Debatkort til Arbejdsplads Debatværktøj til kompetence- udvikling.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Jan Forsing og Lisa Andersson
Advertisements

Social Kapital – rig på relationer
Mor På Vej •Fokus på faglige og sociale kompetencer.
”Nu skal I få kreative ideer – som I kan og vil gøre noget ved”
3-timersmødet 2013 TEMA: Samarbejde i teams og om patientforløb • Tankegangen bag den forløbsorienterede organisationen (FLO) er, at patienten og patientforløbet.
Lederudvikling.
Kvalitet i Skriftlighed  Oversigt over workshop  Erfaringer med netværkssamarbejde  Materialeindsamling  5 forslag til forbedring  Arbejdsgrupper.
Projekt 5 i 12 Laboratorium 9: 26. februar 2013 ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag” ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag”
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
Debatkort til MED-udvalg Debatværktøj til kompetence- udvikling.
1 Administrativt samarbejde – hvordan kan det lykkes? Hvilke overvejelser skal der gøres i såvel det politiske som i det administrative felt? Hvilke strategier.
Læring og videndeling om god arbejdsmiljøpraksis Oplæg på AM 2006 ved: Brian Knudsen, Arbejdsmiljøinstituttet Sune Netterstrøm og Peter Frimer, Bymusen.
Jespersen & Laursen Erhvervs- og organisationspsykologer Spørgsmål du kan overveje  Hvordan bliver du inspireret i dit arbejde?
Hvis digitalisering er svaret, hvad var så spørgsmålet?
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
En fejl af stor betydning...
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
Mission - Vision – Strategi Udkast for Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.
Synshandicap og beskæftigelse
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
TEMA: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer. Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges større.
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
At gennemføre en ide.
Værdigrundlag AEU Chefkursus 2007 Hold 6.
Det Sociale Kapitel
Gruppeudviklingssamtaler
Kompetenceafklaring Uddannelsesplan.
Organisationsanalyse. Klar fælles vision og mål Se sammenhæng til eget job Åben kommunikation Accept af fejl Accept af teamarbejde Inddragelse/delegering.
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
Landsorganisationen i Danmark LO-fagbevægelsens synspunkt på en styrket indsats i forhold til efter- og videreuddannelse af voksne Oplæg på opstartskonference.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Konference om efteruddannelse og kompetenceudvikling
GRUPPEARBEJDE Opsamling for Aalborg 24 grupper (ca. 4 pers. i hver gruppe)
Kompetencestrategi med mening
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til Temamøde i SCKK den 8. oktober 2008 Kompetencestrategi - hvordan?
Udviklingen i Nalunnguarfiup Atuarfia Nalunnguarfiup Atuarfia Atuarfimmik inerisaaneq QANOQ ? SOOQ ? KIMUT ? KIKKUT ? Skoleudvikling HVORDAN? HVORFOR ?
Hvem får en bid?. Hvordan har vi organiseret opgaven.
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Kompetenceudvikling i et strategisk perspektiv Konference om nyskabelse og motivation 15. juni.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Velkommen til konference: Samspillet om anerkendelse af realkompetencer Den 5. november 2012.
Hvad er det gode skolelederliv?
Velkommen til KIP lancering Kompetencer I Praksis.
Organisering Som vi plejer…… eller????.
Borgermøde i distrikt Engskov Mandag d. 23. marts 2015 kl
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Spørgeskema som evalueringsværktøj for ledelsen Nordvestskolen Tommy Sørensen©
Vision mission værdier handleplaner
Knæk kurven! Med en transparent kultur og fokus på kerneopgaven Henrik Kongsbak Resonans A/S.
STATENS PERSONALE- OG LEDELSESPOLITIK – SAT I SPIL.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Introduktionsperioden 1.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
1 Vision Region Syddanmark har en HR-funktion, som via initiativ, dialog og samarbejde understøtter forretningsområdernes behov for HR ydelser HR sætter.
Jan Simon FOA - Fag og Arbejde1 FOA Landsmøde – ledertræf 2012 Comwell i Kolding.
Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrevet TUP2011 Projekt Transfer i AMU.
3-timersmøderne 2016 Initiativ * Konkrete uddannelsesinitiativer + dialog * Konkrete uddannelsesinitiativ er + dialog Årlig rapport 3-timersmødet Vision.
2016 En værdig død Sundhedsstyrelsens satspuljeprojekt.
Sådan bruger du præsentationen af Vision 2025
Hvad er det gode skolelederliv?
3-timersmødet 2017.
Velkommen til næstformandsmøde

Mere MOST - mindre fravær
3-timersmødet 2017.
[Institution] Kompetencestrategi Formål
Faglærerseminar 29. September 2017.
3-timersmødet 2018.
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Debatkort til Arbejdsplads Debatværktøj til kompetence- udvikling

Behov for arbejdspladsens kompetenceudvikling Debatkort 1: I skal nu diskutere arbejdsbehovet for kompetenceudvikling Ved det enkelte bord kan I diskutere følgende:  Hvor kommer behovet for kompetenceudvikling fra? Det kan f.eks. komme fra:  Medarbejdernes ønske om styrket faglighed/kvalitet  Ledernes ønske om styrket faglighed/kvalitet  Nye opgaver eller lovgivning  Brugere, borgere eller samarbejdspartners behov  Er der samme oplevelse af behovet for kompetenceudvikling?  (Hvordan) Kan der tages hensyn til forskellige oplevelse af behovet for kompetenceudvikling? Debatkort 1

Arbejdspladsens mål med kompetenceudviklingsindsatsen Debatkort 2: Det er væsentligt at finde frem til, hvad det er vi vil opnå med kompetenceudviklingen. Med nedenstående spørgsmål kommer I omkring både den individuelle og den organisatoriske side af kompetenceudvikling. Ved det enkelte bord kan I diskutere følgende:  Hvilke mål har arbejdspladsen med kompetenceudvikling?  Hvilke mål har afdelingen med kompetenceudvikling?  Hvilke mål har den enkelte faggruppe med kompetenceudvikling?  Hvilke mål har den enkelte medarbejder med sin kompetenceudvikling? Debatkort 2

Ideer og ansvar for kompetenceudviklingsinitiativer Debatkort 3: I den sidste debat skal vi på baggrund af de tre foregående debatter, forsøge at finde ideer, forslag og konkrete tiltag til kompetenceudvikling, der opfylder arbejdspladsens behov, mål samt rammer og ret til kompetenceudvikling. Ved det enkelte bord kan I diskutere følgende:  Hvilke ideer har vi til kompetenceudviklingsindsatser?  Initiativer med kurser og uddannelse  Initiativer til læring på jobbet  Initiativer der skaber åbenhed og lyst til kompetenceudvikling  Hvad skal der til, for at ovenstående initiativer kan realiseres?  Hvis er ansvaret, hvem skal gøre noget, og hvad er mit personlige ansvar i den sammenhæng? Debatkort 3