VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Advertisements

Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
Automatic Delivery Rewards Hovedtræk. Automatic Delivery Rewards •ADR eller Automatic Delivery Rewards er et program, hvor en distributør eller kunde.
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
Marketingplanlægning
VEJEN TIL VÆKST.
Produktion og Logistik
Hvorfor ØKO? • ØKO og Astma & Allergi (A&A) er ved at blive en kategori der er stor efterspørgsel på inden for indendørs maling (top 3). Vores målgruppe.
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Online annoncer og bannerreklamer
Velkommen til HACCP-kursus 2008
Generalforsamling 4. marts 2010 Henrik Poulsen
NewBiz Scandinavia, 13. marts 2014
Gruppe 4. En kunde henvender sig i butikken for at købe en vare. Ekspedienten scanner varen og modtager betaling. Systemet fjerner varen fra lageret og.
Beretning for år 2001 Fremtiden.
FØDEVAREANPRISNINGER
14 Distribution Oversigt Opgaver i distributionskæden
- OG SPAR PÅ MILJØET Køb Lokalt. MANGE AF DE RÅVARER DU DAGLIGT BENYTTER ER TRANSPORTERET HUNDREDVIS AF KILOMETER, ENTEN MED SKIB, FLY ELLER PÅ MOTORVEJ.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Velkommen Kommunikationschef Henrik Theil, FDIH Food Online Danmark på nettet i en global verden 8. oktober 2009.
Ill. 16.1: Distributionskanalernes værdiskabelse
Produkt ProduktionProfil/Politik People GenbrugelighedSvanemærke Økologi Bæredygtighed Kvalitet Mindre CO 2 Ingen spildevand Minimalt udslip Ingen kemikalierGenbrug.
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Coop Bank.
Grundbegreb + Priselasticitet
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
Danmarks passion og stolthed Strategi for Økologisk Landsforenings Kommunikationsteam
”Hvordan kan Sønderjylland klare konkurrencen
Hotellets koncept.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
NETVÆRK mere målrettet Hvilke netværk bruger du? Hvad bruger du dem til? Hvilke af dine netværk giver kontakt til topledere? Hvilke rummer nogen, der er.
Valg af parametre.
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Afsætning og distribution af lokalproducerede varer 20. Februar 2014.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Sekretariatet for Landdistriktsprogrammet November 2005 Den nye fælles landdistriktspolitik v/ Rita Munk.
Klik for at redigere i masteren Klik for at redigere teksttypografierne i masteren –Andet niveau Tredje niveau.
Reklame & Markedsføring
- sammen med glade mennesker
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
AFSÆTNING A – Schønberg
Forbrugernes Needs Selv at kunne sammensætte sine tv-pakker Selv at kunne sammensætte sine tv-pakker At kunne betale efter behov (dvs. Man ikke skal betale.
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Derfor tegner vi kontrakter Direktør Mogens Frederiksen Dansk Landbrugs Grovvareselskab a.m.b.a.
Tommy Engedal Kronborg
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Cross Channel - Tidens største trend.
Skab trafik Til din hjemmeside. Agenda 1. Er du online? 2. Hvorfor skal du være online? 3. Kommunikation på nettet Købt, ejet og tjent 4. Tre case virksomheder.
Projektopgave 2016 Huskeliste – Hvad skal jeg egentlig have med i min opgave?
Reklametryksagens betydning for de danske forbrugere.
Dansk Supermarked i korthed
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
FRA IDÉ TIL VIRKELIGHED
Købeloven afsætning.
Lokale fødevarer i dit supermarked - Har vi brug for et madmanifest?
markedsføringsplaner
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Markedsføring og reklame
Konkurrenceforhold afsætning.
konkurrencesituation
Pris som handlingsparameter
Kap 25 Branding Kapitel 25.
SUCCES MED SALG 1.
Fakta om Spar Bonde Spar Bonde blev stiftet i 2001 af en række landmænd, der så behovet for en indkøbsklub. Spar Bonde drives af SLF, LMO, SAGRO og Centrovice.
Præsentationens transcript:

VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning” Netværkssamarbejde om ”Fælles Distribution og Afsætning” er et projekt, som gennemføres af Detailbørsen i samarbejde med Skriver Kommunikation Aps som led i kompetenceudviklingen for lokale producenter og gårdbutikker med støtte fra Fødevareministeriets Landdistriktsprogram og EU

? Hvordan kan fælles distribution etableres og igangsættes Hvordan skabes værdi af fælles afsætning af lokale fødevarer Hvordan kan samarbejde etableres ?

Hvordan skabes værdi af fælles afsætning af lokale fødevarer? Branding CO branding Afsætning til flere destinationer Historiefortælling og kanaler Selskabsform og organisering Inspireret af: Emilia van Hauen, Susanne Leegaard, Bjarne Bak, Kenneth Codam, Ernst Eskildsen og en god portion egen 25 års erfaring med afsætning

Kirken på Østerbro Golfklubben i Nordsjælland … Hvorfor samarbejde…? Kirken på Østerbro Golfklubben i Nordsjælland …

Forretnings konceptet MISSION ”Medlemmerne skal tjene flere penge på eksisterende og nye salgskanaler” VISION Landsdækkende forening der sætter dagsordenen for lokalt producerede fødevarer

Branding

Branding God branding ER værdifuldt – for både sælger og køber Er ’lokal’ den rigtige/bedste betegnelse – ’hvad er lokalt’…? Er der andre parametre, der vil være lige så stærke som f.eks. gennemsigtighed troværdighed, lav CO2 bidrag eller… Hvad er formålet… Hvad er målet… EFU: At få styr på produktet, baggrunden for produktet og hvilket udbytte kunderne har er banalt og dog fuldstændig essentielt for værdifuld branding!

Hvad er kundens udbytte og hvilket behov dækker I? EGENSKABER FORDELE UDBYTTE Vi behandler dyrene godt Dyrene får godt foder Vi er sammen med dyrene Vi har kontakt til salget Salg gennem flere kanaler Godt foder Lokalt opdræt Ustresset og mørt kød Sunde og glade dyr Kender hele processen Ingen fordyrende mellemled Større tilgængelighed Sunde dyr Lavere CO2 Ekstra let at tilberede Ekstra god smag Viden og indsigt Bedre produkt til god pris Lettere at finde Sund livsstil ’Jeg hjælper miljøet…’

CO branding Kompagniskabet skal have samme moralske kodeks og tilsvarende værdi hos målgruppen! Ikke bare være ’kendt’ En kok En restaurant Et lokalt supermarked Tilbehør (- hvis der findes et værdigt brand…?)

Afsætning gennem flere kanaler Dagligvarehandel Restauranter FORÆDLING Arbejdspladser PAKKECENTRAL ADMINISTRATION FØDEVAREKONTROL MARKEDSFØRING LEDELSE GÅRDBUTIKKER OG LOKAL-PRODUCENTER Forbrugerne Kantiner Ikke dagligvarer Sportsforeninger Homeparty Gårdbutik

Afsætning gennem flere kanaler Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag Søndag 24/7/365: Bestil og betal online Mobil enhed i supermarked(er) Hent i ’torve’butik ( - eller få bragt fredag) Køb frost- og spec.varer i ’torve’butik Torvebutik lukket Torvebutik lukket ’Friske oplevelser’ i ’torve’butikken Besøg ’de lokale’

Forbrugerne ”Innovators” & ”Early Adaptors” Antal kunder 15% Nysgerrige Høj pris Høj troværdighed Risikovillige Spokesmen Nytænkende God kvalitet Storbyer Tid på markedet

Historiefortælling og kanalerne Før og efter 2008 I ejer forbrugerne – eller kan komme til det! I ER historien – og de forbrugere I skal sælge til elsker den indsigt I kan tilføre dem! Fortæl det gennem Lokal-/regionalavis, lokalradio, lokaloutdoor/trafik TV, lokalt og nationalt Online Sociale medier Postkort, flyers, brochurer mv. Butikken … og kunderne!!

Selskabsform og organisering Hvad skal samarbejdet kunne…? A/S ApS Amba I/S Virksomhedsordningen/enkeltmands-VH Partnerskab Forening mv. mv. Valget er vigtig for de forretningsmæssige udviklingsmuligheder Find de rette profiler til de rette poster Fordel ansvar og opgaver

www.mutterland.de – 3 butikker i Hamborg, nr. 4 på vej…

Det første skridt … og det andet