Ildsjælekonferencen 2009 v. Gitte Olin Larsen, Landliv a/s.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Måske er I gode venner i et år,
At forholde sig professionelt Anne Skov
Klasseledelses- og relationskompetence
Tid til ledelse Henrik Leslye.
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
Ørestad Skoles værdier
Den Danske KvalitetsModel i institutionskøkkener
Fagre nye tider! Jamen det er jo dejligt, at tingene udvikler sig så hurtigt, at det nu er muligt, at præsentere sine billeder i noget der nær ligner.
Kommunikation Intern Klubuddannelse
Klarup Skole Hellasvej Klarup Tlf:
Målrettet og forsvarlig træning af børn og unge Ledertræf på tværs De gode idrætsoplevelse – engagerede forældrene på sidelinjen DBU´S bud -på involvering.
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
Kreativitet og innovation i ALT
FOKUS! På vores udvikling.
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Unge Hjælper Unge. Projektmål Fastholde elever. Mindske frafaldet med 7,4%
Coaching - det handler om at stille de rigtige spørgsmål…
MIN skabelon MIN generalisering! MIN specielle virkelighed!
Old timers and newcomers
Kommunikation og relationer 9. januar v. Gitte Schrøder
Hvad er netværk? Forskellige typer af netværk Netværkskompetencer
Forældremøde X årgang.
En konflikthåndterende kultur
Jeg støtter barnet ved:
Hvilke faglige basiskompetencer bør den ideelle talentudvikler besidde? Hvilke personlige egenskaber er vigtige for en talentudvikler at besidde? Hvordan.
Kommunikation i samarbejdet mellem Mentor og Mentee
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
NOEA/Aalborg Universitet
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Netværksmødet Professionelle relationer i tværfagligt samarbejde med kvalitet og effektivitet 2012.
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Den nødvendige opdragelse i en børnefamilie
Støvring den 11. september 2007
- Gør jeg det godt nok som leder. - Gør mine ledere det godt nok
Lidt om at flytte bjerge
Loven om at dømme andre Matt 7,1-5
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Maskulinitet.
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Omgangstone og kollegialitet
Læring i spændingsfeltet mellem det planlagte og det uforudsete Lone Thellesen, adm. direktør i Dacapo Teatret.
Fra barneliv til elevliv impulsivt normforvirret egocentrisk ”snakkende” målrettet normsikkert arbejdsmoral lyttende socialt forpligtet interesse for.
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
At tale om sexualitet.
Summemøde Er der et dialogisk rum i den organisation I er leder for? Er det stort eller lille? Er det tilgængeligt eller bag lås og slå? Kommer i der selv?
MANGLER BØRN GRÆNSER – eller mangler de voksne?
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
Læreren som læringsleder
FTF Kommunikation og Konflikthåndtering Vinterkonferencen 2013
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
Sådan bruger du præsentationen
Program for eftermiddagen 29/ Mindfulness (psykolog) og intro til Sokratisk Dialog (Vibeke) Kort Sokratisk Dialog i grupper.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
Center for Naturvidenskabernes og Matematikkens Didaktik NAMADI Netværk om udvikling af naturvidenskabelige og matematiske studieretningsprojekter Erfaringer.
A/S Gelsted Bygningsindustri1 1 ”Ny chance til alle – den gode historie fra en produktionsvirksomhed” Ved Lars Vigsø,Susanne Toftager A/S Gelsted Bygningsindustri.
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
Den professionelle samtale Ilulissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen, Danmarks Læreforening.
- Med fokus på konkrete eksempler fra arbejdet i FU
Ansvarlig.
Præsentationens transcript:

Ildsjælekonferencen 2009 v. Gitte Olin Larsen, Landliv a/s

Ildsjælekonferencen 2009 Holdning i Industrisamfundet: Min viden giver mig status og position. Når jeg deler, udhuler jeg den! Holdning i Netværkssamfundet: Min viden er aktiv. Når jeg deler min viden, får jeg mere igen!!

Ildsjælekonferencen 2009 Netværkets grundlov: ”Give and get” - ikke ”Put and take” ”Lykken smutter fra os, når vi jager den..” Bodil Pedersen, i ”Netværk” 2003

Ildsjælekonferencen principper for netværkeren: 1.Vi er social væsner, der har brug for sociale relationer. Vi orienterer os mod netværk for: - mødes om fælles interesser - får hjælp til at løse opgaver/problemer 2.Mennesket gør hvad der forventes af dem. Det du forventer af andre, får du selv tilbage… Når du møder folk med forventningen om et positivt udbytte…

Ildsjælekonferencen Lige børn leger bedst Vi opsøger ligesindede med fælles værdier 4. Hyppig kontakt - hvis netværket skal fungere, så sæt strøm til det, så der flyder energi gennem 5.Verden-er-lille-princip Troen på at vejen til ny viden er kort Wayne Baker, professor, University of Michigan

Ildsjælekonferencen 2009 Netværksadfærd Du skal være i stand til at spørge om hjælp Have tillid og tro på, at folk vil hjælpe dig Hav ydmyghed nok til at vide, at andre faktisk kan hjælpe dig Marina Hjørdie, Netværkskogebogen

Ildsjælekonferencen 2009 Relationskompetencer fra ”Netværkskogebogen” • Åbenhed – den (ærlige) klare kommunikation ex at turde sige at der måske re noget man IKKE vil dele • Empati – lyt med indlevelse og stil åbne spørgsmål Vær nysgerrig • Omsorg – overvej andres behov og ønsker og imødekom dem Vær fx opmærksom på ney netværkere eller folk, der ikke er øvede i at netværke • Gavmildhed – giv og modtag viden, erfaringer, kontakter, opgaver, ansvar, etc. Match opgaver og folk

Ildsjælekonferencen 2009 Fortsat… • Integritet – vær dig selv og ”Walk your talk” Stå ved dine holdninger og egne grænser • Personlig indsigt – kend dine styrker og begrænsninger fx dine tidsressourcer • Respekt – respektér andre og dig selv Rummelighed snarere end konsensus • Engagement – uden engagement intet netværk Vær selektiv, og involver dig kun i netværk, hvor du føler et reelt engagement

Ildsjælekonferencen 2009 Gyldne regler: • Invester din viden, stil din erfaring til rådighed, - sørg for at ’vise dig’… • Skab mindst 3 nye kontakter ved ’ude-møder’ - medbring egne visitkort og pas godt på ’høsten’ • Invitér nye deltagere med i netværk • Hæng hatten uden for…. - pas på ”Indflydelsesfaktoren”