Kommunikation/IT eksamen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fokusgruppe Hvad er en fokusgruppe?
Advertisements

Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Verber/Sagnir Hvordan bøjes de?.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Faglig læsning Dagsorden
Læringsstile og lektier
Readymades / genbrugskunst
Udarbejdelse af poster
Tegning som billedform der både er aktivitet og produkt
Hvordan får jeg lagt First Class programmet ind på min egen computer ??? De følgende sider er en lille anvisning på, hvordan du selv kan installere programmet.
Af Jeanette, Anders og Maia
Sidetyper Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Humanistisk fagsprog Humanistiske fag – dansk, engelsk, tysk, historie mfl. Udgangspunk i ”tekster” Forståelse og fortolkning er overordnet karakteristisk.
Introduktion til Det Praktiske Projekt Det Praktiske Projekt Udvikling og skriveproces.
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Sprog/billeder på Internettet
Computerens anatomi.
”Design og fremstil – med udgangspunkt i vores case – et eller flere medieprodukter, der vil kunne indgå som del af kampagnen, der skal skabe opmærksomhed.
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Backoffice præsentation
Brugervenligheds test. n ewline ønsker at gøre deres web- side mere brugervenlig.
- en smart mellemting mellem overheads og lysbilleder (dias)
Opgave valg: Opgaveoplæg nr. 2 Information.
MUNDTLIG FREMSTILLING
Hvor der er fokus på klimaet.
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
Kommunikation / it.
MÆRKK - Markedskommunikation & Æstetik: Kultur & Kognition 1 Åbne biblioteker – pilottests G ode forslag og metodeforslag v/ Rasmus Grøn.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Problemløsningsheuristik I.1 Hvordan besvarer man sin problemstilling? I.Forstå problemstillingen 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved.
Den gode, den onde og den grusomme - om digital selvbetjening SnitkerGroup 6. September 2011 af Usability Specialist Thomas Visby Snitker.
Gymnasietid Lektielæsning Læringsstile. Lektielæsning Hvad er god lektielæsning? ◦ Man når at lave det, man har planlagt (realistisk planlægning) ◦ Man.
SEO PÅ AU.
Design af hjemmeside til udsatte børn
Velkommen til Hvordan vises skolens værdier bedst muligt i SkolePorten? SkolePortens fleksibilitet kan medvirke til at understøtte skolens værdier. Oplægget.
Mit første spil Extreme Racing. Som det første, da jeg havde fået ideen til at lave et bilspil, lavede jeg bilen Jeg startede med at lave en rød kasse.
Kommunikation/IT – Thor Madsen 1.1 RTG
Humanistisk fagsprog og læringsstile Dagens program
Samarbejde eksternt/Netværk Et inspirationsværktøj Det er ikke, hvad du ved, men hvem du kender, der tæller!
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Snak med din sidemand om dette et par min.
Blog kommentar Åben arkivet ved at trykke på den lille sorte trekant der peger ind på et årstal (næste billede)
Spørgeskemaundersøgelse
Trigonometrisk Lommeregner
Mit medieprodukt er en plakat til en miljømesse..
Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.
P0 erfaringsopsamling Program 8.15: Introduktion
Case Året er 2031 og staten er i gang med centraliseringen og nu er det blevet skolernes tur. Der skal spares penge på både lærere og undervisningsmaterialer.
Årsplan – en kort en lang
Innovation præsentations eks. Start med at forklare hvilket problem du mener dit innovative forslag ville kunne løse. Mit innovative forslag tager udgangspunkt.
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
Problemløsningsheuristik I.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Problemløsningsheuristik A.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
 Planlægning › Kommunikationsplanlægning › Teknisk planlægning  Krav- og testspecifikation › Krav til produkt  Design › Brugergrænseflade  Implementering.
Enes Kücükavci !.  Planlægning  Krav og testspecifikation  Design  Implementering  Test/Afprøvning  AMANDA.
mens animationen kører afprøve andet design
Kristina G. H. Kristensen Kommunikation og it eksamen 22. juni 2009 kl – Opgave: Markedsføring af Kulløse miljømesse.
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
Skrivekursus 1.e ..
Her kan ses et udklip af min forside – tænke med min forside var at man skulle kunne se et lille preview af den side man ville besøge og at forsiden skulle.
Regionalt d.13.juni Biblioteket flytter mennesker er et projekt som kombinere følgende ting: motion, at være social og teknologi. Det gøres i dette tilfælde.
SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017
Tegn din PR-indsats. Dækker den?
MUNDTLIG FREMSTILLING
Den gode tone Lse.
Præsentationens transcript:

Kommunikation/IT eksamen Præsentation af afsluttende opgave Markedsføring af Kulløse miljømesse

Disposition Introduktion Dokumentation af afsluttende opgave Systemudviklingsmetoder og fremgangsmåder Waterfall metoden Iterations metoden Min anvendte metode og dens 5 aktiviteter Dokumentation af afsluttende opgave Planlægning Kravfangst &Testspecifikation Design 2 design modeller Implementering Afprøvning Fremvisning af de seneste prototyper

Introduktion Denne opgave omhandlede en miljømesse der skulle finde sted i Kulløse. Den skulle gøre byen grønnere. Til opgaven fulgte 3 oplæg. Markedsføring Information Automatisering Min opgave gik ud på at bringe informationen om denne begivenhed ud til beboerne i Kulløse by. Jeg arbejder alene i denne opgave, hvilket gør at jeg har styr på alle detaljer i denne opgave.

Systemudviklingsmetoder Man kan bruge forskellige metoder/tilgange til at strukturerer sit arbejde på. Der er waterfall metoden: Dette er en næsten ubrugelig metode at anvende da den bygger på at man laver punkt for punkt slavisk. Og derved forhindrer en at gå tilbage til et af foregående punkter og rette. Altså har man ved denne model når man når sidste punkt, lavet sit færdige produkt. Umuligt. Planlægning Design Implementering Afprøvning

Iterations metoden At iterere betyder at gentage. Altså vil man når man følger en systemudviklingsmetode iteretisk, komme til arbejde med alle punkterne igen og igen, for hele tiden at forbedre sine prototyper. Jeg har i min dokumentation fulgt system-udviklingsmetoden med 5 aktiviteter iterativt. Altså har jeg haft flere af punkterne til overvejelse på samme tid. *Vis iterations faserne: Google ”rup”

Planlægning Kommunikations planlægning Vi kan benytte Laswell’s 5 hv-spørgsmål: Hvem siger hvad til hvem, med hvilket medie og hvilken effekt? Hvem: Kulløse Miljømesse Hvad: grundlaget og information omkring messen Hvem: min valgte målgruppe, unge der skal til at flytte hjemmefra Hvilket medie: Vælges til dels ud fra målgruppe. Hjemmeside, pjece og plakater. Hvilken effekt: som altid at ”sælge” I dette tilfælde at man dukker op til messen.

Planlægning Teknisk planlægning Her skulle der bl.a. vælges værktøjer til at fremstilling af mine produkter. I min dokumentation har jeg lavet en tabel over de værktøjer jeg har anvendt.

1. Del af pjecen Plakat 2. Del af pjecen

Kravfangst &Testspecifikation Brugerens krav til de forskellige produkter er hovedsageligt at kunne få den nødvendige information om tid og sted til messen, men grundlaget for messen, skulle også være tydeligt fremstående. Selvfølgelig må det gøres så det er min målgruppe der tiltrækkes. Målgruppen ville man normalt kunne vise vha. Minerva. Men målgruppen gør det svært. Herved ville man via spørgeskemaer, finde frem til sine produkters indvirkning. Mere om det under afprøvning.

Design De 2 design modeller bruges ofte når man kommunikerer om design af produkter som f.eks. plakater, foldere og aviser eller computerspil og websteder. For at få et ideelt resultat må alle aspekterne altså have indgået i sine overvejelser. Til design af min plakat og min pjece vil jeg derved skulle bruge designmodel 1 og omvendt design model 2 ved fremstilling af min hjemmeside.

Design -logo Funktion: Logoet skulle være sigende for hvad der skulle komme til at ske ved messe. Hvilket kan være svært ud fra kun et logo. Æstetik: Mit logo måtte være derved være grønt, men helst i samme nuance for ikke at lave for meget forvirring. Teksten måtte skrives grotesk, altså uden fødder, for at skabe fokus på ordet i helhed. Teknik & Økonomi: Logoet er et element som både kan placeres på papir og på en hjemmeside.

Design -pjecen Funktion: Pjecen skal være informativ og oplysende om årsagen og om de forskellige hændelser og stande på messen. Æstetik: Altså hvordan vi kan få pjecen til at udsende disse oplysninger uden at det hele står i en stor klump. Også farverne i pjecen skal være symboliserende med den årsag. At få en grønnere profil. Men indpasset med min målgruppes opfangelse. Teknik & Økonomi: Pjecerne skal udgives i glansfuldt papir, så messen ikke virker som noget tilfældigt og ugennemtænkt.

Design -plakaten Funktion: plakaten skulle være informativ om sted og tidspunkt og oplysende om årsagen til messen. Men ikke dybdegående. Æstetik: Plakaten skulle have en baggrund der ikke var dominerende og som symboliserede natur. Vindmøller. Den skulle have en blikfangende overskrift. Men en kort og overskuelig centreret tekst. I bunden skulle ligeledes være en blikfangende webadresse, til forbi passerende, der ikke i øjeblikket havde til at læse videre. Teknik & Økonomi: Plakaterne skal udgives i glansfuldt papir på træplade i ca. 4*A4 ark str.

Design -hjemmesiden Visuelt: Hjemmesiden skulle være både for besøgende og opstillere. Altså burde den have 2 sider. Logoet til messen skulle være der. Og selve siden skulle harmonere i de farver. Information: siden måtte både indeholde informationer som tid og sted. Men også om f.eks. Hvilke stande der ville være og besøge. Evt. links til deres egne hjemmesider. Interaktion: Specielt til de opstillende skulle det være muligt for dem at tilmelde sig, hvilket måtte være let overskueligt, så man ikke mistede deres tålmodighed og derved deltagelse.

Implementering -logo Billedet til mit logo (fra Botanisk have) redige-rede jeg således at billedet havde samme kulørværdi og kun med nuancerende kontraster. Mit logos komponent-form lavede jeg ovalt, og fadede det ud. Derved blev det mere blidt for øjet.

Implementering -logo Til min tekst på billedet lavede jeg en rektangulær boks, for at bryde de ellers så runde linjer. Om det ovale billede satte jeg en streg for at skærpe det af. Alle de grønne farver har samme kulørværdi, kun forskel-lige toneværdier. Teksten var grotesk.

Afprøvning Der findes forskellige metoder til at teste sine produkter. Rolf Mølich har lavet en tænke højt test, som man kan følge for at lære hvordan man skulle lave eventuelle spørgeskemaer til sit produkt – og få det bedste og mest pålidelige resultat. Hans fremgangsmåder er egentlig tilegnet til hjemmesider, men kan lige så vel benyttes til plakater eller pjecer, her vil det formegentlig bare være andre ting der skulle ligges vægt på. Eksempler fra hans tænke højt test: Stil åbne spørgsmål uden at være ledende Vær behjælpsom uden at give svarene Hav er neutralt forhold til brugeren For husk, brugeren har altid ret