Goddag, det er TV-Avisen Almene Boligdage, lørdag den 3. september 2011 Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lovlig sagsbehandling
Advertisements

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
At forholde sig professionelt Anne Skov
Hvis du søger nogen, der vil gøre hvad som helst for at glæde dig ...
Hjælp der er en journalist i røret
Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
Graviditetsomsorgen i Danmark
Hvornår bider medierne på? Få dine budskaber igennem.
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
Workshop almene boligdage
Kommunikation af resultater
Indhold Problemstilling Virkemidler Hvem stoler vi på?
1 Pressen og skolelærerne Mediekursus 21. juni 2010.
UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.
”Markedsføring og pressetræning”
Vi gennemførte en række interview ifm
Humanistisk fagsprog Humanistiske fag – dansk, engelsk, tysk, historie mfl. Udgangspunk i ”tekster” Forståelse og fortolkning er overordnet karakteristisk.
Sprogpakken Forældresamarbejde.
Sprog/billeder på Internettet
Skabelon til strategisk plan
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
Kommunikation / it.
Tekstformidling på Internettet Claus Thor Nielsen – De nye læsere – Lektion 6 De nye læsere 1.Danskernes internetvaner 2.Læsernes adfærd på.
NOEA/Aalborg Universitet
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
Mødeledelse og deltagelse
KØN OG MEDIER MEDIEVERDENENS BEHANDLING AF KVINDER OG MÆND OG LIGESTILLINGSSPØRGSMÅL V/KONCERNCHEF OG ANSV. CHEFREDAKTØR LISBETH KNUDSEN.
Gymnasietid Lektielæsning Læringsstile. Lektielæsning Hvad er god lektielæsning? ◦ Man når at lave det, man har planlagt (realistisk planlægning) ◦ Man.
Sundhedsprofessionelles forståelser af patientinddragelse
Boligsocial årskonference 2012 Bag om nyhederne, 1. oktober 2012 Troels Mylenberg Ansv. chefred. Fyns Amts Avis.
Relationer – børn og voksne
Brugerdialog FS SASMO kongres , Vejle Center Hotel
Hvad er forandring?.
Grupper – hvordan gøres det?
Weekendkonference i 2. kreds LO-skolen, lørdag og søndag den 29. – 30. januar 2011 Presse- og informationsafdelingen Boligselskabernes Landsforening.
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
Kommunikation Intern kommunikation
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Tillidsreformen – hvordan har jeg arbejdet med reformen og hvor langt er vi nået? MED konference
Læring i spændingsfeltet mellem det planlagte og det uforudsete Lone Thellesen, adm. direktør i Dacapo Teatret.
Fremtidssikring af beboerdemokratiet – hvor er de unge henne?
Subjektivitet, Teknologi Samfund P ROBLEMFORMULERING 2. Ø VELSESGANG.
Præsentation af presseteamet Lille og effektivt team Joachim, Nanna og Louise (løntilskud). Efter sommer en praktikant fra Journalisthøjskolen. Timing.
Håndtering af en møgsag
Forældreinddragelse Støt dit barn til et liv uden tobak.
Fortæl den gode historie Jakob Christiansen 25.maj 2013.
Samfundsvidenskab /samfundsfag Introduktion i forbindelse med almen studieforberedelse.
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
Krisekommunikation når mediestormen raser. Titel HINDBÆR.
Scor en ung med Projekt Frivillig Landdistriktsrådets årsmøde i Mariagerfjord Kommune.
Adfærd og kommunikation på traumestuen. Lone Kobberø.
Sådan kommer du i spalterne Lidt om os ● Fyens Stiftstidende, Middelfart: Seks uddannede journalister, én journalistpraktikant. ● Leverer stof til ugeavisen.
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
Få det bedste ud af pressen - op til og under de Paralympiske Lege - Lær at lokke medierne - Lær at give det lækre budskab.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Rationel klinikdrift Et bud. Rationel klinikdrift Rimelig arbejdstid.
Gode råd når du er på - op til og under PL. Agenda Pressearbejde op til PL: - Hvordan udnytter vi sammen vinduet op til PL? Pressearbejde under PL: -
Hvem er vi André Bentsen Redaktør, 11 år på Lokal Nyt Christian Valsted Journalist, 8 år på Lokal Nyt.
Pressestrategi Lav en kort og kontant strategi for jeres pressearbejde: Hvad vil I kommunikere (skolens hovedfortælling / mission) Brug strategien som.
Mødeledelse og deltagelse Nyremedicinsk Afdeling Y.
I kan begynde med at fortælle om det! Den måde, I vejleder på efterskolerne, er unik! I gør det i ”det skjulte” – og taler ikke højt om det Få det frem.
Hvad er nyhedskriterier?
Pressekursus Silkeborg den 11. oktober 2017.
Den kriminelle fødekæde i bander og
Hvordan får jeg indflydelse?
Børn som vores vigtigste ressource – fra dokumentation til relation
Begynderrejsen – et redskab til rekruttering og fastholdelse af nye medlemmer i kano- og kajakklubber Klub Dato Konsulent navn.
Find den rigtige journalist
Præsentationens transcript:

Goddag, det er TV-Avisen Almene Boligdage, lørdag den 3. september 2011 Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

Vollsmose Gellerup Tingbjerg Mjølnerparken Rosenhøj Vapnagård Askerød Tåstrupgård Egedalsvænge Vejleåparken Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger Så meget har udvalgte boligområder været omtalt i det seneste år:

Medierne er vores spejlbillede Aviserne skriver præcis det, vi gerne vil læse. Hver lille historie er i medierne fordi, der er en efterspørgsel. Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

Det vil vi læse, se og høre Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

Det vil vi læse, se og høre • Vedkommenhed Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

Det vil vi læse, se og høre • Vedkommenhed • Identifikation Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

Det vil vi læse, se og høre • Vedkommenhed • Identifikation • Undtagelse Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

Det vil vi læse, se og høre • Vedkommenhed • Identifikation • Undtagelse • Aktualitet Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

Det vil vi læse, se og høre • Vedkommenhed • Identifikation • Undtagelse • Aktualitet • Følelser Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

Konkurrencen skaber medierne Udbuddet af medier er enormt. Det gør konkurrencen mellem medierne benhård. Rammer de ikke det forbrugerne gerne vil have. Så dør de. I 1930’erne var der 150 dagblade i Danmark. I dag er tallet under 40. Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

Når en ”sag” dukker op, afhænger jeres chancer for et positivt resultat af to forhold: Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

Når en ”sag” dukker op, afhænger jeres chancer for et positivt resultat af to forhold: • jeres forhold til pressen Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

Når en ”sag” dukker op, afhænger jeres chancer for et positivt resultat af to forhold: • jeres forhold til pressen • jeres håndtering af situationen Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

I det daglige arbejde… Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

1. Dyrk jeres relation til pressen Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

1. Dyrk jeres relation til pressen • se dem som professionelle partnere Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

1. Dyrk jeres relation til pressen • se dem som professionelle partnere • orienter dem om såvel gode som mindre gode sager Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

1. Dyrk jeres relation til pressen • se dem som professionelle partnere • orienter dem om såvel gode som mindre gode sager • inviter dem indenfor, når muligheden byder sig Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

1. Dyrk jeres relation til pressen • se dem som professionelle partnere • orienter dem om såvel gode som mindre gode sager • inviter dem indenfor, når muligheden byder sig • vær åben – ikke slesk Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

Når lokummet brænder … Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

2. Handl hurtigt Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

2. Handl hurtigt • det går sjældent over Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

2. Handl hurtigt • det går sjældent over • pressen venter ikke Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

2. Handl hurtigt • det går sjældent over • pressen venter ikke • hvis muligt: tag initiativet! Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

2. Handl hurtigt • det går sjældent over • pressen venter ikke • hvis muligt: tag initiativet! • tænk før I taler Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

2. Handl hurtigt • det går sjældent over • pressen venter ikke • hvis muligt: tag initiativet! • tænk før I taler • timingen er vigtigste faktor Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

3. Sæt holdet Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

3. Sæt holdet • saml straks alle relevante personer (hvem kan træffe beslutninger, og hvem har viden?) Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

3. Sæt holdet • saml straks alle relevante personer (hvem kan træffe beslutninger, og hvem har viden?) • del jeres viden og få styr på sagen Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

3. Sæt holdet • saml straks alle relevante personer (hvem kan træffe beslutninger, og hvem har viden?) • del jeres viden og få styr på sagen • hvem udtaler sig? Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

3. Sæt holdet • saml straks alle relevante personer (hvem kan træffe beslutninger, og hvem har viden?) • del jeres viden og få styr på sagen • hvem udtaler sig? • afvente - eller selv tage kontakt? Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

4. Saml viden – få styr på fakta Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

4. Saml viden – få styr på fakta • hvem har været involveret? Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

4. Saml viden – få styr på fakta • hvem har været involveret? • hvad ligger der af skriftlig dokumentation? Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

4. Saml viden – få styr på fakta • hvem har været involveret? • hvad ligger der af skriftlig dokumentation? • hvad er kronologien? Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

4. Saml viden – få styr på fakta • hvem har været involveret? • hvad ligger der af skriftlig dokumentation? • hvad er kronologien? • hvad er den aktuelle status på sagen? Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

5. Beslut hvad jeres budskab er Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

5. Beslut hvad jeres budskab er • hold jer til sandheden Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

5. Beslut hvad jeres budskab er • hold jer til sandheden • vær så åbne som muligt Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

5. Beslut hvad jeres budskab er • hold jer til sandheden • vær så åbne som muligt • prioriter jeres budskaber (hvad er det vigtigste?) Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

5. Beslut hvad jeres budskab er • hold jer til sandheden • vær så åbne som muligt • prioriter jeres budskaber (hvad er det vigtigste?) • afprøv jeres budskaber (holder de – og hvad er de mest indlysende mod-spørgsmål?) Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger

5. Beslut hvad jeres budskab er • hold jer til sandheden • vær så åbne som muligt • prioriter jeres budskaber (hvad er det vigtigste?) • afprøv jeres budskaber (holder de – og hvad er de mest indlysende mod-spørgsmål?) • lav ”kontrakt” med journalisterne Presse- og informationsafdelingen BL – Danmarks Almene Boliger