idræt, motion og bevægelse  Den åbne skole  Bedre undervisningsmiljø og ro i klasserne  En bedre udskoling FOKUSPUNKTER

DE TRE KLARE MÅL - REFORMENKILDEMARKSKOLENS MÅL  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til de faglige resultater.  Tilliden til og trivslen i folkeskolen skal styrkes, blandt andet gennem respekt for professionel viden og praksis.  Kildemarkskolen er en skole for alle elever.  Kildemarkskolen arbejder målrettet med høj kvalitet i kerneydelsen.  Kildemarkskolen er en skole med et alsidigt læringsmiljø.  Kildemarkskolen er ambitiøs omkring den enkelte elevs udviklingspotentiale – fagligt, socialt og personligt.  På Kildemarkskolen forventes det, at den enkelte elev, i et forpligtigende fællesskab, yder sit bedste – og at skolen stiller rammerne til rådighed, for at dette kan ske.

KILDEMARKSKOLENS MÅL DET BETYDER AT….  Der er høje, positive og realistiske forventninger til eleverne  Der er gode relationer mellem lærer og elev  Målene er kendte og forstået af eleverne  Der arbejdes med logikken og sammenhæng i det faglige stof  Der gives hyppig og præcis feed-back og vejledning fagligt og socialt  Kildemarkskolen er en skole for alle elever.  Kildemarkskolen arbejder målrettet med høj kvalitet i kerneydelsen.  Kildemarkskolen er en skole med et alsidigt læringsmiljø.  Kildemarkskolen er ambitiøs omkring den enkelte elevs udviklingspotentiale – fagligt, socialt og personligt.  På Kildemarkskolen forventes det, at den enkelte elev, i et forpligtigende fællesskab, yder sit bedste – og at skolen stiller rammerne til rådighed, for at dette kan ske.

 Der er fremover kun minimumstimetal på dansk, matematik og historie.  Der skal læses flere timer i dansk og matematik end tidligere svarende til 180 timer i et skoleforløb.  Engelsk starter i 1. klasse  Tysk starter i 5. klasse  Valgfag bliver obligatorisk fra 7. klasse  Fra skoleåret vil der være mulighed for at vælge et 3. sprogfag.  Klassens tid udgår

Understøttende undervisning skal: - Understøtte og supplere den faglige indlæring - Fremme elevernes alsidige udvikling Understøttende undervisning kan varetages af lærere, pædagoger eller andet fagligt personale med andre faglige kvalifikationer

 0. – 3. klasse: 28 timer/uge + faglig fordybelse 2 timer/uge  4. – 6. klasse: 30 timer/uge + faglig fordybelse 3 timer/uge  7. – 9. klasse: 33 timer/uge + faglig fordybelse 2 timer/uge

På Kildemarkskolen arbejder vi løbende med inklusion. Inklusion betyder, at eleven er inkluderet i det læringsfællesskab, der efter en fagproffessionel vurdering matcher eleven bedst. Grundlæggende undervises eleven i det undervisningsmiljø der tilgodeser elevens tarv bedst. I disse betragtninger er såvel den enkelte elevs tarv som at fællesskabet tilgodeses. Vi arbejder både med mindre beskyttende læringsmiljøer og med almen-klasser. Fagligt FysiskSocialt

Planlægning 14-15\3 eksempler på elevskema xlsx  Lærernes arbejdstid er ændret!

SPØRGSMÅL