ORIENTERINGSMØDE 12/12-2007 Udbud af bybuskørsel i Århus Kommune.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den gode proces for medarbejderne ved virksomhedsoverdragelse
Advertisements

Proces – trin for trin Leder afsøger alternativer til udpegning
KTO-forlig / KL-området – 19. februar 2011 • Pr. 1. april 2011 – 31. marts 2013.
Teknisk dialogmøde den 14. august 2013 Rengøring.
Velkommen Informations- og dialogmøde BPA i Aarhus Fredag den 8
Spørgemøde - Udbud af Mekanisk sikring til KomUdbud 7. maj
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
Hotel- & Restaurantskolen den 15
Hvad bliver pengene brugt til? Forklaring til budget 2014.
1 Frit valg af hjælpemidler og boligindretning Af Tina Hansen specialkonsulent 15. september 2010.
Økonomi Budget 2008 & Budgetlægning Budget opfølgning pr •Tilbagemeldingerne fra aftaleholderne om forventet årsresultat, viser.
Vandløbsfagmøde Skarrildhus, Kibæk, 5. september 2013
Orienterende møde 7. november Agenda Velkomst Præsentation af bestyrelsen 0.Bestyrelsens opgaver og ansvar 1.Britts fratrædelse 2.Byggeriet 3.Den.
KTO-forlig / RLTN-området – 27. februar 2011
Ændring af arbejdsmiljøloven
1 Administrativt samarbejde – hvordan kan det lykkes? Hvilke overvejelser skal der gøres i såvel det politiske som i det administrative felt? Hvilke strategier.
Velkommen Udbudspræsentation af udbud af Kantine- og køkkendrift på
1udbud / februar 2006 Udbud og udlicitering Finansministeriets cirkulære af dec om udbud og udfordring af statslige drifts- og anlægsopgaver:  Ministerierne.
Strategiplanen er fundament og retning.
Lederforum Dagsorden: Velkommen og generel orientering Aftaler 2008
Sponsorater/Reklamer
26.2 Kapacitetsomkostninger
1 Hvad kan den almene sektor bruge nøgletalssystemet til ?
Regionale Kontaktfora på handicapområdet Møde med repræsentanter fra DH Stig Langvad, formand, DH.
Organisering af virksomhedernes interne AM-arbejde
PLO-konflikt orienteringsmøde. Program: Kl Velkommen v. kreds/regionspolitiker Præsentation af DSR og dbio konsulenter Forhandlingerne mellem.
Udsagn 1 (Stillingsændringer) Den faglige organisation: ”Da Gurli Petersen har fået nye arbejdsopgaver fra 15. maj 2007, har hun krav på at få sin løn.
Østjysk rapport om udligning og tilskud Seminar om udligning den 26. April 2010 Job og Økonomidirektør Asbjørn Friis Jensen, Favrskov.
Udbud på Biler foråret 2013 Orienteringsmøde den 7. maj 2012
Temamøde 18. marts 2009 Organisations- uddannelsen 2009.
Trafikselskab i Region Midtjylland Udvalg for regional kollektiv trafik og infrastruktur 15. Marts 2006.
Nye stillinger som pædagogiske ledere Med overenskomsten pr. 1. april 2008 aftalte GL og Finansministeriet en ny stillingskategori for ledere i det almene.
Præsentationskonference – forårsversion af EASY-A Jørgen Rendsvig afdelingsleder.
Standardregulativer Dialogmøde 18. september 2007 velkommen til Miljøstyrelsen.
Velkommen til workshop om EASY-P
OPP-projektet – Vildbjerg Skole. Opstart af udbudsproceduren Offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EF-tidende med opfordring til at deltage i.
Udlicitering af grøn drift
 Kommunalreformen, alle regioner og kommuner skal være medlem af et trafikselskab  Gl. Århus Amt og Gl. Ringkjøbing Amt havde ikke noget trafikselskab.
Rekruttering af udenlandske læger til almen praksis?
Sundhedsaftaler og sundhedskoordinationsudvalg Specialkonsulent Andreas Jull Sørensen Indenrigs- og Sundhedsministeriet.
Konsulentmøde Marts Dagsorden Børkop 12/ Kaffe rundstykker Velkomst – generelt Nyt sagsflow i tilskudssager.
Over-/underskudsopgørelse 2009 samt Rammeaftale 2011 Carsten Tinggaard Nielsen, Koncernøkonomi.
Indkøb & Medicoteknik Informationsmøde vedr. Hæmodialysemaskiner udbud 2012/S april 2012.
Handel med korn mellem landmænd
Forstå kommunens indkøb v/ Pia Ziegler Indkøb- og udbudschef i Hillerød Kommune Navn / stilling / oplæg.
Om anvendelse af forberedelse v. Jan Becher Sørensen Rektor, Paderup Gymnasium Konference d. 4. april
Udbud af logistik og servicerelaterede biblioteksydelser til Koldingbibliotekerne Høringsmøde d. 27. maj 2015 Kolding Bibliotek, Slotssøvejen 4 Kl
Lejrskole Afgørelse ved faglig voldgift lige før sommerferien Lov 409 siger 14 timer pr. døgn – uanset om læreren arbejder mere end 14 timer! Konkret arbejdstid.
La Città Eterna La Città Eterna sommer 2016 ROMA 29. Juni – 5. juli 2016.
Aftale om ansættelsesvilkår Aftale om ansættelsesvilkår for ansatte der overgår til staten mv. i forbindelse med kommunalreformen. Aftalen gælder både.
Dialogmøde Udbud hosErhvervsrådet Herning & Ikast-Brande Kommune.
Informationsmøde 27. maj EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Prækvalifikation.
Nøgletal for Flextrafik Periode: Opdateret til og med Maj
Nye arbejdsmiljøregler - fra sikkerhed til arbejdsmiljø august 2010.
Teknikmøde EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Mandag den kl
Ansættelsesk-ontrakt og løn
Efterskoleforeningen
Lokale lønforhandlinger
Overenskomst skift DSB Vedligehold A/S
Overordnede bestemmelser
Orientering omkring Budget
KONSULENTERNE GUIDER ONLINE:
OK18 Det kommunale og regionale forlig
Tillægsprocent 2018.
TR-kursus IA Afskedigelse - lærere ved VUC 14. September 2018
Informationsmøde: Udbud af anti-decubitus madrasser og special madrasser, vekseltryk/dynamisk til Region Syddanmark.
Lokale lønforhandlinger
Arbejdstidsopgørelse 2018: Tjek tiden
Arbejdstidsopgørelse 2018: Tjek tiden
Høring af forslag til Budget
Præsentationens transcript:

ORIENTERINGSMØDE 12/12-2007 Udbud af bybuskørsel i Århus Kommune

Dagsorden: Velkomst Orienteringspunkter m/spørgsmål undervejs Ca. kl. 14.30 Pause og mulighed for at se busser Orienteringspunkter fortsat Andre spørgsmål? Afslutning

Indledning Formalia for mødet: Nyheder: Spørgsmål kan stilles løbende Spørgere bedes præsentere sig Der udsendes referat med spørgsmål og svar Kun referatet kan lægges til grund for tilbudsgivning Nyheder: Krav om installation af videoovervågning Evt. supplerende sikkerhedsrelaterede krav

Overblik over den udbudte kørsel Kørslen er udbudt i én samlet pakke Al den udbudte kørsel er indenfor zone 1 og 2 Kørslen er fordelt på 6 linjer og en enkelt tur på linje 91 til havnen 124.000 køreplantimer årligt 33 kontraktbusser Ca. 20 procent af bybuskørslen i Århus

Overtagelse af Busser Sædvanlig: Kontraktbusser 33 stk. Usædvanlig: Ikke-kontraktbusser 8 stk. 4 bustyper: 2-akslede Scania 2–akslede Volvo 3-akslede Volvo Ledbus Volvo Alle kan forsynes med miljøzonemærke Ingen af busserne har oliefyr Hidtil forsynet med el og trykluft Busserne kan og skal overtages

Krav til busser - anskaffede Kontraktbusser: Fabriksnye lavgulvsbusser Passagerkapacitet: 70, 95 og 115 for de 3 bustyper Alle kontraktbusser: Max absolut alder: 11 år Max snit alder: 8 år Gælder først fra 1. maj 2009 Ikke – kontraktbusser: Skal opfylde krav til passagerkapacitet. Evt. køre med 2 reservebusser.

Dubleringsaftale: Kørsel med ikke – kontraktbus Pligt til kørsel med 3 ikke-kontraktbusser. Kørsel med flere ikke-kontraktbusser kan aftales Betaling Samme betaling til pligtige som til aftalte. Betalingen udregnes efter tilbudet Excelark kan rekvireres.

Chauffør opholdshuse I Århus kommune stiller opholdshuse eller tilsvarende faciliteter til rådighed for busselskabet Typisk indretning af et opholdshus: - Lille entré med skab til skovl og kost samt et aflåseligt rengøringsskab - Et toilet med håndvask - Et opholdsrum med thekøkken, køleskab, opslagstavle, bord og 4 stole Der stilles opholdsrum til rådighed ved mindst den ene endestation på de 6 linjer

Chauffør opholdshuse II Århus kommune står for den udvendige vedligeholdelse Busselskabet skal selv sørge for den indvendige vedligeholdelse og rengøring Busselskabet skal betale for energiforbrug og renovation Årligt forbrug i 2006 i alt ca. 13.000 – 15.000 kr. pr. opholdshus til el (inkl. elvarme), vand og renovation

De nye billetautomater Nuværende billetautomater udskiftes inden driftsstart Entreprenøren skal tømme og påfylde mønter og papir Midttrafik leverer oplysninger om forventet frekvens for tømning

Overenskomster - chauffører Løn- og ansættelsesvilkår fastholdes efter KL/3F overenskomst Overenskomst fornys forår ’08 Væsentlige bestemmelser fastsættes i lokale aftaler Tillægsoverenskomst anvendes for nye chauffører Valg af løn- og arbejdstidsvilkår genstand for (politisk) debat – endnu ikke afsluttet

Kompensationsordning Indplacering på stedtillæg aftales mellem AKT-3F Kendes ikke når tilbud afleveres. Undgå gætterier: Byd med stedtillæg 2 Midttrafik kompenserer merudgift hvis højere. Simpel beregning

Udligningsordning I Midttrafik kan ikke give et sikkert bud på, hvor mange chauffører der overføres på den kommunale overenskomst Økonomisk usikkerhed ved tilbudsgivningen Midttrafik har valgt en udligningsordning, som reducerer den økonomiske usikkerhed Der er antaget et bestemt antal overførte chauffører i de enkelte kalenderår 2008 80 chauffører 2009 72 chauffører 2010 65 chauffører osv.

Udligningsordning II Der udlignes 2.200 kr. månedligt pr. fuldtidsansat overført chauffør, der afviger fra forannævnte antagelser Udligningen kan gå begge veje: Penge til busselskabet hvis der er flere overførte chauffører end antaget Penge fra busselskabet til Midttrafik hvis der er færre overførte chauffører end antaget Busselskabet foretager den månedlige opgørelse over antal overførte chauffører

Eksempel på udligningsordningen Pr. 1. marts 2009 er der ansat 84 overførte buschauffører Der er i udbudsmaterialet antaget, at der er overført 72 buschauffører i gennemsnit i 2009 Det betyder, at busselskabet skal have udligning for 12 chauffører 12 x 2.200 kr. = 26.400 kr. i ekstra betaling for marts måned 2009

Personale til overdragelse Buschauffører Indplaceres på ’udbudshold’ d. 1/7 Principper for indplacering drøftes mellem Busselskabet Århus Sporveje og 3F Proces tilrettelagt for tidlig afklaring om antal overdragne og løbende drøftelse med Sporvejene og Midttrafik Mekanikere, administrativt personale, klargøringspersonale og øvrigt personale: => Antal overdragne ikke fastlagt, maks. antal er angivet

Reklameindtægter I Busserne i Århus er en attraktiv reklameplads Flere reklamer i Århus end generelt på busserne, der kører for Midttrafik Reklameindtægten tilfalder det vindende busselskab fra kørselsstart og i hele kontraktperioden

Reklameindtægter II Der er indgået en reklameaftale med et mediebureau, som gælder indtil udgangen af 2010 Der er i aftalen garanteret en årlig mindste indtægt pr. vogn på ca. 30.000 kr. Den faktiske indtægt ligger noget højere Forventet reklameindtægt for den udbudte kørsel 1,6 – 1,7 mio. kr. årligt Reklameindtægten indkalkuleres i tilbudsgivningen

Refusion af brændstofafgifter Forventes at bortfalde Måske fra 1. april 2008 Byd med refusion – nuværende situation Forhandles efter § 23 Formentlig ekstra forhøjelse af indeks

Tilbudsblanketten Kan udfyldes på 2 forskellige måder Pr. kuglepen/elektronisk via excel fil på hjemmesiden Husk underskrift uanset hvilken metode der benyttes Der skal angives en merpris / mindrepris for de 3 udskiftningsmuligheder, som gælder i forbindelse med planlagt busudskiftning. Prisen er pr. bus Der udfyldes en tilbudsblanket for hvert tilbud Husk at vedlægge de krævede bilag Der udleveres gerne flere tilbudskuverter

Valg af tilbud Økonomisk mest fordelagtige Pris: 60% Drift: 30% Materiel: 10% ’Harmonisering’ af bilag D og F Vejledning: Skriv præcist og forpligtende Skriv konkret i forhold til netop denne kontrakt Vigtigste delkriterium: Tilbudsgivers organisation og drift Herunder tilvejebringelse af tilstrækkeligt personale

Busselskabet Århus Sporvejes rolle Driftsvirksomhed under Midttrafik Bidrager med nødvendige oplysninger til udbudsbetingelserne Afgiver formelt et ’kontroltilbud’ Aftale mellem Midttrafik og Århus Kommune: ”Sporvejene afgiver tilbud på lige vilkår”

Samarbejde mellem Midttrafik og Århus Kommune Køreplaner Deltager i dialog med kommunen og busselskabet og sikrer overholdelse af kontrakten Bestemmer serviceniveau og udarbejder køreplaner og koordinerer dialog med busselskabet Kontrakten Er ansvarlig for kontrakten, ændringer heraf samt busselskabets overholdelse heraf Indgår i dialog med Midttrafik om kontraktspørgsmål Kundehen-vendelser Både busselskabet, Midttrafik og Århus Kommune har en rolle i forhold til kundehenvendelser – afhænger af henvendelsens karakter

FLERE SPØRGSMÅL?

ORIENTERINGSMØDE 12/12-2007 Afslutning Tak for i dag