- Udkast til handlingsplan

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
TENDENSER I TURISMEN Udfordringer for Nordjylland
Advertisements

HVAD KAN VI LÆRE af tyskerne og andre internationale destinationer Professor Henrik Halkier 1. Udfordringer, og nok af dem? 2. Flere.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer DANMARK I GLOBAL KONKURRENCE Fakta og myter om produktiviteten.
Globalisering og direkte investeringer
It-branchen – en faktor i fremtidens vækst
Reform af førtidspension og fleksjob
20. august Arbejdsmarkedskommissionens anbefalinger Velfærd kræver arbejde.
ProNet Konference – Korsør 29. november 2011 Udfordringer set fra et dansk Jobcenter 2011 Anette Steffensen Arbejdsmarkedsområdets Tværfaglig unge- og.
Formål at videreudvikle Silkeborg som en attraktiv uddannelsesby med fremtrædende uddannelsesinstitutioner, der sikrer erhvervsliv og offentlige institutioner.
Brug en bydel som dit bæredygtige show-room 28. oktober 2010.
 Fokuseret behandlingsforløb starter tidligt  Hurtig og god kommunikation uafhængig af tid og sted.  Overblik over patientforløbet.  Unødvendige konsultationer.
1 COPENHAGEN FINANCE IT REGION - Mere vækst og innovation i krydsfeltet mellem finans og IT.
Baggrund, status og udrulning
Vækstskabere og klynger Adgang til arbejdspladser.
Hvad kan København som hovedstad?
Branding Denmark Kulturseminar 2010 Helsinge. 2 Hvorfor markedsføring? Kendskab er adgangsbilletten til at blive overvejet som turistmål, investeringsland,
Udvikling I landet bag motorvejen
VERDENS BEDSTE NYHEDER HVAD SIGER DE LAVT HÆNGENDE FRUGTER? Interview med en forældre fra min datters Vesterbro-vuggestue.
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Esbjerg Trafik- & Mobilitetsplan
Den regionale vækst- og udviklingsstrategi
Grunddataprogrammet.
Globaliseringsnetværket 13. marts 2008 Eksport Kredit Fonden.
”Eventyret begynder her” v/Henrik Lehmann,
Det midlertidige vækstforum. sommer 2005 – 1. april 2006 Det nuværende fra 1. april 2006 Etableringen af Vækstforum Sjælland.
Udvikling i landet bag motorvejen Workshop 3: Vilkårene for erhvervsudvikling i udkantsområderne Direktør Lars Enevold Pedersen.
Søg støtte til projekter… København, 8. februar 2008.
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Styrelsen for International Uddannelse Susanne Suhr Andersen, Markedsføringsenheden Politiske Initiativer, konferencer, mv Sørup Herregård, 18. marts 2010.
Undervisning af tosprogede elever i grundskolen
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Vi har brug for dig... som Small Business Specialist Christian Ringheim & Kim Enrum.
De 10 bud for bedre samspil mellem forskning og erhvervsliv.
Introduktion af Danmarks største jobmarked på Godkendt rådgiver for Selskabet.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Globalisering ? Hvad fortæller vi vore tillidsrepræsentanter om globaliseringen ? Pil
LAG Tønder LAG Tønder Om status i LAG Tønder Sommersted, den 19. august 2009.
Hvordan skaber vi vækst og udvikling på Bornholm?
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
Status for Det Internationale Kulturpanels arbejde Oplæg på Kulturseminaret 30. august 2011 ved Jesper Hermansen, formand for Det Internationale Kulturpanel.
Region Hovedstaden Åbningskonference København, 18. januar 2007 Region Hovedstaden – Danmarks vækstlokomotiv Adm. direktør Niels Boserup Københavns Lufthavne.
Turismeudvalg Turismeudvalgsformand: Tommy Schultz
1 IRC Denmark. 2 TTT T ransnational T echnology T ransfer.
DGNB Denmark konference Ålborg den 21. august 2012 Mette Qvist Sekretariatschef, Green Building Council Denmark.
TENDENSER I TURISMEN Udfordringer for danske kommuner
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
1 Kulturseminar 2009 Det internationale kultursamarbejde.
Finland - Dit næste nærmarked januar 2015 ved handelschef og regional koordinator Klaus I. Hell.
- Et forsøgsprogram for folkeskolen
Flere vækstiværksættere i Danmark Oplæg på rådgiverkonference den 20. november 2008 V/ Lars Nørby Johansen Formand for Danmarks Vækstråd.
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor Årsmødet for Studieadministratorer, 25 november 2005 A A R H U S U N I V E R S I T E T Videregående uddannelse i internationalt.
Innovationsnetværket Livsstil - Bolig & Beklædning Birk Centerpark 40 DK Herning
Øget samarbejde mellem erhvervsfremme – beskæftigelse - uddannelse Det Midtjyske Kompetenceråd 4. marts 2011.
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor Oplæg for statslige topledere 2006 A A R H U S U N I V E R S I T E T Internationalisering af uddannelser.
Integrationsministeriets puljer København, 27. august 2010.
1 27. marts 2015 Kulturministeriets og Udenrigsministeriets Samarbejdsaftale.
Partnerskabsaftale mellem Vækstforum for Region Midtjylland og Regeringen
Styrket rammer for erhvervsskolerne som kraftcentre for virksomheder v/ Vicedirektør Anders Hoffmann.
Modtagelse og fastholdelse af udenlandsk arbejdskraft 31. marts 2011.
Oplæg til LO Torsdag den 30. august 2007 Bedre vejledning og rådgivning.
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor Norden i verden A A R H U S U N I V E R S I T E T Videregående uddannelse i internationalt perspektiv  Det internationale.

It i undervisningen Et møde for politikere og ledelsen på landets lærerseminarier. Foregår på Silkeborg seminarium den lørdag 26/ kl
Forslag til uddannelsesstrategi og handleplan
Danmark i en global verden Dansk Industri 28.okt. 15 Danmark i en global verden Seniorchefkonsulent Allan Sørensen.
Innonet Lifestyle – Interior & Clothing Innovationsnetværket Livsstil – Bolig & Beklædning Innovationsnetværket Livsstil - Bolig & Beklædning, Birk Centerpark.
Vækstforums kriterier for indsatsen Offentligt-privat partnerskab Samordning og koordinering Fokusering Globalisering Vækst i yderområder Bæredygtighed.
et stærkere og bredere turismesamarbejde
Baggrund De bedste resultater for danske kræftpatienter
Erhvervshandlingsplan 2018 Business breakfast 28
Præsentationens transcript:

- Udkast til handlingsplan Offensiv global markedsføring af Danmark - Udkast til handlingsplan

Mål: Tværgående indsats Særlige indsatsområder Fokus på I 2015 skal kendskabet til Danmarks styrker og kompetencer være i top 10 blandt OECD-landene og de nye vækstlande Tværgående indsats Særlige indsatsområder 1. Danmark som kreativ nation 2. Danmark som turistmål og konferencevært Fokus på Øget privat del-tagelse gennem Markedsførings-fonden Danmark Bedre organise-ring af Danmarks samlede markeds-føringsindsats Stærkere koordinering særligt gennem tværministeriel taskforce 3. Danmark som uddannelsesland 4. Danmark som investeringsland 5. Modernisering af Danmarks eksportfremme

Tværgående initiativer indsats DanmarksInitiativet – Markedsførings-fonden Danmark skal promovere danske styrkepositioner og ny taskforce skal styrke koordinationen Styrket international presseindsats Public diplomacy Styrket brug af internettet til markedsføring af Danmark Den Digitale Danmarksfilm

International Design Week Denmark The Danish Year of Sports 2009 1. Danmark som kreativ nation Særlige indsatsområder International Design Week Denmark The Danish Year of Sports 2009 EXPO 2008 i Zaragoza Kombinerede kultur-erhverv fremstød Indsats rettet mod velkvalificeret udenlandsk arbejdskraft

Styrket indsats for kystturismen 2. Danmark som turistmål og konferencevært Særlige indsatsområder Styrket indsats for kystturismen Styrket indsats for markedsføring af storbyturismen Samlet indsats for tiltrækning af internationale konferencer Hurtigere visumadministration for turister og erhvervsrejsende

Bedre praktik- og jobmuligheder for udenlandske studerende i Danmark 3. Danmark som uddannelsesland Særlige indsatsområder Samlet indsats for international markeds-føring af Danmark som uddannelsesland Bedre praktik- og jobmuligheder for udenlandske studerende i Danmark Netværk for tidligere udenlandske studerende i Danmark 100 MBA-stipendier til ledere fra udviklingslandene Nemmere og hurtigere adgang til Danmark for kvalificerede udenlandske studerende

Styrket investeringsfremmeindsats 4. Danmark som investeringsland Særlige indsatsområder Styrket investeringsfremmeindsats Kvikskranke for udenlandske virksomheder

Lettere etablering af datterselskaber på vigtige eksportmarkeder 5. Modernisering af Danmarks eksportfremme Særlige indsatsområder Lettere etablering af datterselskaber på vigtige eksportmarkeder Styrket markedsføring af Danmark i de største vækstøkonomiers kommercielle kraftcentre Markedsføring af innovative og værdibærende SMV’ere Nye innovative værktøjer til moderniseret eksportfremmeindsats Mere specialiseret eksportrådgivning til danske virksomheder på vigtige eksportmarkeder

Indsatsen i tal (mio. kr. 2007-2010) Tværgående initiativer (i alt 181,0 - årligt ca. 45 mio. kr.) 110,0 Danmark som kreativ nation (i alt 40,0 - årligt 10 mio. kr.) Danmark som turistmål og konferencevært (i alt 73,5 - årligt ca 18 mio. kr.) Danmark som uddannel sesland (i alt 33,5 - årligt ca. 8 mio. kr.) Netværk for tidligere udenlandske studerende* Investering (i alt 52,0 - årligt 13 mio. kr.) Modernisering af eks portfremme (i alt 32,0 - årligt 8 mio. kr.) Note *: Disse initiativer er enten udgiftsneutrale eller finansieres på anden vis end gennem puljen til markedsføring af Danmark 412