New Insight - Noter til præsentation

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Cand. techn. soc. Pia Bille Konsulent i Lepla
Advertisements

Hvor står vi nu? udkast til en fremtidsvision. Det ved vi allerede Enorm praktisk viden om indsatser En del ’slutmålinger’ og slutmålingsredskaber Mange.
V./ Leif Tøfting Kongsgaard, Væksthuset
Dagsorden Hvor langt er vi? Beskæftigelsesreformen Oplæg til jobcenter
Dimensioner i refleksionsskabelon og introduktion til scoringer
Måling af borgerens progression mod arbejdsmarkedet
Evaluering og effektmåling i aktiveringsindsatsen
Professionalisering af beskæftigelsesbranchen
Workshop 5.
Arbejdsgivernes bidrag til beskæftigelsesplan 2009 Arbejdsgiverrepræsentanterne i LBR Virksomhederne og mangel på arbejdskraft.
Når effektmåling rammer organisationen
Fokus på personlige kompetencer
Styringskrav for jobcentre
Tillid Temadag for AMIR
Hvilken viden kan vi få fra progressionsmålinger?
Resultatbaseret styring – hvordan kan det bruges i Danmark?
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Velkommen til 6. kursusdag om virksomhedscentre TOVHOLDERFUNKTIONEN FOR VIRKSOMHEDSCENTRE.
Øjeblikkets kunst Facilitering af tværfaglighed
Virksomhedsnetværksmøde 11. juni 2014
Væksthuset Henrik Hansen Leif Tøfting Kongsgaard
Tema 3 Samarbejde om indsatsen for barnet Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
Medalje til Høje-Taastrup
INTRODUKTION. Kort om metoden: -Udviklet i partsprojekt mellem KL og KTO -Gennemført med inddragelse af 10 organisationer på tværs af sektorer -Metoder.
Viden fra Progressionsmålinger
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Konference Indsats, udvikling og samarbejde på det sociale område.
Projekt Motorik i 0 Klasse. Frederiksberg Kommune
Landsbyggefonden – nye krav og procedurer
Virksomhedsservice og mentorprojekt for unge. Virksomhederne kommer ind her Virksomheder ringer til vores callcenter på Virksomhedsservice sidder.
Den kommunale vejledning om STU
VIP2 5. november 2008 Historie om perlen. ”Pludselig var jeg meget dygtig” Målet med dagen – at I selv laver et KompetenceKort, dialog om muligheder for.
Pædagogik & kompetenceudvikling i SPIDO-forløbene Knud Erik Jensen, konsulent og underviser på SPIDO
Kompetencestrategi med mening
Den nye sundhedsaftale 2015 – 2018
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
KVIK Kvalitet og evaluering Centre selvevaulerer Dec. inst. i gang Centre forbedrer Øget fokus på resultater og dokumentation Centre selvevaulerer.
©SCKK - KVIK læringsmiljø om arbejdsgange Hvorfor måle? Tilfredsstille eksterne interessenters behov Få fokus på fakta Få overblik over hvad tid og ressourcer.
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
IKV konsulentseminar 11. juni 2014 Hedensted. Strategi Job og uddannelse → klare sig selv Borgeren ser sig først og fremmest som sit eget ansvar at have.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Generelle udfordringer og perspektiver i kommunernes arbejde med kvalitet, effektivitet og styring  Oplæg ved Børne- og Kulturdirektør Per B. Christensen,
Faglige kvalitets- oplysninger 15. januar Faglige kvalitetsoplysninger - formål At udvikle og afprøve et katalog af syv redskaber for at Understøtte.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Det Nationale Exitkontaktpunkt Socialstyrelsen, 23. maj 2016.
Fælles Mål Landsforeningen af 10. Klasseskoler. Læringsmål.
Gap! Forskelligt syn på sagsbehandlingen Andreas Jull Sørensen, sekretariatschef Det Centrale Handicapråd.
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
Netværksmøde for teamledere 11. september 2013, Roskilde Erfaringer med akutindsatsen i Jobcenter Lyngby-Taarbæk.
1 Hvordan nedbringer vi langtidsledigheden? Forandringsteori og resultatbaseret styring i Jobcenter Silkeborg Jens Folman Jobcenterchef.
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
Fokus i beskæftigelsespolitikken  Aktivlinie (særlig i krise tid)  Indsats og rettidighed  Målretning  HIG  Aktivering på virksomheder  Udfordringer.
Helle Anttila Arbejdsmarkedsafdelingen Frederiksberg kommune Implementering af rehabiliteringsindsatsen.
Beskæftigelsesplan Om Beskæftigelsesplan 2016 Lovkrav, at alle kommuner udarbejder en beskæftigelsesplan Beskæftigelsesplan 2016 er Hvidovre Kommunes.
SOLRØD KOMMUNE | JOB- OG SOCIALCENTER Visitation til rehabiliteringsteam og ressourceforløb i Solrød Kommune Dorthe Torstensen, Leder af Social Service.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Hvordan er den gode virksomhedsservice i centrum i Beskæftigelsesindsatsen? v/ Kontorchef Kirsten Thomsen,
Straksaktivering i Hillerød Kommune Disposition Baggrund og formål med straksaktiveringen Målgruppe og organisering Indhold Justeringer.
Dagens program Pointer på tværs af gruppernes møde 1. Introduktion til Værdistrømsanalyse – en metode til at se på arbejdsgange og opgaver De næste skridt.
Hedensted Hedensted. 2 Vejlederkonference Samarbejdet mellem Jobcenter, Social området og Undervisning Helhedsorienteret ungeindsats for.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Velkommen til Round Table
”Hurtig i gang” 19. juni 2008 Per Bech Grønning
Samfundsøkonomiske gevinster ved social ansvarlighed
Vidensbaseret praksis i botilbud
Fra visitator til borgerkonsulent
Dialogmøder om udbud af beskæftigelsestilbud i Københavns Kommune – aktivitetsparate uddannelses- / og kontanthjælpsmodtagere under 30 år 15. juni 2015,
Gladsaxestrategien omfatter også erhvervslivet
Godt du kom - et Fælles Ansvar Udviklingsindsatser
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Det kompetente Nordjylland
Præsentationens transcript:

New Insight - Noter til præsentation 3. april 2017 Hvordan kan programteori og progressionsmåling forenes med mening og faglig refleksion? v. Charlotte Hansen, New Insight 3. april 2017

New Insight - Noter til præsentation 3. april 2017 De vigtige spørgsmål Hvad er sammenhængen mellem indsats og effekt? Hvad virker for hvem og hvorfor? Virker det altid sådan? Hvad er de virksomme mekanismer – det der får indsatsen til at lykkes? Hvad kan en effekt være, hvis det ikke er job, uddannelse, flytning i matchkategori, ændret forsørgerydelse mv.?

Bestiller-/udfører perspektiv New Insight - Noter til præsentation 3. april 2017 Bestiller-/udfører perspektiv Forbedre dialog ml. jobcenter og udfører Synliggør virkning af et aktiveringsforløb. Virkning for den enkelte borger og på tværs af borgere Programteori kan bruges til forventningsafstemning ml. jobcenter og udfører – klarhed over hvilke præcise effekter der forventes at komme ud af forløbet Kan kvalificere dialog om hvilke specifikke kompetencer borger skal opkvalificeres på – forbedre visitation Bestiller kan se, hvad de får for ”pengene”

New Insight - Noter til præsentation 3. april 2017 Ledelsesperspektiv Programteori og progressionsmåling bliver retningsgivende for, hvad der er vigtigt at have fokus på i indsatsen Skaber mulighed for løbende opfølgning af, hvordan tilbud klarer sig ift. opstillede mål Styre efter at få mere af det der virker

Team- og medarbejderperspektiv New Insight - Noter til præsentation 3. april 2017 Team- og medarbejderperspektiv Progressionsmåling forudsætter faglig refleksion i teams omkring forståelse af skalatrin – og hvilke tegn der skal ses efter hos borger Skaber synlighed for medarbejder om retning og formål – og de skridt der skal opnås undervejs Føder ind til refleksion om behov for justering af indsats afhængigt af borgerprogression – undervejs i forløbet

Medarbejder- og borgerperspektiv New Insight - Noter til præsentation 3. april 2017 Medarbejder- og borgerperspektiv Borgervurdering som faglig metode til at sætte fokus på borgers evne til selvreflektion og selverkendelse Forventningsafstemning mellem medarbejder og borger hvad den rette indsats består i – og målet for den konkrete indsats Føder ind til dialog mellem medarbejder og borger om udviklingspotentialer – evt. revidere forløbet Føder ind til dialog om hvor medarbejder og borger ser forskelligt på borgerens styrker og svagheder

Bidrag til beskæftigelsesbranchen New Insight - Noter til præsentation 3. april 2017 Bidrag til beskæftigelsesbranchen Styrings- og kvalitetssikringsværktøj Dialog- og reflektionsværktøj Bud på redskab til at indhente viden om, hvad der virker for hvem, hvorfor og under hvilke betingelser Bud på hvordan vi tager hul på et fælles sprog om borgerprogression Bud på hvordan ”tættere på arbejdsmarkedet” kan konkretiseres og dokumenteres