Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Turismeudvalg Turismeudvalgsformand: Tommy Schultz

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Turismeudvalg Turismeudvalgsformand: Tommy Schultz"— Præsentationens transcript:

1 Turismeudvalg Turismeudvalgsformand: Tommy Schultz
Schultz-Houstrup Feriehusudlejning Houstrupvej 12, Houstrup 6830 Nr. Nebel Tlf – Turismeudvalgsmedlem: Anne-Marie Lidegaard Thoras Gård Blåvandvej Blåvand Tlf – Turismeudvalgsmedlem: Steen Slaikjær Hvidbjerg Strand Feriepark Hvidbjerg Strandvej Blåvand Tlf – .

2 Markedsføringsudvalg
Varde Erhvervs- og Turistråds "Markedsføringsudvalg" består af følgende udvalgsmedlemmer: Tommy Schultz (Blåbjerggruppen) FORMAND Steen Slaikjær (Hvidbjerg Camping) Anne-Marie Lidegaard (Thoras Gaard, Blåvand) Mogens Svarrer (Erhvervsklubben i Starup-Tofterup Flemming T. Jepsen (Vejers familie Camping) NY ! Helle Skovbølling (Nymindegab Familie Camping) Michael Jensen (Henne Strand Handelsstandsforening) Erik Buhl (Byudviklingskonsulent Ølgod) Annette Posselt (Sea West) NY ! Der var i turismeudvalget en generel holdning til, at markedsføringsudvalget skulle udfordre hinanden til at tænke anderledes, kreativ og proaktivt om vækst og innovation. Udvalget skal se på destinationspromotion med et frisk og anderledes perspektiv, samt lokalt at tilvejebringe midler til at initiere og igangsætte nye initiativer, der kan give destinationen en fælles større synlighed og stærkere profil og dermed skabe fortsat bæredygtig vækst. Øge antallet af gæster Øge døgnforbruget per gæst Sikre sæsonforlængelse .

3 Profileringssamarbejde med Turistgruppen Vestjylland
2/1 side destinationsopslag Den samlede Varde Kommune er af Varde Erhvervs- & Turistråd annonceret som destination i Turistgruppen Vestjylland og Connect Marketings ”Vestjyllandsmagasinet” med 2/1 sider. Med dette medfølger en præsentation på Turistgruppen Vestjyllands hjemmeside og destinationsopslag i publikationerne Frihed & Ferie – Camping, Miniferie, og Feriehuse. Vestjyllandsmagasinet udkommer i stk. og distribueres til alle danske turistbureauer, zonedistribueres til turisterhvervet og udsendes desuden via kupon- og internetbestillinger. .

4 Messedeltagelse i samarbejde med Syddansk Turisme
Kommunen har været repræsenteret på en række ind og udenlandske feriemesser sammen med Fanø, Esbjerg, Ribe, Tønder og Rømø i et samarbejde med det regionale turismeudviklingsselskab Syddansk Turisme .

5 Deltagelse i VisitDenmark kampagner
NordseeUrlaub 2008 ½ side i brochuren til det ”voksne publikum” og ½ side i børnefamilebrochuren Pressebearbejdning Deltagelse i kommende satsning ”Offensiv Global Markedsføring”- .

6 Styrket offensiv global markedsføring
Staten har bevilliget 33 mio. kr. over de kommende tre år til at øge synligheden af det danske kystferieprodukt i udlandet Tyskland, Norge, Holland, Sverige, England, Italien og Polen Markedsføringsudvalget samles til et møde med VisitDenmark her i begyndelsen af april for en drøftelse af de fremadrettede indsatsområder for destinationsmarkedsføringen : Innovativ markedsføring, herunder gæstenetværk Pressebearbejdning Online Styrket samarbejde med danske firmaer inden for non-turisme Målet for indsatsen er at omsætning og værditilvækst i dansk Kystferieturisme De prioriterede markeder er Tyskland Norge Holland Sverige England Italien og Polen Indsatsen samler sig omkring Udvikling af nye online markedsføringsværktøjer og metoder til at nå nye målgrupper gennem innovativ markedsføring, såsom et Interaktivt Danmarkskort Styrket presse og PR-indsats At skabe øget synlighed gennem on-line kampagner målrettet og udvalgte grupper inden for relevante temaer Fælles markedsføringskampagner med det formål at udbrede kendskabet til Danmark og danske produkter .

7 Den digitale Danmarksfilm Klik på link på www.vardeet.dk
”REFLEKSION – Det Digitale Danmarksbillede” er et moderne og fleksibelt kommunikationsværktøj bestående af 20 film af cirka 2 minutters varighed. Hver enkelt film fortæller en lille historie om det bedste fra Danmark og kan anvendes selvstændigt eller i sammenhæng med andre. Brugerne af materialet kan således selv kunne skabe sin egen Danmarkspræsentation tilpasset aktuelle behov og ønsker. Varde Kommune er med i tre af filmene: Nemlig dem om: Havet Vindenergi Kystturisme Med speaker på 12 sprog Filmene stilles gratis til rådighed på Internettet. Ud over filmene vil der ligge et omfattende arkivmateriale af levende billeder, som især udenlandske medier kan klippe i og bruge i forbindelse med omtaler af Danmark. Se mere på eller klik på linket på .

8 .

9 Danmarks image som rejseland i Tyskland
.

10 Officiel Guide 2008 samlet guide for hele den nye Varde Kommune
VISITOR GUIDE WEST DENMARK 2008 Den samlede officielle turistguidebog 2008 udkom i Januar. Guiden dækker nu hele ny Varde kommune og bliver distribueret hos turismeaktører i hele Kommunen og på turistkontorer over hele landet samt i Billund Lufthavn Guiden har fået et nyt format og udtryk tilpasset visitdenmarks branding platform Vi vil meget gerne igen indgå i en dialog med de enkelte lokalområder omkring det lokale indhold, oplevelser og aktiviteter til 2009 udgaven Guiden er tresproget Tysk, Dansk og Engelsk. Guiden bestilles i stor stil via hjemmesiden .

11 Blå Stunder Ferie- og fritidsmagasin
Kommende udgivelser: 30. april 19. juni 7. august 2. oktober Den første udgave af det gratis Tysk/Danske Ferie og fritidsmagasinet ’Blå Stunder’ kom lige inden påske og der kommer yderligere fire udgivelser over sæsonen. Avisen tilbyder de nyeste informationer med artikler, der inspirerer til gode stunder i det vestligste Danmark. Artikler omhandler begivenheder og aktiviteter inden for kultur og natur, shopping samt mad, livsstils- og forbrugsstof. Aktuel arrangementskalender for hele den nye Varde Kommune bringes i samarbejde med KultuNaut. Avisen fås ved udlejningsbureauer og fra turistkontorer, butikker, biblioteker, tankstationer, campingpladser, hoteller, feriecentre, attraktioner, museer, samt andre relevante udleveringssteder. Husk at alle lokale arrangementer kan indtastes gratis af arrangøren på og vil bringes i avisen og på den kommende webportal .

12 .

13 www.visitwestdenmark.com Siden 18. januar 12.427 besøg fra 63 lande
Danmark via 219 byer Tyskland besøg via 395 byer Norge 311 besøg via 69 byer Holland 230 besøg via 105 byer Siden 18. januar besøg fra 63 lande .

14 Fishing West Denmark Danmarks bedste laksevand med næsten 500 laks fanget sidste år NDR2 kommer for at lave et program om lystfiskeriet i Varde Å systemet og langs kysten i slutningen af april Vi vil bearbejde de nationale og internationale lystfiskermagasiner for pressedækning Der nedsættes en arbejdsgruppe der skal arbejde med udvikling og formidling af lystfiskermulighederne i kommunen .

15 NaturKulturVarde Visionen
At skabe en fremtidsorienteret og bæredygtig natur-,livsstils- og frilufts-formidling med udgangspunkt i den vestjyske kulturhistorie Via partnerskaber og netværk at skabe et omdrejningspunkt for oplevelser, aktivitetstilbud og kulturdannede læring. Både til skoler, institutioner, turister og organisationer. NautrKulturVarde er en nydannet selvejende institution der har til formål skabe en bred vifte af ydelser og oplevelsestilbud og aktiviteter primært ude i det fri under åben himmel i natur- og kulturlandskabet Den nye leder af NKV er Lasse Frøkjær Madsen Der forventes ud over Lasse at være to årsværk , derudover vil der være tilknyttet freelancere, vejledere og undervisere .

16 Vest Danmark Natur- & Kulturkanon
Snart påbegynder vi med at udarbejde en kultur- og naturkanon for den samlede Varde Kommunen i samarbejde med NaturKulturVarde. Den skal visuet og informationsmæssigt præsentere Varde Kommunes natur og kulturmæssige ”vidundere” eller ”højdepunkter” om man vil .

17 Henne Strand Turistinformation
Også afslutningsvis så åbnede vi Henne Strand Turistinformation lige inden Påske og Anita Fog Svendsen er udnævnt til Turismekoordinator for tidligere Blåbjerg Kommune område .


Download ppt "Turismeudvalg Turismeudvalgsformand: Tommy Schultz"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google